Mümin

Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Test Sürüşü

Herşeyden önce araç güzel olmuş. Fakaaat; benim kafama takılan birşey var aga.

Fiyat 1.2 TSI DSG Style için  53.200 TL Manuel ise 47.900 diyorlar. (sınıfındaki araçların fiyatları da 3 aşağı beş yukarı aynı) Bu araç haziran ayında 233 adet (Mazda 3 ün adetlerinin üzerinde) Mart-Haziran arası ise 575 adet satılıyor. 

Otomatik yeni Mazda 2 Belçika'da 16500 Eur (49500 TL) civarı , Full CX-3 Dizel 35490 Eur (106500 TL) civarı . Ve Mazda Türkiye pahalı bu araba burada satmaz diye Türkiye'ye getirmiyor. Burda farklı bir şey var sanırım. Fiyat politikası olduğunu düşünmüyorum açıkcası.

Son olarak Allah aşkına yakıt verisi ile ortaya çıkan arasındaki farka bakar mısınız, yazık yazık.

 

*Belçika'yı seçmemin sebebi vergilendirmesi diğer ülkelerden farklı ve bizimki gibi.

 

 

İçiyle dışıyla yeni Skoda Fabia...

 

 

Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan ve 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye yollarında boy göstermeye başlayan Skoda Fabia ile teste çıktık.

 

1953504567704.jpg

 

 

 

Riva yollarında test ettiğimiz yeni Fabia’nın dış tasarımında bir önceki nesline göre daha fazla Alman esintilerinin hissedildiğini söyleyebiliriz. Volkswagen Grubu çatısı altındaki Skoda, Fabia’nın arka farlarını abisi Rapid’le hemen hemen aynı hatlara sahip hâle getirmiş.

 

 

1956279223669.jpg

 

 

Keskin hatlara sahip olan Fabia böylelikle dış tasarımında daha dinamik ve modern çizgilere kavuşmuş. Bu haliyle sportif bir görünüm kazanan hatchback otomobilin kabininde ise parlak plastik malzemeye yer verilmiş.

 

2003331636765.jpg

 

 

Ancak rakipleri kullandıkları yumuşak malzemelerle kabindeki lüks hissini artırırken Fabia hâlâ sert plastiği tercih ediliyor olması otomobilin kabinindeki kaliteyi biraz aşağı çekiyor. Otomobilin dört kapısının da kenarlarında bulunan geniş saklama alanları günlük kullanımda pratikliği oldukça artırıyor.

 

2005286667538.jpg

 

 

Bizim test ettiğimiz Fabia bulunan Style donanım paketinde 6.5 inçlik dokunmatik HMI multimedya sistemi standart olarak sunuluyor. Sistemin yarı dokunmarik olması sürüş esnasında kullanımı daha da kolaylaştırıyor.

 

2006435151126.jpg

 

 

Aynı şekilde klima kontrolleri de gayet rahat bir kullanım sunuyor. Çok fonksiyonlu deri kaplı direksiyon simidindeki bazı düğmelerin birbirine yakın olması ise kullanımı belirli durumlarda zorlaştırabiliyor.

 

 

Style donanım paketinde dahi navigasyon sistemine ve park sensörüne yer verilmemesi Fabia’yı rakiplerinin biraz gerisine itiyor.

 

2009351358771.jpg

 

 

Test ettiğimiz Fabia 1.2 TSI benzinli motor, Volkswagen’in ünlü DSG otomatik şanzımanıyla kombine ediliyordu. Bu haliyle fabrika verilerine göre şehir içi kullanımda 100 km 5,8 lt, şehirlerarası kullanımda 4,1 lt ve ortalama 4,7 lt yakıt tüketen Fabia biz 6,6 lt’lik tüketim değerine ulaştık.

 

2010419417270.jpg

 

 

Tüm Fabia modellerinde standart olarak ESC, ABS, HBA, EDL, MSR, ASR, DSR, ESBS, XDS, Yokuş Kalkış Destek Sistemi, Lastik basınç kontrol sistemi, kaza sırasında yakıt akışını kesme sistemi, çoklu çarpışma freni ve sürücü yorgunluk tespit sistemi güvenlik önlemleri bulunuyor.

 

2011569373648.jpg

 

 

Start&Stop Sistemi, elektrikli ön ve arka camlar, çok fonksiyonlu yol bilgisayarı, fren enerjisi geri kazanım sistemi, krom çerçeveli ön ızgara, LED gündüz farları, mercekli ön farlar da diğer standart donanımlar arasında yerini alıyor.

 

 

2013032256215.jpg

 

 

Skoda Fabia 39.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken; bizim test ettiğimiz 1.2 TSI DSG versiyonunu Style donanım paketiyle satın almak için 53.200 TL’yi gözden çıkarmak gerekiyor. Manuel şanzıman tercihinde ise bu fiyat 47.900 TL’ye iniyor

 

 

Satışa sunulduğu mart ayından bu yana her ay satışlarını artırmayı başaran Fabia’dan haziran ayında toplam 233 adet satıldı. Böylelikle Mart-Haziran arasındaki Fabia satışları 575 adede ulaştı.

 

2015129990346.jpg

 

 

Kaynak : Hazal Orta

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.