MazdaClubTR

Mazda, Avrupa'da Yeni Mazda CX-3 ve MX-5 ile Büyümeyi Hedefliyor

Yenilikçi ve çarpıcı tasarıma sahip modelleriyle Mazda, Avrupa’da arka arkaya onuncu çeyrekte de büyüme sağladı. Mazda, satışlarda %8.8 artış kaydeden* Avrupa piyasasındaki üstün performansına devam ederken araç satışları ikinci çeyrekte – Nisan, Mayıs ve Haziran – geçen yılın aynı dönemine göre %13 artarak 47,232’ye yükseldi.

Mazda Avrupa Satış Müdürü Yardımcısı Martijn ten Brink, “Tabii ki yeni nesil modellerimizi piyasaya sürmemizden bu yana geçen birkaç yılda Mazda’nın Avrupa’da gösterdiği ilerlemeden memnunuz. Ancak bu kesinlikle işimizin sona erdiği anlamına gelmiyor: Yeni Mazda CX-3 geçen ay piyasaya sürüldükten sonra tüm beklentilerimizin üzerinde seyretti ve dördüncü nesil MX-5 de geliyor.”

 

Mazda en güçlü büyümesini, satışların 2014’ün ikinci çeyreğine kıyasla %45 arttığı İspanya’da gerçekleştirdi. İtalya (+%35), Hollanda (+%21), Polonya (+%20) ve İngiltere (+%19) gibi diğer piyasalarda da çift haneli artış görüldü.

 

Yeni serinin hafif ve verimli SKYACTIV Teknolojisi ve çarpıcı KODO – Hareketin Ruhu tasarımları Mazda'yı hem satış hem de kar anlamında öne çıkardı. Daha seçkin bir görünüm için yeniden tasarlanan şirketin Avrupa satış ağı birçok müşterinin de ilgisini çekiyor. Geçtiğimiz çeyreğin lideri, satışlarında yüzde 57 artış kaydedilen Mazda2 oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 93 satış artışıyla özellikle Haziran ayı performansı güçlüydü***.

 

19 Haziran’da piyasaya sürülen CX-3 modelinin, hızla büyüyen küçük SUV segmentinde büyük bir etki yaptığı ve satışlara da aynı ölçüde katkı yaptığı görüldü. Bu arada heyecanla beklenen yeni nesil Mazda MX-5 ise Ağustos ayında Avrupa’ya gelecek. O zamana kadar, Japon firma sadece iki yılda yedi yeni modeli piyasaya sürmüş olacak.

 

* Avrupa rakamlar kaynağı: Mazda şirket içi rakamlarıyla beraber www.acea.be (Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği), Yeni Binek Otomobil Kayıtları, EU28 + EFTA (Malta hariç)
** Ulusal rakamlar kaynağı: Mazda şirket içi rakamlarıyla beraber, www.en.anfia.it (İtalyan Otomobil Sanayisi Birliği); www.raivereniging.nl (RAI, Hollanda Bisiklet ve Otomobil Sanayisi Birliği); www.pzpm.org.pl (Polonya Otomobil Sanayisi Birliği); www.anfac.com (İspanya Araç & Kamyon Üreticileri Birliği); smmt.co.uk (BK Motorlu Araç Üreticileri ve Satıcıları Birliği)
*** Model verileri kaynağı: Mazda şirket içi rakamları

 

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İspanya ve polonya hariç bu ülkelerin hepsine gittim. Hollanda'ya gittiğimde bu işlere aklım ermezdi ama İtalya'da büyük bir Mazda kıtlığı vardı. Dönünce Türkiye'de ne çok mazda varmış aslında dedim. 1 hafta boyunca 2 tane 3 birtane mx5 ve bir tane cx7 görmüştüm sadece. İngiltere'de bol bol mazda gördüm ama İngiltere'de ilgimi çeken şey, bizdeki gibi bir markanın tüm modellerinin çok satması gibi bir durum yoktu. Örneğin bol bol 308 gördüm ama 2 hafta içinde ingiltere'de sadece 1 tane 508 görmüştüm. Bol bol mazda6 gördüm ingiltere'de hatta otoyolda giderken karşıdan dakikada 2 kere mazda6 geçiyordu ama mesela mazda3 çok az gördüm. Aynı şekilde bol bol golf vardı ama o kadar passat görmedim.

 

İngiltere'de her segmentte çok araba satan 2 firma var bana kalırsa. Ford ve Vauxhall(Opel). Onun dışında italya'daki bu büyüme çok iyi olmuş, İngiltere'de ise karşısında ingilizler tarafından tam olarak aşık olunan vauxhall ve ford varken mazda'nın nüyüme gösterebilmiş olması yine başarılı. 

 

Bence bundaki en büyük etken artık adam akıllı pazarlama yapmaları ve avrupa pazarında  1.4, 1.6 motorların karşısına ekonomik 2.0larla çıkmaları. Ve tabiki sonunda  2.2 litrelik dizel motoru otomatik şanzımanla sunması. Tasarım da muhakkak etkilidir ama mazdalar zaten hep şıktı. Ben yeni motor seçeneklerine ve en çok ta pazarlama üzerine kafa yorulmasına bağlıyorum bu büyümeleri

Burak, Mehmet Özdemir ve Mümin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu rüzgar bir de bizim taraflara esse keşke. Anlaşılan; Mazda2 oldukça dikkat çekmiş Avrupa'da.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda Space in Barselona'da açılması, etkinliklerin Barselona ve Dolaylı olarak tüm Avrupa'ya yaygınlaştırılması meyvelerini toplamış anlaşılan. Gözden Irak olan gönülden de Irak olur misali insanlar görmeyince akıllarına gelmiyor herhalde , gördükçe de bir seçenek hatta tercih oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İspanya ve polonya hariç bu ülkelerin hepsine gittim. Hollanda'ya gittiğimde bu işlere aklım ermezdi ama İtalya'da büyük bir Mazda kıtlığı vardı. Dönünce Türkiye'de ne çok mazda varmış aslında dedim. 1 hafta boyunca 2 tane 3 birtane mx5 ve bir tane cx7 görmüştüm sadece. İngiltere'de bol bol mazda gördüm ama İngiltere'de ilgimi çeken şey, bizdeki gibi bir markanın tüm modellerinin çok satması gibi bir durum yoktu. Örneğin bol bol 308 gördüm ama 2 hafta içinde ingiltere'de sadece 1 tane 508 görmüştüm. Bol bol mazda6 gördüm ingiltere'de hatta otoyolda giderken karşıdan dakikada 2 kere mazda6 geçiyordu ama mesela mazda3 çok az gördüm. Aynı şekilde bol bol golf vardı ama o kadar passat görmedim.

 

İngiltere'de her segmentte çok araba satan 2 firma var bana kalırsa. Ford ve Vauxhall(Opel). Onun dışında italya'daki bu büyüme çok iyi olmuş, İngiltere'de ise karşısında ingilizler tarafından tam olarak aşık olunan vauxhall ve ford varken mazda'nın nüyüme gösterebilmiş olması yine başarılı. 

 

Bence bundaki en büyük etken artık adam akıllı pazarlama yapmaları ve avrupa pazarında  1.4, 1.6 motorların karşısına ekonomik 2.0larla çıkmaları. Ve tabiki sonunda  2.2 litrelik dizel motoru otomatik şanzımanla sunması. Tasarım da muhakkak etkilidir ama mazdalar zaten hep şıktı. Ben yeni motor seçeneklerine ve en çok ta pazarlama üzerine kafa yorulmasına bağlıyorum bu büyümeleri

 

Ege'cim tespitlerin doğru ve yerinde. Ben yazılan tüm ülkelere gittim ve Polonya'ya çok sık gidip geliyorum.

 

İtalya'da Mazda neredeyse hiç yok... Ama şu var, İtalyanların felsefesi hangi arabada kampanya varsa ve hangisi ucuzsa onu alıyorlar...Ve genelde ya tek kişilik elektrikli, ya smart gibi minik, ya da fiesta gibi küçük sınıf araba alıyorlar. Eğer aileleri büyükse de MPV tarzı araçları tercih ediyorlar. Orada dikkat ettiysen Hatchback araç çok nadir..

 

İngiltere ise Hollanda' gibi çok fazla Mazda'nın bulunduğu bir ülke..

 

Polonya'ya ise işim ve eşimden ötürü sık gidip geliyorum, Mazda inanılmaz derecede var. Özellikle Skyactiv 6 ve 6 SW yi her sokakta 2-3 tane görebiliyorsun...6 SW oranın gerçekten kralı...6 SW kadar olmasa da CX5 te görebiliyorsun... 3 ise daha kısıtlı sayıda var. 3 alacağına 6 alıyor kişiler... Orada CX3 ün en dolu paketi 31.500 TL ye satılıyor bunu da unutmayalım ;)

 

Fakat bence Türkiye için konuşayım; bu dağıtım ve lojistikle büyüyebileceklerini sanmıyorum... Haziran ortası geleceği belirtilen CX3, Ekim'de gelirse çok iyi denilmeye başlandı...

Takdir sizin...

EgeG, Gökhan ve Fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

...Özellikle Skyactiv 6 ve 6 SW yi her sokakta 2-3 tane görebiliyorsun...6 SW oranın gerçekten kralı...6 SW kadar olmasa da CX5 te görebiliyorsun...

Bu yaz Almanya'da, Alman plakalıdan çok, PL Plakalı SW 6 gördüm. Kaynıyor.

Hatta İtalya'da Pisa'da bile 5-6 tane görmüştüm PL Plaka 6 SW.

Bunda etken, değişen motorlu taşıt vergilendirme sistemi midir, nedir Efe?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yaz Almanya'da, Alman plakalıdan çok, PL Plakalı SW 6 gördüm. Kaynıyor.

Hatta İtalya'da Pisa'da bile 5-6 tane görmüştüm PL Plaka 6 SW.

Bunda etken, değişen motorlu taşıt vergilendirme sistemi midir, nedir Efe?

 

Gökhan abi merhaba, sevgiler öncelikle.

 

Polonyalılar seyahat etmeyi çok seviyor, hatta şöyle anlatayım, Giżycko da eşimin abisi yaşıyor. Polonya'nın en kuzeyi yani. Varşova'ya inmek yerine Litvanya/Vilnius a iniyorum oradan kapatıp gidiyorum. Litvanya'da LT plakadan çok PL plakalı arabalar oluyor gezmeye geliyorlar, hatta Finlandiya, Estonya'ya gidiyorlar arabayla gezmek için. Ayrıca, Polonya'nın para birimi Zloty, Almanya'nın ise Euro. 1 Euro = 4 Zloty.. Polonyalılar çalışmak için Almanya'ya gidiyorlar, gurbetçi mantığı...Dolayısıyla Almanya'da çalışan ve Polonya'da harcayan çok kişi var.  Tabi ki gezmek için de gelen bir çok kişi var, kısa bir seyahat ile gidebiliyorsun Polonya'dan Almanya'ya...

Ben İtalya'da toplamda 3 tane Ferrari gördüm Gökhan abi, Mazda ise bir bayi ve ona araçları götüren treyler gördüm o da Montecatini'den Roma'ya giderken...12 tane şehrin altını üstüne getirdim Pisa'da bunlardan biri ama sen nerde gördün yahu şanslıymışsın :) Yani Mazda ve Ferrari aynı nadirlikte gördüm. Buradan Mazda = Ferrari kadar değerli mantığına vurmayalım konuyu ama rica ediyorum :P İtalya'da çalışan bir Polonyalı akrabamız da var belki sen onu görmüşündür :)

 

Vergilendirme derken abi? Bir tek bizde var o sistem...Polonya'da arabayı alırken sadece sigorta vergisi adı altında bir vergi  ve plaka vergisi var. Yoksa başka bir vergi ödemiyorsun. ÖTV, MTV vs vs bunlar yok... İtalya gibi Polonya'da EU üyesi olduğu için standartları aynı mı bilemiyorum. Gerçi Polonya'nın herşeyi EU dan farklı, bireyselciler ve EU da olup kendi para birimini kullanan tek ülkeler...Diğer ülkelerin vergi sistemi ile Polonyalıların ki aynı mı bilemiyorum ama bildiğim ülkenin sistemini paylaşmak istedim abi.

 

Sevgiler tekrar.

İlhan ve Gökhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi, sadece Pisa'da 5-6 tane gördüm. Hatta üçü parkta yanyana duruyordu.

 

İşte bizim gibi 3 tane manyaktır :) Buluşup gelmişlerdir ne olacak... Orada otomobil alma kararı bizden farklı, diyelim ki sen ve ben komşuyuz. Ben gittim Mazda 6 aldım, kırmızı.. Konuşuruz senle kısa ama bizdeki gibi uzun uzun diil. Gidersin sende aynı renk aynı bayiden aynı 6 yı alırsın kopya gibi. He eğer aynı renk yoksa da olan rengi o benim aldığım paketle alırsın... Sonra 3.komşumuz İlhan abi görür, bizim arabaların aynısından alır, ama o sormaz, neden? Çünkü bu 2 adam aldıysa iyidir der alır :)

Bizdeki gibi aman o Mazda aldı, ben gidiyim Ford alıyım demezler

İlhan, Fotifoti ve Gökhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada TR de bronz renkli PL plaka Skyactiv 6 SW dolaşıyor, hem de panaromik tavanlı...

Bilginize...

Gökhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.