Jump to content

Mazda MX-5 Miata'nın Kuzeni Fiat 124


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Çok uzun zamandır Fiat-Mazda ortalığının meyveleri merak konusuydu. Amerika’da yakalanan kamulajlı otomobilin Fiat 124 adını alacağı ve 2016 Mazda MX-5 Miata altyapısını kullanacak Abart tarafından geliştirilmiş ateşli bir roadster olacağı söylenti boyutunu aşmış durumda.

 

 

7cb757eb020ad2ddcf1295906173bf08-700x357

 

 

Aracın fotolarını çeken spotterler daha önce yakalanan standart 124’ten çok gürültülü bir motora sahip olduğunu belirttiler. Söylentilere göre araçta Abart’ın geliştirdiği 160 beygirlik 1.4 litrelik turbo beslemeli I4 motor görev yapacak. Aracın arkasındaki 4’lü egzoz çıkışı da güçlü motor söylentisini destekler nitelikte. Bir diğer söylentiye göre araçta Alfa Romeo 4C’te kullanılan 237 beygirlik 1.7 litrelik turbo beslemeli motor kullanılacak. Eğer bu motor kullanılırsa, araç çift kavramalı otomatik vites kutusuna da sahip olacak.

 

 

2017-fiat-124-spider-abarth-spy-shots-01

 

 

 

2017-fiat-124-spider-abarth-spy-shots-00

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

jantları kopyala yapıştır olmuş hahahah.. Kasa yandan aynısı fakat önden köpek balığı yapmaya çalışırken tatlı su balığına benzemiş sanki :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk mesajdaki kırmızı araç temsili mi açıklanmış gerçek resim mi ? :) Anlamadım ..

Temsili olarak düşünülmüyor abi, render resim olarak algılanması gerekiyor demiş birkaç haber ve forum sitesinde.

Ben takipteyim. 

Zaten eski kasasının fotoğrafları da bu halini doğrular gibi bence

 

1974-Fiat-124-Spider-Red-Front-Angle-st.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

son görüntüler mx 5 oldugunu et bir şekilde doğruluyor da ilk kırmızı başıma bir şey gelmeyecekse çok hoşuma gitti. uydurma galiba ama keşke o şekil çıksaymış. şahsiyetli amerikan arabalarının çıktığı dönemlerden izler taşıyor.

bi de anlamadım araba daha çıkmadan kız mı atmış eleman arabaya:)) abide öyle bir telaş var ki arabayı yakalattık hadi neyse de kızla yakalamasalardı iyiydi gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
5 dakika önce, SeymeN67 :

İleride birgün MX 5 alma hayalimin içine ettiler. Bu nedir arkadaş...

Niye Kemal abi..Bu Mx-5'in kuzeni Fiat... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, İlhan :

Niye Kemal abi..Bu Mx-5'in kuzeni Fiat... 

Bariz şekilde MX 5 i kopyaladıkları belli oluyor. Far ve stoplarda yapılan değişiklik ile görüntüsü çok kötü olmuş. MX 5 e benzeyen bir aracın varoluşunu bilmek duygusu bana ters geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu gerçekten kuzen olmuş, bayağı bi değiştirmişler denilebilir. 

bazıları bazı modelleri sanayi işi fiber ön ızgara ile geçiştirerek alıyor. o zaman kuzenden ziyade saçını farklı yaptıran tek yumurta ikizi gibi oluyor.

 bunda bayağı bi değişiklik var. ha ama iyi mi olmuş kötü mü derseniz mx-5ten kötü olduğu kesin derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, SeymeN67 :

Bariz şekilde MX 5 i kopyaladıkları belli oluyor. Far ve stoplarda yapılan değişiklik ile görüntüsü çok kötü olmuş. MX 5 e benzeyen bir aracın varoluşunu bilmek duygusu bana ters geldi.

Abi otomobil dünyasında bu tip ortak platformlar oldum olası var. Tabi gönül ister ki tek olsun, saf kan olsun. Kaldı ki Mx-5 bir efsane. Dünyanın en çok satılan Roadster otomobili ünvanına sahipken..Böyle ortak bir platform, özellikle Mx-5 kullanıcılarını bence üzecektir.

Kemal abi sahip bile olmasan muhakkak sürmen gereken otomobiller arasında bir modeldir Mx-5..9 yaşında ki kızım bile hastası diyebilirim sana... 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, İlhan :

Abi otomobil dünyasında bu tip ortak platformlar oldum olası var. Tabi gönül ister ki tek olsun, saf kan olsun. Kaldı ki Mx-5 bir efsane. Dünyanın en çok satılan Roadster otomobili ünvanına sahipken..Böyle ortak bir platform, özellikle Mx-5 kullanıcılarını bence üzecektir.

Kemal abi sahip bile olmasan muhakkak sürmen gereken otomobiller arasında bir modeldir Mx-5..9 yaşında ki kızım bile hastası diyebilirim sana... 

 

Zonguldak' ta yapılan festivalde 2000 - 2004 seneleri arasında Mazda stant açardı. O zaman Mermerler di herhalde bütün araçları festivalde sergilemek üzere gönderirdi. Mazda Zonguldak Bayisi arkadaşım olduğundan ona yardım olsun diye araçların tırdan indirilmesi ve gösteri amaçlı şehir içi turu atılması işleriyle uğraştım. MX 5 kullanmanın zevkini az çok biliyorum. Apayrı bir duygu..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor 1.4 Turboluymuş.

Fiat'ın yeni sporttif modeli 124 Spider, Amerikan versiyonunun ardından Avrupa seçeneği ile de ortaya çıktı. Yeni renk seçeneklerinin yanında farlar ve arka lamba tasarımları ile farklılaşan Avrupa versiyonda, ABD versiyonundaki turuncu zorunlu yan sinyal lambaları bulunumuyor. İki versiyon da 1.4 litre MultiAir turbo motoru paylaşmasına rağmen, Avrupa konfigürasyonunda motor gücü daha düşük. ABD versiyonu 160 hp (119 kW) güç çıkışına ve 249 Nm tork değerine sahipken Avrupa versiyonu 140 hp çıkış gücünde, tork değeri ise 240 Nm. ABD versiyonunda 6 kademe manuel ve 6 kademe otomatik vites seçenekleri sunuluyor. Avrupa'da opsiyonel otomatik vites sunulup sunulmayacağı henüz bilinmiyor.

 

 

Tam detayların önümüzdeki aylarda gelmesi, Fiat 124 Spider modelinin gelecek yılın ikinci yarısında bayilere ulaşması bekleniyor. Güç değerlerinden memnun olmayanlar için “ekstrem” bir Abart versiyonu da sunulacak. Bu versiyonda, daha fazla motor gücü ve başka donanım güncellemeleri bulunacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Aracımı 2. el olarak aldım. Eskidende linea kullanıcısıydım. 2011 modeli vardı bende kilometresinin artması ve model yılı sebebiyle değiştirdik aracımızı. Öncelikle 2011 actual plus farkı dış tasarımda ufak dokunuşlar yapmışlar. İç mekan tamamı ile aynı. 2011 modele göre boşaltmışlar bile. Arka 2 hoparlor actual plusta olmasına rağmen pop donanımda olmaması beni şaşırttı. En büyük değişim motorda. Onceki aracım 90 hp euro 4 motordu. Yeni linea da ise euro5 95 hp motor bulunuyor. Performans olarak bir fark hissetmesemde yakıt anlamında aralarında 0.5 1 litre oynadıgını rahatlıkla soyleyebilirim. Ekonomik modelli dizel ve ferah bir otomobil arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Temiz kazasız boyasız 2016 model 30.000 km gecmemis Linea yı 46 47 arası rahat bir şekilde bulabilirsiniz. Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Geçtiğimiz gün şirketten bir arkadaşın Egea'sı için yola çıkmadan önce bakım yaptırdığını öğrenince merak ettim ve ne kadara yaptırdığını sordum. O da bana 1000 TL tuttuğunu söyleyince şaka yaptığını sandım ama oldukça ciddiymiş. İlk bakım, 20.000 km de KDV dahil 1.017 TL Şaka gibi....
      En çok dikkatimi çeken ise OPAR OLIO DS1 0W-30 yağ oldu. Litresi KDV dahil 89 TL ye yağ koyuyorlar EGEA'ya.. Ferrari'de bile böyle lüks yoktur muhtemelen  

       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu aslında @revivo73 abinin açmasını bekliyordum.  
      Test sonuçları hiç iç açıcı değil ! Araçlarımızın, standartlarımızın kıymetini bilelim derim...
      Fiat Egea'nın büyük merakla beklenen Euro NCAP çarpışma testi sonunda HB kasa tipi ile gerçekleştirildi. Birçok kişinin güvenirliliğini sorguladığı model iki farklı donanım ile teste katıldı. İlk olarak standart olarak sunulan güvenlik donanım paketi ile denenen model ardından ekstra ücret karşılığı sunulan güvenlik paketi ile tekrar değerlendirildi. Araca aşağıdaki görselde temsili olarak gösterilen frontal offset, frontal full width, rear impact ve lateral impact testleri uygulandı.


      Değerlendirmeye geçmeden önce Fiat Egea HB çarpışma testi videosunu izlemekte fayda var;
       
      Değerlendirmeye başlamadan önce standart ve güvenlik paketine sahip modellerin arasındaki donanım farkından bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyoruz. Güvenlik paketine sahip olan modelde yolcuları doğrudan koruyan ekstra bir hava yastığı sistemi bulunmuyor ve bu pakette daha çok kazaları önlemeye yönelik fren destek sistemi ve hız asistanı gibi sistemler bulunuyor. Hem standart hem de güvenlik paketine sahip modelde aşağıdaki hava yastığı ve emniyet kemeri özellikleri bulunuyor. (o: var, x: yok)

      Şimdi çarpışma testi sonuçlarını yorumlayalım;
       
      Frontal Offset yani önden sürücü tarafından bariyere yapılan çarpışma testinde hem sürücü hem de yanındaki yolcunun baş ve boyun bölgeleri iyi derecede korunurken yan yolcunun bacakları da iyi derecede korunuyor. Diğer taraftan her ikisinin de gövdeleri yeterli düzeyde korunabilirken sürücünün bacakları ön yolcunun aksine ancak yeterli düzeyde korunabiliyor. 
      Frontal Full Width yani önden düz bir duvara çarpma testinde ise sonuçlar biraz düşündürücü. Ön yolcunun baş ve baldır bölgesi iyi bir şekilde korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde kalıyor. Sürücünün ise boyun ve baldır bölgesi iyi bir düzeyde ancak baş ve gövde bölgesi ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Whiplash yani kamçı testinde ise ön yolcuların boyunları iyi düzeyde korunurken arka yolcuların boyunları ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Lateral Impact yani yan darbe testinde ise gövdenin geneli iyi derecede korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde korunuyor. 

       
      Sonuç olarak Fiat Egea HB yetişkin yolcuları için %82 oranında koruma sağlıyor ve ortalama üstü diyebileceğimiz 4 yıldız ile testten ayrılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise 4 yıldızı kaza önlemeye yönelik donanımlara sahip paket ile alıyor olması. Bu paketten yoksun olan standart donanım paketi ise 3 yıldıza sahip. Kısacası 3 yıldız da olsa 4 yıldız da olsa her iki pakette de yetişkin yolcular %82 oranında korunuyor. Ancak burada gözden kaçmaması gereken bir başka önemli değer bulunuyor. Arkada oturan çocuk yolcular için gerçekleşen koruma %60 ile gördüğümüz en kötü değerlerden birisi ve kabul edilebilir bir değer değil. 

      Bu değer yukarıda çarpışma testi sonuçlarını verdiğimiz Peugeot 3008 modelindekine benzer bir şekilde %85 - %90 aralığında olsaydı Fiat Egea HB %82 yetişkin koruma, %62 yaya koruma ve %57 güvenlik donanımı değerleriyle 5 yıldızı zorlayabilecek kapasiteye sahip olabilirdi. Kısacası Fiat Egea HB yetişkin yolcular için güvensiz bir otomobil değil ama bu sonuçlar kaza durumunda özellikle çocuk yolcular için tehlikeli olabilecek durumlara neden olabilecek gibi görünüyor. Ayrıca bu değerler kompakt HB sınıfındaki rakiplerinden de geride ve rekabette geri kalınmaması için önlem alınması şart diye düşünüyoruz. 
      Güvenlik paketli Fiat Egea HB

      Standart donanımlı Fiat Egea HB

      Kaynak: SekizSilindir
       
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman. 
      Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması.  Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor  
       



    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı.

      Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Tofaş çalışanlarının da katıldığı törenle ilk Fiat Egea Hatchback üretim bandından indirildi. 
      Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
      Tofaş’ın Ar-Ge sürecine liderlik ettiği Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve Koç Holding işbirliğiyle faaliyetlerini sürdüren, 7 global markaya binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyacan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Ömer M. Koç sözlerini şöyle sürdürdü: “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Tofaş’ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarıları; Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve işbirliğinin önemli bir göstergesidir. 
      Tofaş son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi oldu. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.”
       

×
×
  • Yeni Oluştur...