hsgrn

HGS Etiketi Nasıl Çıkartılır?

Merhaba arkadaşlar. Aracı aldığım şahıs bir önceki sahibine ait hgs yi sökerken pek uğraşmamış ve yapışkan izi kalmış. Hem mevcut hgs yi hem eski hgs den kalan izi nasıl çıkartmak lazım? Sadece sıcak su işe yarar mı? Ön cam buz kırıcıya zarar verme ihtimalimiz nedir? Ne tavsiye dersiniz?

post-9873-0-23656800-1440072158_thumb.jp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevcut etiketi, saç kurutma makinesinin düşük ayarında ısıtarak çıkarabilirsiniz. Önceki kalıntılar ve sonradan oluşacaklar için aseton yardımcı olacaktır.

hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağlı kontakt spreyi kullanabilirsiniz

hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Edding 8160 Universal Oil Marker kalem işinizi görür. ben öyle yaptım. Kırtasiye veya Koçtaş, Tekzen gibi mağazalarda rahatlıkla bulabilirsiniz.

hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış hatırlamıyorsam, asetonlu pamuk ile bir miktar nemlendirmiş, ıslatmıştım etiketi. Biraz bekledim, sonra da sıcak suya batırılmış bez ile kompress yaparak yumuşattığımı ve kolayca çıkarttığımı hatırlıyorum.

 

Evden aracın yanına sıcak su dolu termos götürmüştüm...

 

Kolay gelsin.

hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oto yıkamacıya götürülür şunun etiketini de çıkartın hocam denir. Cam çizilmesin diye de belirtilir. Sonra araba yıkatılır  biraz bahşiş verilir ve etiketsiz araba alınıp eve gidilir.

GökayT, hsgrn ve arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam cam içinde tel örgü gibi birşey mi var , buz kırıcı dediğin o tellerin ısıtarak çalışması mı? Onun dışında yapışkanı çıkarmak için en iyi yol ısı tabancası ile ısıtıp bir bezle silmek. Isıtmadan birşeyle kazıyarak çıkarmaya calışırsan çizik kalıyor, cam bile olsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam cam içinde tel örgü gibi birşey mi var , buz kırıcı dediğin o tellerin ısıtarak çalışması mı? 

 

Ön cam ısıtma. tel örgü gibi şeyler rezistans.

revivo73 ve arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bant izi kalacak tüm işlerde Sentetik Tiner kullanıyorum. Önceki aracımdan da bu yöntemle HGS etiketimi sökmüştüm. Tinerin sentetik olması çok önemli tabi bu konuda. Benim uygulama yöntemim şu şekildeydi;

Pamuklu olmayan yani partikül bırakmayacak bir bez/sünger sentetik tiner ile nemlendirilir, sonrasında camı siler gibi HGS etiketinin üzerinden HGS etiketi iyice tineri emene kadar devam edilir. Etiket tineri emince tüm bant izi ve kendisini aşınarak yavaş yavaş bırakacaktır. 1-2dk içerisinde camda eser kalmaz. Sonrasında CamSil ve temiz bir bezle de bölgeyi temizlerseniz koku ve izleri engellemiş olursunuz.
Not: Aseton çözüm sağlıyorsa faydalı olabilir, yaydığı koku çok daha güzel çünkü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oto yıkamacıya götürülür şunun etiketini de çıkartın hocam denir. Cam çizilmesin diye de belirtilir. Sonra araba yıkatılır  biraz bahşiş verilir ve etiketsiz araba alınıp eve gidilir.

Tüm tavsiyeler için teşekkürler ama alıntıdaki tebessüm ettirdi :)

Bir arkadaşımın cam filmini söktürmüştü polis ve sökerken arka cam buz kırıcı zarar görmüştü. HGS etiketi de içten yapıştığı için aseton tiner vb aşındırıcıları kullanmaktan çekiniyorum. Saç kurutmayla ısıtıp, sıcak suyla çıkarmayı deneyeceğim, izler için de ya yukarda bahsi geçen edding kalem ya da yağsız kontak spreyi deneyip sonucu paylaşırım. Bugün Eskişehir'e gideceğim Tekzen veya Koçtaş'a bir uğrayıp alırım bir şeyler.

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüm tavsiyeler için teşekkürler ama alıntıdaki tebessüm ettirdi :)

Bir arkadaşımın cam filmini söktürmüştü polis ve sökerken arka cam buz kırıcı zarar görmüştü. HGS etiketi de içten yapıştığı için aseton tiner vb aşındırıcıları kullanmaktan çekiniyorum. Saç kurutmayla ısıtıp, sıcak suyla çıkarmayı deneyeceğim, izler için de ya yukarda bahsi geçen edding kalem ya da yağsız kontak spreyi deneyip sonucu paylaşırım. Bugün Eskişehir'e gideceğim Tekzen veya Koçtaş'a bir uğrayıp alırım bir şeyler.

 

Ben herşeyi kendimiz yapmayalım diye düşünenlerdenim. Bu işleri yapmayı meslek edinmiş insanları da kullanabiliriz. Hem böylece ülke ekonomisi gelişir :: :)

zoptrik, arabalar ve hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben herşeyi kendimiz yapmayalım diye düşünenlerdenim. Bu işleri yapmayı meslek edinmiş insanları da kullanabiliriz. Hem böylece ülke ekonomisi gelişir :: :)

Tek sorun işini yapmasını bilenleri bulabilmek

sabox ve hsgrn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İsitip eski etiketi çıkardıktan sonra makina yagi (veya zeytinyagi aycicek de olur) ve pamukla kalıntılar çıkar. Sonra da alkolle yagi temizlersiniz. Arkadaşların dediği gibi sentetik tiner ve yağlı kontak da olur çünkü ikisinin de içinde yağ var. Ama tiner rezistans lara zarar verir mi bilemedim. 


Gelişmiş ulkeler diye bildiğimiz ülkelerde çoğunluk arabasını kendi tamir eder, evini kendi boyar. Gelişme boyle olmaz arabayı uretirsin öyle geliştirsin. Yoktan is kurar is verir deger uretirsin oyle gelisir devlet. Olay nerelere gelmiş. Bazen sasiriyorum gulumsetiyor forum ortamı. Teşekkürler :)

hsgrn ve msinang bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önce buharlı temizleyiciyle yumuşattım etiketi çıkardım. Kalıntıları asetonsuz tırnak temizleyicisi diye bi şey verdi hanım, pek de zahmet etmeden kurtuldum. cihada kalan buharla kapı döşemelerini ve janttaki yağları yumuşatıp bi güzel sildim. Bijuteri ve teknoloji çok ilerlemiş :)

Devrim Babacan ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.