Jump to content

2. Nesil Mazda 3 P0753 Arıza Kodu Katalitik-Motor


casedede
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evvvveeettt yine ben yine bir tomar dolusuu problem...mazda dan nefret etme derecesine gelme dönemindeyim yok aslında artık ediyorum en azından officially olarak ediyorum.

 

Daha önce bir konu açmıştım triptonikle ilgili aslında olan sorun bu ara daha çok olmaya başladı ve nedenleri çıkmaya başladı.

 

İzmir e gittim Çeşme otobanda yine AT ışığı yandı ve vites kendini korumaya aldığından triptonik çalışmadı ve vites 3 den 4 e atmadı. Arabayı stop edip bekledim 5 dk sonra normale döndü. Ankaraya geldim bu olayı 2 kez daha tekrarladı. Ve her zamanki ustama gittim bilgisayara bağladı ilkinde çıkan arıza Şansıman ısısı çok yüksek. dip not araba 115 binde ve son 3 bakımdır AT şanzıman yağı değişmi yapıldı gerek yokken bile ben yaptırdım. Neyse dedim havalar çok sıcak demekki şanzıman sıcakta saptıyor okey. Eve geldim ertesi sabah arabaya bindim 1.5 km gitmeden ışık yaktı direk ustaya gittim çıkan arıza 0753( selenoid A da sıkıntı)... Ölürmüsün Öldürürmüsün bu MAZDA yı. Çözüm aramaları başladı yurtdışında bu sorunla karşılaşan çok insan var(genelde millet şanzımanı yenilemiş) yine herzamanki gibi Türkiyede benim başıma geldi..

 

Başka bir sorun katalitik konvektörüm dağıldı İzmir Sanayide onunda içini boşalttım 2 sininde ...

 

Başka bir sorun araba yağ eksiltiyor motorun açılması lazım alt silindirden baya kaçırıyor.

 

 

Diyeceğim şudur ki ben hayatımda hiç bu kadar sıkıntı yaratan araba ne gördüm ne duydum ne bindim.

 

Söyleyeceklerim Şimdilik bu kadar ama emin olun 1-2 hafta sonra türlü türlü nerde manyak manyak sorunlar var yine beni bulur yazarım ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, umarım probleminiz en kısa zamanda çözüme kavuşur.

 

Son 3 bakımdır AT şanzıman yağı değişmi yapıldı demişsiniz. Normalde 80 bin ve katlarında değişmiyor mu. 

 

Forumda herhalde ilk defa otomatik şanzımanı, bu şekilde sorun çıkaran ilk kişisiniz. (Forumda gözümden kaçırmadıysam)

 

Söyleyeceğimi yanlış anlamayın, ustanıza, servisinize güveniyor musunuz ? Yani Mazda zor bozulan bir otomobildir. Ama ustalar çok kolay bozarlar.

 

Önce ki bakımlarda aracınıza konulan At şanzıman yağı, aracınıza uygun mudur ? Forumda ilk defa bu kadar sık At şanzıman yağı değiştirme durumuyla karşılaşıyorum.

 

Not: Aracınız Lpg'li dimi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katalitik konvertörü boşaltınca,   motor arıza lambası yanmadı mı..  p0420  421  filan

""onunda içini boşalttım  ikisinin de"" derken  ne demek istediğinizi açabilir misiniz.  1 tane katalitik var.. başka neyin içini boşalttılar. orta susturucu filan mı

 

vitesin 3ten 4 e atmaması bence sıcaktan deil, o arıza kodunda belirtilen selenoid den,

 

ilhanın dediği gibi son 3 bakımdır  şanzıman yağı değişti demek biraz değişik..

yani son 3 bakım >  90-100-110 bin  de  şanzıman yağı mı değişti.

 

 

Başka bir sorun araba yağ eksiltiyor motorun açılması lazım alt silindirden baya kaçırıyor.   derken, sekman dan kaçırıyorsa, çok ciddi çekiş problemi yaşamanız gerek. aracınız  o kadar güçten düşmüş durumda mı.

 

not: bu problemlerin , şimdilik lpg veya başka bir yakıtla hiç bir alakası yok.  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, umarım probleminiz en kısa zamanda çözüme kavuşur.

 

Son 3 bakımdır AT şanzıman yağı değişmi yapıldı demişsiniz. Normalde 80 bin ve katlarında değişmiyor mu. 

 

Forumda herhalde ilk defa otomatik şanzımanı, bu şekilde sorun çıkaran ilk kişisiniz. (Forumda gözümden kaçırmadıysam)

 

Söyleyeceğimi yanlış anlamayın, ustanıza, servisinize güveniyor musunuz ? Yani Mazda zor bozulan bir otomobildir. Ama ustalar çok kolay bozarlar.

 

Önce ki bakımlarda aracınıza konulan At şanzıman yağı, aracınıza uygun mudur ? Forumda ilk defa bu kadar sık At şanzıman yağı değiştirme durumuyla karşılaşıyorum.

 

Not: Aracınız Lpg'li dimi ?

Servise güveniyorum ustama da güvenim sonsuz çünkü her işi teker teker nerdeyse yanımda yapıyor ve ustalığı 10 numara ondan yana sıkıntı yok Mobil atf 220 koymuştuk son 2 bakımdır arıza verince castrol dextron2 varmış sanırım oda uyuyor baktık ona geçtik normalde sizin dediğiniz gibi değişiyor şanzıman yağı fakat tork konvektöründe 2 litreden fazla yağ kalıyor değişim sırasında bende o nedenle 3 kez değitirdim ki yağ olabildiğince temizlensin .Araç Lpg li.

katalitik konvertörü boşaltınca,   motor arıza lambası yanmadı mı..  p0420  421  filan

""onunda içini boşalttım  ikisinin de"" derken  ne demek istediğinizi açabilir misiniz.  1 tane katalitik var.. başka neyin içini boşalttılar. orta susturucu filan mı

 

vitesin 3ten 4 e atmaması bence sıcaktan deil, o arıza kodunda belirtilen selenoid den,

 

ilhanın dediği gibi son 3 bakımdır  şanzıman yağı değişti demek biraz değişik..

yani son 3 bakım >  90-100-110 bin   ;D  şanzıman yağı mı değişti.

 

 

Başka bir sorun araba yağ eksiltiyor motorun açılması lazım alt silindirden baya kaçırıyor.   derken, sekman dan kaçırıyorsa, çok ciddi çekiş problemi yaşamanız gerek. aracınız  o kadar güçten düşmüş durumda mı.

 

not: bu problemlerin , şimdilik lpg veya başka bir yakıtla hiç bir alakası yok.   :)

93 bin 103 bin 115bin de değişti yukarda açıkladım İlhan beye...3-4 e atmaması şanzıman korumaya almasından olabilir.  benim bildiğim 2 tane katalitik var bizde ilki önde ikincisi susturucudan önce belki susturucudan öncekini yanlış biliyor da olabilirim ama ikiside boşaltılırken seramik vs çıktı içinden. Arıza kodu veriyor yapcak birşey yok maksat AT yi çözelim:)

 

Motora gelince zaten bizim arabalar bastımı gitmiyor çekişte sıkıntı var dediğin gibi .(SOL tarafa aracın altı full yağ öyle sıçratıyor) baktığımızda 1 litre eksik çıkarmıştı yağ( 12bin km de)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26350c554df85df2372b58b2eb0068a0.jpg

 

 

Kitapçıkta da belirtildiği üzere otomatik şanzıman yağımızın ATF M-V olması gerekiyor. Dextron 2'nin bunu karşılamadığını biliyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 .Dextron kullanmadan öncede yaptı çünkü sorunu o yüzden diyorum.


Ustanıza olan güveninizi tekrar gözden geçirmelisiniz.

 

 

Kullandığınız şanzıman yağı yanlış, geçmiş olsun. Kafasına göre yağ koyandan da usta olmaz

 

 

 

 

 

Kitapçıkta da belirtildiği üzere otomatik şanzıman yağımızın ATF M-V olması gerekiyor. Dextron 2'nin bunu karşılamadığını biliyoruz.

 

 

M-V YAĞ VARMI bilidğiniz bizim mazdanın kullanduğu dexelia dşında?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobil ATF220 yle dextron 2 aynı yağlar özellikleri bakımından bir daha gözden geçirdik .Dextron kullanmadan öncede yaptı çünkü sorunu o yüzden diyorum.

 

Anlatamadık, her iki  yağ da yanlış. ATF M-V olacak. Ustanız bir hata yapmış, bir de üstüne aynı hatayı tekrar etmiş. Garibim araba ne yapsın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de bulunabilecek Mazda Dexelia dışındaki ATF M-V ler:

 

Gulf Multivehicle ATF

Mobil 1 Synthetic

Motul Multi ATF

 

En ucuzu Gulf. Hepsiburada'da şu anda 4 litresi 81 TL. Diğerlerinin litresi 40 TL civarında. Ben bu hafta değişim yapacağım. Gulf'ün temin süresi biraz uzundu, Mobil aldım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servislerden temin edebilirsiniz. Ben de öyle yapacağım değiştireceğimde.

başayar shell atf kullanıyormuş onlarda m-v kullanmıyor ben çözemedim yetkili servis de böyle m-v olmayan yağ nasıl kullanıyor. Şimdi telefon ettim.

başayar shell atf kullanıyormuş onlarda m-v kullanmıyor ben çözemedim yetkili servis de böyle m-v olmayan yağ nasıl kullanıyor. Şimdi telefon ettim.

kullandığımız yağ castrol atf dex 2 MULTİVEHİCLE bu arada arkadaşlar buda mı yanlış?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

başayar shell atf kullanıyormuş onlarda m-v kullanmıyor ben çözemedim yetkili servis de böyle m-v olmayan yağ nasıl kullanıyor. Şimdi telefon ettim.

kullandığımızız yağ castrol atf dex 2 MULTİVEHİCLE bu arada arkadaşalr buda mı yanlış?

 

Karşılamıyor ne yazık ki. Kullanabileceğiniz alternatifleri peaceseller yazmış. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, umarım probleminiz en kısa zamanda çözüme kavuşur.

 

Son 3 bakımdır AT şanzıman yağı değişmi yapıldı demişsiniz. Normalde 80 bin ve katlarında değişmiyor mu. 

 

Forumda herhalde ilk defa otomatik şanzımanı, bu şekilde sorun çıkaran ilk kişisiniz. (Forumda gözümden kaçırmadıysam)

 

Söyleyeceğimi yanlış anlamayın, ustanıza, servisinize güveniyor musunuz ? Yani Mazda zor bozulan bir otomobildir. Ama ustalar çok kolay bozarlar.

 

Önce ki bakımlarda aracınıza konulan At şanzıman yağı, aracınıza uygun mudur ? Forumda ilk defa bu kadar sık At şanzıman yağı değiştirme durumuyla karşılaşıyorum.

 

Not: Aracınız Lpg'li dimi ?

 

Forumda o kadar çok sık karşılaştığımız bir durum ki. Mazda otomobilleri cidden nadir sorun çıkaran araçlardır. Ama anlamayan birisi el atınca, bir daha zor iflah oluyor. :(

 

At şanzıman yağı gibi çok kritik bir konuda, keşke kullanım klıavuzu kitapçığından yardım alsaydınız.

 

O zaman ben bir değiştirip bakayım yine peaceseller beraber halledelim mi sen nereye gitceksin değiştirmeye? 

 

Artık yapacak bir şey yok. Geçmiş olsun, umarım sorununuz sadece yağ değiştirme ile düzelir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda o kadar çok sık karşılaştığımız bir durum ki. Mazda otomobilleri cidden nadir sorun çıkaran araçlardır. Ama anlamayan birisi el atınca, bir daha zor iflah oluyor. :(

 

At şanzıman yağı gibi çok kritik bir konuda, keşke kullanım klıavuzu kitapçığından yardım alsaydınız.

 

 

Artık yapacak bir şey yok. Geçmiş olsun, umarım sorununuz sadece yağ değiştirme ile düzelir. 

denemekten başka çare kalmadı ozaman komple değiştircez .Haklı çıktın İlhan Bey :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

denemekten başka çare kalmadı ozaman komple değiştircez .Haklı çıktın İlhan Bey :)

 

Keşke ben haklı çıkmasaydım da sorununuz basit bir şeyle halledilebiliyor olsaydı. İnanın ki durumunuza çok üzüldüm. 

 

Fakat biz Mazda kullanıcıları biraz daha bilinçli hareket etmeliyiz. Binmiş olduğumuz otomobiller gerçekten çok değerli otomobiller. Türkiye'de ki pazar sayısı ortada. Trafikte nadir görülen, çok dikkat çeken otomobillere biniyoruz. Sürüş konforu, güvenliği, donanımı, sorunsuzluğu artık tartışılmaz. 

 

Ve yine bu söyleyeceğimi ne olur yanlış anlamayın. Mazda gibi bir otomobile binip, neden sanayi köşelerine yada sıradan ustalara gideriz anlamıyorum. Tamam servis ve parça fiyatları vs. etken.  Fakat böyle olunca da astarı yüzünden pahalıya geliyor.

 

En azından kritik parçaları, yağları servisten temin edip, dışarıdan değiştirilebilinir. 

 

Tekrar tekrar geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman ben bir değiştirip bakayım yine peaceseller beraber halledelim mi sen nereye gitceksin değiştirmeye? 

 

Benim de şu anda kafamda net bir yer yok. Periyodik bakım ve antifriz,şanzıman,hidrolik yağ değişimlerini yaptıracağım. Muhtemelen arkadaşımın Toyota'sı varken çok memnun kaldığı, Şaşmaz'daki Dörtnal Toyota servisini deneyeceğim. Mazda'yı bilmiyorlar tabi ama ben sadece genel bakım ve yağ değişimleri için gideceğimden ve malzemeleri de kendim aldığımdan sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Sizin şu an araçla ilgili sorunlarınız olduğu için iyi bir Mazda ustası bulmanız daha iyi olur ama tabi onu bulsam ben de gideceğim. Ayrıca Başayar'ın Shell ATF kullanması da yetkili servise güvenmemem için güzel bir örnek olmuş. Ben bir de Ankara'da çok iyi olarak bilinen Aydoğan Şanzıman'a şanzıman yağ değişim fiyatı sormuştum, 200 TL demişti.  Sadece işçiliğe ise 70 TL demişti. Ama ne var ki onlar da uygun olmayan yağ kullanıyorlar. SMB yetkili servis ise toplam 750 tl ye değiştiriyormuş ve orjinal Mazda yağı kullandığını söyledi.

Keşke ben haklı çıkmasaydım da sorununuz basit bir şeyle halledilebiliyor olsaydı. İnanın ki durumunuza çok üzüldüm. 

 

Fakat biz Mazda kullanıcıları biraz daha bilinçli hareket etmeliyiz. Binmiş olduğumuz otomobiller gerçekten çok değerli otomobiller. Türkiye'de ki pazar sayısı ortada. Trafikte nadir görülen, çok dikkat çeken otomobillere biniyoruz. Sürüş konforu, güvenliği, donanımı, sorunsuzluğu artık tartışılmaz. 

 

Ve yine bu söyleyeceğimi ne olur yanlış anlamayın. Mazda gibi bir otomobile binip, neden sanayi köşelerine yada sıradan ustalara gideriz anlamıyorum. Tamam servis ve parça fiyatları vs. etken.  Fakat böyle olunca da astarı yüzünden pahalıya geliyor.

 

En azından kritik parçaları, yağları servisten temin edip, dışarıdan değiştirilebilinir. 

 

Tekrar tekrar geçmiş olsun

 

İlhan Bey, dikkat ederseniz Başayar bile Shell koyuyormuş. Yağları her servisten temin etmeye de gelmiyor yani.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de şu anda kafamda net bir yer yok. Periyodik bakım ve antifriz,şanzıman,hidrolik yağ değişimlerini yaptıracağım. Muhtemelen arkadaşımın Toyota'sı varken çok memnun kaldığı, Şaşmaz'daki Dörtnal Toyota servisini deneyeceğim. Mazda'yı bilmiyorlar tabi ama ben sadece genel bakım ve yağ değişimleri için gideceğimden ve malzemeleri de kendim aldığımdan sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Sizin şu an araçla ilgili sorunlarınız olduğu için iyi bir Mazda ustası bulmanız daha iyi olur ama tabi onu bulsam ben de gideceğim. Ayrıca Başayar'ın Shell ATF kullanması da yetkili servise güvenmemem için güzel bir örnek olmuş. Ben bir de Ankara'da çok iyi olarak bilinen Aydoğan Şanzıman'a şanzıman yağ değişim fiyatı sormuştum, 200 TL demişti.  Sadece işçiliğe ise 70 TL demişti. Ama ne var ki onlar da uygun olmayan yağ kullanıyorlar. SMB servis ise toplam 750 tl ye değiştiriyormuş ve orjinal Mazda yağı kullandığını söyledi.

 

İlhan Bey, dikkat ederseniz Başayar bile Shell koyuyormuş. Yağları servisten temin etmeye de gelmiyor yani.

 

Ankara servisi hakkında maalesef forumda onlarca olumsuz örnekler var. Servis müdürü değişti, işler düzeldi vs deniliyor. Ama görülüyor ki aynı tas, aynı hamam.

 

Yine ilk söylediğime geliyorum, bizlerin bilinçli olması gerekiyor. Kullanma kılavuzunda her şey çok açık ve net şekilde yazıyor. Şu forumda kaç kişi kullanma kılvuzuna göre hareket ediyordur ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...