Jump to content

Mazda Familia 1.5 İlk Çalıştırmada Stop Ediyor


mazdafamilia
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle herkese merhaba

 

benim 2000 model mazda familia 1.5 aracım var.

 

aracımın sorunu ilk çalıştırmada stop ediyor aynı sorunu 3 yada 4 sefer yaptıktan sonra normal çalışmasını yapıyor ,

bu sorun her stop edip çalışmasında aynısını yapmakta .

 

sanayide bir ustaya götürdüğümde krank sensörü arızalı dedi ,

 

110 TL verip aldım değiştirdim ancak yine aynı sorun devam ediyor .

 

mazdalar hassas araçlar olduğu için herkese güvenip elletemiyorum anladıklarını zannedip daha beter masraflar açıyorlar.

 

bu arada araç 89000 km olup triger seti 45000 km de tahmini olarak 2009 yılında değişmiş 

 

şimdi bu konuda başına gelmiş yada bilgisi olan arkadaşlardan bana konu hakkında yardımcı olmalarını rica ediyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçlar farklı, fakat 2013'te yaşadığım bir soruna benziyor. Benim araçta bujileri Nisan 2013'te NGK marka RE7C-L tipi buji ile yeniledim. Eski bujileri sökerken üzerinden yine NGK fakat RE8C-L çıkmıştı. Bu kod farklılığı üzerinde pek durmadım cunku bujileri alırken aracımla uyumlu listesindeydi. Ancak birkaç ay sonra motorun soğukken zor calışmaya başladığını fark ettim. O yüzden yaptığım değişiklikleri sayayım: Önce yağ deişimi,MAF sensör temizliği, hava filtresi değişimi, buji kabloları ve sonra 4 ateşleme bobini değşimi. Motor hala soğukta zor calışıyor. Ve geriye ne kaldı diye düşünürken, ben de krank sensörüne baktım aşırı kirli ve üzeri demir tozları kaplıydı, onu değiştirmedim, temizleyip taktım, fakat motor hala aynı sorun. bujiler yeni old için şüphelenmek değil, aklıma bile gelmiyor doğal olarak. Fakat başka sebep kalmadığı sonradan onları da potansiyel sebep olarak değerlendirmeye başladım ve taktığım yeni RE7C-L bujileri çıkarıp, henüz çöpe atmadığım RE8C-L bujileri taktım ve motor birden düzeldi, yıl 2015 hala o eski bujiler var birkez olsun soğuk çalışma sorunu yapmadı. Uzun lafın kısası benim araçta buji tipi sorunun kaynağıydı. Senin araçta da bu ihtimali bir yokla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle ilgine teşekkür ederim 

 

bende aracıma bakım yaptım bujileri fln değiştirdim ancak bakımdan öncede aynı sorun vardı birde araç soğuk sıcak fark etmiyor sürekli stop edip tekrar çalıştırmak istediğimde aynı sorun önüme çıkıyor mazda araçlarını severim ancak insanı soğutuyor bu tip çözülemeyen arızalar birde anlayan usta pek olmadığı için çözümde zor oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle ilgine teşekkür ederim 

 

bende aracıma bakım yaptım bujileri fln değiştirdim ancak bakımdan öncede aynı sorun vardı birde araç soğuk sıcak fark etmiyor sürekli stop edip tekrar çalıştırmak istediğimde aynı sorun önüme çıkıyor mazda araçlarını severim ancak insanı soğutuyor bu tip çözülemeyen arızalar birde anlayan usta pek olmadığı için çözümde zor oluyor

Abi öncelikle motordan sökülen parçanı sakın atma forumda ustaların aldırdıgı parça ve eskisi saglam olup evde yatanlar dolu. aracın sıcakkende aynı sorunu yapıyorsa bence bir gaz ayarı yaptır. bendede aynı sorun vardı 3-4 kez degil 1-2 kez çalısmaz sonra alırdı gaz ayarından sonra düzeldi. bir dene sakıncası olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle İstanbul'dasınız, forumdan Adem ustaya gidebilirsiniz.

 

Aracınızda lpg var mı? Kaç km.dir takılı? Ne zamandır bu sorun var?

 

Lpg takılı ise ayarları aşırı bozuk olabilir, bu da ilk çalışmada benzinle çalışmada sıkıntı yaratabilmektedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 mazda araçlarını severim ancak insanı soğutuyor bu tip çözülemeyen arızalar birde anlayan usta pek olmadığı için çözümde zor oluyor

 

İstanbul'dan birisi olarak bu konuda hayıflanıyorsanız. Diğer küçük illerde yaşayıp, Yetkili-özel servisleri , sanayisi, ustası olmayan Mazda kullanıcıları intihar etsin o zaman.

 

Çözülemeyen arıza yoktur. Bulunamayan doğru servis-doğru usta vardır. İstanbul'daki biz Mazda kullanıcıları bu konuda çok şanslıyız. Ama yetkili ama özel servis ve usta imkanımız çok çok iyi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamamen haklısınız herkese teşekkürler

 

aracın sorunu bu gün fark ettim sorun tamamen immobilizerden kaynaklı her nedense anahtarı okuyamıyor sistem çalışmasına izin vermiyor tabiki sistem bunun üzerine kurulu ancak bana büyük sorun yaratıyor

 

bunu nasıl yaptırabilirim komple kontak ve kapı kilitlerinimi değiştiricem yoksa tamir imkanı varmı yardımcı olabilirseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorunu bulduk aracın beyin immobilizer beyni ve kontak seti arızalanmış tek sorun bu ve yaklaşık 2.500 tl civarı masraf çıkardılar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2500 tl biraz fazla değil mi ? Bence o beyni ve kontak setini bir elektronikçiye gösterin. Devre yanmadıysa bir şekilde onarılır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Selamlar herkese buna benzer bir soruyu da ben sormak isterim..
ilk arabam  ve anlamıyorum motordan
2000 model otomatik 323 1.5 glx
Lpg brc sıralı sistem mevcut
gün içinde kullanmıyorum akşamdan akşama turlamak için biniyorum. 

- arabayı çalıştırıyorum 10 dakika 1000 devirde rölantide çalıştığı zaman arada bir iki gaz verdiğimde Stop etmiyor basıyorum gidiyorum.
- aracı çalıştırıyorum 3 - 4 dakika çalıştırıyorum sonra hareket ediyorum ya ilk harekette gaza bastığımda stop ediyor yada 50 100 metre gidip ilk durduktan sonra stop ediyor.
durmadan gidersem yine normal çalışıyor sorun yok.
ben mi yanlış kullanıyorum yoksa her arabaya oturduğumda 10 dk ısıtıp beklemek zorunda mıyım ?
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

34 dakika önce, Carizmatik_34 :

Selamlar herkese buna benzer bir soruyu da ben sormak isterim..
ilk arabam  ve anlamıyorum motordan
2000 model otomatik 323 1.5 glx
Lpg brc sıralı sistem mevcut
gün içinde kullanmıyorum akşamdan akşama turlamak için biniyorum. 

- arabayı çalıştırıyorum 10 dakika 1000 devirde rölantide çalıştığı zaman arada bir iki gaz verdiğimde Stop etmiyor basıyorum gidiyorum.
- aracı çalıştırıyorum 3 - 4 dakika çalıştırıyorum sonra hareket ediyorum ya ilk harekette gaza bastığımda stop ediyor yada 50 100 metre gidip ilk durduktan sonra stop ediyor.
durmadan gidersem yine normal çalışıyor sorun yok.
ben mi yanlış kullanıyorum yoksa her arabaya oturduğumda 10 dk ısıtıp beklemek zorunda mıyım ?
 

Havalar soğudu, bu nedenle regülatör sıcaklığı normal zamanda geçse de, araç gaza erken geçip böyle bir sorun yapıyor olabilir. Gaza geçiş sıcaklığına biraz arttırabilirsiniz. Bunun dışında sadece benzinde kullandığınızda da aynı sorunu veriyor mu bir deneyin, yanlış gaz ayarı da yapabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Havalar soğudu, bu nedenle regülatör sıcaklığı normal zamanda geçse de, araç gaza erken geçip böyle bir sorun yapıyor olabilir. Gaza geçiş sıcaklığına biraz arttırabilirsiniz. Bunun dışında sadece benzinde kullandığınızda da aynı sorunu veriyor mu bir deneyin, yanlış gaz ayarı da yapabilir.

tamam akşama denicem
SAnırım brc yazan tuşa basında kırmızıda olunca benzinde çalışıyor araç 
birde öyle çalıştırıp biraz bekleyip yola çıkayım sonra haber veririm yine
teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Carizmatik_34 :

tamam akşama denicem
SAnırım brc yazan tuşa basında kırmızıda olunca benzinde çalışıyor araç 
birde öyle çalıştırıp biraz bekleyip yola çıkayım sonra haber veririm yine
teşekkür ederim

Öncelikle iyi günler dilerim 
Yukarıda bahsi geçen konuda dün gerekli testi yaptım
Arabayı çalıştırdım ve lpg düğmesine bastım ve benzinde 4 dakika çalıştırdım
gaz vermedim rölantide kendi kendine çalıştı. 
rölanti ilk çalıştırdığımda 1300'lü devirlerdeydi bir kaç dakika sonra 1000 devirlere geriledi bende gaz düğmesine bastım ve  alttaki gösterge ışıkları yeşil yandı
sonra hareket ettim ve bir kaç tur attım
araba normal gibi çalıştı..

her defasında bu şekilde mi yapmam gerekiyor acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Carizmatik_34 :

Öncelikle iyi günler dilerim 
Yukarıda bahsi geçen konuda dün gerekli testi yaptım
Arabayı çalıştırdım ve lpg düğmesine bastım ve benzinde 4 dakika çalıştırdım
gaz vermedim rölantide kendi kendine çalıştı. 
rölanti ilk çalıştırdığımda 1300'lü devirlerdeydi bir kaç dakika sonra 1000 devirlere geriledi bende gaz düğmesine bastım ve  alttaki gösterge ışıkları yeşil yandı
sonra hareket ettim ve bir kaç tur attım
araba normal gibi çalıştı..

her defasında bu şekilde mi yapmam gerekiyor acaba ?

Dediğim gibi gaza geçme sıcaklığı düşük. Havalar soğuduğu için sıkıntı çıkartıyor. Lpg ciye gidip sıcaklığı 10 derece arttırırsanız sorun kalmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mutlu Tekir :

Dediğim gibi gaza geçme sıcaklığı düşük. Havalar soğuduğu için sıkıntı çıkartıyor. Lpg ciye gidip sıcaklığı 10 derece arttırırsanız sorun kalmaz.

Çok teşekkür ederim inşallah başka bir şey çıkmaz hafta sonu konuyla ilgileneceğim O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
07.12.2015 at 10:18, Carizmatik_34 :

Çok teşekkür ederim inşallah başka bir şey çıkmaz hafta sonu konuyla ilgileneceğim O0

Herkese iyi forumlar diliyorum
 

Daha önce forumdan aracımda yaşadığım sorun hakkında sizlerden yardım istemiştim
2000 model glx 118binde otomatik sıralı brc lpg sistemli aracım vardır.
Sorunum şu ki: ilk çalıştırmada motor soğukken hareket ettiğinde frene basıp ilk yavaşlayıp durmamda araç istop ediyor. 

yada arabayı çalıştırıp park halinde ''P''den 'D' ye aldığımda hiç hareket etmeden direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığımda araç direk stop ediyor.
Ancak arabayı çalıştırdıktan yaklaşık 3 5 dakika sonra hararet orta seviyeye geldiğinde hareket ettiğimde stop etme problemi olmuyor fakat yinede frene bastığımda 20 30 dakikalık kullanım boyunca rolanti çok kararsız oluyor. daha sonra daha kararlı çalışıyor ve arabanın sesi daha sakin hale geliyor.

bu sebepten dolayı çok mutsuzum. sanayiye de götürdüm. lpg ustasına durumu anlattım. benzinde de aynı sorunlarla karşılaştığımı söyleyince boğaz kelebeğinin temizlenmesi lazım dedi ve beni başka bir ustaya gönderdi
orada boğaz kelebeği temizlendi (100tl) sonra brc lpg ayarı için başka bir yere gittim onlarda arabayı bağladılar tekrar ayar yüklediler (30tl) ve araba sakinleşti daha düzgün çalışmaya başladı fren yaptığımda rolanti çok daha kararlı çalıştı ve sevindim açıkcası. bir sonraki gün arabayı denemek için benzinde çalıştırdım yine aynı hüsran yine aynı problem....

boğaz kelebeğini temizleyen ustaya tekrar gittim ve rölantiyi biraz yükseltti. ( araç şuan boştayken bile çok sesli çalışıyor çok rahatsız oluyorum.)

rolanti motorunda sıkıntı olabilir yada ısı müşürü problemli olabilir dedi.
rolanti motorunu bulamazsan komple boğaz değişir oda 1000 tl dedi. ( araba zaten 21 22 bin tl, motoru kaç para ki rolanti motoru 1000 lira olsun )


daha sonra ikitelli osb'de (japondan anlayan) ustanın yanına gittim
otomatik jikle devreye girmiyordur onunda temizlenmesi lazım ama parça bozuksa oda yok ben sana garanti vermiyorum daha kötüde olabilir dedi.
(ben daha kötü olsun diye değil düzelsin diye sana getirdim !!!)

velhasıl kelam söktürmedim hiç bir şeyi ve çıktım geldim.

şimdi ben ne yapmalıyım allah için yardımcı olun.
maliyeti ne olur yapılır mı yapılmaz mı inanın kafamda sürekli duran kocaman bir soru işareti ile yaşıyorum.
maslakta kendi servisine mi götürsem mazda evo
yoksa iki tellide oto veysel'e  öner ustaya mı
yada mazda ekinci adem ustaya mı
yada arabanın satın alındığı ve bakımlarının  hep orada yapıldığı anadolu yakasındaki mazda merser'e mi götürsem

bu sorunla bir tek ben karşılaşmadım çaresiz kalmamak ümidi ile 

tekrar iyi forumlar diliyorum

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Carizmatik_34 :

Yardım edebilecek kimse yok mu ?

Erdem merhaba, öncelikli olarak geçmişler olsun.

Frene basıldığında stop etme yada rolantide titreme durumlarında forumda değişik farklı yollar önerilmiş.

Fren westinghouse siteminin hortumlarının kontrolü.

Hava filtresi ile emme manifoldu arasındaki elastik hortumda yırtık olup olmadığının kontrolü. Kolay anlaşılmayacağı çekiştire çekiştire kontrole edilmesi söyleniliyor.

Direksiyonu tam sağa yada sola çevirdiğinde, hidrolik pompasına maksimum yük biniyor.Buradaki direksiyon müşürükontrole dilmesi öneriliyor. Stop etme durumu buna bağlanıyor.

Akünün durumu kontrol edilmeli.

İlk aklıma gelenler bunlar. Şu konulara da bir göz gezdirebilirsin. Sana benzer sorunlar yaşayanlar var bu konularda.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, İlhan :

Erdem merhaba, öncelikli olarak geçmişler olsun.

Frene basıldığında stop etme yada rolantide titreme durumlarında forumda değişik farklı yollar önerilmiş.

Fren westinghouse siteminin hortumlarının kontrolü.

Hava filtresi ile emme manifoldu arasındaki elastik hortumda yırtık olup olmadığının kontrolü. Kolay anlaşılmayacağı çekiştire çekiştire kontrole edilmesi söyleniliyor.

Direksiyonu tam sağa yada sola çevirdiğinde, hidrolik pompasına maksimum yük biniyor.Buradaki direksiyon müşürükontrole dilmesi öneriliyor. Stop etme durumu buna bağlanıyor.

Akünün durumu kontrol edilmeli.

İlk aklıma gelenler bunlar. Şu konulara da bir göz gezdirebilirsin. Sana benzer sorunlar yaşayanlar var bu konularda.

 

 

 

 

İlhan abi teşekkür ederim verdiğin bilgiler için

diyorum ki acaba servise mi gitsem yada yukarıda bahsettiğim iki ustamdan birisine mi göstersem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan abi teşekkür ederim verdiğin bilgiler için

diyorum ki acaba servise mi gitsem yada yukarıda bahsettiğim iki ustamdan birisine mi göstersem

Erdem işi bilen mazdayı tanıyan bilen bir usta yada servise gitmeni öneririm. Durduk yere aracını deneme tahtasına çevrmesinler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...