Canuck

Fren Kaliperlerinin Boyanmasi

Gecen hafta benim aracin fren kaliperlerini boyadim. Internette pek cok video var bununla ilgili ama forumdan yapmak isteyen olursa diye buraya bir kac resim atayim dedim.  Oncelikle boyanin frenlere bir faydasi yok elbette sadece sekil olsun diye yapiyoruz :) Yakinda biraz daha buyuk bir jant almayi dusunuyorum o zaman kaliperler daha gorunur hale gelecek. O yuzden jantlar degismeden boyamak istedim.

 

TEKERLERIN CIKARILMASI VE KALIPERLERIN TEMIZLENMESI

 

Dogal olarak ilk is tekerleri cikariyoruz. Herkesin muhtemelen bildigi bazi hususlari hatirlatmakta fayda var. Arac duz ve sert bir zeminde olmali. Araci vitese koyup el frenini cekmeyi (ve ayrica bijonlari gevsetmeyi) unutmayin. Ayrica diger taraftaki tekerlerin arkasina takoz koyun mutlaka.

 

Ben bir arkadastan hidrolik krikosunu odunc almistim sag ve sol tekerleri ayni anda kaldirmak icin ancak krikonun kendisi ve kolu cok kisa cikti. Bir turlu onde veya arkada sasinin ortasindaki kriko destek noktalarina ulasamadim.  2014+ Mazda 3 icin kriko destek noktalari servis el kitabinda asagidaki sekilde gosterilmis.

 

1n_zpsvj4lxy2y.jpg

 

2n_zps2yd7hl9w.jpg

 

Yukarida belirttigim gibi 1. resimde gorunen onde ve arkada ki destek noktalarina ulasmadi hidrolik kriko. Bu nedenle sasinin yan tarafinda bulunan destek noktalarindan kaldirdim araci (yukarida 2. Resimde gorunen ve lastik degistirmek icin krikonun takildigi yerler). Elimde 2 tane sehpa vardi o nedenle once on tekerleri boyadim sonra arka tekerleri. Zaten 4 tekeri de ayni anda sehpaya koymak konusunda kendime guvenemedim. Bu sekilde daha guvenli geldi bana.

 

ONEMLI NOT: Benim bu islerde deneyimim yok ve ben de ilk defa sehpaya cikardim araci.  Lutfen emin degilseniz araci kendi basiniza kaldirmayin.  Asla sadece krikoya guvenmeyin, mutlaka araci sehpanin uzerine oturtun. O da yetmez sehpalarin yanlarina takoz koyun aracin sehpadan kayma ihtimaline karsi. Butun bunlari yaptiktan sonra bile hic bir zaman aracin altinda calismayin.

 

Boyanin iyi tutmasi icin kaliperlerin bal-dok-yala kivaminda temiz olmasi cok, cok onemli. Benim arac yeni oldugu icin temizlemesi sorun olmadi. Eger cok kirli ise, tavsiyem tekerleri cikarmadan once jantlarin araliklarindan basincli su ve kir-yag cozucu temizlik maddeleri ile kaliperleri iyice yikayin. Tekerleri cikarmadan detay temizlik zor ama en azindan kaba kiri cikarir. Tekerleri soktukten sonra da acele etmeden iyice temizleyin kaliperleri. Kaliperleri icin ozel spreyler var o olursa daha iyi olur. Sert bir firca ve detay kisimlar icin dis fircasi kullanabilirsiniz.

 

MALZEMELER

 

Kullandigim malzemelere gelince ben burada satilan bir boya setini aldim (Duplicolor). Boyanin yani sira, kaliper temizleme spreyi ve boya fircasi vardi kutunun icinde. Ancak verdikleri firca cok dandikti ben gidip kendim bir kac tane firca aldim. Fircanin cok buyuk olmasina gerek yok cunku boyanacak yuzeyler ufak. Hatta detay kisimlar icin bir tane de ufak sulu boya resim fircasi kullandim.  Benim kullandigim boya setinin resmi asagida:

 

 

 

4n_zpslwhlhdjd.jpg

 

Turkiye’de Duplicolor yoksa bile diger pek cok marka vardir eminim. Yuksek isiya dayanikli petrol bazli baska boyalar da kullanilabilir.

 

Bu is icin aerosol (spray) boyalar da var. Onlari da kullanabilirsiniz yapilacak islemler ayni. Sadece sprey boya kullanirken boyanmayacak kisimlari biraz daha genis olarak maskelemek lazim.

 

BOYAMA

 

Tamamen temizleyip kuruladiktan sonra kaliperlerin disindaki kisimlari boyaci banti ile kapatiyoruz. Fren hortumlarinin baglandi kisimlari, Fren diskini, fren balatasini vb. guzelce bantlayin. Maskeleme isi bittikten sonra gerisi el-goz koordinasyonunuza kalmis. Acele etmeden ve cok fazla boya birakmadan boyayin. Ben iki kat attim. Bir saat kadar bekledim ilk katin kurumasi icin. Cok kalin bir kat yerine ince sekilde 2-3 kat boyarsaniz cok daha saglam yapisir. Boyayi kapali garajda yaparsaniz iyi olur ruzgarla ucusabilecek toz vb seylerin boyaya yapismamasi icin.

 

7n_zpskllzxmmu.jpg

 

8n_zpshlrxag6c.jpg

 

9n_zpsnf2omyed.jpg

 

Son kati attiktan 1-2 saat sonra tekerleri takabilirsiniz. Ne kadar cok beklerseniz o kadar iyi. Tekerleri takarken kaliperlere degmemesine dikkat edin. Cunku boya hala biraz yumusak olacaktir. Is bittikten sonra da hemen surmeyin araci. En az bir gece beklerse oldugu yerde iyi olur boyanin tamamen kurumasi icin. Boya sonrasi goruntu:

 

On Teker:

10n_zpsm6t5zjar.jpg

 

Arka Teker:

11n_zpsgh8rgoln.jpg

 

Not: El kitabinda bijonlari SIKISTIRMAK icin verilen rakam 80-108 pound arasi. Eger elinizde tork-wrench yoksa tahmini olarak yapacaksiniz mecburen. Bijon anahtarinin uzerine cikmayin yeter :) Bir lastikciye gidip kontrol etmesini rica edebilirsiniz.

 

12n_zps5plhi7al.jpg

obivan, İlhan ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uygulama güzel olmus fakat 4 yada 5 kollu jantlar olsa daha güzel dururmus bnce

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinal jantların sağlamlığını diğerlerinde bulamazsınız. Aklınızda olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Profesyonelce cok güzel olmuş emeğinize sağlık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık güzel olmuş gerçekten,iyi günlerde kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krikonun alta uymaması ilginç. Benim araç yere cok yakın olmasına rağmen kriko giriyor ancak şu 3  adımda:

 

1- Krikonun üzerinde plastik aksamlar yükseklik yapıyordu ve onlarla hiç girmiyordu onları söktüm.

2- Kriko direkt önden yine girmiyor çamurluğun önünden belli bir açıyla itince ancak giriyor.

3- Ön destek noktasına kriko yine hemen girmiyor ancak belli bir kuvvetle 3-5 kg kadar itince giriyor.

 

Bu şekilde ön destek noktasına yerleştirdikten sonra arac yerden ilk birkaç cm yükselene kadar kriko kolunu

çok kısa aralıkla 2-3 cm kadar hareket ettirerek yani ekstra zorlukla kaldırabiliyorum fakat ilk birkaç cm yükseldikten

sonra kolun hareket alanı genişlediği için sonrası kolaylaşıyor.

 

Bu şekilde kaldırdığım andan bir görüntü:

 

6kqQVN.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krikonun alta uymaması ilginç. Benim araç yere cok yakın olmasına rağmen kriko giriyor ancak şu 3  adımda:

 

1- Krikonun üzerinde plastik aksamlar yükseklik yapıyordu ve onlarla hiç girmiyordu onları söktüm.

2- Kriko direkt önden yine girmiyor çamurluğun önünden belli bir açıyla itince ancak giriyor.

3- Ön destek noktasına kriko yine hemen girmiyor ancak belli bir kuvvetle 3-5 kg kadar itince giriyor.

 

Bu şekilde ön destek noktasına yerleştirdikten sonra arac yerden ilk birkaç cm yükselene kadar kriko kolunu

çok kısa aralıkla 2-3 cm kadar hareket ettirerek yani ekstra zorlukla kaldırabiliyorum fakat ilk birkaç cm yükseldikten

sonra kolun hareket alanı genişlediği için sonrası kolaylaşıyor.

 

Bu şekilde kaldırdığım andan bir görüntü:

 

6kqQVN.jpg

Tesekkurler. Kriko aracin altina kolayca sigdi o yonden sorun yoktu. Fakat kriko kolunu oynatmak icin hic yer yoktu. Ancak bir kac santim oynuyordu ancak kriko kolunda da biraz bosluk vardi yani o ufak hareket alani yeterli degildi kolu pompalamak icin. Sonucta fazla sorun olmadi en fazla 5 dakika ekstra vaktimi aldi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaliperleri boyamak yerine kapak almak daha kolay olmaz mı? kapakların avantajı yada dezavantajı nelerdir? çok farklı bilgiler var ama net değil .. bilgisi olan var mı?

 

Syg.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaliperleri boyamak yerine kapak almak daha kolay olmaz mı? kapakların avantajı yada dezavantajı nelerdir? çok farklı bilgiler var ama net değil .. bilgisi olan var mı?

 

Syg.

Oncelikle cok apaci isi duruyor o tip taklit kapaklar :) Gercek olmadigi hemen belli oluyor. Ayrica orjinal kaliperleri kapatmasi icin cok buyuk yapiyorlar o nedenle duduk kadar fren disklerinin uzerinde komik duruyor. Janta surtme ihtimali var. En onemlisi isinan kaliperlerin sogumasini zorlastiriyor. Aslinda boya atmak bile cok az da olsa isi salinimini zorlastirir ancak plastik kapaklar ile karsilastirilmaz bile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaliperleri boyamak yerine kapak almak daha kolay olmaz mı? kapakların avantajı yada dezavantajı nelerdir? çok farklı bilgiler var ama net değil .. bilgisi olan var mı?

 

Kapaklar genelde kırmızı renk BREMBO oluyorlar, kaliper üstüne yapıştırıcı ile yapıştırılıyor fakat o yapıştırıcı gevşeyip yerinden çıksa ne olacak beraberinde birşeyler parçalanıp gidecek. plastik olduğu için demir aksama göre daha cabuk eskiyecek zamanla rengi değişecek, aynı görüntü için söküp yenisini takmak mı gerekcek. Diyelim ki hiç eskimeyen ve renk değiştirmeyen plastikten mamul, bu sefer arkadaşın dediği gibi düdük kadar fren diskleri üzerinde komik görüntü. Bir keresinde Honda Civic üzerinde plastik BREMBO kaliper görmüştüm. Onların gerçeği EVO gibi araçlarda oluyor, Civic'te görünce komedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.