mursel_balci

91 Mazda 626 Kontak termiği tamiri

Merhaba Arkadaşlar.

Benim aracın kontağında biraz problem vardı. normal marş basmasında bir sorun yoktu ama bazen aracın silecekleri ya da kliması çalışmıyordu. bende kontağı hafif çevirince çalışmaya başlıyordu. bazen de kontağı tam sonuna kadar çevirince marş yapması kesiliyordu. dün akşam kontak kısmını söküp eve getirdim. içini açtım. temas kısımlarını önce kararan kısımlarını biraz zımparaladım. daha sonrada kontak spreyi kulak çöpüne sıkıp üzerlerini temizledim. iki tane halka gibi olan kısım var bunlardan birinde biraz aşınma mevcuttu büyük ihtimallede tutukluk bundan kaynaklanıyordu. bu kısmı zımpara ve eğe ile yüzeyini düzleştirip o şekilde taktım. şu an sorunsuz çalışıyor. bakalım inşallah bir daha sıkıntı çıkarmaz.

 

iskambil77 ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık mürsel bey. Temizlik müthiş olmuş. Ben yapmuş olsaydım kesinlikle parça artardı söküp topladıktan sonra.

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel Bey foruma yeni üyeyim. Benim de arabamın kontağında benzer bir sorunum var. kontağı sonuna kadar çevirince tık yok yarı çevirili iken marş basıyor kimi zaman az kimi zaman güçlü bir marş basıyor. kimi zaman uzun süre çalışmadığı gibi (10-15 sn marş basmak zorunda kalıyorum cılız bir marş sesi ile)bazen de hemen çalıştırıyor.. Bende kontağı söküp bir temizlik bakım yapma niyetindeyim. Size sormak istediğim ise resimlerde ucu açık sanki birbirinden kopmuş gibi duran iki bakır kablo var. sökmesi bir nebze de olsa kolay ise de takması konusunda sıkıntı çıkarır mı? Malum ucu açık kablo ile soket takmak aynı değildir. Daha önce sileceklerimin fasılalı çalışmasında sorun vardı. Başka bir otomobil forumunda fotoğrafla anlatıldığı şekilde silecek motorunu açıp temizliğini yaptığımda fasılalı çalışmaya başlamıştı. Marş basma problemimi de benzer şekilde yapabilirim diye düşündüm. Uygun bir vakitte deneyeceğim. paylaşımlarınız için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer kesik kablodan bahsediyorsanız ben alarm takarken oraya röle takmıştım. orası onun için kesik duruyor. şimdi röleyi iptal edip o kablolarıda lehimledim.

 

Benim marş ta bazen sizinki gibi sonuna kadar çevirince tık yoktu. yani marş basmıyordu. şu an öyle bir sorunum kalmadı. fakat hala devam eden bir sorunum mevcut. bunun da mevcut bakır plakalar üzerindeki aşınmadan kaynaklandığını düşünüyorum. malum ben onlara fazla el atmadan yüzey kısımlarını biraz düzleştirip bırakmıştım. sorunum şöyleki araçı çalıştırınca silecek çalışmıyorsa kontağı marş yapma yönüne doğru hafif oynatıyorum ve çalışmaya başlıyor. bir kere çalışınca bir daha sürekli çalışıyor. silecek çalışmıyorsa klima kompresörüde devreye girmiyor.

 

Termiği sökme konusunu şöyle söyleyeyim. eğer sökerken kabloların olduğu siyah kısım üste bakacak şekilde dikkatli bir şekilde tırnaklarından kurtarıp yukarı doğru çekip çıkarırsanız içindeki plakalar ve yaylar düşmez. dolayısıyla neyin nerde olduğunu görürüsünüz.

Ben ilk açtığım zaman içindekiler masaya dökülmüştü. ilk başta toplayamam diye korktum ama öyle bir şekilde yapmışlarki başka türlü takma şansınız yok zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk fırsatımda önerinizi de dikkate alarak bir girişim yapayım o zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mürsel hocam yenisi var. uygun fiyata yardımcı olurum.tekrar bozulursa bilgim olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mürsel hocam yenisi var. uygun fiyata yardımcı olurum.tekrar bozulursa bilgim olsun.

teşekkürler, bugün termiği tekrar söküp veysel otoya götürdüm. orda içini açtık iç kısmı iyi dedi usta yayları biraz açıp tekrar taktı. şu an sorun görünmüyor. ama bir kaç gün içinde tam olarak anlaşılır. eğer sıkıntı devam ederse haberleşiriz.

kaangormek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel Bey marş termiğinin içini açıp basit bir temizlik ve bakır uçları da çok az zımparaladım. Zaten kabloların karışık olması nedeniyle sizin söktüğünüz gibi tamamen çıkarma imkanım da olmadı yada ben beceremedim. tek bir civata tutuyordu termiği onu söküp tavsiyenize de uyarak tırnaklarından kurtardım. basit bir şekilde temizleyip tekrar yerine taktım. öyleki içindeki bilyaları görmedim bile. bakır halkalar bir hayli aşınmıştı. tekrar taktığımda birkaç marşı sorunsuz bir şekilde aldı. anahtarı sonuna kadar çevirdiiğimde de marş alıyor durumdaydı. Direksiyon muhafaza kapaklarını da kapattıktan sonra birkaç marştan sonra yine tam çevirince marş etmez haline döndü :) yaylarını yerinden hiç çıkarmamıştım biraz yaylarını esnetmeyi düşündüysem de tekrar açmaya üşendim. Ancak zayıf marş olayının en azından bittiğini düşünmüştüm. o durum da bugün tekrar kendini gösterdi. belki benim zayıf el becerimden belki de halkaların fazla aşınmış olmasından bilemedim. Ancak benzinde iken biraz daha iyi marş alırken gazda daha zayıf gibi bir izlenimim var. nadiren benzinde de zayıf alıyor.sanki akü bitti bitecek gibi. benzinde daha iyi marş bastığından şu an benzinde kullanıyorum. Bir öngürünüz var mı? marş motorunun kömürlerini değişmek, tekrar termiği açıp yayları esnetmek veya aşınan yerler lehim yapmak vs. gibi ne yapmayı önerirsiniz.?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam eline sağlık :) sizde katılırmısınız Eskişehir etkinliğine sizinlede tanışmak isterim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gösterge ışığı yeşil olduğu halde akü bozukmuş. zayıf şarj sorunumun kaynağı bozuk akü çıktı. Garantisinden değişimini yaptım  yarım kontak sorunu devam ediyor.  ancak onun çözümünü de yapılışını da bu başlıktan öğrenmiş ve uygulamış da oldum. uygun bir zamanda onu da hallederim. araba yeniden gazda kullanılabilir oldu. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.