Mümin

Tiguan
VW Tiguan Kamuflajsız

Bence ön görüntüsü Passat ın aynısı olacak ve çok yakışacak. Sizce ?

 

2016-vw-tiguan-kamuflajsiz-yakalandi.jpg

 

Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'ndaki tanıtımının hemen öncesinde yeni nesil 2016 VW Tiguan Kanada'da bir Carscoops okuyucusu tarafından kamuflajsız şekilde görüntülendi. Üretim öncesi model büyük ihtimalle bir reklam çekimi için kullanılıyordu. Beklendiği gibi VW Tiguan kutu benzeri şeklini terk ederek daha lüks ve daha SUV benzeri bir tasarımı sahiplenecek. Tasarımda 2015 Detroit Auto Show'da tanıtılan VW Cross Coupe GTE konseptinden etkiler görülüyor. Ön kısım kamuflajsız görüntülenemese de, önde bir çift köşeli bi-xenon far ve ön panjura doğru akan LED gündüz sürüş ışıklarının kullanıldığı düşünülüyor.

 

Fotoğraflarda devrimsel yenilikler içeren 2016 VW Tiguan'ın yan profili ve arka kısmı ise net görülüyor. Yan kısımda 18 inç elmas kesim alaşım jantlar, ön kanatta ufak bir krom element, yan profil boyunca akan bir krom şerit, pencere çizgisini ve tavan raylarını vurgulayan krom çerçeveler dikkat çekiyor.

 

Üst kısımda geniş panoramik cam tavan ve köpekbalığı yüzgeci tipi anten görülüyor. Arka kısma baktığımızda ise şık bir çift yatay LED arka lamba, daha geniş arka cam, çatı spoyleri, tamponda bir krom şerit ve krom ikiz egzoz borularını görüyoruz.

 

VW Tiguan MQB platformu üzerine inşa edildi. Bu platform önceki PQ35 platformundan 100 kg daha hafif ve daha gelişmiş. Modelin bazı motorlarının (yine MQB platformu kullanan) 2015 VW Golf'den alınması bekleniyor. Bunlar arasında 1.4 TSI ve 2.0 TSI motorların yanı sıra 1.6 TDI ve 2.0 TDI dizel seçenekler de var. Modelde VW'nin yeni 10 kademe DSG otomatik vitesi kullanılalbilir ya da 7 kademe DSG vites sunulmaya devam edilebilir.

 

Standart VW Tiguan'ın yanı sıra daha sonra 7 koltuklu bir versiyon ve coupe stilinde bir Tiguan CC de çıkacak. VW Tiguan 2016 yılında piyasada olacak.

 

2457124364-2016-vw-tiguan-ilk-gizli-resi

İlhan ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 tdi seçeneği olursa satışı artabilir. Konsolu merak editorum yine polo gibi mi olacak? Golfe benzetseler bari.

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pazar Türkiye için iyice kızışmaya başlıyor.

Demode iç ve dış tasarımdan kurtulan ve 1.6 tdi dsg ile satılma ihtimali olan Tiguan'dan tutun, performans ve ekonomi olarak çok iddialı gelen, aynı 1.6 170hp motorla hem ABD'de hem de Türkiye'de satışa sunulan yeni Tucson ve takipçisi müstakbel yeni Sportage..

1.6 dizel otomatik kombinasyonu ve geliştirilmiş iç kalitesiyle(inceledim,beğendim) yeni Kadjar

Tabi bunların yanında yeni 1.5 ecoboost motorla sunulan iyi performans, kalite ve kaltieli offroad sistemi bulunan ama tüketim konusunda üzen kuga.

Kaşkaydan bahsetmeye gerek yok zaten

Segment yeni ve kaliteli araçlarla yenileniyor. Eğer Tiguan çok satarsa her kesime hitap eden motor, şanzımanlarıyla ve Doğuş Oto Pazarlaması ile harmanlanarak satacaktır. Yanılmıyorsam hem yüksek güçlü 1.6 turbo benzin otm hem de 1.6 dizel otm seçeneğini bir arada sunan ilk temsilci tiguan olur.

Kaşkayda 1.2 benzin var ama performans isteyenleri tatmin edemez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence in konsol da dışındaki olduğu gibi Passat tan izler taşıyacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2016-vw-tiguan-frankfurt-lansmani.jpg

Volkswagen tasarımı ve mühendisliği tamamen yeniden yapılan Tiguan'ı Frankfurt Motor Show'da tanıtacak. Yeni tasarımı ve teknolojisi ile Tiguan evrim geçirdi. Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı yeni nesil Volkswagen SUV'nin tanıtımına sahne olacak. İlk nesil Tiguan'ın 2.64 milyon adet satılmasının ardından, Alman otomobil üreticisi Volkswagen şimdi yeni Tiguan'ı Frankfurt'ta dünyaya sergilemeye hazırlanıyor. Tiguan bu kez gerçekten yeni, bir devrim değil adeta evrim geçirmiş. İkinci nesil Tiguan Volkswagen Group için MQB platformu üzerine inşa edilen ilk SUV oldu ve her açıdan geleceği yansıtıyor. 

 

Yeni Tiguan kapılarını 17 Eylül'de açacak ve 27 Eylül'e kadar devam edecek Frankfurt Motor Show'da, R-Line on-road, off-road, plug-in hibrit GTE olmak üzere dört versiyonla tanıtılacak. Tanıtılacak üretim versiyonları arasında Tiguan R-Line, klasik on-road modeli ve arazi koşullarına uyumlu off-road versiyon bulunuyor. Tiguan GTE ise plug-in hibrit konsept. 160 kW / 218 PS sistem gücü bulunan konsept SUV modelin geleceğini yansıtıyor. Tiguan GTE'de büyük bir yenilik olarak tavana entegre güneş panelleri de yer alacak. Buradan sağlanan yenilenebilir enerji pile aktarılacak ve yıllık 1000 kilometre ilave enerji sağlayacak, yani elektrikli sürüş mesafesini arttıracak.

 

DB2015AL03902_large_JPG%20-%20Kopya1.jpg

 

Anahtar kelimelerle yeni Tiguan
Tasarım: Tiguan'ın güçlü, orijinal SUV tasarımı tamamen yenilendi.
Teknoloji: Tiguan Volkswagen Group bünyesindeki MQB platformu ile üretilen ilk SUV. 
Karakter: Daha uzun, daha geniş, daha alçak. Yeni otomobilin mimarisi sportif boyutlara sahip.
Üretim: Tiguan dünya prömiyerini Frankfurt Otomobil Fuarı'nda R-Line versiyonu, klasik on-road versiyonu ve off-road versiyonu ile yapacak.
Konsept otomobil: Volkswagen Tiguan GTE konseptini de Frankfurt'ta tanıtacak. Tak-çalıştır hibrit konsept 100 kilometrede 1.9 litre yakıt tüketiyor ve çatısında güneş panelleri var.
İnovasyon: Tiguan GTE'nin tavanındaki güneş panelleri elektrikli sürüş mesafesini arttırıyor.
Güvenlik: Şehiriçi Acil Durum Freni ve Yaya Takip Sistemi ile birlikte gelen Ön Kısım Asistanı, aktif motor kaputu, Şerit Asistanı ve Otomatik Çapırşma Sonrası Fren Sistemi standart olarak geliyor.
İç kabin: Bagaj kapasitesi 615 / 1655 litreye (145 litre daha fazla) yükseltilmiş ve arka oturma bölgesi artık daha geniş.
Sürüş sistemi: 85 kW / 115 PS – 176 kW / 240 PS güç aralığındaki geniş motor seçenekleri %24'e kadar yakıt ekonomisi sağlıyor. 
Piyasa çıkışı: En başarılı Alman SUV'sinin yeni nesli 2016 yılının Nisan ayında piyasada olacak.

 

DB2015AL03903_small1.jpg

 

A-SUV segmentinde patlama yaşanıyor
Volkswagen'e göre A-SUV segmentinin global satışları 2018 yılı itibariyle yıllık 9 milyon adete ulaşacak. Bugün bu rakam yılda 8 milyonun biraz üzerinde. Yeni Tiguan özellikle bu piyasa segmentinin ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş. Günlük işlerinde ve kişisel hayatlarında geniş ve kullanımı esnek ve kolay bir yardımcı olarak milyonlarca aile yeni çağın gereklerine uygun bu otomobili beğeniyor. 

 

1 yıl içinde 500 binin üzerinde Tiguan SUV üretildi. Modelin ilk nesli 2007 yılı sonunda piyasaya çıkartıldı. Bugüne kadar 2.64 milyon adet Tiguan üretildi. Yeni nesil gelirken, Volkswagen Temmuz 2015'te bir kez daha Almanya'da en çok satın alınan SUV otomobil oldu. A-SUV segmentindeki genel büyüme trendi Tiguan serisinin gelişiminde de açıkça görülebiliyor. 2014 yılında 500 binin üzerinde Tiguan otomobil üretildi, bu rakam bir önceki yıla göre %9 daha fazlaydı.

 

DB2015AL03902_small1.jpg

 

Her sınıftan Volkswagen SUV'ler
Volkswagen için, yeni Tiguan bir SUV atağının başlangıcını belirtiyor. Gelecek yıllarda marka dünya çapında farklı piyasa ve segmentlerin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanmış başka inovatif SUV'ler de çıkartacak. Volkswagen özellikle ABD'de sunduğu SUV serisini yeni ürünlerle genişletecek. Haberler SUV otomobillerin pazar payının Çin'de de artacağını ortaya koyuyor. Avrupa'da da bu tür araçlara ilginin yükselmesi bekleniyor. Avrupa'nın tersine ABD ve Çin'deki sürücüler daha uzun aks açıklığına sahip versiyonları tercih ediyor. Bu da yeni Tiguan'ın neden baştan beri iki farklı aks mesafesi ile üretildiğini açıklıyor. “Uzun” Tiguan bazı piyasalarda 2017 yılının bahar aylarında satılmaya başlanacak.

 

Çok amaçlı yeni Tiguan her koşula uygun bir SUV
MQB platformu Tiguan'ı tüm yönlerden geliştiriyor. En yeni Volkswagen SUV'nin boyutları oldukça sportif, tasarımı çok karizmatik ve arabanın ağırlığı Euro-5 motorlar kullanan bir önceki modelden 50 kg daha hafif. İç kabin genişliği ve bagaj kapasitesinde de ciddi bir artış söz konusu. 615 litre olan bagaj kapasitesi arka koltuklar katlandığında 1655 litreye çıkıyor. Kapasite eski modele göre 145 litre artmış. 

 

Bu arada, motorlarda da verimlilik anlamında iyileşmeler var. Yeni modelde 8 motordan oluşan zengin bir seçenek yelpazesi sunulmuş. Motorların güçleri 85 kW / 115 PS ile 176 kW / 240 PS aralığında. %24 daha fazla yakıt tasarruflu oldukları halde motorlar eskisinden daha güçlü. Yeni 4MOTION Active Control sistemi de dört çekişli sürüşü daha fazla kişiselleştirme ve her koşula uyarlama imkanı sunuyor. Üstün sürüş sistemi konsepti sayesinde Tiguan 2500 kilograma kadar olan treyler yüklerini kaldırabiliyor. 

 

DB2015AL03905_small1.jpg

 

Sürüş yardımı sistemleri aracın kullanım kolaylığını, dinamizmini ve güvenliğini (şehir içi acil fren, yaya takibi, şerit asistanı ve otomatik kaza sonrası freni gibi standart sistemlerle) mükemmel hale getiriyor. Otomatik kaza bildirimi, online trafik ve otopark bilgileri, araç durum raporu gibi online hizmetler kullanıcılara pek çok kolaylık sunuyor, bunun yanı sıra kabinde günümüzün tüm Apple ve Android cihazları ile başarılı entegrasyon sağlanmış. App Connect ve Media Control uygulamaları ile telefon ve tabletler arabanın multimedya sisteminin parçası haline geliyor. Bütün bu özelliklerle Tiguan Volkswagen'in A-SUV segmentinde çıtayı yükseltecek, yeni bir çığır açacak bir modeli haline gelmiş. 

 

Tasarım konsepti – devrim yerine evrim
İkinci nesil Tiguan'da Volkswagen tasarımcıları segmentine ilerici ve rekabetçi bir çekilde yeni bir tasarım kalitesi getiren bir SUV yarattılar. Arabanın çizgilerinin keskinliği ve mantığı kadar dominant karakteri de Tiguan'a onu rakiplerinden net bir şekilde ayıran bir görsel profil kazandırıyor. Dış cephe ve iç kabin mükemmel bir ahenge sahip. Çığır açan bu tasarım konsepti yeni ve orijinal bir başyapıt ile sonuçlanmış. 

 

Güvenlik: 21. yüzyılın SUV'si
Tiguan'ın yeni bir SUV tipini temsil ettiğinin ve sınıfında çığır açtığının önemli bir kanıtı da trafikteki diğer araçlar ve yayalar ile ilişkisi. Yeni aktif kaput, şehir içi acil fren, yaya takip sistemi, şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı gibi özellikler yeni Tiguan'ın gündelik trafikte güvenliğini ciddi ölçüde geliştiriyor ve yoldaki diğer araçları ve yayaları da koruyor. Aktif kaput: Bir yaya ya da bisikletçi çarpışma esnasında temas ettiğinde kaputu kaldıran bir mekanizma. Bu sayede tehlikeli yaralanmalar önleniyor. 


Yaya Takibi ve Şerit Asistanı: Tiguan yeni çağın otomobili. Maksimum güvenlik elde etmek için en inovatif sürüş yardımı sistemlerini kullanıyor. Kaza sonrası otomatik fren sistemi, ön kısım asistanı, şehir içi acil fren ve yaya takip sistemleri yeni modelde standart olarak geliyor. Arabanın önündeki trafiği izleyen radar temelli ön kısım asistanı yola doğru çıkan bir yaya tespit ettiğinde sürücüyü uyarıyor. İkinci adımda araba otomatik fren yapıyor. Kamera temelli şerit asistanı sistemi ise sürücü sinyal vermeden şeritten çıkarsa uyarı veriyor ve sonrasında arabanın hakimiyetini ele alarak tekrar şeride sokuyor. Bu sistemle özellikle kırsal yollarda karşıdan gelen trafiğin yol açtığı risk azaltılmış oluyor. Ön kısım asistanı ve şerit asistanı ulaşılabilir fiyatlı çok satan modellerde trafik güvenliği anlamında yeni bir çığır açacak.

DB2015AL03904_small_JPG.JPG

Volkswagen yetkililerinin açıklamaları:
Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Heinz-Jakob Neußer: 
“Tiguan yeni sürüş yardımı ve iletişim sistemleri ve ayrıntılardaki mükemmelliği ile segmentinde standartları yeniden belirleyecek”. 
“Ön kısım asistanı ve şerit asistanı ulaşılabilir fiyatlı çok satan modellerde trafik güvenliği anlamında yeni bir çığır açacak”.
“Aktif kaput, bir yaya ya da bisikletçi çarpışma esnasında temas ettiğinde kaputu kaldıran bir mekanizma. Bu sayede tehlikeli yaralanmalar önleniyor”.
“Tiguan her milimetresi ile mükemmel tasarlandı. Günlük işlerinde ve kişisel hayatlarında geniş ve kullanımı esnek ve kolay bir yardımcı olarak milyonlarca aile yeni çağın gereklerine uygun bu otomobili beğeniyor.” 
“Pek çok sürücü için geniş bir SUV artık MPV'lerin yerini alıyor. Yüksek oturma pozisyonu, genişliği ve özgün görünümü ile günlük kullanıma da uygun bir otomobil. Yeni Tiguan'da bu özellikler 2500 kilograma kadar çıkan treyler kapasitesi ile de destekleniyor. Modelde en iyi dört çekişli sürüş sistemlerinden birisi de standart donanım olarak geliyor: 4MOTION. Bu da otomobili gerçekten her koşula uygun hale getiriyor."
Volkswagen Tasarım Şefi Klaus Bischoff:
“Modüler çapraz matriks bize tasarım için mükemmel iskeleti oluşturan yeni bir platform verdi. MQB platformu SUV ile buluştu ve bu çok iyi oldu. Temel sağlam olduğunda ve doğru boyutlar tanımlandığında çok iyi bir otomobil üretme şansınız yükselir. Biz de bu mükemmel fırsatı değerlendirdik”.
“Otomobilin çizgilerinin keskinliği sağlamlığı ve düzgünlüğü gösteriyor. Elmas gibi kesilmiş, olağanüstü keskin ve olağanüstü net. Bu aynı zamanda çok tutkulu”.
“Kabataslak çizdiğinizde -tıpkı Beetle'ın iki tekerlek bombesi ve eğimli çatısı ile çizdiğimiz gibi-, yeni Tiguan kendisini diğer tüm SUV'lerden ayıran, benzersiz çift karakter çizgisinden oluşan bir siluet ile tarif edilebiliyor.”

 

 

 

2495123948-2016-vw-tiguan-ilk-resim-gale

 

2495754868-2016-vw-tiguan-ilk-resim-gale

 

2495846742-2016-vw-tiguan-ilk-resim-gale

34RAA88 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu açmamda ki sebep. @emregc arkadaşımın aşağıda ki mesajına istinaden olmuştur.
       
      "Mazda'nın Skyactiv projesi ile tasarımda , sağlamlıkta ve ekonomiklikte yaptığı baştan ayağa iyileştirmeleri bu görüşten muaf tutuyoruz. Ama VW,  Audi, BMW , Mercedes  gibi yenisi ile  3 sene önceki kasası arasında çok fark  olmayan araçlar için harcananlar havaya gitmektedir, yani hava atmak için ."
      1. Nesil Golf  
      1974 yılında "Maksimum bagaj kapasitesi ve güvenlik" vaad ederek pazara katıldı.

       
       
      2. Nesil Golf
      1986 yılında ABS sistemi ilk kez modellere uygulandı.
       

       
      3. Nesil Golf
      Golf 20 yaşında.
       

       
      4. Nesil Golf
       
      Isıtmalı koltuklara ve yan hava yastıklarına sahip ilk Golf.
       

       
       
      5. Nesil Golf
       
      2003 yılında 6 farklı hava yastığıyla üretime sunuldu.

       
       
       
      6. Nesil Golf
       
      2008 yılında az yakıt tüketimi sağlayan Turbo Dizel motor teknolojisine geçildi.
       

       
      7. Nesil Golf
       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Volkswagen 2017'den itibaren piyasaya süreceği 1.5 litrelik turbo motoru hazırladığını açıkladı.

      Detroit Auto Show'da VW CEO'su Herbert Diess Golf 7'nin makyajlanmasıyla birlikte 1.5 litrelik dizel ve benzinli motorları sunmayı planladıklarını söyledi. Otomobil yılın sonuna doğru tanıtılacakken, motorlar yılın ilk gününden itibaren olmasa da 2017 içinde sunulacak.
      1.5 litrelik turbo benzinli motor mevcut 1.4 TSI motorun yerine geçecek ve silindir deaktivasyon teknolojisi, direkt enjeksiyon ve yeni bir turbo ile geliştirilmiş olarak gelecek. 1.5 litrelik dizel motor ise bilinen 1.6 TDI'ın yerine geçecek.
      VW, üretim maliyetlerinin mevcut ünitelere göre daha yüksek olacağını söyledi ama yeni motorların daha hafif ve daha tutumlu olacağını ekledi. Planlarının Audi, SEAT ve Skoda da dahil olmak üzere çeşitli modellerle farklı bölgelerde her iki motoru da satmak olduğu söylendi.
      Herbert Diess 1.5 litrelik ünitelerin 1.4 TSI ve 1.6 TDI ünitelerin sahip olduğu küçük ve kompakt sınıftaki geniş çeşitliliğe sahip olmayacağını belirtti.
    • Ali
      Yazan: Ali
      “Skandal” araçların 2016 sonuna kadar düzeltileceği açıklandı
      Dünya çapında 11 milyon aracın egzoz gazı emisyon değerlerini özel bir programla manipüle eden Alman Otomobil devi Volkswagen, Ocak ayından itibaren skandaldan etkilenen araçları geri çağıracak. Göreve geldikten sonra Frankfurter Allgemeine Zeitung’a ilk demecini veren VW’nin yeni CEO’su Matthias Müller, Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi’ne çözüm önerilerini bu hafta içerisinde sunacaklarını söyledi.    OCAK AYINDA BAŞLAYACAK Müller, Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi’nin sunulan öneriyi kabul etmesi durumunda hemen harekete geçeceklerini belirterek,” Önerinin kabul edilmesi durumunda hemen yedek parça siparişlerini vereceğiz. Her şey planlanan şekilde devam ederse, Ocak ayından itibaren tamir işlemine başlayabiliriz” dedi. Matthias Müller, 2016 yılı sonuna kadar, skandaldan etkilenen araçlarının tamamını düzelmeyi hedeflediklerini söyledi.   11 MİLYON DEĞİL, 9.5 MİLYON Müller, FAZ’e skandaldan etkilenen araçların bugüne kadar sanıldığından daha az olduğunu açıkladı. Gazetenin aktardığı bilgilere göre, skandaldan etkilenen araç sayısı 11 milyon değil, 9.5 milyon. VW CEO’su Müller’in ifadelerine göre, skandaldan etkilenen kimi araçlar, sadece programın güncellenmesiyle düzeltilebilecek durumda. Ancak, bazı araçlara ciddi müdahale gerekiyor. Bu araçlar için “Gerekirse parça değiştiririz” diyen Müller, müşterilerin bundan etkilenmeyeceğini söyledi.   MASRAFLAR TASARRUFLA KARŞILANACAK Skandal nedeniyle ortaya çıkan masraflar ve olası cezaları tasarruf önlemleriyle karşılamaya hazırlanan Volkswagen, kimi yatırımları durdurma ya da ertelemeye hazırlanıyor. Müller, futbol kulübüne destek konusunu da bu çerçevede gözden geçireceklerini belirtiyor.   Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/vw-manipule-edilen-araclari/ekonomi/detay/2127974/default.htm?VID=499272
    • Mehmet Özdemir
      Yazan: Mehmet Özdemir
      ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA),  Volkswagen’in emisyonla ilgili düzenlemelerin etrafından dolaşmak için özel yazılımlar kullandığını iddia etti.
       
      Şirketin 2009’dan bu yana bazı modellerin testinde ”yenilgi aracı” olarak adlandırılan bir araçtan faydalandığı söyleniyor. Cihazın sadece otomobil emisyon testindeyken çalıştığı, ancak kirlilik oluşumunun zirve yaptığı normal sürüş esnasında çalışmadığı belirtiliyor. EPA’dan yapılan açıklamada bu yöntem sayesinde otomobilin laboratuvarda ve testlerde emisyon standartlarını karşıladığı, ancak normal işleyiş sırasında emisyonun standart değerin 40 katına çıktığı belirtildi.
       
      Volkswagen’in bu yöntemle EPA’nın üstünde önemle durduğu Temiz Hava Yasası’nı ihlâl ettiğine dikkat çekiliyor. Geçtiğimiz yılın kasım ayında Hyundai ve Kia’ya yasayı ihlâl ettikleri gerekçesiyle 100 milyon dolarlık rekor cezalar kesilmişti.
       
      2009 ila 2015 arasında üretilen toplam 428 bin araçta söz konusu sistemin bulunduğu belirtilirken, EPA henüz araç sahiplerine yönelik bir çağrı gerçekleştirmedi. Jetta, Beetle, Golf, Audi A3 ile 2014 ve 2015 model Passat’lar emisyon sisteminin kullanıldığı otomobiller arasında yer alıyor.
       
      Kaynak


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.