Jump to content

3. Nesil Mazda 3 (Kısa Keskin Çukur ve Tümseklerde Gelen Ses)


GökayT
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabayı trafiğe çıkardığım ilk günden bu yana, kısa ve keskin çukurların üzerinden geçerken veya küçük ama keskin yükseltilerin üzerinden geçerken tahminimce ön amortisörlerden çok net şekilde (TIK) sesi veya (LIK) sesi geliyor. Sanki ön amortisörler kule başından ayrılıp yuvaya geri oturuyor gibi veya birisi çekiçle amortisörlere vuruyormuş gibi bir ses. İlk 1-2 sefer çok fazla önemsemedim ama daha sonra defalarca aynı sesleri duyunca içime kurt düştü. Hız ile alakası yok kısa ve keskin olan çukur ve tümseğin üzerinden 20 Km ile de geçsem yine aynı sesi duyuyorum.

Yumuşak çukur ve tümseklerin üzerinden geçerken hiç bir ses yok .

Keskin, kısa çukurlar ve tümseklerin üzerinden düşük hızlarda (10-20 KM arası) geçerek defalarca test ettim yanımdakilere de o sesi dinlettim herkes duydu bana hak verdiler bariz şekilde (TIK) (LIK) ses geliyor.

%90 bu ses kısa keskin çukurlarda geliyor, tümseklerde çok nadir oluyor.

 

Bunu servise sorduğumda tam bağımsız amortisör sisteminden dolayı bu sesin normal olduğunu söylediler.

 

3. Nesil Mazda 3 kullanıcılarına soruyorum bu ses, bu şartlar altında sizin aracınızda da oluyor mu ?

Bağımsız amortisör sisteminin böyle bir ses yapmasının normal olduğuna inanayım mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı ses bende de var. Ama aracı ilk aldığımda yoktu bu ses. Servise gösterdik görünürde bir sorun yok dediler Canuck'tan işimize yarayacak bir bilgi gelecek gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de şüpheye düştüm şimdi , sanki bende yok öyle bir sorun  , yada fark edemedim . Gerçi çukurlara 18 jant itibari ile çok yavaş girmeye özen gösteriyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yönetici abilerim de fikirlerini belirtirse sevinirim, ne yapmalı ? Ne etmeli ?

Pan , Obivan, Arabalar vs. diğer abiler, sitedeki önde gelen diğer üyelerde yorum yapıp katılsalar çok güzel olur aslında.

Belki de bazı mazda 3' lerde ortaya çıkan kronik bir sorun olabilir, hep birlikte hikayemizi ve deneyimimizi paylaşırsak faydalı olabilir. Bu sesi yaşayanlar birlik olup sorunu aydınlatarak belki bir sonuç alabiliriz.

Canuck'nın yazacağı ayrıntılı yazıyıda merak ettim, bekliyorum . 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabayı trafiğe çıkardığım ilk günden bu yana, kısa ve keskin çukurların üzerinden geçerken veya küçük ama keskin yükseltilerin üzerinden geçerken tahminimce ön amortisörlerden çok net şekilde (TIK) sesi veya (LIK) sesi geliyor. Sanki ön amortisörler kule başından ayrılıp yuvaya geri oturuyor gibi veya birisi çekiçle amortisörlere vuruyormuş gibi bir ses. İlk 1-2 sefer çok fazla önemsemedim ama daha sonra defalarca aynı sesleri duyunca içime kurt düştü. Hız ile alakası yok kısa ve keskin olan çukur ve tümseğin üzerinden 20 Km ile de geçsem yine aynı sesi duyuyorum.

Yumuşak çukur ve tümseklerin üzerinden geçerken hiç bir ses yok .

Keskin, kısa çukurlar ve tümseklerin üzerinden düşük hızlarda (10-20 KM arası) geçerek defalarca test ettim yanımdakilere de o sesi dinlettim herkes duydu bana hak verdiler bariz şekilde (TIK) (LIK) ses geliyor.

%90 bu ses kısa keskin çukurlarda geliyor, tümseklerde çok nadir oluyor.

Bunu servise sorduğumda tam bağımsız amortisör sisteminden dolayı bu sesin normal olduğunu söylediler.

3. Nesil Mazda 3 kullanıcılarına soruyorum bu ses, bu şartlar altında sizin aracınızda da oluyor mu ?

Bağımsız amortisör sisteminin böyle bir ses yapmasının normal olduğuna inanayım mı ?

Anlaşılan 2014lerde de duzelmemis bu kronik sorun.

3. Nesil mazda 3 almak için aracimi satılığa cikartmamdan dolayı TAKİPTEYİM.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.

Benim araçta 10000 km yi doldurdu. Allaha şükür ne önceki aracım olan toyota auris gibi sağından solundan sesler geldi ne de sizin yaşadığınız gibi ön takımlardan ses duydum.Benim tavsiyem vakit kaybetmeden servise gitmen ve servisin elinde varsa test aracında da bu seslerin olup olmadığını usta ile birlikte kontrol edip daha sonra kendi aracından gelen sesi ustaya dinletmen çözüm olabilir. "tam bağımsız amortisör sisteminden dolayı bu sesin normal olduğunu" söylemeleri biraz baştan savma bir cevap olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yönetici abilerim de fikirlerini belirtirse sevinirim, ne yapmalı ? Ne etmeli ?

Pan , Obivan, Arabalar vs. diğer abiler, sitedeki önde gelen diğer üyelerde yorum yapıp katılsalar çok güzel olur aslında.

Belki de bazı mazda 3' lerde ortaya çıkan kronik bir sorun olabilir, hep birlikte hikayemizi ve deneyimimizi paylaşırsak faydalı olabilir. Bu sesi yaşayanlar birlik olup sorunu aydınlatarak belki bir sonuç alabiliriz.

Canuck'nın yazacağı ayrıntılı yazıyıda merak ettim, bekliyorum . 

 

Bende o tür bir ses yok. 18 inc jantlar nedeniyle lastiklerimiz çok ince bu bir miktar ses yatımı sorunlarına sebep oluyor. Çukur ve tümseklere de daha dikkatli girmekte fayda var.

 

Anca sizin tarifinize benzer bir ses bende yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aractaki ses aldiktan bir kac ay sonra basladi. Kasislerin uzerinden yavas bir sekilde gecerken tok bir sekilde bir vurma sesi geliyor. Ne olabilir diye arastirirken buradaki bir baska Mazda 3 sahibinin aracinda ayni problem oldugunu ogrendim. O arkadas Mazda Kanada'yi aradiginda bununla ilgili Amerika’da bir TSB (tespit edilen herhangi bir kronik problemle ilgili servislere iletilen teknik bultenler) oldugunu ancak Kanada icin henuz yayinlanip servislere gonderilmedigini soylemisler. Arkadas biraz yaygara yapip baslarini agritinca buradaki bir servise yonlendirmisler. Bana soyledigi servisteki islemden sonra sesin onemli olcude azaldigi. ABD’deki TSB nedir diye arastirdim asagidaki linkte yer alan 04-002/15 No’lu TSB’yi buldum.

 

Kisaca ozetlemek gerekirse sorunu gidermek icin “bump stopper” denilen parcayi yeni dizayn baska bir parca ile degistiriyorlar ve ayrica yayin ust kismini lastik benzeri bir malzeme ile kapliyorlar. Biraz McGyver tarzi pansuman niyetine bir islem gibi gorunuyor (McGyver’i bilenler bilmeyenlere anlatsin J ) ama yapilan islem bu. Bump stopper’in Turkce ismi nedir bimiyorum. Hidrolik stopper olabilir ancak resimlere bakinca anlayacaksiniz zaten. Amortisorun en alt kisminda yer alan yuvarlak somun benzeri bir parca.

 

Sen cozdun mu dersen henuz degil. O arkadastan gazi alip benim evin yakinindaki baska bir servise goturdum araci. Ancak tahmin ettigim gibi boyle bir TSB’den haberleri bile yoktu. Yine bir bakalim diye test surusune ciktik. Disciye gidince dis agrisi kaybolur misali arabadan tik bile cikmadi. En az 20-30 defa kasislerin uzerinden gectik hic bir ses yok. Sorunu tespit edemeyince fazla bir sey de yapamadilar. Yine de araci lifte alip bir kontrolden gecirdiler. Tabi ben servisten ayrilir ayrilmaz ilk kasiste ses yine basladi :) Benim soyle bir tahminim var. Test surusunde yanimda oturan mekaniker cok iri yariydi. Muhtemelen 100+ kg civarindaydi. Bu agirlik nedeniyle ses kesilmis olabilir diye tahmin ediyorum J

 

Neyse asagidaki linkte TSB ve yapilmasi gereken islemler var. Eger isteyen olursa tercume edebilirim. Ancak su var ki, Mazda Turkiye bu bulteni servislere gondermedigi surece hic bir servis elini surmek istemez. Yine de bilgi icin print edip nazinizin gectigi bir servise gosterin derim. Aglamayan bebege emzik verilmez. Servislere cok sikayet gelirse onlar da Mazda Turkiye’ye iletirler konuyu.

 

Ben Mazda Kanada’ya email atip sordum henuz yanit gelmedi. Eger bu sorun pek cok kiside varsa yakinda servislere bulten gelir diye dusunuyorum.

 

 

http://oemdtc.com/12183/popping-andor-squeaking-noise-from-front-shock-absorber-2014-2015-mazda3

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İngilizce bülteni aldım yarın servise gösterecem. Gerekirse mazda türkiye ile konuşsunlar bu sorunu çözsünler. Onlar da bu tarz sorunlar için müşteri şikayeti bekliyorlar. Herkes bilinçli olarak servise gidip şikayette bulunursa bence daha kolay çözüme ulaşırız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladığım kadarıyla çözüm yazmıyor o zaman müjde bende (: 

 

Kronik olan bu problem için mazda iyileştirmeye gitmiş garantiden verilen bir parçanın montajı yapılacak. Teknik olarak çok fazla detaya girmek istemiyorum. Yanlış bilgilendirme yapmayayım. Kule bağlantılarındaki boşlukları dolduran bir parçanın montajından sonra ses gidecek dendi. Parça sorumlusu izinli olduğu için bir kaç gün sonra bekleniyorum servise. mazda haldızdaki yetkili usta bizzat araştırmış şikayeti ve örnekleri gördükten sonra bir müşteriye uygulamışlar kesin sonuç almışlar. Ancaaaakkkk yeni bir can sıkıcı konu açacağım maalesef... :( takip edin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bende yeni nesil mazda 3'ü geçen sene almıştım 17000 km'den sonra sağ arka taraftan ses gelmeye başladı. işin garip tarafı bu ses her zaman gelmiyor. araba çukur ve kasislere girdiğinde metal parçaların birbirine sürtmesi gibi bir ses geliyor. malum servise götürdüğümde de gelmedi ve sonuçsuz kaldı. yalnız son zamanlarda iyice canımı sıkmaya başladı. sanayiye az gitmek için sıfır araba almıştım oysa. sorunla karşılaşan arkadaşlar parçannın tam adını yazarsa servisi yönlendirebiliriz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bende yeni nesil mazda 3'ü geçen sene almıştım 17000 km'den sonra sağ arka taraftan ses gelmeye başladı. işin garip tarafı bu ses her zaman gelmiyor. araba çukur ve kasislere girdiğinde metal parçaların birbirine sürtmesi gibi bir ses geliyor. malum servise götürdüğümde de gelmedi ve sonuçsuz kaldı. yalnız son zamanlarda iyice canımı sıkmaya başladı. sanayiye az gitmek için sıfır araba almıştım oysa. sorunla karşılaşan arkadaşlar parçannın tam adını yazarsa servisi yönlendirebiliriz. 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/22697-3-nesil-mazda-3-so%C4%9Futtu/

Benim konuya bir göz at istersen (:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

okudum valla hocam ben arabayı bile satmayı düşünüyorum. o kadar sinirim bozuldu. ama bu haliyle de kimseye satamam vicdanım rahat etmez. zaten mazda servis konusunda türkiye'de maşallah çok ilgili. bir de böyle sorunlar çıkınca markadan iyice soğudum ben de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba;

Benim araç 1.nesil (2005 model mazda 3 dnymc)

aracı alalı 1.5 yıl oldu. Son 1 aydır şöyle bir durumla karşı karşıyayım. Özellikle kasislerden geçerken yada hızla giderken bir çukurdan geçiyorken şöförün sol ön tarafında sanki sol tekerin oralarda bir yerde tok bir ses geliyor. Ben de amortisörlerden kaynaklanıyor diye düşündüm. ama özel bir servise götürdüğümde baktılar. ve amortisörler sağlam dediler. ve başladılar sesin sebebini araştırmaya. Defalarca deneme turu yaptılar. Direksiyon mili için ön tarafı açtılar vs..vs...

ama bir türlü bulamadılar. ve ses hala devam ediyor....

Bir türlü bulunamadı....

Bir önerisi olan varsa, yada daha önce başına gelen varsa yazarsa sevinirim...

Forumda yeni bir konu açmak yerine buraya yazayım dedim. her nekadar 3.nesil bölümü de olsa olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba;

Benim araç 1.nesil (2005 model mazda 3 dnymc)

aracı alalı 1.5 yıl oldu. Son 1 aydır şöyle bir durumla karşı karşıyayım. Özellikle kasislerden geçerken yada hızla giderken bir çukurdan geçiyorken şöförün sol ön tarafında sanki sol tekerin oralarda bir yerde tok bir ses geliyor. Ben de amortisörlerden kaynaklanıyor diye düşündüm. ama özel bir servise götürdüğümde baktılar. ve amortisörler sağlam dediler. ve başladılar sesin sebebini araştırmaya. Defalarca deneme turu yaptılar. Direksiyon mili için ön tarafı açtılar vs..vs...

ama bir türlü bulamadılar. ve ses hala devam ediyor....

Bir türlü bulunamadı....

Bir önerisi olan varsa, yada daha önce başına gelen varsa yazarsa sevinirim...

Forumda yeni bir konu açmak yerine buraya yazayım dedim. her nekadar 3.nesil bölümü de olsa olsun...

Amortisör kule takozu ile amortisör arasında bağlantıyı sağlayan rulman var, benim 2. Nesilde de aynı sorun vardı takozlari ve rulmanlari degistirdim sorun bitti. Ayriyeten z rotu da degistirdim. Tavsiyem ustaniza söyleyin kule takozlari ve rulmana yogunlassin. Rulman da küçük bilyecikler var zamanla işlevini kaybediyor ve tumseklerden geçerken takırtı tukurtu yapmakla birlikte direksiyonu da sertleştirilir. Dediğim işlemleri yaptıktan sonra direksiyon resmen dirildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...