cylnx

Tavsiye + Kafa Karışıklığı Mazda 3 ve Diğerleri

Bu konuda 30 ileti var

Merhabalar. Görüldüğü üzere forumda daha çiçeği burnunda üyesiyim.

Adım Sercan. 34 yaşındayım. Bir önceki aracım olan D segment insigniamı çeşitli nedenlerden öütürü satmış bulunmaktayım. Segment konusu göreceli bir durum. Bu nedenle segment ayırt etmeksizin farklı markaların farklı araçlarını düşünüyorum.  Bu konudaki düşüncelerimi sadece mazdaclubtr sitesinde paylaşıyorum. Buranın, mevzubahis diğer araçların forumlarına nazaran daha seviyeli ve doğru cevaplar alabileceğim objektif yaklaşımlara sahip kişilerce oluşturulduğu ve devam ettiğini düşünüyorum.   Aracımı 54 bin TL ye sattım. Ekleyecek cüzzi miktar mevcut üzerine :) Malum, araç almakla da bitmiyor. kaskosu, lastikleri, bakımı vs vs...

 

 

Öncelikle, arkadaşımda benzinlisi bulunan mazda3,' ün  2012 dizel versiyonuna kafayı taktım.

Düşük km de hemde. Beni çekincede bırakan, insignia da 140 dan sonra duyduğum rüzgar / yol sesini mazda 3' de 100 civarı duymam oldu. Yalıtım konusunda belki uygulamalar olabilir kanaatindeyim. Ama çekincelerim hala duruyor.

 

Bir ara, tiguan düşündük. Fakat 60' bin tl ye boşun boşu ve kronik piston arızalı hatalı denk gelmesi ihtimaline karşı eledik. 

 

Peugeot 508 allure THP benzinli otomatik aracını düşündük. Sonradan kesinlikle dizel olsun düşüncesiyle onuda eledik.

 

Lancia' delta dizel + cam tavan 120 bg ve 300 tork ile yeterli performans ve farklılığı ile dikkatimi çekti. Fakat, TR piyasasından çekilişi ve hatta duyumuma göre üretimi bile durmuş durumda iken 

malum yedek parça sıkıntısı ve ikinci el piyasa durumu yüzünden temkinli yaklaşıyorum.

Mazda bu konuda sanırım yedek parça ve ikinci el konusunda bir tık daha önde.

 

Farklı duruşuyla dizel alfa romeo giulietta ' da gözüme giriyor da o ön farların tipsizliği yokmu ?

 

Son olarak yine deneyip sessizliği ve konforuna beyeniyle yaklaştığım C5' mevcut. 

ehdi + dizel. MCP şanzımana alışkınım. Dert etmiyorum.  Bu da listemde.

 

Mazda 48 - 50 bin TL

508 allure THP  57-59 bin TL ( benzinli )

Delta dizel  53 bin Tl civarı 

Alfa romeo giulietta 55 bin TL civarı 

C5-ehdi  52-56 bin TL civarı.

 

Mazda öncelikli tercihim. Çekincelerimi yenebilirsem.  Ve cebimede diğer araçlara nazaran 5-8 bin tl de kalacak hani. 

 

Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim. 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle merhabalar, hoşgeldiniz.

 

Japon araçlarda yol sesi olur, rüzgar sesi ise c sınıf araçlarda genelde bu seviyede.

Rüzgar sesinden rahatsızsanız direk D sınıf araç bakının derim.

Mazda 6, Toyota Avensis araştırabilirsiniz.

 

Tiguan tipi crossover düşünüyorsanız büyüklüğü ve konforuyla göz dolduran Mitsubishi ASX bakabilirsiniz. Yerden yüksektir ve 17" jantlarına rağmen yoldaki pürüzleri hissettirmez. Yakıt tüketimi ise b sınıfı bir araç kadardır.

 

508 ise konforlu bir tercih olacaktır. Aynı platforma Citroen C5'i de düşünebilirsiniz. Belirli yıllar aralığında pnömatik süspansiyon sistemi kullanıldı. En konforlu otomobil olduğu söylendi.

 

Mazda 3 yeni kasa benzinli düşünebilirseniz eğer yalıtım konusunda geliştirmeler olmuştur kesinlikle. Fakat yine de D sınıfından sonra C sınıfının sizi tatmin edeceğini düşünmüyorum. Sorunsuzluklarıyla ünlü 2. nesil bir Mazda 6 ya da 2. nesil bir Toyota Avensis öneririm. Toyotanın multidrive s şanzımanı da çok konforludur ve düşük tüketim sağlamaktadır.

meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anlaşılan servisten çekmişsiniz :) 

 

Sitede aracına yalıtım yapan arkadaşlar vardı. Mazda alıp yalıtım için ufak şeyler yapabilir hem sorunsuz hem sessiz bir araca kavuşabiliriniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Citreon C5 Dizel+Otomatik vites modelini düşünüyorsanız, bence direk eleyin.  Otomobil neredeyse 1600 Kg, şehir içinde yerinden kıpırdamıyor. Uzun yolda güzel hoş, ama şehir içinde çok yoruyor. Konforuna, donanımına vs diyecek lafım yok. Bu konuda çok dolu bir otomobil. Zaten bu şekilde göz boyayarak satıldığını düşünüyorum.

 

Ses takıntınız varsa C segmenti hiç düşünmeyin derim. Mazda 6 modellerini araştırabilirsiniz. 2.seçenek olarak Ford Mondeo, 3.seçenek olarak Passat bakabilirsiniz.

 

Bu arada vaktiniz olduğunda İnsignia ilgili görüş ve fikirlerinizi paylaşabilir misiniz. Bu aracı benim gibi, forumda merak edenlerin olduğunu düşünüyorum.

 

Teşekkürler keyifli forumlar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

insignia dan sonra 2012 mazda 3 bakımları dışında hiçbir konuda yüzünüzü güldürmez.

o listeden sadece 508 mutlu eder. o da direkt püskürtme. lpg olmaz.yada vialle taktırn 4bine.

cosmo insignia ya geri dönebilirsiniz de.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsignadan sonra bence direk mazda6 bakın. Çünkü belirtmiş olduğunuz araçlar içerisinde sizi tatmin edecek araç zor. Belirtmiş olduğunuz modeller' de ise sevdiğim üç model arasında  yol tutuşu, Performansı tatminkar olan mazda3.

 

 

Aşağıdaki üç modelinde hastasıyım :)

 Mazda 48 - 50 bin TL

Delta dizel  53 bin Tl civarı 

Alfa romeo giulietta 55 bin TL civarı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda Accord'u mu satıp Mazda 3 aldım. Ben zaten şehir içi kullanıcıyım bir sorun yaşamadım. Donanım zenginliği beni mest ediyor.

 

Ses yalıtımı için elinizde zaten bir miktar para kalıyormuş iyi bir şeyler yapabilirsiniz.

 

Mazda 6 muadillerinden pahalı bir araba illa D sınıfı olsun diyorsanız biraz zorlayıp Mazda 6 alın. O gerçekten başka bir şey :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsignia ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Bir ara ciddi ciddi 2.0 cdti 4x4 biturbo düşüyordum son anda vazgeçtim. Arıza veriyor dediler vazgeçirdiler.

Şahsi düşüncem C sınıfı bir araç sizi tatmin etmeyecektir. Genişliğiyle konforuyla sessizliğiyle...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Söz ettiğiniz araçların tümü çoğunluğun tercih etmediği araçlar. Bunlar içerisinde Insignia nın devamı olarak 508 düşünülebilir. Bu tür araçları seçenler genellikle değişime açık insanlardır. Hazır Mazda Club'a kadar gelmişken bir Mazdalı olmak dahi düşünülebilir, heleki ilk tercihin bir Mazda olması durumunda.

meriç, Mehmet Özdemir ve fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsignia ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Bir ara ciddi ciddi 2.0 cdti 4x4 biturbo düşüyordum son anda vazgeçtim. Arıza veriyor dediler vazgeçirdiler.

Şahsi düşüncem C sınıfı bir araç sizi tatmin etmeyecektir. Genişliğiyle konforuyla sessizliğiyle...

 

2 tane tanıdığım İnsignia kullanıcısı var. Bir tanesi yakıttan yana iflahı kesilmiş. En son eşinin Corsa otomobilini kullanırken gördüm. Hayırdır niye binmiyorsun dediğimde, kapının önünde süs gibi yatıyor artık yakıttan dolayı dedi. (1.6 Turbo)

 

Bir diğer tanıdığım ise yaşadığı çözülemeyen yada geç çözülen problemler, arızalar.  (Modelini hatırlamıyorum)

 

Bu iki kişininde ortak görüşü güvenlik, konfor, yol tutuşu, donanım vs çok memnunlar.

 

O yüzden cidden bende çok merak ediyorum birinci ağızdan insignia ile ilgili izlenimleri. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 tane tanıdığım İnsignia kullanıcısı var. Bir tanesi yakıttan yana iflahı kesilmiş. En son eşinin Corsa otomobilini kullanırken gördüm. Hayırdır niye binmiyorsun dediğimde, kapının önünde süs gibi yatıyor artık yakıttan dolayı dedi. (1.6 Turbo)

Bir diğer tanıdığım ise yaşadığı çözülemeyen yada geç çözülen problemler, arızalar. (Modelini hatırlamıyorum)

Bu iki kişininde ortak görüşü güvenlik, konfor, yol tutuşu, donanım vs çok memnunlar.

O yüzden cidden bende çok merak ediyorum birinci ağızdan insignia ile ilgili izlenimleri.

1.6 turbosu çok yakıyor abi. Arkadaşımda vardı yavaş süremediği için sattı, bastığında yakıyor ama gidiyor :) Kadrana bir bakıyorsun 240-250 lerde geziyor :) Dizellerini merak ediyorum daha çok. Biturbolar (195 bg) sınıfının en az yakan ve en çevreci dizeliydi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar...   Objektif yorumlarınız için teşekkür ederim. Tam da tahmin ettiğim gibi...

 

İnsignia dan biraz bahsedeyim.  Yakıtı görüldüğü üzere belirgin olarak fazla. Fakat astronomik rakamlar değil. Verdiği verimliliği düşünürseniz az bile yakıyor diyebilirim. 90-100 5,6 litre. 100-110 6,6 litre. 120 6,8 lite. 140 ile 7,8-8,5  litre. Şehir dışı değerlerimdi.

Depo ölçümüde bunu kanıtlıyordu... Şehir içi 9 - 11 litre kullanıma bağlı. Aslında istenildiğinde uslu bebek gibi narin, gaza bastığınızda nascar pistinde bir yarışcı gibi oluveriyorsunuz. 

 

Sessizlik, muazzam. İç kalite vasat. Ön dik konsol plastik sert. Yan konsolda öyle. konsol sadece yumusak plastik ve kapılar deri ( sunii )  Çıtırtıları çok fazla  yan ve ön konsolda. Bu na da sert süspansyonları ekleyince sehir içinde konforsuz bir sürüş olmakta.

Tabii, bu süspansyonların değerini uzun yolda görüyorsunuz. Araç, çizgisinden mm oynamıyor. Düz cosmo ile 200 hız ile makas atmak ayrı keyif. Flexi şasi sistemli insignia ile 250 hızlarda makas atmak ve viraj almak ayrı keyif ( kullanmadım, yorumları böyle )

 

Üst premium segment araçlarla tabiki iç kalitede sınıfta kalıyor. Fakat, yolda hepsi ile oyun oynamak çok keyifli. ( A5,A4,520,  )

Turbosuz oranla  2560 CC motor gücü veriyor.  Düşük devirlerde başlayıp yüksek devire kadar  turbo emrinize amade.

 

Kısaca araç sert. Kullanımı sert. Direksiyon sert. Debriaj sert. AFL' farları olmazsa olmazı. Rüzgar direnci, tasarımı ötürü mimimumda. Bu da, yüksek hızlarda mükemmel stabilizasyon sağlamakta. 

 

Bilinen kronik ciddi bir sorunu yok. Arızalarını bulmak kimi zaman kolay. Kimi zaman insanı çileden çıkartıyor. Servis, o gün şanslı iseniz sizinle güzel ilgilenir. Yoksa, sanayideki ustanız en iyisi!!!


Araç seçimi konusundaki fikrlerinizin çoğu mazda 3 ve diğer c segmenti araçlara yönelik pekte olumlu sayılmaz.

D segmenti kullanmış biri  olarak belki bunu önerdiniz, Fakat farklılık iyidir ya ? O kadar mı D segmenti' arayacağım  C ye binersem?

 

Yani bir kaç özellik ve birkaç cm genişlik / yükseklik dışında ses yalıtımı durumunu sanıırm çözebiliriz kanaatindeyim.

Tabi yorumlarınızı da dikkate alıyorum. Teşekkür ederim.

M.E.G, İlhan ve meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ne kadarda çözülse orjinal ve belli testlerden geçmiş yalıtım gibi olmaz , bu tip mevzularda takıntılı iseniz bence hiç girmeyin bu işe sonra yalıtım yapalım derken daha fazla sorun çıkar önünüze, ben olsam sırf yalıtım için arabayı söktürmezdim , sökme takma bile bir risk.  Ben derimki gene siz temiz bir 6 bakının lakin turbolu bir arabanın tadını veririmi bilemem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Turbolu araç  performansı beklentim yok. Tabi 1.6 atmosferik de olmazsa güzel olur sanırım.

Mazda 6' muazzam ama vergisi düşüdürüyor. Birde, benzinli araç sanırım artık düşünmüyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Mazda 6' muazzam ama vergisi düşüdürüyor. Birde, benzinli araç sanırım artık düşünmüyoruz.

 

Tüp taktırırsınız ... şakaydı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüplü arabalar daha ekonomik,  bence hiçte yabana atılır bir öneri değil:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi dizel ya da lpgli mazda 6 ya da avensis konfor ve sorunsuzluk olarak tatmin edecektir. avensisin yakıt tüketimi mazdalara göre daha düşüktür.

 

Ben B'den C'ye geçtim, bir daha B'ye zorunlu koşullar harici binmem diyorum. B ile C arası bana göre bu kadar fark varsa C ile D arasında da vardır. :) Gerçi her geçen sene C sınıf araçlar da özellikleri açısından D sınıf araçlara yaklaşıyorlar. En iyisi test edin, kendiniz görün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG'li arac nedeniyle çok çok başım ağrıdı. Belki benim şanssızlığım ötürü belki kader. 

Avensis genel olarak beğendiğim araç lakin, Dizeli motorunun vergi dezavantajı var. 

2.0 motor bu nedenle düşünemiyorum. 1.6 avensis mevcut, fakat gücü konusunda tereddütlerim var. 

B ve C segmentleri arası farklar belirgin olabilir.  Ama C ile D segmentleri arasında  belirli modellerde aman aman farklar yok gibi. Yani focus C ile A5 demiyorum ama,  birbirine daha yakın fiyatlara sahip c/d segmentleri arası geçişinin olumsuz yanı bence psikolojik olabilir :) WV grubuna hiç bakmayalım :)

fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam insignia nı bu kadar övüp de mazda 3 bakman büyük hayal kırıklığı yaratabilir.

belli ki sevmişsin cosmo turbo insignia'nı.

anlatmandan belli. iç çeker gibi.

mazda 3 ile 200 görmek için rampa arayacaksın. 

a4 a5 520 ile oynamak filan, hayal olacak. aynada görünce buyrun diyeceksin.

AFL lerini ararsın..

insignia'na bir şans daha ver  

seviyorsan git konuş bence

 

ben bile bu övgülerden sonra  LPG li 1.6 T  insignia arayışına başladım..

meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsignia'nın  Negatif yönlerinide yazdım : :)  + yönlerini aslında çoğu kişi biliyor. LPG' li insignia büyük risk. Tavsiye etmem. İnsignia gibi atik bir araç düşünmüyorum artık. O defteri kapadık.  insignia' ya binipte 180 HP ' yi sürekli hissedeyim derseniz ve akabindeki yüksek yakıt artışınıda umursamazsanız o paraya lider başka D sınıfı araç zaten yok. Artık öyle güçlü olayım yada bastımmı şöyle olsun düşüncelerinden arındık. Torku yerinde dizel motor yeterde artar bile. Afl olmasa da, mercek far olmasına özen gösterdiğimden seçtiğim modellerin ( C 5 hariç ) hepsi mercek far. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.