Jump to content

Bir Hayal Gerçek Oluyor


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

7 ülkenin deniz kuvvetlerinde görev yapan hücum botları tasarladıktan sonra, bir kazada hayatını kaybeden Kaan Onuk'un otomobil hayali de gerçek oluyor. İlk çizimini Kaan'ın yaptığı Sazan adlı spor otomobili Tuzla'daki hücumbot tersanesinde geliştiren babası Dr. Ekber Onuk, yüzde yüz Türk tasarımı aracı seri üretime geçiriyor.

 

 

1436161192921.jpg

 

 

Dünyanın tamamı fiberglas gövdeye sahip ilk 4 kapılı sedan otomobili olarak tarihe geçen Anadol'un tasarım ekibinde görev yapan Dr. Ekber Onuk şimdiler de tamamen Türk tasarımı spor bir otomobili seri üretmeye hazırlanıyor. Türkiye'nin dışında Gürcistan, Malezya, Pakistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan ve Mısır karasularında askeri amaçla kullanılan toplam 126 tane Kaan sınıfı hücumbot üreterek büyük başarı sağlayan Dr. Ekber Onuk, hayalini kurduğu özgün tasarımlı Türk spor otomobilinin seri üretimi için eski çalışanı olduğu Ford markasıyla anlaştı. 

 

 

 

1436160921536.jpg

 

Uçak mühendisi Dr. Onuk, 1970'lerde ilk yerli seri üretim otomobil Anadol'un devrim yaratan satışlarının arkasındaki ekipte görevliydi. Onuk, Anadol STC-16'nın da ekip şefiydi. Türkiye'nin ilk spor otomobili Anadol STC-16'nın çok sevilmesini sağlayan Dr. Ekber Onuk, tamamen özgün Türk tasarımı bir spor otomobil hayali kurdu. Dr. Onuk'a, yine uçak mühendisi oğlu Kaan'da destek verdi. Başarılı bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 1994'te 'Sazan' adını verdiği spor otomobili çizdi. Saint Joseph Lisesi'nde Sazan lakabıyla tanınan Kaan, böylece özgün Türk spor arabasının da isim babası oldu. 1996'da Kaan'ın talihsiz bir kazada hayatını kaybetmesinin ardından babası Ekber Onuk, çalışmaları sürdürdü. 

 

 

hqdefault.jpg

 

 

2000'lerde çalışmaları hızlandıran eski dostu Eralp Noyan ve Gökhan Akış, Kasım 2009'da spor otomobil Sazan'ı ortaya çıkardı. İlk bakışta Porsche 918'e çok benzeyen Sazan, Onuk Tersanesi'nde üretilen ilk otomobil oldu.

>Fakat S 56 sürekli geliştirildi ve Mayıs 2015'te tamamlandı. S 56'nın seri üretimi için görüşmelerini sürdüren Dr. Ekber Onuk eski çalışanı olduğu Ford (OTOSAN) ile anlaşma sağladı. Ford, S 56'ya motor takarak Türkiye ve ABD pazarına sunmaya karar verdi. S 56 182 beygir gücünde 1600 cc'lik Ford Ecobust motoru ile Türkiye'de ve 255 beygir gücünde 2252 CC'lik motoruyla ABD için üretilmesine karar verildi. Karbon elyaftan üretilen S 56'nın Türkiye için 30, ABD için 20 tane üretileceğini belirten Dr. Ekber Onuk, Türk Standartları Enstitüsü ve Sanayi Bakanlığı'na başvurduklarını söyledi.

 

>Babası gibi uçak mühendisi olan Kaan Onuk, St Joseph Fransız Erkek Lisesi'ni matematik birincisi olarak bitirdi. Fransa'daki Universite Paul Sabatier'e kabul edilen ilk Türk öğrenci olarak 2 yıl uzay ve uçak teknolojisi eğitimi alan Kaan Onuk, İTÜ Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi'ne geçti. İyi bir otomobil yarışçısı da olan Kaan Onuk, 22 yaşındayken Sazan adlı otomobili ve değişen askeri dengeleri öngörerek hızlı ve etkin hücumbotları tasarladı. 1996'da trafik kazasında yaşamını yitiren Kaan Onuk'un el yazısıyla yazdığı Sazan markasının da sembolü oldu. 

 

Kaynak : Sabah

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah  başarılı olurlar umarım, benim hoşuma giden bu araçların aynı zamanda elektrikli olarak yapılabilmesi... Fuarda elektrikli versiyonları da vardı, birer broşürlerini aldım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...