SpeedMazda

2.Nesil Mazda3 - Energizer Akü Hakkında Düşünceleriniz

Merhabalar,
Dün başımdan geçen ve daha önceki aracımda da başıma gelen " Araç Farını Açık Unutma" durumundan dolayı akümü değiştirmek zorunda kaldım. Aracımı henüz yeni aldığım sırada yaptırdığım ekspertizde Eskişehir Mazda Servis ustası Akü'nü zayıf olduğunu ve değişmesi gerektiğini belirtmişti. Bende İstanbula geldikten sonra aracımı 60.000 bakımına götürmeyi planladığım için ve orjinal aküsünü taktırmayı düşündüğüm için yeni akü işini servis kontrol zamanına erteliyordum. Bahsettiğim sebeple akümün son nefesleri de tükenince mecburen en yakın akücüyü çağırıp aracı Üsküdar'da bulunan Oto Start adlı servise götürmek durumunda kaldım.

2e0kacw.jpg

Ellerinde aracıma uygun ( 12V 60Ah 510 [EN] ) Energizer Akü vardı. Açıkçası akü markası olarak Orjinal Mazda3 aküsü haricinde bilindik marka anlamında Varta, Mutlu, İnci Akü markalarından birini tercih etmeyi düşünüyordum. Oto Start'daki beyefendi  Energizer akünün Varta ile aynı fabirkada üretildiğini, eğitimlerde çok iyi olduğundan kendilerine bahsedildiğini ve Sabancı Holding tarafından Türkiye'ye yeni yeni getirtildiğini anlattı. O sırada elimdeki telefonla hızlıca araştırma yapmaya çalıştım ve ilk gördüğüm yorumlar da olumlu olduğu için aküyü taktırma kararı aldım. Normal fiyatı 208TL idi, eski akümü bırakınca 170TL'ye geldi.

Enegizer akü modelleri için buraya tıklayabilirsiniz.

Akşam eve gelince daha önce paylaştığım lastik seçimi ile ilgili makalede olduğu gibi akü karşılaştırma ve testlerinin bulunduğu bir web sitesi aradım fakat bulduğum sitelerdeki markalar ülkemizde görmediğim duymadığım markalar olduğundan pek işime yaramadı.

Aküler hakkında bilgisi olan arkadaşlar/uzman kişiler bu akü hakkında ne düşünüyor? düşüncelerini, bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pilleri çok kaliteliydi. Aküsü de öyledir zannediyorum. Uzun zamandır göremediğimiz bir marka, demek ki yeniden ithalatına başlamışlar. Geçmiş olsun, güle güle kullanın. Akü almadan önce hep şu makaleyi öneririz ama siz çoktan satın almışsınız.

SpeedMazda bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pilleri çok kaliteliydi. Aküsü de öyledir zannediyorum. Uzun zamandır göremediğimiz bir marka, demek ki yeniden ithalatına başlamışlar. Geçmiş olsun, güle güle kullanın. Akü almadan önce hep şu makaleyi öneririz ama siz çoktan satın almışsınız.

Teşekkürler Mehmet bey, evet aküyü mecburiyetten almış bulundum. Şimdilik performans açısından herhangi olumsuz bir durum yok. Olduğu taktirde Oto Start'daki beyfendi "sorun yaşarsanız direkt değişim sağlıyoruz" demişti. Önerdiğiniz makaleyi okudum güzel ve bilgilendirici.Benim aldığım Energizer akünün test değerleri burada. Çok soğuk bir yerde olmadıkça sanırım sorun yaşamayacağım. Yaşarsam da yeni bir akü takarım çok sorun değil :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşadığımız yerlerde pek sıkıntı çıkaracak akü değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şarj edilebilir kalem pil olarak Energizer oldukça iyidir. yıllardır sarj edilebilir pil kullandığım için, kendi deneyimlerimden şöyle bir dayanıklılık sıralaması da yapabilirim:

 

Varta > Energizer > Sony > GP > Duracell

 

Energizer akü olarak da iyi olmalı. Varta ile aynı yerde üretilmişse kesin iyidir. Bu arada ben en son Varta akü aldım, üretim yeri Almanya.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahminen 2007-2011 arası dönemde yaklaşık 20 tane kadar şarj edilebilir Duracell aldım birkaç sene önce hepsi telef oldu. Alırken üzerinde Made in Japan yazmasına da dikkat ettiğim halde. Ondan çok önceki yıllarda aldığım bazı GP'ler hala şarj tutuyor. 2006'da  aldığım Sony'lerin de coğu hala çalışıyor. Yani uzun yıllar çalışabilmesine göre yaptığım değerlendirme bu şekilde. Birkaç sene çalışıp sonra çöpe gidecek pil verdiğim onca paraya da yazık oldu cevre kirliliği de arttı. Şimdi Varta'ya geliyorum (neden listenin en başında olduğuna .) 2003'te aldığım 1700mAh 'lık 4 adet Varta hala ilk günkü gibi sorunsuz çalışıyor .)

Mehmet Özdemir ve SpeedMazda bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hazır fotoğrafını çekmişken şunu da sormak istiyorum. Akünün önünde bulunan bu alan neden bukadar boş? aracın kaputunu ilk kez açtığımda "ulan burada bir şey mi vardı acaba? söktüler mi yoksa? " diye düşünmekten kendimi alamamıştım :) internetten biraz bakındım bazılarında o alan daha farklı, bazılarında da aynı görünüyor. Acaba farklı motor tiplerinde o alanı değerlendirdikleri için mi benim aracımda o alan boş bırakılmış?

16h5e79.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğiniz gibi aynı kasa farklı motor seçenekleriyle de sunuldu. Onların aküleri daha büyük olmalı haliyle. Ben de gördüğümde bu boşluk neden bu kadar fazla demiştim. Bu açıklama mantıklı gelmişti.

SpeedMazda bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabada da aku kutusunda boşluk var. daha büyük kapasitede akü de konulabilsin diye öyle yapmış olmalılar.

 

Bu arada rechargable pil yogun kullandığımı söylemiştim. Elimdeki son Duracell'ler de son nefesini vermeye başladı. Elimdeki bu Varta şarjör her pili ayrı olarak şarj ediyor ve aynı zamanda test ediyor, pil özelliğini kaybettiyse şarj etmeyi kesiyor. Ortadaki 2'si bahsettiğim 12 senelik Varta, sonuna kadar tam şarj oluyor.

 

8bW3Lk.jpg

İlhan ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Energizer in akülerini varta üretiyor ve çok kaliteli akülerdir. Ben, sattığım aracıma akü alacağım zaman hiç tereddütsüz energizer almıştım. Erzurumun -30, -40 larında rahatça çeviriyordu motoru. İyi bir seçim.

Hayırlı olsun. 

İlhan ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Benim guzunun aküsü hala fabrikadan çıkan akü 6. yılına girdi araç üretim tarihi ile. :) Hiç bir sorun yok maşalah. :) 

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.