Jump to content

Klimasız Mazda 323'lere Son Klima Çalışmam


volki7
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

cfd56df984959f77f2c327dcc9a66dc5.jpg

d5c6cb6f85307271d58877b7a855ae9c.jpg

1 adet 12volt 220 volt dönüştürücü

1adet mobil klima ve hava sirkülasyonu hortumu.

Arkadaşlar malum bizim araçlar klimasız ve birçok eski model araçlar da da klima yok taktırmak ayrı dert 1 motoru sıkıntıya sokar 2 performansı ve yakıtı etkiler 3 maddi olarak maliyeti en az 2 bin. Ama benim yöntemle sadece 750 tl ye bu işi bitireceğiz ve buz gibi 9000 btu luk klima ile aracımıZ buz gibi olacak içi.

Şuan üzerinde çalıştığım nokta bu hava çıkış hortumunu çıkış vereceğim yer.

onuda halledersem sorun sıkıntı kalmıyor.

Arkadaşlar sizden ricam eleştirin bilgi verin yöntem sunun klimasıklıktan kurtulalım.

Yorumlarınızı bekliyorum b4a0ebd7c18f2613df5ff396cdc66d87.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnvertörünüzün küçüklüğü de hortum kadar büyük bir sorun. Normal klima motorunuzu sıkıntıya sokarsa, performansınızı ve yakıt tüketiminizi etkiliyorsa bu sistem 2 katını etkiler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnvertörünüzün küçüklüğü de hortum kadar büyük bir sorun. Normal klima motorunuzu sıkıntıya sokarsa, performansınızı ve yakıt tüketiminizi etkiliyorsa bu sistem 2 katını etkiler.

Öneriniz varmı?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayıpları azaltmak için invertörü aradan çıkarmalısınız. Aynı modüler klimaların direkt 12 voltla çalışanlarından bulunabilir belki. Araç için yapılan buzdolapları olduğu gibi klima da vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayıpları azaltmak için invertörü aradan çıkarmalısınız. Aynı modüler klimaların direkt 12 voltla çalışanlarından bulunabilir belki. Araç için yapılan buzdolapları olduğu gibi klima da vardır.

Malesef araştırdım klima yok 12 volt la çalışan.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de bir araştırdım ama maalesef Türkiye'de yaygın değil 12 Volt DC olayı. Aşağıdaki linkteki gibi bir şey bulmak lazım.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-karavan-klima-arac-ustu-12-volt-151839014/detay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de bir araştırdım ama maalesef Türkiye'de yaygın değil 12 Volt DC olayı. Aşağıdaki linkteki gibi bir şey bulmak lazım.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-karavan-klima-arac-ustu-12-volt-151839014/detay

Bu cihaz her araçta çalışır mı?

Bir de peltier kullanıp, bir şeyler yapmaya çalışanlar olmuş. O yönde de bir araştırma yapılabilir.

Peltier i araştırdım olumsuz sonuçlar vermiş
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 Volt verebileceğin her araçta çalışır ama çakmak fişinden çalışmasını bekleme. Muhtemelen yüksek akım çekip sigortanı attıracaktır.

Hortum vs kurulum nasıl olacak nereye Monte olacak gaz olayı nasıl olacak
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bircok elektrikle beslenen cihazlarda icerisinde kullanilan elemanlar dogru akim ile calisir yani altarnatif akimi icerisindeki dogrultma kati ile dogru akima cevirir.resmini eklediginiz klimanin fan motoru fazla buyuk oldugunu dusunmuyorum vede dogru akimla besleniuordun.demem su ki cihazin icini acik devre kartina bakmaniz lazim ya 12vdc dir ya da 24vdc ikisi arasinda bir degerde olabilir.altarnatif akimi dogru akima ceviren invertor katini aradan cikartirsaniz aracin aku voltajini (14.4v)direk klimanin icerisine verebilirsiniz herhangibir sorunda cikarmaz.14v dc den yuksek voltaj ile calisiyorsa dc-dc convertor ile istediginiz voltaji elde edebilirsiniz.

Alternatif akimida aciklayim;

Alternatif akim enerjiyi derilim hatlarinda uzak mesafeye dusuk kayip ile. Tasiyabilmek icin gelistirilmistir.evimize isyerimize gelen enerji bu yuzden cevrilmistir.buzdolabi ve bikac beyaz esya haric diger esyalar telefon bilgisayar ceptlfnu tv vs.dogru akim ile calisir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bircok elektrikle beslenen cihazlarda icerisinde kullanilan elemanlar dogru akim ile calisir yani altarnatif akimi icerisindeki dogrultma kati ile dogru akima cevirir.resmini eklediginiz klimanin fan motoru fazla buyuk oldugunu dusunmuyorum vede dogru akimla besleniuordun.demem su ki cihazin icini acik devre kartina bakmaniz lazim ya 12vdc dir ya da 24vdc ikisi arasinda bir degerde olabilir.altarnatif akimi dogru akima ceviren invertor katini aradan cikartirsaniz aracin aku voltajini (14.4v)direk klimanin icerisine verebilirsiniz herhangibir sorunda cikarmaz.14v dc den yuksek voltaj ile calisiyorsa dc-dc convertor ile istediginiz voltaji elde edebilirsiniz.

Alternatif akimida aciklayim;

Alternatif akim enerjiyi derilim hatlarinda uzak mesafeye dusuk kayip ile. Tasiyabilmek icin gelistirilmistir.evimize isyerimize gelen enerji bu yuzden cevrilmistir.buzdolabi ve bikac beyaz esya haric diger esyalar telefon bilgisayar ceptlfnu tv vs.dogru akim ile calisir.

Hocam teşekkürler verdiğiniz ince bilgiler için özetle bu iş mümkün diyorsunuz yani? Biraz daha anlayacağımız dilden açıklar mısınız?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece fanın Dc ile çalışabilmesi yetmez. Kompresörün hangi voltaj ile çalıştığı daha önemli.

O iş iptal :) benim plan üzerinden gidiyoruz artık
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O iş iptal :) benim plan üzerinden gidiyoruz artık

Sizin düşündüğünüz şekilde otomobilde kullanabileceginizi sanmıyorum. Çünkü teknik verilere baktığımda klimanın 1300 w olduğu görünüyor. Dolayısı ile sizin en az 1500 w lık kaliteli bir invertor almanız gerekecek. Ve bunların fiyatlarida 1000 TL den aşağı olmaz. Hadi bunu aldınız diyelim araç alternatör , akü ve kablolarının ciddi bir revizyona girmesi gerekecek. ( sigorta panosunda enerji alamazsınız. Büyük ihtimal ile yanar ) Sistemin direk akuden beslenmesi gerekecek dolayısı ile akü gücü ile de oynamamış lazım. Ayrıca tüm bu revizyon fiyatlarına klima fiyatını da eklerseniz performansı soru işaretleri olacak bir sisteme araç kliması parasını ödemiş olursunuz... Birde buna uydurulabilirlik ve uygulama zorluklarını da kattığımızda bence değmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin düşündüğünüz şekilde otomobilde kullanabileceginizi sanmıyorum. Çünkü teknik verilere baktığımda klimanın 1300 w olduğu görünüyor. Dolayısı ile sizin en az 1500 w lık kaliteli bir invertor almanız gerekecek. Ve bunların fiyatlarida 1000 TL den aşağı olmaz. Hadi bunu aldınız diyelim araç alternatör , akü ve kablolarının ciddi bir revizyona girmesi gerekecek. ( sigorta panosunda enerji alamazsınız. Büyük ihtimal ile yanar ) Sistemin direk akuden beslenmesi gerekecek dolayısı ile akü gücü ile de oynamamış lazım. Ayrıca tüm bu revizyon fiyatlarına klima fiyatını da eklerseniz performansı soru işaretleri olacak bir sisteme araç kliması parasını ödemiş olursunuz... Birde buna uydurulabilirlik ve uygulama zorluklarını da kattığımızda bence değmez.

Güzel tespit peki napalım klima işini vantilatör é devam mı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece fanın Dc ile çalışabilmesi yetmez. Kompresörün hangi voltaj ile çalıştığı daha önemli.

Illaki yetmez abicim o zaman aracin disaridan hava alip iceriye kalorifer fani calismasiyla ayni oluyor onu bnde biloyorum.benim demek istedigim klimalarda kullanilan fan yalnis hatirlamiyorsam kapasitor ile kademe ayari.yani tutup icerisine microchip ile motor kontrolu ya da pwm ile motor surmuyor altarnatif enerji ile kontrol ediyor anlatabildim mi

Hocam teşekkürler verdiğiniz ince bilgiler için özetle bu iş mümkün diyorsunuz yani? Biraz daha anlayacağımız dilden açıklar mısınız?

Evet hocam mumkun yapilabilir.yarin sabah cizip fotografini atayim hocam
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...