Guest infsphinx

Doğru Motor Kapatma ve Marş Etme Sırası...

Bu konuda 63 ileti var

gideceğiniz yere ulaştığınızda ve aracınızı güvenli bir şekilde park ettikten sonra artık motoru kapatacaksınız...

şimdi gelelim güvenli motor kapatma ve ilk marş etme sırasına...

arabayı park ettikten sonra frene basıp vitesi boşa alıp el frenini çekiyoruz motoru kapatmadan böylece yükü frene bindiriyoruz ondan sonra vitesi p ye alıp motoru kapatıyoruz ve ayağımızı frenden kaldırıyoruz...

eğer ilk önce el frenini çekmeden vitesi p ye alıp motoru kapatır ve sonrasında da el frenini çekerek aracı sabitlerseniz ilk marş ettiğinizde arabanın altından tak diye bir ses gelir :D ki baya üzücü olabilir... yükü şanzımana bindirmiş bir şekilde bırakmışsınızdır çünkü aracınızı...

ondan sonra arabanızı tekrar çalıştıracaksınız... vites p deyken anahtarı on konumuna getirip yanan ışıkalrın sönmesi için bekliyoruz böylece motor yağlanıyor ve benzin borulara itiliyor... bir süre bekledikten sonra aracı marş ediyoruz ve 10 - 15sn rölantide çalıştırıyoruz... bunu yapmamızdaki amaç eğer aracı çalıştırıp hemen hareket ederseniz belli bir süre sonra özellikle 1. vitesden 2. vitese geçerken araç sanki itiliyormuş gibi ani bir itmeyle vitese geçer vitese geçtiğini belli eder ki bu da konfor açısından istenmicek bir durum... vitesler yağ gibi geçsin isteriz demi...

şimdi bu kadar bilgiyi okuduk öğrendik ... :D :D :D gelelim biz nasıl uyguluyoruz bu sırayı...

ben başlayayım ben olabildiğince yukarıda yazdığım sırayı uygulamaya çalışıyorum... ve şu anda da sizi dinliyorum buyrunuz... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O sesi ilk duyduğumda hissettiğim korkuyu anlatamam :D

Bu sırayı yeni öğrendiğim için hiç uygulamadım diyebilirim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben manuelde de buna benzer bir sıra uyguluyorum, vites boştayken el frenini çekip kontağı kapattıktan sonra vitese takarım, marşa basmadan önce de ışıkların sönmesini bekliyorum Volkan uyaralı beri... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben manuelde de buna benzer bir sıra uyguluyorum, vites boştayken el frenini çekip kontağı kapattıktan sonra vitese takarım, marşa basmadan önce de ışıkların sönmesini bekliyorum Volkan uyaralı beri... :)

abi o ışıkalrın sönmesini beklemeden marş ettiğinde öyle bir ses çıkıyor ki anlatam... cıccıcıcıcıcıyyyy aman motor gitti diosun...

ben yapmıştım bi kere... acayip acelem vardı cart diye marşladım... aman derim bi daha hayatta yapmam... o sesi duyduktan sonra bikaç sene yaşlandım yani... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanamıyorum hepsini doğru yapıyormuşum.

Bide araç giderken P'ye almayı deneyin.Çok hoşunuza gidecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanamıyorum hepsini doğru yapıyormuşum.

Bide araç giderken P'ye almayı deneyin.Çok hoşunuza gidecek.

Ben onu istesem de yapamam arada R var :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben onu istesem de yapamam arada R var :D

Ben Lantiste başarmıştım.Hem onunda arasında R vardı.Allahtan çok ağır gidiyordum.Nasıl,neden oldu hatırlamıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Lantiste başarmıştım.Hem onunda arasında R vardı.Allahtan çok ağır gidiyordum.Nasıl,neden oldu hatırlamıyorum.

Eskiden olsa benimde olabilirdi ama artık olmaz çünkü mandalsız geçmiyor R ve P ye yani bunu becermek için çok çalışmak lazım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir de amaç nedir araç giderken p ye almaktaki?

servisle yakın bir irtibatımız mı var yoksa komisyon mu alıyoruz... :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir de amaç nedir araç giderken p ye almaktaki?

servisle yakın bir irtibatımız mı var yoksa komisyon mu alıyoruz... :D :D :D

Bir amaç yok ortada :) Ben sadece cevap yazdım. Zaten Murat'ta isteyerek atmamış :)

Neden savunmaya geçtim onu da bilmiyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir de amaç nedir araç giderken p ye almaktaki?

servisle yakın bir irtibatımız mı var yoksa komisyon mu alıyoruz... :D :D :D

Vallahi ben zaten istemeden yapmıştım.Nasıl becerdim hatırlamıyorum.

Servisle pek alakam yok fakat severim arkadaşları.Bu aralar işleri kesat.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden savunmaya geçtim onu da bilmiyorum :)

Seversin beni  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Seversin beni  :D

Tabii yaa severim :D Lakin yüzünü unuttum unutacam bir görüşemedik yıl olacak neredeyse :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anladım abi zaten istemeden p ye geçirdini de bize yapın dedin ya ondan dedim servisle bi alakan mı var die... :D :D :D

burda herkes birbirine yardım etmeye çalışıo ya işe yarar bişidir die denicez sonra alıcaz şansızmanı elimize... :D

işe yarar bişeye bak hareket halinde vitesi p ye almak... :D

geyikti yani... yanlış anlaşılsın istemem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anladım abi zaten istemeden p ye geçirdini de bize yapın dedin ya ondan dedim servisle bi alakan mı var die... :D :D :D

burda herkes birbirine yardım etmeye çalışıo ya işe yarar bişidir die denicez sonra alıcaz şansızmanı elimize... :D

işe yarar bişeye bak hareket halinde vitesi p ye almak... :D

geyikti yani... yanlış anlaşılsın istemem...

Yok ya rahat ol.Zaten kimse benim yazmamla P'ye almaz.Kaldıki benim yazımdan sonra P'ye alıp şanzımana dahıtınca bir daha P'ye almaz.Araba giderken P'ye almanın kötü bir şey olduğunu anlamış olur ve yeni bir şey öğrenmiş olur hayatta.  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilmiyorumki hangisini önce yaptığımı bir dikkat edeyim bakalım  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilmiyorumki hangisini önce yaptığımı bir dikkat edeyim bakalım  :)

abi bi dikkat bakalım hangi sırayla yapıosun...

lakin bunlar mekanik sistem için gerçekten çok önemli ufak ayrıntılar... yıllar sonra karşınıza çıkmaması için olabildiğince dikkat edelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kurallara uyalım uymayanları uyaralım" :D

gece saat 4 te çıkan trafik programlarını hatırlattın abi bana... :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.