naldarin

Mazda 323 Vites - Devir Aralıklarına Göre Hız

Arkadaşlar benim aracım sedan 323 mazda glx 1.6 16 valf benzinli lpgli 97 model.

3. vites 4000 devir 80km/sa

4. vites 4000 devir 100km/sa

5. vites 3000 devir 105km/sa

(Ölçümler lpg ile yapıldı )

Bu devirler normal mi sizce internette araştırma yaptım biraz opel renault a göre kıyaslama aldım sizinde ölçümleriniz vardır mutlaka sizdende fikir almak istiyorum.

MEZARCI bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Normal , çoğu model de 3000 devir 5. vites tam 100 km sürat yapar. 3-5 km fark olabilir yolun eğim durumuna göre düz yolda çoğu benzinli araç yazdığım sürati yapar.

iskambil77 ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Normal , çoğu model de 3000 devir 5. vites tam 100 km sürat yapar. 3-5 km fark olabilir yolun eğim durumuna göre düz yolda çoğu benzinli araç yazdığım sürati yapar.

 

Birde üzerine orjinal ebatta, jant ve lastik kullanıldığını eklersek.:)

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel araçların 3000 devirde daha hızlı gittiği doğru mudur peki ? Dizel kullanmadığım için bilmiyorum devir aralıkları daha düşük diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nooofearrr'a katılıyorum. 1.6 ya göre normal değerler lpg ile. Benzinde de çok bir şey değişmez belki rpm de bir miktar azalma dışında. Dizel konusuna gelince doğrudur. Dizel lpg ye göre daha güçlü çekişe sahip. Nede olsa motorun orjinal yakıtı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel motorda piston kollarinin benzinli motora gore birazdaha uzun oldugunu ve buda daha fazla tork urettigini okumustum bi makalede,fark belki bu yuzden olabilr

iskambil77 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Dizel araçlar düşük devirlerde daha yüksek tork ürettiği için aracın şanzıman oranları ona göre oluyor yani bir dizel araç 2000 devirde 100 km yapıyosa benzinli 3000 devirde yapıyor. Zaten dikkat ediniz dizel araçların devir sayaçları 6000 de son bulur benzinliler 8000 dir.


Birde üzerine orjinal ebatta, jant ve lastik kullanıldığını eklersek.:)

    Lastik ebatı farklı olsa bile devir sayacındaki görünen hız değişmez İlhan Bey lakin dışarıdaki gerçek hız değişir yani radarın okuduğu hız. :)


      Unutmadan oto viteslerde durum değişir bu oranlar çok farklıdır. Yazdıkalrım sadece manuel vites içindir.

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Dizel araçlar düşük devirlerde daha yüksek tork ürettiği için aracın şanzıman oranları ona göre oluyor yani bir dizel araç 2000 devirde 100 km yapıyosa benzinli 3000 devirde yapıyor. Zaten dikkat ediniz dizel araçların devir sayaçları 6000 de son bulur benzinliler 8000 dir.

    Lastik ebatı farklı olsa bile devir sayacındaki görünen hız değişmez İlhan Bey lakin dışarıdaki gerçek hız değişir yani radarın okuduğu hız. :)

      Unutmadan oto viteslerde durum değişir bu oranlar çok farklıdır. Yazdıkalrım sadece manuel vites içindir.

 

Onda hemfikiriz, aracın gerçek hızını kast ettim zaten. Günümüzde çünkü eski model araçları, orjinal jant ebatlarıyla kullanan çok az kişi var artık.

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Haklısınız, millet orjinal ebatlarını değiştiriyor sonrada vay arabam çok, yaktı vay çekişi düştü falan filan.... jant büyüsede arabanın  orjinal değerlerine etki etmeden ve ölçülü büyümelidir.

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki 1.8 motor 1.5 motorlarda durum nasıldır ? Farklı motor hücüne göre değişiklik gösterir mi bu devirlerde ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bende 1.8 2000 model 323 var motor sesina asinaligimdan saniyorum daha iyi 5.viteste 110 felan yapar heralde devir saatim calismiyor cunku

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor gücüyle şanzımanlar genelde orantılı oluyor 1.8, 1.5 ve 1.6 da fark olacağını sanmam ama 2.0 motor kesinlikle fark eder biz 3000 devirde 100 yapıyosak onlar 2500 de yapıyor bildiğim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu olay daha çok şanzıman dişlisiyle alakalı japonlar ve fransız araçları genelde bu şekilde alman araçları biraz daha uzun aralıklı misal bu 3.000 devir bnm kararımda ilk plandır test ettğim araçlardan örnekler 

90 mazda 626 otomatik 4 ileri 3.000 devirde 140 km

linea 1.3 dizel 130 km

taunus 1.6 gt 120 km

vectra  1.6/2.0  120 km

focus 1.6 120 km

kia pratica 1.3 120 km

peugeot 1.4 hdi 130 km 

 bunlar sadece hatırladıklarım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.