revivo73

2.El İlanlardaki "Değişensiz" Olayı

Konuyu doğru bölüme açtığımı umuyorum.

 

2.el araçlara bakarken "değişensiz" ifadesine o kadar sık rastlamaya başladım ki onun üzerine konu açıp fikir sormak istedim.

 

Bazen öyle ilanlara rastlıyorum ki, aracın neredeyse her tarafı çarpıp düzeltilmiş ancak satıcı "kesinlikle değişensiz" diye ifade koymuş. Oysa ki o kadar carpılıp düzeltileceğine parça değişse daha iyi olur.

 

Bir de araçlar illa ki üst panellerden mi çarpacak, alttan ne biçim çarpmalar oluyor, o zaman da mı "değişensiz" diyecekler, tabi ki alttan düzeltilecek. Ve o noktaya değinmişken, kendim Amerika, Avrupa olduğu kadar boş zamanlarda bazen Japonya'dan dahi 2.el araç ilanlarına bakıyorum  ve hatırladığım şey araçların alttan da birçok resimlerini ekliyorlar, yani altı da tertemiz görün diye. Bizde öyle bir alışkanlık yok. Ancak bu alt tarafın önemini azaltmaz.

 

Kendim 2. Peugeot'umla bir kaza yapmıştım, yandan bir Doblo geçirmişti sağ ön salıncağı yamultmuştu ve salıncak değişti. Alttan bakınca sol salıncak kara renk dururken sağ açık metal rengi dikkat cekiyordu. İşin ilginci o Peugeot'ta onun haricinde hiçbir değişen panel de yoktu.

 

Geçen aylarda kardeşimin aracına AVM otoparkında bir kamyonet arka kapısını göçürdü ve kapı paneli değişti. Değişmeyip düzeltilmesi oldukça zor olacaktı. Yani ilerde ilan verdiğinde "değişensiz" demek için değiştirmese o kapı daha kötü görünecekti.

 

Bir de, değişen parça nasıl anlaşılır, özellikle ön kaput değiştiğinde nasıl anlaşılır. alttan tutan 2 menteşeden dikkatlice yenisi takılsa onun değiştiğini nasıl anlıyorlar. Ya da tampon deiştiğinde. Üzerindeki üretim tarihine mi bakıyorlar.

 

Yorumlarınızı bekliyorum veya bu konularda link varsa onlardan da gönderebilirsiniz. Teşekkürler.

 

Not: Sahibinden'de sadece "değişensiz" kelimesiyle arattırınca 9,500+ ilan dönüyor .)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bir konu olmuş tartışmakta fayda var. Ben de değişen takıntılı olanlara şaşırıyorum. Orjinalle değişim her zaman daha sağlıklı ve güvenlik açısından risk oluşturmayacağını düşünenlerdenim. Zannediyorum; satarken orijinal diyebilmek için böyle bir takıntı olmuş. 


Bir de bu tip araba peşinde koşanlar veya ilan verenler kesinlikle motor hakkında nasıldır diye düşünmüyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değişen parçalar genelde mastikten anlaşılıyor. Birde somun kafalarından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bir konu olmuş tartışmakta fayda var. Ben de değişen takıntılı olanlara şaşırıyorum. Orjinalle değişim her zaman daha sağlıklı ve güvenlik açısından risk oluşturmayacağını düşünenlerdenim. Zannediyorum; satarken orijinal diyebilmek için böyle bir takıntı olmuş. 

Bir de bu tip araba peşinde koşanlar veya ilan verenler kesinlikle motor hakkında nasıldır diye düşünmüyorlar.

 

Benim aracın sürücü kapısında bir tekme izi var. Şimdi onu düzelttirebilirim veya sıfır parça taktırabilirim. Sıfır parça taktırsam çok  temiz iş olacak ancak sırf o yüzden değişeni var olacak. bu kadar dikkat eden old için sıfır parça taktırmadan düzelttireceğim.

 

Değişen parçalar genelde mastikten anlaşılıyor. Birde somun kafalarından.

 

Benim araçta ön kaput sadece 2 menteşe ile basitçe tutuluyor, kaputu kaldıran gazlı yay bile yok. O menteşeleri lokma takımımla boyasını bile çizmeden çıkartabilirim. Bu şekilde ön kaputu değiştirsem ben dahil kimse fark edemez .)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mastik varsa onu yapamazsınız ama.. Somun kafaları sorunsuz açılsa bile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 kaporta uzmanı değilim yanılıyor olabilirim 

> kaputun somunlarını söküp yeni kaput taktığınızda menteşe ve somunlardan anlaşılması zordur . zaten kimse buraya bakmaz.

> yeni kaputunuz servise boyasız geldiği için, elle boya atıldığı için zaten 10 metreden kendini belli eder. kaputu açıp iç yüzüne baktığınzda da direkt anlarsınız.  dış yüz ile iç yüzün birleştiğii yerde bir tırnak gibi birşey oluşuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bursa'da kaporta ve boya işleri çok iyi yapılıyor. Benim Peugeot'a yandan arkadan ve sağdan ben vurduğumda gittiğim bir kaportacı var süper dikkatli yapıyorlar. Bir keresinde ön çamurluğa birisi tekme atmıştı (Bursa'da o tür şeyler yapan serseriler boldur) onu hiç boyasız macunsuz arkadan dikkatli çekiç darbeleriyle eski haline getirmişti. Peogeot'u Ankara'dan birine satmıştım, adamla yıllar sonra tesadüfen görüştüğümde "seninki kadar temiz Peugeot görmedim" demişti bana ki hakkaten kaportası düzeltme işlemleri gördüğü halde fabrikadan çıkmış kadar düzgün ve temizdi. 

 

Benim şu anki araça kaput değişikliğini ise örnek olarak verdim, fakat o kaportacıya gidip aynı tonda boyanıp orjinali gibi olup olmayacağını sorsam ve olur derse, gerçekten orj gibi olur, o kaportacıya güvenirim.

 

Havalar biraz serinleyince ve zaman olursa kapıdaki tekme izini düzelttirmeye ona gideceğim. Fakat kapı iç döşemesini önceden kendim sökmeyi düşünüyorum, daha temiz işlem olması için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu doğru bölüme açtığımı umuyorum.

2.el araçlara bakarken "değişensiz" ifadesine o kadar sık rastlamaya başladım ki onun üzerine konu açıp fikir sormak istedim.

Bazen öyle ilanlara rastlıyorum ki, aracın neredeyse her tarafı çarpıp düzeltilmiş ancak satıcı "kesinlikle değişensiz" diye ifade koymuş. Oysa ki o kadar carpılıp düzeltileceğine parça değişse daha iyi olur.

Bir de araçlar illa ki üst panellerden mi çarpacak, alttan ne biçim çarpmalar oluyor, o zaman da mı "değişensiz" diyecekler, tabi ki alttan düzeltilecek. Ve o noktaya değinmişken, kendim Amerika, Avrupa olduğu kadar boş zamanlarda bazen Japonya'dan dahi 2.el araç ilanlarına bakıyorum ve hatırladığım şey araçların alttan da birçok resimlerini ekliyorlar, yani altı da tertemiz görün diye. Bizde öyle bir alışkanlık yok. Ancak bu alt tarafın önemini azaltmaz.

Kendim 2. Peugeot'umla bir kaza yapmıştım, yandan bir Doblo geçirmişti sağ ön salıncağı yamultmuştu ve salıncak değişti. Alttan bakınca sol salıncak kara renk dururken sağ açık metal rengi dikkat cekiyordu. İşin ilginci o Peugeot'ta onun haricinde hiçbir değişen panel de yoktu.

Geçen aylarda kardeşimin aracına AVM otoparkında bir kamyonet arka kapısını göçürdü ve kapı paneli değişti. Değişmeyip düzeltilmesi oldukça zor olacaktı. Yani ilerde ilan verdiğinde "değişensiz" demek için değiştirmese o kapı daha kötü görünecekti.

Bir de, değişen parça nasıl anlaşılır, özellikle ön kaput değiştiğinde nasıl anlaşılır. alttan tutan 2 menteşeden dikkatlice yenisi takılsa onun değiştiğini nasıl anlıyorlar. Ya da tampon deiştiğinde. Üzerindeki üretim tarihine mi bakıyorlar.

Yorumlarınızı bekliyorum veya bu konularda link varsa onlardan da gönderebilirsiniz. Teşekkürler.

Not: Sahibinden'de sadece "değişensiz" kelimesiyle arattırınca 9,500+ ilan dönüyor .)

9500 ilanin en az 4000 - 4500 ilanı yalandır onu baştan söyliyeyim, Toplum olarak birçok kesimde din iman para olmuş nedense, sırf bu konuda arkadaşlıklarını, akrabalıklarını, dostluklarını harcayan bir sürü insana tanıklık etmek zorunda kaldım.

Otomotiv alım satımıyla uğraşan esnafların önceki yıllarda yaptığı amatör ekspertizlerin sonucunda kazayı tahmin edeyim derken edemeyince riske atmayıp işi kolaya indirerek fiyat düşürme stratejisinde millete yerleşen bir zihniyet oldu istemeden. İlk soru Boya var mı? Değişen var mı? Motor mu nasıl !! hee onu kimse sormuyor.. Aracı çalıştıran, götüren, bizim canlarımızı taşıyan alt yürüyen takımı ve motora gereken önemi veren , soran eden sadece %15 ti.. Ekspertiz firmaları ve yetkili servisler belki bir farkındalık yaratmıştır bu konuda son zamanlarda..

Kesinlikle değişen parçanın daha iyi olduğunu söylemeliyim ama milli servet açısından bakarsak paralar yurtdışına çıkıyor. Kaportacı düzeltip boyadığında yeni parça fiyatının 3 te birine mal edilebiliniyor. Ama dediğim gibi değiştiğinde parça daha muntazam , aracın hatları daha düzgün ve diri oluyor.

Değişeni Anlama kısmına gelince , o iş biraz geniş bi mecra her aracın ki farklıdır, yanıltabilir.. Riske atmayın, uzmanına götürün..

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

9500 ilanin en az 4000 - 4500 ilanı yalandır onu baştan söyliyeyim, Toplum olarak birçok kesimde din iman para olmuş nedense, sırf bu konuda arkadaşlıklarını, akrabalıklarını, dostluklarını harcayan bir sürü insana tanıklık etmek zorunda kaldım.

Otomotiv alım satımıyla uğraşan esnafların önceki yıllarda yaptığı amatör ekspertizlerin sonucunda kazayı tahmin edeyim derken edemeyince riske atmayıp işi kolaya indirerek fiyat düşürme stratejisinde millete yerleşen bir zihniyet oldu istemeden. İlk soru Boya var mı? Değişen var mı? Motor mu nasıl !! hee onu kimse sormuyor.. Aracı çalıştıran, götüren, bizim canlarımızı taşıyan alt yürüyen takımı ve motora gereken önemi veren , soran eden sadece %15 ti.. Ekspertiz firmaları ve yetkili servisler belki bir farkındalık yaratmıştır bu konuda son zamanlarda..

Kesinlikle değişen parçanın daha iyi olduğunu söylemeliyim ama milli servet açısından bakarsak paralar yurtdışına çıkıyor. Kaportacı düzeltip boyadığında yeni parça fiyatının 3 te birine mal edilebiliniyor. Ama dediğim gibi değiştiğinde parça daha muntazam , aracın hatları daha düzgün ve diri oluyor.

Değişeni Anlama kısmına gelince , o iş biraz geniş bi mecra her aracın ki farklıdır, yanıltabilir.. Riske atmayın, uzmanına götürün..

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 

Zaten satıcı aracın tüm detaylarından bahsedip sonra değişeni yok dese sorun yok cunku aracın herşeyini bilen ve anlatan satıcı diye düşünürdüm fakat hemen herkes bir kısayol ve özel bir parola gibi kullanıyor. Şu tarz açıklama çok görüyorum örneğin: "2-3 parçasında boya vardır fakat kesinlikle değişeni yoktur" .) Ve dediğin gibi o tarz ilanlarda motor ve mekanik aksam üzerine pek bir bilgi geçmiyor.

 

2010'da 2.el Ford alırken bu tarz ifadeler ile kazık yemiş kişiyim aynı zamanda. Alırken satıcı bana istepneyi gösterdi "bak hiç kullanılmadı" diyerek ve sonra sağ arka kapıda sürtme boyandı ama boya buz beyazıymış ta İspanya'dan özel siparişle getirttim çok titizim dedi son olarak ta "klima gazını yeni doldurttum" diyerek sattı, sonra 2012'de ben aracı satarken ekspertizde aracın yan yattığı ve arka bagajının değiştiği ortaya çıktı! Tabi o yüzden değerinin 3-4bin TL aşağısından güç bela satabildim. O yüzden de satıcıların böyle "moda" ifadelerine biraz fazla dikkat ediyorum. Aslında son 5 araç alış ve satışımın 4'ünde de akla hayale gelmeyecek şekillerde kazıklar yedim, bir tek Mazda'yı alırken hiç kazık yemedim .)

 

Mehmet Özdemir, on 01 Aug 2015 - 00:02, said:

Böyle konularda fikir sahibi olmaya çalışanların ilk okuması gereken aşağıdaki linkteki konudur.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?/topic/12595-Kaza-Geçiren-Aracın-Doğru-Onarılmasının-Önemi

 

Konu güzel başlamış fakat birden kesilmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İkinci el araç alırken durumunu tam olarak kestirebilmek gerçekten güç. Önemseencek bir miktarının irili ufaklı problemlerinin olduğu aşikar. İkinci el olarak alındığı için bazı eksiklikleri tolere edilebilir haliyle. Bencede değişen olayı pek bağlayıcı değil. Onarılacağına değiştirilmiş olması daha iyi. Tabi gerektiği gibi değiştirilip değiştirilmediği ve hasarın aracın ana şasisini etkileyip etkilemediği konusu ön planda olan. Eğer mesela arka kapı çarpılıp yenisi ile değiştirilmişse ve bağlantı yerleri hasar görmemişse bunu önemsemek bana anlamsız geliyor. Asıl problem insanların çoğunun birbirini yanıltmaya uğraşması ve bunu kurnazlık gibi algılamaları. Araçlar alınır satılır problem değil. Fakat kusurlu aracını kusursuzmuşcasına bir diğerine kakalama geleneği, toplumumuzdaki genel yozlaşmanın yansımalarından biri değilmi ?

Mehmet Özdemir ve yusufsinan26 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor değişmiş ama değişen yok

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-mazda-rx-8-231-hp-kazasiz-tramersiz-sifir-sandik-motor-224344490/detay

20000 hasar kaydı var ama kesinlikle değişen yok

http://zwww.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-motor-masrafi-var-fiyat-o-yuzden-bu-kadar-dusuk-223473947/detay

Galiba bu değişen kelimesinin benim bilmediğim başka anlamları var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilkinde "tramer kaydında hiç kayıt yoktur" ifadesi de dikkatleri toplamak için çok sık kullanılmaya başlandı.

 

ikincisinde 20bin TL hasar var fakat değişensiz ifadesini ise yorumlayamıyorum artık, birşey diyemiyorum.

Zaggy bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.