Canuck

RX-8 Jantlar & Continental Extreme Contact DWS

Benim aracin stock lastiklerinden hic memnun degildim. Yeni lastik alirken de mevcut 16 inch jantlarin yerine 17 inch jant almayi planliyordum.  Aklimda 18 inch’e cikmak hic yoktu ama Craigslist’de cok uygun fiyata satilik OEM RX-8 jantlari gorunce kacirmak istemedim ve hemen gidip aldim.

 

Jantlar oldukca iyi durumdaydi fakat kenarlarinda kaldirima surtmelerden dolayi ufak cizikler vardi. Once dogrudan boya atmayi dusundum ama boyansa bile yakindan bakinca kenarlardaki cizikler boyanin altindan belli olacakti. Bu nedenle yapmisken bari tam olsun deyip cizikleri onarmaya karar verdim.

 

Bunun icin JB Weld kullandim. Epoxy bazli bir soguk kaynak urunu. Iki tupteki kremi karistirip sonra olusan macunu istenilen yere dolgu gibi surebiliyorsunuz.

 

1_zps77qkdrcs.jpg

 

Malzemeyi surdukten yaklasik 7-8 saat sonra tamamen kuruyup sertlesiyor.  Daha once boyle bir urun kullanmamistim ancak oldukca kolay. Sadece bombeli yuzeylerde yapmak biraz daha dikkat ve el aliskanligi istiyor. Calisilan yuzeyden birazcik daha kalin tabaka olacak sekilde surmek yeterli. Dolgu miktarini cok hassas ayarlamaya gerek yok. Cunku sonrasinda zimpara yapilacak. Ancak tabi ne kadar fazlalik olursa sonradan zimpara yapmasi da o kadar zaman aliyor. Ben surmek icin plastik bir bicak kullandim. Eksik olacagina fazla olsun dedim o nedenle malzemeyi bol tutmusum biraz J Macun kuruduktan sonra gorunum bu sekildeydi:

 

2_zpsazji7rai.jpg

 

Tamamen kuruyunca zimpara olayina girdim. Once 400 numara kalin bir zimpara ile kabasini aldim. Sonra 1000 numara zimpara yuzey iyice puruzsuz hale gelinceye kadar ince ayar yaptim. Islak da yapilabilir zimpara ama ben su kullanmadim. Bu arada jantlardaki eskiden kalma kursunlarini da soktum yeni lastik takilinca balans yeniden yapilacagi icin

 

3_zpslgjnwdph.jpg

 

4_zpsjgzqvlpe.jpg

 

Sonra jantlari basincli su ve Sonax, Simple Green vb urunler kullanarak iyice yikadim. Sira boyaya geldi. Normal jant boyasi kullanacaktim fakat renk hosuma gitmezse degistirmesi kolay olur diye Plastidip kullanmaya karar verdim. Plastidip’in Antracite rengi benim istedigim bir renkti (Koyu Gri bir renk). Ancak burada ki magazada sadece gunmetal ve siyah renkleri vardi. Antracite icin internetten siparis vermek gerecekti. Beklemek istemedim ve Gunmetal renkten aldim (maalesef istedigim bir renk cikmadi….)

 

5_zps1zygsxpy.jpg

 

Jantlari iyice temizleyip kuruttuktan sonra boya isine giristim. Toplam 3 veya 4 kat boyadim sanirim. Ilk tabakayi cok ince sonraki tabakalari normal bir sekilde yaptim. Ilk defa plastidip kullandim ve muhtemelen bir daha kullanmam.  Cunku boya miktarini ayarlamak zor geldi bana. Daha once sprey boya kullanmistim ancak Plastidip’de puskurtulen miktari tutturmak daha zor normal boyaya gore. Elini biraz yavas hareket ettirirsen hemen kumelenme yapiyor boyanan yuzey uzerinde. Neyse boya tamamen bittikten sonra bir de uzerine parlaklik katsin diye Plastidip’in Glossifier denilen seffaf cilasindan attim:

 

6_zps6iajda8a.jpg

 

Bu parlak tabakadan sadece 1 kutu almistim ve tamamen bitti fakat bana misin demedi. Cok az parlaklik verdi ve jantlar mat sekilde kaldi. Bir kutu olsaydi daha parlak olurdu herhalde.  Ancak zaten renk cok hosuma gitmedigi icin cok da onemli degil. Plastidip soyulmaya baslayinca rengi degistirecegim.

 

7_zpshrhx1qjf.jpg

 

Boya kuruduktan sonra sira lastik secimine geldi. Uzun bir arastirmadan sonra Continental Extreme Contact DWS modelinde karar kildim:

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Continental&tireModel=ExtremeContact+DWS&tab=Sizes

 

RX-8 jantlari 18 inch ve genisligi 8 inch. Lastik capinda ve taban genisliginde asiriya gitmeden en uygun 225/40/18 oldugu icin bu boyutlardan siparis verdim. Zaten Mazda 3’un ust modelindeki lastikler 215/45/18 dolayisi ile OEM’e cok yakin oldu yeni jant ve lastiklerin olcusu. Onceki ve sonraki gorunum su sekilde:

 

ONCE:

 

9_zps3sxpkmun.jpg

 

 

 

SONRA:

 

IMG_20150827_180123603_zpscdr45nlw.jpg

 

IMG_20150827_180331169_zps72s5n1km.jpg

 

 

Fazla asiri olmamak sartiyla buyuk jant her aracin gorunumunu degistiriyor gercekten. Ancak estetigi bir kenara birakirsak bile hem jantlardan hem de lastiklerden oldukca memnunum. Surus konforunda bekledigim kadar bir kayip olmadi.  Hatta su anki hali daha cok hosuma gidiyor diyebilirim. Daha dar ve sert lastik yanaklarina bir de Conti’nin yol tutusu ve lastik basina 2 cm’lik taban artisi  eklenince su anda yol ve direksiyon hissi cok daha iyi. Bugun yagmurda kullandim ve yeni lastiklerin yol tutusundan cok memnun kaldim.

İlhan, sergio_01, SpeedMazda ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız, belasız keyifle kullanmanız dileği ile. :nazar:

 

Paylaşım için teşekkürler. Ellerinize, emeklerinize sağlık.

Canuck bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık, güzel, detaylı bir anlatım ve uygulama olmuş. Plasti dip sonrasında istediğiniz renk koduna göre boyatınca daha da içinize sinecektir. 18" jant ve lastik taktığınızda 16" ile arasında büyük kayıplar yaşamadığınızı söylemişsiniz buna sevindim. Bende kendi aracımın jantlarını bir kaç ay içerisinde değiştirmeyi düşünüyorum bu düşüncenizi de dikkate alacağım.

Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bijonlar da  boya istiyor bence :)

 

18"  x 8J   ile aracın yürüyüşü ciddi hantallaşacaktır ama    215/48 /18 ölçüsü yerine 225 /40 /18 takarak

651mm çapında lastik yerine 637mm çapında lastik takmışsınız ve buradan bir miktar tork kazanmışsınız. araç da 7mm alçalmış oldu.  

güle güle kullanın.  bende 18" istiyorum ama 7Jx 18"  malesef bulunmuyor..  

bizim halkımız biraz cahil  9-9.5  lar var piyasada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız, belasız keyifle kullanmanız dileği ile. :nazar:

 

Paylaşım için teşekkürler. Ellerinize, emeklerinize sağlık.

Tesekkurler Ilhan. Amin, cumlemize.

 

Elinize sağlık, güzel, detaylı bir anlatım ve uygulama olmuş. Plasti dip sonrasında istediğiniz renk koduna göre boyatınca daha da içinize sinecektir. 18" jant ve lastik taktığınızda 16" ile arasında büyük kayıplar yaşamadığınızı söylemişsiniz buna sevindim. Bende kendi aracımın jantlarını bir kaç ay içerisinde değiştirmeyi düşünüyorum bu düşüncenizi de dikkate alacağım.

Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

Tesekkurler SpeedMazda. Evet su ana kadar olumsuz bir etkisini gormedim. Tam tersine yol tutus ve direksiyon hissi acisindan daha iyi bile oldu. Tavsiye ederim. Ancak jant secimini iyi yapin derim. OEM boyut ve offset'e en yakin cok agir olmayan jant olmasi iyi olur.

 

Bijonlar da  boya istiyor bence :)

 

18"  x 8J   ile aracın yürüyüşü ciddi hantallaşacaktır ama    215/48 /18 ölçüsü yerine 225 /40 /18 takarak

651mm çapında lastik yerine 637mm çapında lastik takmışsınız ve buradan bir miktar tork kazanmışsınız. araç da 7mm alçalmış oldu.  

güle güle kullanın.  bende 18" istiyorum ama 7Jx 18"  malesef bulunmuyor..  

bizim halkımız biraz cahil  9-9.5  lar var piyasada

 

Evet Zealot.  Kalan boyayi bijonlara boyayi atacagim bir ara. Gerci ilk lastik degistirme de hemen soyulacak ama en azindan bir sure goze batmaz. Senin de belirttigin gibi jantin boyutlari cok guzel oldu. OEM RX-8 jantlari tam uydu diyebilirim. Direksiyon cok, cok hafif sekilde agirlasti fakat olumlu anlamda. Hani bazi modellerde comfort/Sport seklinde direksiyon sertlik ayari olur o sekilde. Vakit bulunca her iki set-up jant-lastik set-up’in agirliklarini olcecegim. Benim tahminim agirlik acisindan fazla fark olmadigi yonde. 
 

 

Screen%20Shot%202015-09-01%20at%208.53.1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.