EgeG

Passat
VW Passat B8 İzlenimlerim

Bu konuda 40 ileti var

Yaklaşık 3 aydır Passat kullanıyoruz. Volkswagen’lerle sık sık zaman geçirmiş biri olarak yeni Passat hakkında  bir yazı yazmak istedim.   Yazımda aklıma gelen tüm detaylara inip detaylıca anlatmak istiyorum;  araçla yaklaşık   15.000 kmlik yol tecrübemizin sonunda aklımda anlatmak için bir sürü şey birikti.  Öncelikle motordan başlamak istiyorum..

 

Motor:

Passat’ta 1.4 ile 2.0’dan tutun, 120 hp ile 240 hp arasında güç üretebilen çok fazla motor seçeneği var ve hepsi Türkiye’ye geliyor. Ama siz de tahmin edersiniz ki Türkiye’de en çok tutulan motorlar 1.6 TDI ve 1.4 TSI seçenekleri. Yeni kasa ile beraber bu motorlar yenilenmiş durumda. 1.4 TSI motorlar eski Passat’ta 122 ve 160 hp olmak üzere satılıyordu. 122 hp motor düşük yakıt tüketimi ile dikkat çekerken 160 hplik seçenek sunduğu yüksek performansın yanı sıra yüksek yakıt tüketimi ile dikkat çekiyordu. Artık TSI, 125 ve 150 hp güç çıkışları ile sunuluyor ve işin ilgi çeken yanı ise teknik verilere göre 150 hplik versiyon daha ekonomik gözüküyor ama ben bunu 150hplikte ACT(Güce ihtiyaç duyulmadığı zaman silindir kapama teknolojisi) özelliği olması sayesinde yakalandığını düşünüyorum; ama gerçek hayatta ortalama bir sürüşte ACT teknolojisi ne kadar devreye girer tartışılır. Daha çok sabit hızlı seyirlerde aktif olan bir özellik.

Bizim aracımız 1.6 TDI motora sahip. Eski Passat’ta 105hplik bir TDI motor varken artık eski motorla hiç alakası olmayan bir 120 hplik motor var.  Performans hissi bakımından, 105 hplik dizel TDI motor, çok homojen bir güç dağılımına sahip değildi diye düşünüyorum. Tork belli devirlerde gelirken bazı devirler boş çevriliyordu. Dolayısıyla tork patlamasını hissedebiliyordunuz. Yeni TDI motorda güç homojen bir şekilde dağılmış. Devir-güç grafiğini görmedim ama bunu rahatça anlayabiliyorsunuz. DSG’nin de büyük başarısıyla her devirde elde edilen gücü hissedebiliyorsunuz. Eski 105lik motordaki tork patlaması ile karşılaşmıyorsunuz ama devirler dolu dolu çevrildiği için performans olarak beni çok rahat tatmin edebiliyor. Tüketim olarak, ekonomi derdi olmadan, biraz da gazlayarak  gayet iyi veriler elde etti diyebilirim.  130-140 km/h hız,  3 kişi+bavullar ile uzun yol kullanımında 5.1 litrelik bir yakıt tüketimi sundu.  Tabi burada yine DSG’nin katkısı büyük diyebilirim. Bilenler için şöyle söyleyeyim, Şile-İstanbul yolu gibi yokuşlu ve virajlı ve çok tır bulunanbir yolda ortalama tüketim 5 litre gösterdi. Şehir içi ve şehir dışı karma tüketimi ise 6 lt yakalamak gayet kolay ! Genel olarak yeni 120 hplik TDI motor, 105lik versiyondaki problemlerinden giderilmiş ve güzel bir motor ortaya çıkmış, beğendim.

 

 

 

 

 

 

 

 

Şanzıman

 

DSG her zaman çok büyük tartışma konusu oldu. DSG’ye ayrı bir başlık açmak istedim. + ve – yönlerinden,  genel olarak tüm forumlarda ve yakın çevremde karşılaştığım sorulara cevap vermeye çalışacağım. Öncelikle arıza durumu çok fazla merak ediliyor.   Vw, çok uzun yıllardır DSG şanzımanı kullanıyor.  Yanılmıyorsam ilk çift kavramalı şanzımanı kullanan markaydı  veya Vw bünyesinde bulunan bir markaydı.  DSG çıktığı yıldan beri birtakım şikayetler ve sorunlar söz konusu oluyordu ve bu sorunların giderilmesi için bir takım önlemler alınmış. Örneğin Vw, artık tüm modellerinde Auto Hold’u koymaya çalışıyor ki, balata yıpranmasın.  Fakat Auto Hold’un yapısını beğenmedim. Çünkü hep tutuyor. Aracı düz yolda bile tutuyor. Bu yüzden biz kapalı tutuyoruz. Ama örneğin yoğun trafikte kullanışlı olabilir çünkü durduğunuz anda aracı kendi tutuyor ve gaza bastığınız zaman salıyor.. Auto Hold, DSG yapısını bilmeyenler için önemli bir özellik çünkü DSG düz vites tabanlı bir şanzıman olduğu için yokuşlarda geriye kaydırıyor. Mazda’nın da kullandığı tork konvertörlü şanzımanlar gibi yokuşta kaymama durumu söz konusu değil.   Bunun için VW Auto Hold özelliğini tüm modellerinde standart olarak sunmaya gayret ediyor. Bunun yanında, DSG diğer robotik temelli otomatik şanzımanlardan farklı olarak şehir içinde biraz daha farklı davranıyor. Genellikle robotik şanzımanlar, hareket etmek için araç dururken kavramada bekler ve araba titret. DSG,  duruma göre sizin durmanızdan birkaç saniye sonra kavramayı, balatayı korumak amacıyla bırakıyor ya da zaten kimi zaman araç daha tam durmadan start stop devreye giriyor. Örneğin 100 km/h hızla gidiyorsunuz kırmızı ışık yandı durdunuz.  Birkaç saniye kavramaya devam ediyor,  bu birkaç saniye içerisinde ayağınızı gazdan çekerseniz  araç anında ilerlemeye başlıyor. Fakat  bekleme süreniz birkaç saniyeyi geçtikten sonra,  DSG bakıyor ki siz hareket etmeyeceksiniz  o zaman kavramayı bırakıyor ve motor devri yavaş yavaş  azalmaya başlıyor ve kavramayı bırakıyor. Kavrama bırakıldıktan sonra doğal olarak şanzımanda hiçbir yıpranma olmuyor ve yıpranmanın önüne geçilmiş oluyor ve bu ayar bence çok iyi yapılmış. Sevdim.

 Zaman zaman DSG araçlı otomobilleri süren insanları görüyorum. Bazen boşta gaz verip öyle D’ye atmaya çalışanlar, geri geri giderken araç durmadan D’ye alıp gaza  tam güç verenler vs. Bu hareketler şanzımana zarar veriyor. Özellikle bu şanzıman ve hatta otomobillere çok ilgili olmayan insanlar bu hataları sık sık yapıyorlar, haliyle DSG’ye zarar veriyor. Yapısı itibariyle böyle bir durum söz konusu.  Eğer DSG’ye karşı kibar davranırsanız size problem yaşatacağını zannetmiyorum.

Demin bahsetmiş olduğum aracın dururkenki birkaç saniyelik kavrama sürecinde araç titreme yapıyor. Tıpkı sizin  ayağınız frendeyken, debriajı kavradığınız zaman aracın titremesi gibi, zaten şanzımanın yaptığı da aynı şey.  Kalkışlarda titreme ile ilgili çok dedikodu var; uzun süre trafikte kaldıktan sonra çok çok hafif titreme başlıyor  ama bu beni rahatsız etmiyor. Fakat şu da var ki araba daha  yeni. 30.000 km den sonra ne durumda olur bilemem.  Açıkçası beni çok rahatsız etmiyor, zaten zamanla bu titreme olayını fark etmemeye başlıyorsunuz

 

Biraz da DSG’nin meşhur olduğu yerden bahsedeyim, vites değiştirme hızı. Evet şanzıman müthiş hızlı vites değiştiriyor.   Bu şanzımanın bu kadar sevilmesinin belki de en büyük sebebi bu.

Bana kalırsa DSG şanzımanın en çok övgüyü hak ettiği konu tüketim-performans eğrisini çok iyi tutturması. Kısaca ‘’verimlilik’’ konusunda çok etkili olması. Vites D konumundayken gaz tepkileri biraz uyuşuk oluyor bunu baştan söyleyeyim. BMW’deki Eco Pro modu misal. DSG siz gaza hızlı emirler vermedikçe veya araba dik bir yokuşa girmedikçe sizi 2000 rpm’in üzerine çıkarmamak uğruna çalışıyor.  Dizelde durum böyle.  Gaza çok basılmadıkça veya yokuşa gelmedikçe 2000 devrin üstüne kesinlikle çıkılmaması için programlanmış.Peki diyeceksiniz e araba yığılıp bayılmıyor mu? Cevabım hayır. İşte DSG’nin en büyük esprisi bu bana göre. 7 ileri olmanın getirdiği avantaj ile kısa vites oranlarına sahip. Yüksek tork ve kısa vites oranları sayesinde  araba 2000 devrin altında bile bayılmadan taşıyor aracı. Bu yönünü şahsen çok beğeniyorum ve bence sonuna kadar övgüyü hak ediyor.  Araç düz yollarda genellikle 2.vites ile kalkıyor onu da söyleyeyim.   Benzinlide durum nedir bilemiyorum ama dizelde ilgimi çeken noktalar bunlar.  Zaten 1.6 TDI motor ile DSG(kuru kavrama)’nın çok iyi uyum sağladığı bilinen bir şey.

Sport moduna aldığınız zaman işler değişiyor. Araba, isteklerinize hemen cevap vermeye çalışırken, D konumunda sizi hep 7.viteste tutmaya çalışan DSG, birden vitesi  4 veya 5’e atıyor. S modunda DSG’nin gerçekten çok keyifli bir sürüş sunduğunu söyleyebilirim.  Özellikle vites geçişleri ve sizin isteklerinizi hemen anlayıp uygulaması çok keyif veriyor.

 

 

Yürüyen Aksan:

Passat diyince aklımıza, segmentinin en sıkıcı arabası geliyor genellikle. B7 için bu fikre katılırdım çünkü B7 yani önceki kasa Passat sizi bir türlü yeteri kadar keyif vermezdi. İçinizdeki eğlence isteğini hep dizginlerdi. O aşırı sessiz motoru, sportiflikten uzak süspansiyonları, tam bir işi gücü yüzünden spor yapmayan baba figürü… Mazda6 ve Mondeo’daki  gibi uzun yolda o yaylanma,  yavaş yavaş süzülme hissi de yoktu. E tek başına konfor da, herkese her zaman keyif vermez.  Fakat Passat, sıkı bir spor program yapmış. O eski sıkıcı Passat gitmiş.  Yerine  gelen Passat’ta benim çok sevdiğim ve Mazda6 ,Mondeo’daki , yaylanma içgüdüsü çok yok.  Ama şasi ayarı o kadar dengeli ki,süspansiyonlar o kadar dengeli ki..Ne konfordan taviz veriyor ne de dönüşlerde güvensizlik hissettiriyor. Virajlarda size yeterli güveni çok rahat veriyor..

Bundan önceki şirket arabası Jetta’ydı. Jetta’nın süspansiyonlarını kalitesiz bulduğumu söylerdim hep. Her gün en az 1 defa o süspansiyonun çalışma limitlerinin aşıldığını hissederdim. Dan dun, pat küt vururdu süspansiyonlar tümseklerde.  Ve bunun yanında gürültülü çalışmasından şikayet ederdim. Peki Passat’ta süspansiyonlar nasıl ?  Şunu söylersem yeterli olur herhalde, 15.000 km boyunca sadece 1 kere limitleri aştığımızı hissettim. O anda da hangi araba olsa limitler aşılırdı. Limitler çok yüksek, başarılı.  Ama hala  süspansiyonlar gürültülü geliyor bana. Evet hem konfor hem keyifli sürüşe hitap edebiliyor, limitleri çok üst düzeyde ama süspansiyonların çalışma sesini duyuyorum; fakat kaliteli ses yalıtımı sayesinde rahatsız etmediğini söyleyebilirim. Süspansiyon konusunda Mazda’nın süspansiyonları çok daha sessizdi bunu söyleyebilirim.  Ses problemi dışında yeni Passat’ın sıkı ve konforlu süspansiyonlarını çok beğendim.  Kısaca yeni Passat’a spor yaramış. Eskisindeki o sıkıcılık gitmiş diyebilirim, artık spor sürüş ihtiyaçlarınıza da kendince cevap verebilen bir Passat gelmiş. Bunu yaparken de konforundan taviz vermiyor.

Fren konusunda, frenleri gayet başarılı bulduğumu belirtmek istiyorum. Jetta’da ani fren yaptığınızda frenlerden öyle bir ses geliyordu ki sanırsınız kaliperler, diskleri törpülüyor.  Passat’ta o sesi bir defa duydum o da yine çok ani bir frendi. Bu fark yalıtımdan mı kaynaklanıyor fren takımından mı bilemiyorum.  Ama Passat’ın üzerindeki frenler, arabayı çok rahat ve zorlanmadan  durdurabiliyor. Frenleri de beğendim.

 

 

Yalıtım:

 

Geçenlerde bir yerde okumuştum doğru mudur yanlış mıdır bilemem, Passat’ın iç sessizliği desibel biriminden Mercedes E Kasa ile aynı diye.  Bunun yanında forumlarda  rüzgar sesi şikayeti olan passat sahipleri gördüm.  Rüzgar yalıtımı olarak başarılı buldum.  Yolda rüzgar yoksa, çok yüksek süratlerde çok hafif ses başlıyor. Kısaca rüzgarsız yolda rüzgar sesi gibi bir şey söz konusu olmuyor diyebilirim.  Fakat rüzgarlı yollarda rüzgar sesi yaklaşık 135-140’tan sonra ufak ufak rahatsız etmeden girmeye başlıyor. Onu da anca duymak isterseniz duyuyorsunuz.

 

Yol yalıtımına çok değinmek istemiyorum, başarılı.. Çoğu arabada olduğu gibi ön koltuklardaki yalıtım arka taraftan daha iyi. Ön koltuklardaki yol yalıtımı gayet başarılı iken arka koltuklarda yol sesini duyabiliyorsunuz. Ne yalan söyleyeyim, bu otomobilde böyle bir şey olmasını istemezdim.

 

Gelelim en çok değinmek istediğim yalıtım bölgesine. Motor yalıtımı. Eski Passat’taki  motor yalıtımına pek benzemiyor. Eski Passat’ın motor yalıtımı gayet başarılıydı ama bu yeni Passat’ta bir takım oyunlar oynanmış gibi. Çok  sessiz bir motor yalıtımı yok. İçeri ses alıyor, ama nasıl bir ses ?  İçeri hoş bir spor araba sesi geliyor resmen... Kapılarınızı camlarınızı kapayın, dizel olduğunu anlayamazsınız.  Sanki benzinli bir motora biri gelmiş filtre veya spor egzost takmış gibi. Araba dizel ama içeri gelen motor sesi tıpkı filtre veya spor egzsost takılmış benzinli araba gibi. Benim yaşım itibari ile hoşuma gitti ama Passat dizel bakan herkesin hoşuna gitmeyebilir. Fakat yanlış anlaşılmasın, motor sesi içeride gibi bir şey değil. İçeri gelen ses böyle bir arabada daha az olabilirdi ama bu ses tatlı bir ses olduğu için rahatsız etmiyor… Tabi dizel motorların 2000 devrin altında daha gürültülü çalıştığını ve DSG’nin de genellikle aracı 2000 devir altında tuttuğunu tekrar hatırlatırım. Motor yalıtımı göz önünde tutmadan,  kendi başına en sessiz 1.5-1.6 dizel motorlardan biri diyebilirim.

Onun dışında Jetta’daki gibi kapıları kilitleyince, kilitlenme sesinin direk hiçbir yalıtım malzemesine uğramadan direk kulağınıza gelmesi gibi bir durum yok.  Kapılar kilitlendiğinde kulağınıza gelen ses normal. Herhalde Jetta’da bir anormallik vardı.

 

Kaliteli şasi ayarları, kaliteli yalıtım, arabayı oluşturan parçaların birbirleri ile uyumlu çalışmaları… Hepsi birleşince uzun yolda hızı hissetmiyorsunuz.  Hızınız ne olursa olsun, ne kadar hızlı giderseniz gidin, araç süratinizi size hissettirmiyor. Uzun yolda ve süratli yolculuklarda yola iyi bir şekilde yapışıyor diye düşünüyorum.

 

Malzeme Kalitesi ve İşçilik:

 

Eski Passat kimi kişiler tarafından bu konuda çok övülürdü kimi kişiler pek beğenmezdi.  Benim fikrim eski Passat’ta bazı yerlerde kaliteli malzeme varken bazı yerlerde kalitesiz malzeme kullanımı ve düşük işçilik söz konusu söz konusuydu.  Şunu çok rahat söyleyebilirim; Vw, eski Passat hakkında malzeme kalitesi ve işçilik konusundaki tüm problemler üzerine kafa yormuş . En çok şikayet, göğüs trim parçasının altındaki kısımda yoğun sert plastik kullanımı hakkında geliyordu. Bu probleme kafa yormuşlar; göğsün en tepesinden, orta konsola kadar yumuşacık bir plastik iniyor. Torpido kapağı hariç o bölge komple yumuşak plastikten oluşuyor.   Ön kapılarda 3 farklı plastik kullanmışlar. En üst kısımda, göğüsteki o yumuşak plastiğin aynısı kullanılmış. Bu yumuşak plastiğin aşağısında trim süslemesi bulunuyor. Trim süsünün aşağısında daha farklı bir yapısı olan yumuşak malzeme kullanılmış. Daha farklı bir plastik ama yine kaliteli ve yumuşak. Bu plastik alanın aşağısında  da artık sert plastik kullanılmış ki bu gayet normal. Arka kapılarda ise kapının en üstünde sert plastik üzerine yumuşak kaplama kullanılmış ve bu plastiğin aşağısındaki kısımda bu sefer sert plastik kullanılmış. Eski Passat’ta işçilik algısını olumsuz etkileyen eden bir kusur vardı. Göğüsteki trim aksesuarının arkasının aşırı boş olması ve çok kötü bir yerleştirilişinin olmasıydı. Benim de Jetta’da en çok canımı sıkan şey kapılarda bulunan Trim süslemelerinden gelen seslerdi. Bozuk yollarda ve yüksek sesli müzik dinlerken çok canımı sıkardı.  Bu problem yeni Passat’ta büyük ölçüde giderilmiş ama arka kapılarda sert ve yumuşak kaplamalı plastiğin birleştiği kısımda tweeter bulunuyor ve onun çevresindeki süs kaplamasından bazen ses geliyor. Bu beni rahatsız ediyor ama bu ses her zaman gelmiyor.  Malzeme kalitesi olarak sınıf liderliğine oynadığını söyleyebilirim. BMW 3 serisinde bile, ön kapıların üst plastiği, sert kaplama üzerine yumuşakken, Passat’ta kapıların üst plastiği, göğüs plastiği ile aynı olması da ne demek istediğimi anlatıyor. İşçilik bakımından da eski Passat’a göre gömlek atlamış.  Bardaklıkların bulunduğu orta konsola dikkat ederim. Çoğu arabada oynar. Yeni Mazda6’da  çok gevşek monte edilmişti Auto Show’da inceledim. Passat’ta bardaklıkların bulunduğu orta konsol adeta oraya kaynakla monte edilmiş gibi. Çok sıkı ve oynamıyor.

Bizim aracımız Trendline paket. Yani taban paket. Koltukların kumaş kalitesi çok başarılı değil açıkçası. Fakat Comfortline pakette bulunan Ergo Comfort koltuklar gerçekten çok ama çok rahat. Hem kumaş kalitesi olarak çok başarılı hem de koltuk yapısı ve oturuş bakımından çok başarılı.  Uzun yolda o koltukların rahatlığı eminim ki başka olur.

Ses sistemine çok önem veririm. VAG grubu araçlarda genellikle kaliteli ses sistemleri kullanılır. Passat’ta da yine çok başarılı bir ses sistemi var. Akustik olarak ta bas olarak ta gayet yeterli ve iyi.. Autoshow’da opsiyonel olarak alınan DYN AUDIO ses sistemini dinlemiştim açıkçası opsiyon olarak almaya bile gerek olmadığını düşünüyorum. Bose ses sistemli Mazda6 tecrübesi olan biri olarak Passat’ın standart ses sistemi gayet iyi diyebilirim. Multimedya sisteminden mi yoksa arka cam içinde bulunan antenden mi  kaynaklandığını bilmediğim bir radyo frekansı sorunu var. Jetta’da böyle bir problem yoktu. Radyodan müzik dinlerken ses kalitesi biraz daha iyi olabilirmiş. Radyo frekansları zayıf çekiyor. Fakat SD kart, AUX,veya CD ile müzik dinlediğinizde gerçekten güzel ses alıyorsunuz.

 

 

Alma Süreci ve Fiyatlandırma

 

Doğuş Oto genellikle yüksek fiyatlandırmasıyla ünlüdür ama Vw’nin son çıkardığı modellerde Doğuş Oto’nun bir arabanın bazı versiyonlarında daha uygun bir fiyatlandırma izlediğini görüyorum; Passat’ta ise bu fikrim 125lik benzinli motor için geçerli. Örneğin TSI ile TDI arasında yaklaşık 8.000 TL fark var. Benzinlide uygun bir fiyatlandırma  izlenmiş olduğunu düşünüyorum.  Bence hakkından fazla fiyat farkı alınan bir öge de DSG şanzıman.  Bazı VAG grubu araçlarda DSG farkı için normal fiyat farkları istenirken bu fark Passat’ta neredeyse 14.000 TL. Eğer TDI DSG alırsanız daha da pahalıya çıkıyor haliyle.  Fakat düz vites bir Passat aldığınızda, ödediğiniz ücret diğer rakiplerinden daha düşükken, bu büyük farkı verdiğiniz zaman aracın fiyatı diğer rakipleri civarına geliyor. Yani DSG’nin  fiyat farkından çok DSG’li bir Passat’ın rakiplerine göre fiyatlarına baktığımız zaman çok uçarı rakamlarla karşılaşmıyoruz.

Bana göre Passat’ın en büyük avantajı aldığınız aracın üzerine istediğiniz opsiyonları ekleyebiliyor olmanız.  3 sayfalık bir opsiyon listesi var.  Güzel opsiyonlar da var.

Dediğim gibi bizim aracımız Trendline.  Trendline donanım hakkında, forumlarda çok fazla önyargılı yorumlar okuyorum ama ben de Doğuş’un yerinde olsam ben de Trendline donanım getirirdim.  Her firma çok satma hedefi olduğu ülkelerde, arabanın en boş pakedini satar. Yurtdışında da manuel klimalı, sis farsız Mazda 6 satılıyor mesela. Üstelik BMW gibi bir Premium marka bile yurtdışında 3 serisini  manuel klimalı satabiliyor. Bu yadırganacak bir durum değil, çünkü Türkiye, Passat için çok önemli. Zaten segmentinde en çok satan araç. D segment satışlarının yarısını Passat oluşturuyordu yanlış hatırlamıyorsam. Evet araçta bir takım donanımlar bulunmuyor ama kalite olarak segment standartlarının üstünde bir araç… Kapı içlerinde kaliteli kumaş kaplamalar,  ön arka park sensörleri,  kaliteli dokunuşları olan plastik kullanımı vs. aracın albenisini trendline donanımda bile arttırıyor.Skoda Superb ya da Peugeot 508’de olduğu gibi alt donanımlarda hissedilen ucuz hissiyat Passat’ta söz konusu değil. Trendline donanım bile gerektiği kadar lüks hissettiriyor.  Zaten oldukça çok satılan bir donanım pakedi.  Şirketlerin yanı sıra benzinli motorda sunduğu uygun fiyatlandırma sayesinde  kişisel olarak tercih edenlerin sayısı bile oldukça fazla.

 

Bugün D segmentinde araç alacak olsam tercihim büyük ihtimalle 1.4 TSI DSG 125 HP Comfortline olurdu ki fiyatı 101.400 TL. Bir de üzerine elektrikli kapanabilen bagaj kapağı opsiyonu alırdım. Hani demiştim ya Türkiye, Passat için çok önemli diye. Söylememek olmaz, Comfortline donanımda bulunan  jant seçeneğinin model adı ‘’ İstanbul ‘’.. Ufak bir jest…

Fiyatlandırma olarak 125lik benzinli seçenek ile DSG şanzıman kombinasyonu yine sınıf standartlarında ama düz vitesli düşündüğünüz zaman bence fiyatlar çok ama çok makul.  1.4 TSI Trendline manuel araç, 75.500 TL,  1.4 TSI Comfortline Manuel araç 87.200 TL..  Düz vites fiyatları çok makul. Aracınızı istediğiniz renkte ve donanımda sipariş ettikten sonra yaklaşık 3-4 aylık bir süre bekliyorsunuz.

 

 

Benim yeni Passat hakkında diyebileceklerim bunlar. Trendline donanımı da tavsiye edebilirim.   Manuel klimayı dert edenlere tavsiyem, dert etmesinler çünkü aracın üzerinde güçlü bir klima var.   Bunun yanında , tuş takımlı direksiyon, dokunmatik renkli ekranlı cd çalar, anahtarsız çalıştırma(giriş değil ),ön arka park sensörleri, full led arka far takımı ( sinyallerden geri vites ışığna, stoplara kadar) araçta standart. Çok konforlu bir otomobil ve benzinli seçeneğini düşünürseniz fiyatını bence sonuna kadar hak ediyor ama ‘’dizel+DSG ‘’ bence biraz pahalı.

 

 

mlhs4.jpg

NoooFearrrr, oguzhan89, Mehmet Özdemir ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüketim Bildirimi:    İzmir-İstanbul 150 km/h hız 3 kişi+ 3 bavul ortalama tüketim : 5.7 lt

                               

 

 

Şile-İstanbul yolunda ise belli bir hızda gitmek çok rampa olmasından ve çok virajlı bir yol olmasından  ve çok tır olmasından ötürü mümkün değil ama yaklaşık 120 km/h hız ile şile istanbul arası 5.0 lt tüketim..

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

150 km/h ortalama hızsa eğer çok iyi yakmış. Hatta harika. Mazda3 dizelden daha az yakıyor.

NoooFearrrr ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel bilgiler , emeğinize sağlık. :)

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüketimi düşük gösteren yazılım da atmış olmasınlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de depo doldurarak bilgisayar ile eş gösteriyor mu bakar mısınız gençler :) hız göstergesi ile gps ölçümü arasındaki farkı da alalım .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tüketimi düşük gösteren yazılım da atmış olmasınlar..

66 litre deposu... Muğladan Erzurum' a gelirken 1150 km 1 depoyla yaptım. 120-140 arasıydı hep ve yokuş çıkış. Depo ölçümüyle bire bir tutuyor ölçümler ( +-0.1 litre).

ekran animasyonu güzelmiş

 

3e2879af07c2d3cdd1c13347f6605ac1.jpg

Mazda' nın ağaç şeması, bunun da böyle bir puanlaması var. Maksimum 97 alabildim :) Sürekli 6000 lerde gezdiğimdede 70 alıyorum. Benim için 70 iyi puan, geçer not 😀😀

EgeG ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, M.E.G :

 

 

 

 

7000 km dir (1.5 aydır) 2014 passat b8 1.4 tsi act 150 bg benzinli comf. kullanıyorum. Bir kaç izlenim aktarayım.

 

 

 

 

Bmw x1 den sonra tabi yalıtımı konforu düşük geliyor. Hele ki süspansiyon sesi beni deli ediyor. Arka süspansiyonun çalışma seslerini çok rahat duyuyorsun. Çok konfor odaklı olmadığı belli. Hava rüzgarlıysa rüzgar sesi 120 lerde ön camın oralardan başlıyor ki x1 de 140-150 lerde yan aynalardan başlıyordu.

 

 

 

 

Bagajı, iç hacmi, kullanışlılığı harika. Çok geniş, çok ferah bir araç. Fakat x1 den sonra panaromik tavanı insan çok arıyor....

 

 

 

 

Yol tutuşu gerçekten çok iyi. Direksiyon tepkileri bir mazda3 kadar olmasa da viraj limitleri çok üstün. Slalom da bile harika işler çıkarıyor. Ani direksiyon kırmalarına çok çabuk tepki veriyor. Esp si hafif kaymanıza izin veriyor ki virajlarda zevkli oluyor. Ama ne yazık ki esp kapatılamıyor sadece asr kapatılıyor ki hareket etmeden önce kesinlikle kapatıyorum. 1 ve 2. viteslerde biraz gaza yüklendiğiniz anda sürekli sizi engelliyor

 

 

 

 

Motor performansı çok iyi. 6250 devirde limitöre giriyor. 1100 devirden itibaren her devri canlı canlı sonuna kadar gidiyor. Düz yolda 5. vitesi 245 civarında bitirip 6 da ilerleyebiliyorsun. Kalkışlarda x1 ile fark atarak gittiğim Leon Fr ile kafa kafaya kalkıyor ve son süratlerde fr ı geçiyor.

 

 

 

 

Benzinli 150 bg devasa bir araç için yakıt tüketimi inanılmaz. Ortalama tüketimim 6.5 litre ki ışıklarda rahat durmam. Evden çıkıp 100 e sabitleyip işe gidip geldim. Şehir içinde 2500 deviri geçmedim. Sonuç 3.6 litre. ( Dizel mazda 3 ile aynı güzergahta minimum 4.0 görmüştüm) 2-3 depo inanmayıp denedim şehir içi 3000 deviri geçme, şehir dışı 120 ye sabitle ortalama 5.1 yakıyord2919748c1a2db3edbd57248509788ff.jpg

 

 

 

 

22929e94e5ffe1adc467564d255d8f0e.jpg

 

 

 

 

Üstte ki fotoğrafta şehirden çıktıktan sonra sıfırladım.

 

 

 

 

Altta ki fotoğraf evden çıktığım andan itibaren şehir içi dahil tüketim.

 

 

Aynı eleştrilere %100 katılıyorum. Süspansiyon sesinden bende şikayetçiyim, konfor odaklı bir araç değil ama konforsuz da değil bence. Hem konforlu hem sportif. Tabi bu sıkılık yol tutuşa çok olumlu bir şekilde yansıyor. Rüzgar yalıtımı bazen iyiyken bazen hiç tahmin etmediğiniz zaman içeri ses alıyor. Bir bakıyorum 140 km/h'de anca rüzgar sesi gelmeye başlarken bazen rüzgarın az olmasına rağmen 120'de almaya başlıyor. Bir arkadaşım çapraz rüzgarlarda aldığını söylemişti fakat yine de daha başarılı bir rüzgar yalıtımı gerekiyor. Öyle ki i20 aracım bile anca 140 hatta 150lerden sonra net rüzgar sesi almaya başlıyor ve passat'ta daha iyi bir rüzgar yalıtımı olmalı. En azından rüzgarın açısı ne olursa olsun 120'de rüzgar sesi olmamalı.  Öyle ki Jetta'nın bile rüzgar yalıtımı  daha başarılıydı. Süspanyion ve rüzgar yalıtımı dışında çok başarılı bir model bence Passat B8

1.4 TSI 150 hp ACT DSG Golf, arkadaşımda var o da ekonomiksüren biri değildir, onun da tüketimi 7.5.  Bence bu hacimlerde TSI tartışmasız en verimli motor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir de depo doldurarak bilgisayar ile eş gösteriyor mu bakar mısınız gençler hız göstergesi ile gps ölçümü arasındaki farkı da alalım .

Foti haftada 1 depo doldurup deniyorum. +-0.1 litre oynuyor.1 defa 0.3 litre oynadı. Hep aynı shell bayiden aynı pompadan aynı yakıtı alıyorum. 27 bin km 1.2 tsi leon kullanmıştım 4.2 de onunla yakalamıştım aynı güzergahta. Ama bu motor çok farklı.

Aynı eleştrilere %100 katılıyorum. Süspansiyon sesinden bende şikayetçiyim, konfor odaklı bir araç değil ama konforsuz da değil bence. Hem konforlu hem sportif. Tabi bu sıkılık yol tutuşa çok olumlu bir şekilde yansıyor. Rüzgar yalıtımı bazen iyiyken bazen hiç tahmin etmediğiniz zaman içeri ses alıyor. Bir bakıyorum 140 km/h'de anca rüzgar sesi gelmeye başlarken bazen rüzgarın az olmasına rağmen 120'de almaya başlıyor. Bir arkadaşım çapraz rüzgarlarda aldığını söylemişti fakat yine de daha başarılı bir rüzgar yalıtımı gerekiyor. Öyle ki i20 aracım bile anca 140 hatta 150lerden sonra net rüzgar sesi almaya başlıyor ve passat'ta daha iyi bir rüzgar yalıtımı olmalı. En azından rüzgarın açısı ne olursa olsun 120'de rüzgar sesi olmamalı.  Öyle ki Jetta'nın bile rüzgar yalıtımı  daha başarılıydı. Süspanyion ve rüzgar yalıtımı dışında çok başarılı bir model bence Passat B8

1.4 TSI 150 hp ACT DSG Golf, arkadaşımda var o da ekonomiksüren biri değildir, onun da tüketimi 7.5.  Bence bu hacimlerde TSI tartışmasız en verimli motor.

Konforsuz kesinlikle değil... Ses yalıtımı çok iyi lastik sesi duymanız imkansız... İki kusuru var, birincisi rüzgar sesi ki arkadaşlar sen takıntılısın ondan sana öyle geliyor diyorlar ama yok bu araç rüzgar sesi alıyor. İkincisi arka süspansiyon sesi.... Çukura girdiğimde satarım lan bunu diyorum viraja girince yok yok maşallahı var vazgeçiyorum.

EgeG bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel değerler @m.e.g

GPS ölçümü Nasıl ?

1.5 aydır kullanıyorsun utandın mı vosvos kullanıyorum demeye

Ege de diyor ki tsi alıyor musun? derdim motor olsaydı düşünürdüm. biz otomobile biniyoruz motora değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Güzel değerler @m.e.g

GPS ölçümü Nasıl ?

1.5 aydır kullanıyorsun utandın mı vosvos kullanıyorum demeye

Ege de diyor ki tsi alıyor musun? derdim motor olsaydı düşünürdüm. biz otomobile biniyoruz motora değil

Gps ölçümü %3-3.5 hatalı fotican. 100 ile giderken 96.5-97 gösteriyor.

Foti bu da sonuçta otomobil merak etme at arabası değil 😀 Araç gerçekten iyi kimse yerden yere vuramaz ama bi bütünlük yok gibi. Arabayla mazda veya bmw deki gibi bir iletişim bir türlü kuramadım. Herşeyi güzel ama birşeyler eksik diyorum. Bu donanımsal değil ruhen bir şeyler eksik. Zamanla oluşur belki :)

Mazda' ya binince de her şey hoş güzel. Biraz gaza basalım dedik mi bu araba niye gitmiyor deyip sövemeden edemiyorum.

Seninle konuşmuştuk zaten almadan hatırlarsan 😊

riot03 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ülkeye eşek versiyonunu getiriyorlar, 2.0 ı gelse Mazdalar güitmiyor demicektik.. Bu tasarım ve  donanım ile harbiden satardı 2.0 l Mazda3 ler ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ülkeye eşek versiyonunu getiriyorlar, 2.0 ı gelse Mazdalar güitmiyor demicektik.. Bu tasarım ve  donanım ile harbiden satardı 2.0 l Mazda3 ler ..

2.0 getirmelerine gerek yok abi. Daha önce ki 2.3 T 265 bg yerine biraz daha geliştirip 1.6 biturbo 200 bg getir bak ortalık nasıl karışıyor 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2.0 getirmelerine gerek yok abi. Daha önce ki 2.3 T 265 bg yerine biraz daha geliştirip 1.6 biturbo 200 bg getir bak ortalık nasıl karışıyor

VW deyince sürekli beygirlerden bahsediyorlar. O sebeple bende at arabası intibası bırakıyor yerden yere vurmaya gerek yok, işim olmaz sahtekar firmalarla zaten. Bak ben Türkcell'i bırakıp Vodafoneda iki kat fatura ödüyorum. Neden? Her şey maddiyat değil.

riot03 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, fotifoti :

VW deyince sürekli beygirlerden bahsediyorlar. O sebeple bende at arabası intibası bırakıyor emoji1.png yerden yere vurmaya gerek yok, işim olmaz sahtekar firmalarla zaten. Bak ben Türkcell'i bırakıp Vodafoneda iki kat fatura ödüyorum. Neden? Her şey maddiyat değil.

Hep beygirlerden bahsediyormuşuz, güzel espri :D   Doğruları söylemek de suç oldu :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
VW deyince sürekli beygirlerden bahsediyorlar. O sebeple bende at arabası intibası bırakıyor yerden yere vurmaya gerek yok, işim olmaz sahtekar firmalarla zaten. Bak ben Türkcell'i bırakıp Vodafoneda iki kat fatura ödüyorum. Neden? Her şey maddiyat değil.

Sen ne dersen de bu firmaya Türkiye ' de kolay kolay birşey olmaz fotican 😀

Ali bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hep beygirlerden bahsediyormuşuz, güzel espri    Doğruları söylemek de suç oldu

Teşbihte hata olmaz ben kendi düşüncelerimi açıklıyorum. İsteyen at arabasına biner, isteyen otomobile :)

Sen ne dersen de bu firmaya Türkiye ' de kolay kolay birşey olmaz fotican

Olmasın zaten bu kadar adam ekmek yiyor. Ama bir kereden bir şey olmaz diyenlere sempatim olmaz. Kuş tutsunlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Foti bende iki marka da var merak etme iyi kıyas yaparım... Otomobil, at arabası, eşek arabası... 😊

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu açmamda ki sebep. @emregc arkadaşımın aşağıda ki mesajına istinaden olmuştur.
       
      "Mazda'nın Skyactiv projesi ile tasarımda , sağlamlıkta ve ekonomiklikte yaptığı baştan ayağa iyileştirmeleri bu görüşten muaf tutuyoruz. Ama VW,  Audi, BMW , Mercedes  gibi yenisi ile  3 sene önceki kasası arasında çok fark  olmayan araçlar için harcananlar havaya gitmektedir, yani hava atmak için ."
      1. Nesil Golf  
      1974 yılında "Maksimum bagaj kapasitesi ve güvenlik" vaad ederek pazara katıldı.

       
       
      2. Nesil Golf
      1986 yılında ABS sistemi ilk kez modellere uygulandı.
       

       
      3. Nesil Golf
      Golf 20 yaşında.
       

       
      4. Nesil Golf
       
      Isıtmalı koltuklara ve yan hava yastıklarına sahip ilk Golf.
       

       
       
      5. Nesil Golf
       
      2003 yılında 6 farklı hava yastığıyla üretime sunuldu.

       
       
       
      6. Nesil Golf
       
      2008 yılında az yakıt tüketimi sağlayan Turbo Dizel motor teknolojisine geçildi.
       

       
      7. Nesil Golf
       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Volkswagen 2017'den itibaren piyasaya süreceği 1.5 litrelik turbo motoru hazırladığını açıkladı.

      Detroit Auto Show'da VW CEO'su Herbert Diess Golf 7'nin makyajlanmasıyla birlikte 1.5 litrelik dizel ve benzinli motorları sunmayı planladıklarını söyledi. Otomobil yılın sonuna doğru tanıtılacakken, motorlar yılın ilk gününden itibaren olmasa da 2017 içinde sunulacak.
      1.5 litrelik turbo benzinli motor mevcut 1.4 TSI motorun yerine geçecek ve silindir deaktivasyon teknolojisi, direkt enjeksiyon ve yeni bir turbo ile geliştirilmiş olarak gelecek. 1.5 litrelik dizel motor ise bilinen 1.6 TDI'ın yerine geçecek.
      VW, üretim maliyetlerinin mevcut ünitelere göre daha yüksek olacağını söyledi ama yeni motorların daha hafif ve daha tutumlu olacağını ekledi. Planlarının Audi, SEAT ve Skoda da dahil olmak üzere çeşitli modellerle farklı bölgelerde her iki motoru da satmak olduğu söylendi.
      Herbert Diess 1.5 litrelik ünitelerin 1.4 TSI ve 1.6 TDI ünitelerin sahip olduğu küçük ve kompakt sınıftaki geniş çeşitliliğe sahip olmayacağını belirtti.
    • Ali
      Yazan: Ali
      “Skandal” araçların 2016 sonuna kadar düzeltileceği açıklandı
      Dünya çapında 11 milyon aracın egzoz gazı emisyon değerlerini özel bir programla manipüle eden Alman Otomobil devi Volkswagen, Ocak ayından itibaren skandaldan etkilenen araçları geri çağıracak. Göreve geldikten sonra Frankfurter Allgemeine Zeitung’a ilk demecini veren VW’nin yeni CEO’su Matthias Müller, Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi’ne çözüm önerilerini bu hafta içerisinde sunacaklarını söyledi.    OCAK AYINDA BAŞLAYACAK Müller, Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi’nin sunulan öneriyi kabul etmesi durumunda hemen harekete geçeceklerini belirterek,” Önerinin kabul edilmesi durumunda hemen yedek parça siparişlerini vereceğiz. Her şey planlanan şekilde devam ederse, Ocak ayından itibaren tamir işlemine başlayabiliriz” dedi. Matthias Müller, 2016 yılı sonuna kadar, skandaldan etkilenen araçlarının tamamını düzelmeyi hedeflediklerini söyledi.   11 MİLYON DEĞİL, 9.5 MİLYON Müller, FAZ’e skandaldan etkilenen araçların bugüne kadar sanıldığından daha az olduğunu açıkladı. Gazetenin aktardığı bilgilere göre, skandaldan etkilenen araç sayısı 11 milyon değil, 9.5 milyon. VW CEO’su Müller’in ifadelerine göre, skandaldan etkilenen kimi araçlar, sadece programın güncellenmesiyle düzeltilebilecek durumda. Ancak, bazı araçlara ciddi müdahale gerekiyor. Bu araçlar için “Gerekirse parça değiştiririz” diyen Müller, müşterilerin bundan etkilenmeyeceğini söyledi.   MASRAFLAR TASARRUFLA KARŞILANACAK Skandal nedeniyle ortaya çıkan masraflar ve olası cezaları tasarruf önlemleriyle karşılamaya hazırlanan Volkswagen, kimi yatırımları durdurma ya da ertelemeye hazırlanıyor. Müller, futbol kulübüne destek konusunu da bu çerçevede gözden geçireceklerini belirtiyor.   Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/vw-manipule-edilen-araclari/ekonomi/detay/2127974/default.htm?VID=499272
    • Mehmet Özdemir
      Yazan: Mehmet Özdemir
      ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA),  Volkswagen’in emisyonla ilgili düzenlemelerin etrafından dolaşmak için özel yazılımlar kullandığını iddia etti.
       
      Şirketin 2009’dan bu yana bazı modellerin testinde ”yenilgi aracı” olarak adlandırılan bir araçtan faydalandığı söyleniyor. Cihazın sadece otomobil emisyon testindeyken çalıştığı, ancak kirlilik oluşumunun zirve yaptığı normal sürüş esnasında çalışmadığı belirtiliyor. EPA’dan yapılan açıklamada bu yöntem sayesinde otomobilin laboratuvarda ve testlerde emisyon standartlarını karşıladığı, ancak normal işleyiş sırasında emisyonun standart değerin 40 katına çıktığı belirtildi.
       
      Volkswagen’in bu yöntemle EPA’nın üstünde önemle durduğu Temiz Hava Yasası’nı ihlâl ettiğine dikkat çekiliyor. Geçtiğimiz yılın kasım ayında Hyundai ve Kia’ya yasayı ihlâl ettikleri gerekçesiyle 100 milyon dolarlık rekor cezalar kesilmişti.
       
      2009 ila 2015 arasında üretilen toplam 428 bin araçta söz konusu sistemin bulunduğu belirtilirken, EPA henüz araç sahiplerine yönelik bir çağrı gerçekleştirmedi. Jetta, Beetle, Golf, Audi A3 ile 2014 ve 2015 model Passat’lar emisyon sisteminin kullanıldığı otomobiller arasında yer alıyor.
       
      Kaynak


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.