revivo73

2.El RX-8'lerde Düşük Km Modası

Bu konuda 35 ileti var

2.el RX-8'lerde son 1-2 senedir düşük km modası başladı. 2006-2011 model arası ilk 19 araç henüz 40bin km'yi geçmemiş! Bir kısmı motor yenileme/rektifiye km'sini temel alarak yazmış örnek motor 10bin km'de, kasa 60bin km'de gibi fakat 2006 model bir  kasanın 60bin km olması da şüpheli. 2010 model 28bin km'yazmış, 5 senede 28bin km yapmış.

 

Benim 2006 RX-8 2011'de Istanbul'dan alındığında 90bin km'ydi, yani 5 senede 90bin km yapmıştı.

 

Onu temel aldığım için olsa gerek, 5 senede 28bin km inandırıcı durmuyor.

 

Başlıkta düşük km modası özellikle dedim cunku kimsenin aracını incelemeden sırf ilana bakarak yargılamamak için.

 

Fakat km düşürme olayı Almanya gibi kanun ve kural ülkesinde dahi çok yaygın, şimdi baktım daha geçen Haziran Auto Sport'ta konuyla ilg yeni haber yapılmış (link) http://www.auto-motor-und-sport.de/news/tacho-zurueckdrehen-manipulation-erkennen-9421780.html ve km düşürmenin çocuk oyuncağı olduğundan bahsedilmiş.

 

Satıcılar RX-8'lerin satış ilanlarında fevkalade düşük km'lerle aracı kendilerine cazip göstermeye calışıyorlar  "kendilerine" diye özellikle yazdım cunku öyle km'lere bakıp kaale alacak kendileri dışında kaç kişi çıkar?

 

Önemsiz not: ilanları inceleyince tramer kaydı konusunda da çeştli sürpriz şeylerle karşılaştım fakat ana konu km düşürme old için onlara girmeyeceğim.

 

kg3j5J.jpg

oguzhan89 ve Zaggy bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Messjınızda ki fotoğrafı kaldırmak zorunda kaldım. Kişileri zan altında bırakabilecek şeylere dikkat etmemiz gerekmektedir.

 

Rx-8 kullanıcısı bir tanıdığım var. Evin 2.otomobili ve sadece hafta sonları kullanıyordu. Yeri geliyor hatta bazı hafta sonları bile kullanamıyordu. Satılığa çıkardığında model yılına göre düşündüğümüzde, km'si çok düşük gibi gözüküyordu. Ama kişi bilenler, tanıyanlar olduğundan. Aracı ilana koyduğu gün satıldı...

 

O yüzden genelleme yapmadan ve fotoğraf koymadan örneklendirmeye çalışalım. Bu bahsetmiş olduğunuz durum sadece RX- 8 için değil. Günümüzde bir çok km fazla dizel otomobil için bile geçerli. O yüzden iyi araştırmak gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fotoğraf, Sahibinden.com'dan bir screenshot. Yani herkese acık bir sayfa buraya koyunca "kişileri zan altında bırakmak" nasıl oluyor? ayrıca gerçekten km'si düşük araçlar değil konu, konu km'si özellikle düşürülmüş araçlar ve o sayede kandırılabilecek alıcılarla fikir alışverişi. Bir arkadaş km'si çok düşük ve uygun fiyatlı RX-8 gösterdi konuyu o yüzden açtım aslında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX 8 günlük kullanım için alınacak bir araç değil. Bir keyif arabası hafta sonları şöyle bir tur atılır vs. Düşük km olması beklenir bir durum. Servis bakımlı olarak satılanları servisten sordurabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Ben öle düşünmüyorum RX8  düşük motor hacmi ve 4 kapı özelliği ile fevkalade her zaman kullanılabilecek bir araç bence, km mevzusu çok su götürür, dikkat etmek gerek yoksa yeni bir vankel motor almak zorunda kalınabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fotoğraf, Sahibinden.com'dan bir screenshot. Yani herkese acık bir sayfa buraya koyunca "kişileri zan altında bırakmak" nasıl oluyor? ayrıca gerçekten km'si düşük araçlar değil konu, konu km'si özellikle düşürülmüş araçlar ve o sayede kandırılabilecek alıcılarla fikir alışverişi. Bir arkadaş km'si çok düşük ve uygun fiyatlı RX-8 gösterdi konuyu o yüzden açtım aslında.

 

Fotoğrafın ve ilanın sahibinden.coma konulma amacıyla sizin buraya koyma amaçlarınız farklı. Bu araçların km'si düşüktür, düşük olduğunu düşünüyorum, şüpheleniyorum diye ithamda bulunmanızı yersiz buluyorum. Yukarıda da konunuza örnek verdim aslında.  Bir araçtan %100 eminsinizdir, gelirsiniz bu araç alınır mı konusunda bilgileri paylaşırsınız. Ama tüm ilanları filtreleyip. Sadece kendi otomobilinizi baz alarak var sayımlarla komple teorileri kurmak. Tüm Rx-8 kullanıcıları için haksızlık olduğunu düşünüyorum.

 

İlk mesajınız tekrar güncellenmiştir.

PAN ve peaceseller bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fotoğraf, Sahibinden.com'dan bir screenshot. Yani herkese acık bir sayfa buraya koyunca "kişileri zan altında bırakmak" nasıl oluyor? ayrıca gerçekten km'si düşük araçlar değil konu, konu km'si özellikle düşürülmüş araçlar ve o sayede kandırılabilecek alıcılarla fikir alışverişi. Bir arkadaş km'si çok düşük ve uygun fiyatlı RX-8 gösterdi konuyu o yüzden açtım aslında.

 

Buna emin miyiz ? Değiliz .. Onun için de burada kimseyi zan altında bırakmanın doğru olmadığını düşünüyorum ve İlhan'a katılıyorum.

peaceseller bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tip araçları alırken, aslında ikinci el tüm araçlar için geçerlidir her zaman bildik, tanıdık araçları almakta fayda var. En azından ne olduğunu biliyorsunuz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

S.com ilanlara bakınca satıştaki 57 RX-8'in 50'si 100bin km altında. Geçenlerde bir ark 28bin km'de RX-8 gözüne kestirmiş ilan linkini gönderip yorum isteyince fark ettim ben de. Ancak geçen ay da dikkatimi çekmişti hepsi fevkalade düşük km'de ve hatta birini başka bir forumda resmetmiştim, hem de direkt ilan screenshot'u ile (merak edenler için link: http://forum.sciroccom.com/index.php?topic=6976.msg395980#msg395980 ) Dikkat edilirse yorumlarım satıcıları hedeflemiyor, cunku zaten bir önceki satıcı tarafından da km düşürülmüş olabilir. Buradaki amaç, potansiyel alıcı olarak fikir alışverişi.

Bu arada S.com'da benim RX-8 için ilan versem 125bin km ile en yüksek 3. araba benim ki olacak (!) Onlarca Apaçi arabası, perte girmiş cıkmış, tavan hariç her parçası işlemden geçmiş ama km'si 10bin, 20bin 30bin maşallah "koç" gibi RX-8'ler arasında benim vukuatsız RX-8 ihtiyar sığır gibi duracak.

 

Yarın öbürgün hasbelkader ilan verirsem bu konudan ilan açıklamasında kesin bahsederim. Ve Sahibinden yayın kurallarına uygun bu şekilde potansiyel üç kağıtçılıklar, ayıp örtmelerden bahsetmek, hatta destekleniyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

. Ve Sahibinden yayın kurallarına uygun bu şekilde potansiyel üç kağıtçılıklar, ayıp örtmelerden bahsetmek, hatta destekleniyor.

 

Sahibinden com tabiki arabaları tek  denetleyip kimin kilometresi doğru kiminki yanlış denetlemeli dimi ???

 

Nasıl destekliyor bir anlatır mısınız çok merak etttim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu kendim için değil, şu sıralarda ciddi RX-8 almayı düşünen genç bir arkadaşım hatrına açtım. Arkadaşın babası "km'si düşük" şartıyla 50-60bin TL kadar bütçe ayırmış ve arkadaş ta ilanları tararken begendiği RX-8'leri bana göndermeye başladı (ki bu şekilde bana diğer otomobil siteleri, facebook ve hatta donanimhaber üzerinden de mesajlar gelir) ben de arkadaşların mesajlarını ciddi şekilde değerlendirirken ortaya çıktı.

 

Konuya  Almanya'dan link verdiğim Mayıs.2015 tarihli haberden aldığım şu cümleyle devam edeyim:

"Nach Schätzungen der Polizei ist bei jedem dritten Gebrauchtwagen in Deutschland der Tachostand manipuliert."

--> Polis değerlendirmelerine göre Almanya'da her 3 arabadan 1'inin km'si düşürülmüş halde.

 

Yazının devamında km'si düşürülen Golf'lerin 2 kat pahalı satılabildiğinden bahsediliyor. Bir kişi 130bin km'de BMW 330xd almış sonradan gerçek km'si 260bin üzerinde çıkmış! 

 

Kural ve kanun ülkesi Almanya'da bile bu olayın önü alınamıyorken Türkiye'de RX-8 ilanlarına bakıyorum maşallah hepsine gençlik aşısı yapılmış gibi. Benim 125bin km'deki RX-8 için ilan versem, km'si en yüksek 3. araba olacak (!) Buradaki manipülasyonu görmek için TÜV kayıtları, servis belgelerini incelemeye gerek yok.

 

Şimdi sizin sorunuza geleyim, Sahibinden.com'la ilg yaptığım yoruma istinaden. Ancak sorunuzu cevaplamadan önce kendimi ifade açısından Google'da RE7C-L yazıp çıkan ilk sonuca bakmanızı tavsiye ederim bakın ilk sonuç  Amerika'nın en popüler RX-8 sitesine gönderdiğim bir konu başlığıdır. Google bilindiği gibi aramalarda dünyanın en akıllı algoritmasını kullanır, yani belli bir aramada en kapsamlı, en doğru ve en "ilgili" sonuçları dönmeye çalışır, "ilgisiz" sonuçları ise görmezden gelir. RX-8'in buji kodu olan RE7C-L'yi girince bana ait gönderiyi dönüyor olması, konuya olan tecrübemi gösterir. Ancak bu tecrübeleri ne Google'da yer almak, ne kendimi birilerine ispatlamak, hiçbirşey için değil, aracın en üst düzeyde ve en uzun ömürlü kullanılabilmesi için yaptım; işbu cevap paragraf içinde gizlidir.

meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu kendim için değil, şu sıralarda ciddi RX-8 almayı düşünen genç bir arkadaşım hatrına açtım. Arkadaşın babası "km'si düşük" şartıyla 50-60bin TL kadar bütçe ayırmış ve arkadaş ta ilanları tararken begendiği RX-8'leri bana göndermeye başladı (ki bu şekilde bana diğer otomobil siteleri, facebook ve hatta donanimhaber üzerinden de mesajlar gelir) ben de arkadaşların mesajlarını ciddi şekilde değerlendirirken ortaya çıktı.

 

Konuya  Almanya'dan link verdiğim Mayıs.2015 tarihli haberden aldığım şu cümleyle devam edeyim:

"Nach Schätzungen der Polizei ist bei jedem dritten Gebrauchtwagen in Deutschland der Tachostand manipuliert."

--> Polis değerlendirmelerine göre Almanya'da her 3 arabadan 1'inin km'si düşürülmüş halde.

 

Yazının devamında km'si düşürülen Golf'lerin 2 kat pahalı satılabildiğinden bahsediliyor. Bir kişi 130bin km'de BMW 330xd almış sonradan gerçek km'si 260bin üzerinde çıkmış! 

 

Kural ve kanun ülkesi Almanya'da bile bu olayın önü alınamıyorken Türkiye'de RX-8 ilanlarına bakıyorum maşallah hepsine gençlik aşısı yapılmış gibi. Benim 125bin km'deki RX-8 için ilan versem, km'si en yüksek 3. araba olacak (!) Buradaki manipülasyonu görmek için TÜV kayıtları, servis belgelerini incelemeye gerek yok.

 

Şimdi sizin sorunuza geleyim, Sahibinden.com'la ilg yaptığım yoruma istinaden. Ancak sorunuzu cevaplamadan önce kendimi ifade açısından Google'da RE7C-L yazıp çıkan ilk sonuca bakmanızı tavsiye ederim bakın ilk sonuç  Amerika'nın en popüler RX-8 sitesine gönderdiğim bir konu başlığıdır. Google bilindiği gibi aramalarda dünyanın en akıllı algoritmasını kullanır, yani belli bir aramada en kapsamlı, en doğru ve en "ilgili" sonuçları dönmeye çalışır, "ilgisiz" sonuçları ise görmezden gelir. RX-8'in buji kodu olan RE7C-L'yi girince bana ait gönderiyi dönüyor olması, konuya olan tecrübemi gösterir. Ancak bu tecrübeleri ne Google'da yer almak, ne kendimi birilerine ispatlamak, hiçbirşey için değil, aracın en üst düzeyde ve en uzun ömürlü kullanılabilmesi için yaptım; işbu cevap paragraf içinde gizlidir.

 

 

 

Üst paragrafta bu konuyu Rx-8 almayı düşünen arkadaşım için açtım demişsiniz.

 

En son satırlarda da "hiç bir şey için değil, aracın en üst düzeyde ve en uzun ömürlü kullanılabilmesi için yaptım" demişsiniz. 

 

Sonuç itibari ile ne ben ne de bir başkası neden açtınız diye sorgulamıyor sizi. Bilgi platformu olan bu ortamda. Rx-8 gibi ender bir otomobilin sahibi olarak. Engin bilgi, tecrübe ve deneyimlerinizi paylaşıyorsunuz. Bu konuda şahsen sizi çok taktir ediyor ve yazılarınızı yakından takip ediyorum.

 

Forumda hem kendinizi, hem bizleri kanunen zor duruma düşürecek durumlarda müdahaleler yapıyoruz. Bu yada benzer durumlar başınıza gelmemiş olabilir. Lakin benzer durumlar tarafımızca tecrübe ile sabittir.

 

Keyifli paylaşımlar, keyifli forumlar diliyorum. 

meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vize tarih ve km den mantıklı sonuclara ulasılabılır bunu servis kayıtlarıyla destekleriz doğrusu cıkar bence.

meriç ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese merhaba, aslında rx8 almayı planlayan biri olarak bahsedilen konu gerçekten insanı şüpheye düşüren bir konu. Son zamanlarda hayranı olduğum bu araçla ilgili internette ne varsa okuyorum. Kafamda iki soru oluştu bunları sizinle paylaşmak istiyorum.

Birincisi km si ile oynanmamış aracı nasıl anlarız. Bunu anlamanın kesin bir yolu var mı. Bazı yerlerde şuna benzer şeyler okudum servisteki son kaydında kilometresi yazar. Bence bu çözüm değil çünkü orada yazan kilometreden sonra serviste bakım yaptırmamış olabilir. Bazı yerlerde de son muayenede yazan kilometreyi baz alın diyorlar. Bence bu da çözüm değil. Adam iki muayene arası 100000 kilometre yapıp bunu sildirebilir.

Kafama takılan ikinci soruda rx8 almadan önce kompresyon testinin önemi. Yapılması çok önemli olan bu testin kabul edilebilir değerleri nedir. İyi değerleri nedir. Bu testle ilgili şüphem ise piyasada bor katkılı bir ürünün kullanılmasıyla kötü olan bir motorun bile kompresyon testinden iyi not alabiliyor olması

Onun dışında satıcıya sorulması gereken soruları zaten hepimiz biliyoruz ama onun söylediklerine de ne kadar güvenebilirsiniz. Sonuçta kimse malını kötülemez

Umarım beni pimpirikli biri olarak görmezsiniz ama insan hayalindeki birşeye sahip olmak için biraz araştırma yapabiliyor. Rx8 hayranı biri olarak belki bu araca asla sahip olamayacağım fakat olabilme ihtimali bile insanı heyecanlandırıyor.

Okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar şu noktayı kaçırıyor olabilirmisiniz.Ülkemizde wankel motoru ne yazıkki halen yanınmıyor ve nasıl kullanılacağı bilinmiyor ve motorları çok çabuk bitiyor.Doğal olarak rx-8 lerin çoğu 2. hatta 3. motorları km leri düşük olmasının sebeplerinden biride bu olabilir.

Zaggy bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu belirtmesi gerekir ama satış yapan kişinin eğer burada dürüst satışı tartışıyorsak. 

Yoksa belirtmeyip sadece km düşük derse bence bu iyi niyet değildir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafama takılan ikinci soruda rx8 almadan önce kompresyon testinin önemi. Yapılması çok önemli olan bu testin kabul edilebilir değerleri nedir. İyi değerleri nedir. Bu testle ilgili şüphem ise piyasada bor katkılı bir ürünün kullanılmasıyla kötü olan bir motorun bile kompresyon testinden iyi not alabiliyor olması

Tam o konuda 2013'te oldukça detaylı bir gönderim vardı. Kompresyon değerleri testin yapıldığı RPM'e göre değişiyor düşük devirde daha yüksek , yüksek devirde daha az kompresyon değerleri çıkar. Mutabık olunan RPM ise genel olarak 250 RPM'dir yani kompresyon testi genelde 250RPM'de yapılır. Buna göre çıkacak değerlerden motorun sağlık durumu gönderideki linkte var.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/14817-mazda-rx-8-hakk%C4%B1nda-kafam%C4%B1-kar%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1ran-sorular/?view=findpost&p=445957

rcpdrnc bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam o konuda 2013'te oldukça detaylı bir gönderim vardı. Kompresyon değerleri testin yapıldığı RPM'e göre değişiyor düşük devirde daha yüksek , yüksek devirde daha az kompresyon değerleri çıkar. Mutabık olunan RPM ise genel olarak 250 RPM'dir yani kompresyon testi genelde 250RPM'de yapılır. Buna göre çıkacak değerlerden motorun sağlık durumu gönderideki linkte var.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/14817-mazda-rx-8-hakk%C4%B1nda-kafam%C4%B1-kar%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1ran-sorular/?view=findpost&p=445957

Bor katkılı ürün hakkında bilginiz var mı bir de iki rotor arasında kompresyon farkı fazla olmamalı diye bişey okumuştum (kabul edilebilir fark 0.4)

Yorum için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

katkı maddeleriyle ilg geniş bir bilgim yok cunku beim aracın önceki 2 sahibi de öyle şeyler kullanmamış nitekim ben de kullanmam.

 

İstisna olarak şanzuman için kullanmayı düşünüyorum 1. vitesten 2'ye geçerken çok zorlarsam (vitesi 9bin devirde değiştirisem) bazen senkromeç sürtebiliyor onun için Liqui Molly 'nin Ceratec adlı seramik katkı maddesini kullanmayı düşünüyorum sadece.

 

İki rotor arasındaki komp farkı tahminen eski bobin-buji kablosu-bujiden kaynaklanıyordur rotorlardan birinde yetersiz ateşleme sonucu segmanların diğerine göre daha cok eskimesi ile oluşuyor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

katkı maddeleriyle ilg geniş bir bilgim yok cunku beim aracın önceki 2 sahibi de öyle şeyler kullanmamış nitekim ben de kullanmam.

İstisna olarak şanzuman için kullanmayı düşünüyorum 1. vitesten 2'ye geçerken çok zorlarsam (vitesi 9bin devirde değiştirisem) bazen senkromeç sürtebiliyor onun için Liqui Molly 'nin Ceratec adlı seramik katkı maddesini kullanmayı düşünüyorum sadece.

İki rotor arasındaki komp farkı tahminen eski bobin-buji kablosu-bujiden kaynaklanıyordur rotorlardan birinde yetersiz ateşleme sonucu segmanların diğerine göre daha cok eskimesi ile oluşuyor olabilir.

Bahsettiğim bor katkılı ürün motordaki çatlak veya sızdırmaları geçici bir süre (ne kadar bilmiyorum) kapattığı için motor daha sağlıklı çalışıyor. Haliyle kompresyon yüksek çıkıyor. Piyasada bunu aldatma amaçlı kullananlar varmış bunu anlamanın bir yolu var mı onu merak ettim. Linkte buna benzer bir ürün var

http://www.hepsiburada.com/mp-bor-motor-yagi-katkisi-elmas-kristalleri-yeni-nesil-nano-teknoloji-pm-otctn51795

Revivo abi senin yazılarını dikkatle takip ediyorum. Verdiğin bilgiler benim için çok önemli. Aslında beni rahatsız eden şey kompresyon testiyle bile motorun gerçek halini anlamamız zorsa nasıl anlıcaz, kilometre olayı zaten muamma

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.