alixkandemir

Mazda 323 Arka Süspansiyondaki Bu Parçanın Adı Nedir?

Arkadan lakırdama sesi için ustaya gittim bugün . Usta arabayı lifte aldı ve incelemeleri sonunda değişmesi gereken eskiyen bi takım parçaları gösterdi ve bana bir liste yazdı.

 

listeyi aynen yazıyorum

 

1 iç aks körüğü

2 arka bara kolu

3 arka denge kolu

4 amortisörler

5 arka amortisör körüğü

6 arka viraj orta lastikleri ve lastiğin köprü demiri

7 arka ayarlı kol fişekleri

 

1 anladım

2 anladım

3 anladım

4 anladım

5 anladım

6 anladım fakat terminolojide daha farklı bir adı olduğunu düşünüyorum, ek resimde ayrıntı var

7 hiç anlamadım

 

yardımcı olurmusunuz ?post-10047-0-90302800-1439933581_thumb.j

 

 

 

post-10047-0-04853000-1439934088_thumb.j

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

6 )   (kelebek burcu değil, )    belirtilen parça için   ustanın dediği isim doğru.  kısaca anlatayım

 

arka viraj demiri lastikleri,  sağ sol olarak alınacak.

mazda 6 için orjinali 30  tl / 1 adet.   yan sanayisi 5 tl -10 tl /adet

 

orjinali ortalama 10 sene gider.  

yan sanayisi ortalama 2 sene gider.

 

bu lastikler arkadaki viraj denge çubuğunun sabit kalmasını sağlamaktadır.  lakin zamanla kasıla kasıla  bollaşır ve viraj denge çubuğunun (o  sağdan sola boylu boyunca giden çubuk)  nispeten serbest kalmasına izin verirler.

o çubuk da  tek taraflı girilen her çukurda inanılmaz bir ses çıkarır. öyle ki tangır tungur gidersiniz.

araçla çukurdan geçmeye korkarsınız. .

kontrol etmek için araç liftte iken o viraj demirine asılın.. 1mm oynuyorsa,  çukurdan geçince 1cm oynayacaktır.  bollaşan lastikler değiştirilir.  tüm ses kesilir.

 

çoğu araç için  arka viraj demir lastiklerini değiştirmek 15 dk sürer genelde.

yine bir çok araç için ön viraj demir lastiklerini değiştirmek için alt traversin (beşik)  sökülmesi gerekebilir.  bu da 2 lastik için 6 saat işçilik anlamına gelir. hatta rot ayarı falan da gerekebilir.   bu sebeple  şanzıman bakımlarında bu küçük lastiklerin ve  kelebek burçlarının değişmesi faydalıdır.. 

 

7 ) sanırım ustanın kastettiği  arka rot kolu ( ayarlı)    burda ayarlı mevzusu şuradan geliyor. bazı araçlar arkaya rot ayarı yapmaya izin verirken , bazılarının ki sabittir. sizin aracınızda da muhtemelen arka rot ayarı var ve hani bir ihtimal piyasada ayarsız ı varsa,, kardeş sen ayarlısını al demek istemiş...   usta bunu da cümle içinde belirtme gereği duymuş diye düşünüyorum..

alixkandemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arka viraj demiri lastiklerinin bulunduğu metal kovanı usta 2mm saç kıvırarak yapacağını söyledi ne kadar sağlıklı olur, piyasada da bulamıyorum o parçayı .

 

sağ tekerlek sabit denge demiri ve salıncak demiri (barakol) 5 derece filan yamulmuş usta değişmesi gerektiğini belirtti ama düzelttirmek daha kârlı değilmi sonuçta 91 model araç

 

öte yandan süspansiyon sistemini oluşturan kolları komple yenilemek, 91 model araç sonuçta değiştirmek güvenlik açısından daha mı akılcı olur. bu değişim ustalık dahil komple değişim 1100 (binyüz) türk lirasına mal oluyor.

 

ikilemde kaldım açıkçası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ustanın yapmasından bir sorun olmaz zaten arada lastik var lakin çıkmacılar da bulamadınızmı ??? Yürüyen aksamda eğilmiş ve deforme olmuş ekipmanı değişmek en mantıklısıdır fakat herhangi bir sorun olmayan bir parçayı bahsettiğiniz kollları sadece temizleyip boyayıp üstündeki lastik takozları yenilemek yeterli olacaktır bana kalırsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.