Mümin

2016 Elantra Tasarım Detayları

Son yıllarda Hyundai deki gelişimi hepimiz görüyoruz. Eski Accentler Getzler nerdeydi, Elantra ve i20 ler nerde. Bu adamlar sağlam adımlarla ilerliyorlar. 

Yeni haberleri de bu konunun üzerinden devam ettireceğim. Bakalım nerden nereye gidecek. 

İşte ilk tasarım çizimleri. Kasım ayında fuarda tanıtılacakmış.

 

2016-hyundai-elantra-tasarim-detaylari.j

 

Hyundai'nin yeni kasa Elantra modeli dinamik ve şık stili ile yapılan araştırmalara göre tüketici tarafından olumlu karşılanacak gibi görünüyor. Elantra görünümü ile rakipleri arasından sıyrılabilir. Yeni Elantra'nın tasarımcıları bir dizi inovatif tasarım öğesi ile otomobile rakipsiz ve tamamen özgün bir duruş kazandırdılar.

 

Aktif karakter çizgilerinin zekice kullanımı dinamik, stil sahibi ve özgüvenli bir görünüm oluştururken, modelin dünya çapında popülaritesine de zemin hazırlıyor. Hyundai Motor Company Başkanı ve Baş Tasarım Direktörü Peter Schreyer yeni Elantra ile ilgili şunları söylüyor: “Yeni Elantra benzersiz tasarım özellikleri ile kendi sınıfını yaratan bir model. Ustalıklı ve inovatif görünüm Hyundai'nin tasarım vizyonunu yansıtıyor. Dahası, bu otomobil konfor, moda ve sportif hissi biraraya getirerek gelenekten moderne geçişin işaretini veriyor”.

 

243153428-2016-hyundai-elantra-ipucu-res

 

Burdaki arka çizgilere bayıldım.

 

2431958656-2016-hyundai-elantra-ipucu-re

 

2431920487-2016-hyundai-elantra-ipucu-re

 

2431991183-2016-hyundai-elantra-ipucu-re

 

2431447099-2016-hyundai-elantra-ipucu-re

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hyundai kendini geliştiren bir firma ve pazar hakimiyeti gerek ülkemizde ve dışarıda belli. Tasarım olarak güzel duruyor bakalım bazı firmalar gibi bozacak mı tasarımını yoksa böyle devam edecek mi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kore japonların açtığı yoldan pek çok dalda onları da aşarak ilerliyor. Yakında "vaav kore malı araba" diye hayranlıkla izlersek şaşırmayalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dış görünüme çok önem veriyorlar ve yakışıklı araba dizaynları yapmaya başladılar,fakat bir hundai elntranın içine oturunca arabadan hemen soğuyorsunuz.birazda iç malzemeye mazda kadar özen gösterseler işte ozaman fena olurlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eskiden ucuza satarlardı. Ülkemizde yerleşen marka değerinin keyfini sürmek için neredeyse Japon otomobillerinin fiyatını geçtiler. Bir de yol tutuşu üzerine daha çok çalışmaları gerekiyor. Yani daha çok çalışmaları gerekiyor, Japonların açtığı yolda Japonları geçebilmek için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güney Koreli Hyundai sonunda iç tasarımı oturtmuş diyebiliriz, ancak dış tasarımda hala bir ayağı topal duruyor aracın. Dış kasada orantısal hatalar ve estetiği bozan detaylarla dolu bir tasarım.

 

Karşınızda yeni Elantra:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dış tasarımda bayağı gelişme kaydettiler. İç dizayn bana göre de çok iyi değil henüz.
Fakat asıl geliştirmeleri gereken motora da daha fazla ağırlık vermeleri gerekir. Dizel de dci motor ile karşılaştırıldığında ciddi farklar olduğunu okuyorum forumlarda hep.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet 1.6 dizel motorları hiç verimli değil. Dizel İ30 la şehiriçi 8 litre tüketen arkadaşlarım var. Yeni yeni şanzıman olayını çözdüler DCT ile ama motorların da baya bi elden geçmesi gerek..

s.halilduru bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

başıma bir şey gelmeyecekse bu hyundai'leri beğenmeye başladım ben. hele ki o ilk çizimlere benzese çok daha şahane olurmuş da hep böyle yapıyorlar.

başra aklını başından alacak cizgileri yayınlayıp sonrasında azbuçuk benzeyenini yapıyorlar.

bu hemen hemen her firmada böyle..

şahsen anlayamadığım bir şey.

yoksa toplum buna henüz hazır değil mi demek istiyorlar ne:)

Bikes44 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba önden makyajlı Focus !

içerden özellikle dash board kısmı, orta konsol Seat Leon!

arka stopların aydınlatması  Alfa, Lancer 

bayağı bir karışıklık var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güney Koreli Hyundai sonunda iç tasarımı oturtmuş diyebiliriz, ancak dış tasarımda hala bir ayağı topal duruyor aracın. Dış kasada orantısal hatalar ve estetiği bozan detaylarla dolu bir tasarım.

 

Karşınızda yeni Elantra:

 

aynı orantısal sorun ençok bana göre toyota corolla da var :)

Bikes44 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçirdiği makyaj operasyonunun ardından 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğine kavuşmasına rağmen ülkemizde beklediği ilgiyi göremeyen Hyundai Elantra'nın yeni jenerasyonu Avante ismi ile satıldığı Kore pazarında ortaya çıktı. Tasarım konusunda önemli bir atılım yapan üreticinin en son modellerinde yer verdiği dizayn anlayışı ile şekillenen yeni Elantra, şık ve sportif tasarımı ile öne çıkıyor. Uzakdoğu'lu anlayışından suyrılarak daha Avrupai bir görünüme kavuşan 2016 Elantra, artan boyutlarını gizlemeyi başarıyor. 4.570 mmlik uzunluk, 1.800 mm'lik genişlik ve 1.440 mm'lik yükseklik değerleri ile öncüsünden, 20 mm daha uzun, 25 mm daha geniş ve 5 mm daha yüksek olan yeni Elantra'nın 2700 mm'lik aks mesafesi ise korunmuş. 

 

all-new-Hyundai-Elantra-revealed-ahead-F

 

İç mekanın da ise yeni Tucson'a benzer detayların dikkat çektiği aracın bu bölümünde sade bir anlayış hakim. Malzeme ve kalite seviyesi yükseltilen araçta yapılan iyileştirmeler ise ses ve konfor seviyesinin de öncüsüne oranla iyileştirildiği belirtiliyor. Aerodinamik tasarımı sayesinde 0.27 cd'ye düşürülen hava sürtünme katsayısı ile daha düşük tüketim ve daha başarılı performans değerlerinin yanında rüzgar sesi seviyesinin de azaldığı yeni Elantra'nın süspansiyon sisteminde ise önlerde McPherson ve arkalarda torsiyon çubuğu yer buluyor. Elektrikli direksiyon sistemine sahip olan aracın kaputunun altında ise 136 hp'lik 1.6 litrelik güncellenen dizel dikkat çekiyor. 6 kademeli manuel veya 7 kademeli çift kavramalı otomatik 7 DCT opsiyonlarına sahip 1.6 litrelik dizelin haricinde, Kore pazarına özgü olarak LPG uyumlu 120 hp’lik 1.6 litrelik, 132 hp'lik 1.6 litrelik ve 149 hp'lik 2.0 litrelik atmosferik benzinli üniteler de araçta yer bulacak. Avrupa pazarında ise 1.6 litrelik dizelin yanında, Tucson'da yer bulan 176 hp'lik 1.6 T-GDi üntenin yer bulması bekleniyor.

 

İlk gösterimi Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek olan yeni Elantra'nın, 2016 yılının başlarında ülkemizde de satışa sunulması bekleniyor.

 

2486390218-2016-hyundai-elantra-avante-i

 

2486410030-2016-hyundai-elantra-avante-i

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hyundai'lerin tek sorunu verimli motorlardı. Bakalım bu yeni motorlar nasıl olacak ? Şanzıman Hyundai'nin kendi ürettiği bir şanzıman ve gayet iyi gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hyundai'lerin tek sorunu verimli motorlardı. Bakalım bu yeni motorlar nasıl olacak ? Şanzıman Hyundai'nin kendi ürettiği bir şanzıman ve gayet iyi gibi

Benim motor konusunda hiçbir umudum yok Emre. Araçlar gerçekten beygir ve tork verilerine göre çok hantal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim motor konusunda hiçbir umudum yok Emre. Araçlar gerçekten beygir ve tork verilerine göre çok hantal.

Yeni motor gamından daha anca yeni Tucson piyasaya çıktı. 1.6 177 hp, aynı motor amerikan piyasasında da bulunuyor.

Yeni tucson 1600 kglık bir araç ve 0-100 hızlanmasını 9.1 saniyede gerçekleştirebiliyor.   

Performans olarak ben umutluyum. Tüketim olarak tucson belki bize yapısı itibari ile fikir vermeyebilir ama bu t-gdi motorlar elantra ve i30'a gelsin o zaman göreceğiz verim olarak nasıl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel Skyactiv bekliyorum. Punto aldım geçici olarak ama mutlu değilim. bunu söyleyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.