Jump to content

Yeni Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle şunu belirteyim; testi yapan ekip çok başarılı. Kameramanlar, uygulanılan çekim teknikleri, test verilerini anlık yansıttıkları ekran, çok fazla karşılaşabileceğimiz türden değil.

 

Gelelim, teste tututalan araçların motor güçlerine, hacimlerine falan.

 

Mazda MX-5 - 2000 cc, 155 hp, 148 lb-ft @4600 rpm.

 

Subaru BRZ - 2000 cc, 200 hp, 151 lb-ft @6400 rpm.

 

HP'nin her şey olmadığını, yol tutuşu, hafiflik gibi verilerin ne kadar önemli olduğunu testin sonunda tekrar göreceğiz.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Süper bir videoymuş bayıldım hakkaten. Adamlar çok iyi yapmışlar özellikle sonları. Amcanın yorumları da çok güzeldi MX-5 için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

MX-5 2015 tasarımı ile güzel oldu, 2013 tasarımı hiç iyi değildi.

 

2 sn gecikmede Subaru'da arka koltuk olduğunu hesaba katmalı .)

 

Fakat Subaru'nun tasarım bu modelde iyi. Ancak Türkiye'de sıfırı MX-5'e göre cok daha  pahalı olur diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru ve Toyota bu araci ilk cikardiginda bir test surusu yapmistim ve buyuk hayal kirikligina ugramistim. Hic de 200 HP’lik bir arac gibi hissetmedim. Bunun sebebi 2 litre boxer motorun tork degerinin cok dusuk olmasi. BRZ’in torku benim Mazda 3’den cok farkli degil. Ayrica o 200 beygiri cikarmak icin yuksek devirde ve limitlerde kullanmak gerekiyor araci. Piste cikmadan veya issiz bir dag yolu bulmadan bu limitlere cikmak kolay degil. 

 
BRZ
Guc: 200 HP – 7000 Rpm
Tork: 151 Lb/ft – 6400 Rpm
 
MX-5
Guc: 155 HP – 6000 Rpm
Tork: 148 Lb/ft – 4600 Rpm
 
(Yukaridaki degerler ABD'de satilan 2.0 litre MX-5 icin)
 
Ustelik iki arac arasinda yaklasik 200 kg’lik bir fark var. BRZ hafif bir arac ama MX-5 ona gore tam tuy siklet. MX-5 daha hafif ama tork degerleri hemen hemen ayni ustelik MX-5 ayni tork degerine cok daha cabuk ulasiyor. Iki aracin vites oranlari nasil bakmadim. Cok farkli degildir herhalde.
 
Yeni MX-5’i sokakta canli olarak gordugumde cok sasirdim. Daha once resim ve videolarda gormustum ancak gercek hali cok daha kucuk bir arac. MX-5’in boyutlarini ve kilosunu artirmadiklari icin Mazda muhendislerini tebrik etmek lazim. Ustelik dizayn olarak da enfes bir araba. Bu spor dizayn hic eskimez gibi geliyor. Cabrio bana gore degil ama bir tane almak istesem MX-5 listenin basinda olur kesin. Fiyatina gore cok ozel bir araba.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

harika bir karşılaştırma olmuş. video yu yayınlayan kanala abone oldum. amcanın mazda'yı seçeceği attığı kahkahalardan, sürerken aldığı keyfin yüzüne yansımasından belliydi zaten. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bir karsilastirma da Ingiltere’den. Bu kez BRZ’nin ikiz kardesi GT86 ile test etmisler. Ofiste oldugum icin tamamini izleyemedim ama pisti donme sureleri aarasinda ki fark dikkate alinmayacak kadar ufak (saniyenin 1/10’u kadar). GT86 birazcik daha eglenceli demis.

 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o toyota gt86'nın önü hiç olmuş mu allah aşkına!! 90 model otomobiller çok daha güzel.

brz'yi bu arada canlı gördüm çok çekici bir otomobil kesinlikle ama mx-5'görmedim. mx-5 burada böyle görünüyorsa gerçekte nasıldır kim bilir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o toyota gt86'nın önü hiç olmuş mu allah aşkına!! 90 model otomobiller çok daha güzel.

brz'yi bu arada canlı gördüm çok çekici bir otomobil kesinlikle ama mx-5'görmedim. mx-5 burada böyle görünüyorsa gerçekte nasıldır kim bilir..

Toyota GT86 ve Subaru BRZ ortak üretim olup tipatip aynılar sadece sis/led lambaları disinda ve marka armasi Farkları var :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota GT86 ve Subaru BRZ ortak üretim olup tipatip aynılar sadece sis/led lambaları disinda ve marka armasi Farkları var :)

biliyorum da ön tampon farklı değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...