revivo73

Mazda RX-8 Yağ Çubuğunda Tutarsız Yağ Düzeyleri

Merhaba bu akş arabanın yağını değiştirdim ve her zaman olduğu gibi son yarım litreyi doldururken  yağ çubugunu kontrol ederek doldurdum ancak cubugun çizgili yüzü en alt düzeyde gösterirken, diğer düz tarafta en üste kadar yağ görülüyor.

 

Çubukla defalarca ölçüm, hemen hepsi bu şekilde tutarsız çıktı. Yağ en alt düzeyde çalıştırsam motor yağsız kalacak, en üst düzeyde çalıştırsam bu sefer hava emiş borusuna hatta hava filtresine kadar yağ sıçrayacak o yüzden motoru çalıştırmadım.

 

Benzer durum yaşayan oldu mu? Ne yapmak gerekir? Kullandığım yağ Rusya üretimi Lukoil 15W-40 100% Mineral Yağ

 

d5QkQ7.jpg

 

0qvmvR.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben ilk defa görüyorum. yalnız yağın rengi ilgimi çekti, sanki uzun süre kullanılıp kirlenmiş veya ısıdan renk değiştirmiş gibi görünüyor. heralde yağın cinsi öyle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cubuk karbon çeliği old için siyah üstünde yağ da siyah çıktı yoksa altın sarısı renkte. Dün akş, çizgili kısım minimumu geçecek kadar yağ ekleyip biraz gezdim sıcak motorla kontrol ettim ortaya yakın yerdeydi sonra biraz daha tamamladım şimdi full'e yakın yerde. Cubugun tutma sapını dik açıyla koyup bakmak gerekiyor onu da yeni fark ettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginç, gezip geldikten sonra, bezi silip çubuğu taktığınızda, yukarıya kadar yag oldu mu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çubuğun bu tutarsız düzeyleri sonrası çubugun takılma konumunun önemli old fark ettim,ben cubuk ulaşılması zor konumda old için elime kolay geldiği için tutma sapını yatay bırakıp ölçüyordum. Onun dik , aynen resimde old gibi bırakılması gerekiyor.Cunku o zaman cubuğun ucundaki eğim, karterin yüzeyine tam oturuyor. Bu şekilde ölçünce düzey orta ile full arasında ortada biryerde. Full'e çok yaklaştırmıyorum cunku öyle durumda hava emişe yağ sıçratıyor bu araba, özellikle 9bin devirde kullanınca ve hava emişe gelen yağı temizlemek için hava filtre kutusunu çıkarmak gerekiyor ki bu arabada o da çok zor o bakımdan zahmete girmemek için tam full'e yaklaştırmıyorum.

yMyPka.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben hep full olması için ayarlıyorum. motoru 9000 - 9500 devirlere çıkardığımda sıcak alüminyum a benzer bir koku geliyor. aynı zamanda elektrik süpürgelerinin arkasından çıkan filtre edilmiş hafif toz kokulu bir havaya benzer kokuda var. acaba bu yüzden mi? yani yağ sıçrattıda hava filtresi kirlendi mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 Yüksek devirde koku gelmesi pek rastlanan sey değil Hava filtresini  bir çıkarıp bak derim.  Ben aracı aldıktan sonra ilk kendim çıkardığımda hava filtresinin dibine kadar yağın gelmiş old gördüm, yani önceki sahipleri ve servisler garanti olsun diye sonuna kadar fulllemişlerdi yağı hepsini temizleyip sonra bir daha tam fulle yaklaştırmadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

       RX8 in motorunu tam bilmiyorum ama bizimki gibi sübap kapağında ve motorda oluşan yağ buharını hava filtresine çeken bir düzenek varsa ve burada yağ tortusu gözleniyosa bunun sebebi karterdeki fazla yağ değil, yüksek devirdir. sonuçta mevcut yağ yukarılara karterden sıçrayamaz , yağ pompasının aşırı basıçla yağlama yapması durumunda sübaplardan sıçrar ve hava filtresine emilir, bahsi geçen koku yüksek devir esnasında yağın yanmasından da kaynaklanabilir. Yani motorda yağ falan sızması varsa bu sırada artar, aynı şekilde ısınan yüzeylerde yanabilir hal böle olunca koku yapması normaldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.