Mehmet Özdemir

Çeki Demiri Yüzünden Vizeden Geçemedim, Önerileriniz?

Bu konuda 36 ileti var

Bugün aracımın muayene günüydü. Gittik, sıramızı bekledik. Sonuç; benden önceki sahibi aracı çeki demiriyle kullanmış ve ruhsatta çeki demiri var görünüyor.

 

Vizede, ruhsatta göründüğü halde, çeki demiri olmamasını hata olarak gördüler ve vizeden geçemedim. İşin ilginç yanı, bir önceki vizeden sıkıntısız geçmiştim, kimse çeki demiri falan sormamıştı. İşgüzar bir denetleyiciye denk geldik herhalde :( 

 

Yarın yine sigortacıyla falan görüşeceğim. Trafikten halletmem gerekiyor herhalde. Bir de sizin önerilerinizi öğrenmek istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değişikliğin ruhtasa işlenmesi gerekiyor... yada söktüğünüz demiri geri takın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değişikliğin ruhtasa işlenmesi gerekiyor... yada söktüğünüz demiri geri takın

 

Demiri takacağım abi de demir yok :) Bu ruhsata işletmek yeni demir yaptırmaktan daha mantıklı gibi. Nedir ki bunların prosedürü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güvenlikle ilgili bir parça olduğu şöyle bir mantık yürütüyor olabilirler: Çeki demirini taksa fakat o demir uygunsuz ise veya işlevi bozuk ise... gibi. O yüzden ya tamamen kaldırtıp ruhsattan sildirmek ya da yeni ve uygun bir demir takıp gitmek gerekiyor.

Mehmet Özdemir ve gomodoejderi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demiri takacağım abi de demir yok :) Bu ruhsata işletmek yeni demir yaptırmaktan daha mantıklı gibi. Nedir ki bunların prosedürü?

 

Trafik işlemlerini yürüten şirketler var onlara gidin onlar halleder. Çok pahalı değil. Siz uğraşırsanız çok zamanınız gider.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sonucta 2-3 kiloluk saf demir.bnce bir çeki demiri alıp bagaja atın.belki birgün lazımda olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sonucta 2-3 kiloluk saf demir.bnce bir çeki demiri alıp bagaja atın.belki birgün lazımda olur

 

Öyle de yerinde montajlı istiyorlar. Elektrik tesisatı falan oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

büyük ihtimalle çeki demiri taktırmak ruhsatı değiştirmekten daha az maliyetli olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

büyük ihtimalle çeki demiri taktırmak ruhsatı değiştirmekten daha az maliyetli olur.

 

Deme öyle Mürsel hocam, inşallah dediğin gibi değildir. Yarın bir araştırma yapacağım bakalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam tersi bir durum olsa yani aracta olupta ruhsata islenmemis olsa anlarim da bu sekilde muayeneden gecirmemeleri mantiksiz gercekten. Kolay gelsin

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam tersi bir durum olsa yani aracta olupta ruhsata islenmemis olsa anlarim da bu sekilde muayeneden gecirmemeleri mantiksiz gercekten. Kolay gelsin

Aynen öyle.. Çok mantıksız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ruhsatı değiştirmek daha maliyetsiz olacaktır. tek sayfa değişirse 70-80 tl çift sayfa değişirse 150-160 TL olur. En fazla 100 TL de proje iptali için mühendisler odası veya projeyi çizen para isteyebilir. Demem o ki  250 ye ya varır ya varmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka bir muayene istasyonunda tekrar maueyene soksan diyeceğim. :geyik: :geyik: :geyik:

 

Şaka bir yana ufak bir iş ama, zaman alıcı bir iş. O yüzden gerçekten can sıkıcı. Hiçte sevmem böyle prosedür işleri...Vallahi Allah kolaylık versin Mehmet..

arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç muayenesini yapan kişinin gözünden bakarsam duruma bence haklılar. Nedenmi? Araçta bulunması gerekenler ruhsatta geçenlerle aynı olmak zorundadır. Bu gerek sizin güvenliğiniz gerek araç güvenliği gerekse yolcu güvenliği. Elbette bunu güvenlikle sınırlamak yanlış olur. Bu daha çok sizin araçta extra bir şeye ihtiyaç duyup bunu araca ek olarak yaptırıp ruhsata işlettirerek o şeye ihtiyacınız olduğunu belgelemenizle alakalı. Diğer taraftan muayeneyi yapan kişi ihtiyacınız olduğunu bile bile "tamam olmasada olur diyemez" sizin adınıza karar vermiş olur ki bu o kişinin kendini zan altında bırakması demektir. Kısaca ihtiyacınız yoksa ruhsattan sildirmeli aksi taktirde ruhsata göre aracı eksiksiz muayeneye götürmelisiniz.

PAN ve arman-1999 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"iskambil 77" ' ye katılıyorum...

 

Merak ettiğim diğer konu ise aracın eski sahibi mazda 3 gibi bir araca çeki demirini neden taktırma gereği duymuş?

malumunuz üzere sahip olduğu motor ve tork gücü (hele ki içinde 2+ yolcu var ise) çekme işleri için pek o kadar yeterli değil gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Arman-1999" Bana göre önceki sahibinin satma sebebi bahsettiğiniz gibi aracın çekme özelliğinden faydalanamamış olması olabilir. Satarkende masraftan kaçmak için o haliyle satmış. Benim şu ana kadar beğendiğim ancak çekme belgeli olması sebebiyle göz ardı ettiğim bir düzine araç oldu. İhtiyacınız yoksa tavsiye etmem. Diğer taraftan bu araçların vergi ve trafik sigortası miktarları hakkında da bilgim yok. Bunlarıda kurcalamak gerekli aslında. Benimkisi Sadece ihtiyaç meselesi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mehmet aracı hangi şehirden, kimden almıştın. Ne bileyim vatandaşın küçük bir teknesi filan vardı da, onu mu çekiyordu acaba.

 

Yada av meraklısı bir avcı...Av römorkumu çekiyordu acaba...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mehmet aracı hangi şehirden, kimden almıştın. Ne bileyim vatandaşın küçük bir teknesi filan vardı da, onu mu çekiyordu acaba.

 

Yada av meraklısı bir avcı...Av römorkumu çekiyordu acaba...

 

Abi, o gün alırken balık avı merakından bahsetmişti, küçük bir teknesi varmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi, o gün alırken balık avı merakından bahsetmişti, küçük bir teknesi varmış.

 

Ahanda bu yada benzeri birşeydir. :D

 

24.jpg

 

CIMG0001W.jpg

 

21740150101_large-1.jpg

 

rid56823_r1_800.jpg

iskambil77, arman-1999 ve arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çeki demiri biraz tuzlu gibi;  iyisimi ruhsatta gerekli değişikliği yapmak.

 

MAZDA 3 03-13 (BL-BK)

0

037-001

175,50

MAZDA 3 SEDAN 09-13 ECO-FIT

1

037-014

205,40

MAZDA 6 08-13 SEDAN-HB.-SW.

0

036-401

214,50

MAZDA CX-5 11-

1

038-191

182,00

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.