Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Performans Değerlendirmeleriniz


xanatoliax
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili dostlar  , araçla ilgili en çok dillendirilen mevzu bu . Donanım , tasarım  harika ama performans diye biten cümle sayısı fazla  , 3. nesil mazda 3 sahibi olan ve diğer benzinli araçları kullanmış arkadaşların objektif bir kıyaslama yapmasını rica ediyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelik manuel kullanıcısıyım. Civic kullandım, tsi golf kullandım, gdi i30 kullandım, eski kasa corolla kullandım, astra kullandım. Civic kısa vites oranları ve daha çok devir çevirebilme özelliğiyle corolla da alt devirlerdeki canlılığıyla performans olarak üstün. Golf ve astra ise turbo sayesinde çok daha iyi performans gösteriyor. i30 da ağırlığı nedeniyle kaybediyor ama motoru fena bir motor değil. Bir 1.6 atmosferik japon motora yakın bir performansı var araçlarımızın. 1.5 değil de 1.6 olsa ve 130 küsür hp olsa daha iyi bir iş çıkarabilirdi performans açısından. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3     1.5   manuel vitesi 0-100 hızlanması 10.1sn      bu rakam  oldukça iddaalı.    

 

buyrun rakiplerinin manuel viteslerinin  0-100 hızlanmaları ..       mazda 3 yavaş diyen beri gelsin.   

 

 

 

135hp benzinli i30 manuel 9.9 sn      1270kg    

136hp dizel i30 manuel 10.2 sn     (en güçlü dizellerden)

 

125 hp civic benzinli  9.9 sn   sürücü hariç 1208kg

 

132 hp corolla benzinli 10.0 sn  sürücü dahil 1270 kg

90 hp corolla dizel 12.5 sn   sürücü dahil 1275 kg

 

115 hp astra hb benzinli  11.7 sn  

140 hp  astra hb  benzinli turbo 9,8 sn

 95 hp astra hb dizel 14,5 sn

115 hp astra hb dizel 11,6 sn

136 hp astra hb  dizel 10,3 sn

 

 

jetta  1,2 tsi 105 hp benzinli 10,7 sn

jetta  1.4 tsi 125hp benzinli 9,6 sn

jetta  1.6 tdi 105hp dizel 11,7 sn   

 

 

 

türkiyenin yarısı   105hp lik vw tdi kullanıyor.   seat skoda a3 passat jetta golf  vs.v.s.s.          neredeyse 12sn de 100 e çıkıyorlar.. kimse yavaş diye bu kadar reklam yapmıyor 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3     1.5   manuel vitesi 0-100 hızlanması 10.1sn      bu rakam  oldukça iddaalı.    

 

buyrun rakiplerinin manuel viteslerinin  0-100 hızlanmaları ..       mazda 3 yavaş diyen beri gelsin.   

 

 

 

135hp benzinli i30 manuel 9.9 sn      1270kg    

136hp dizel i30 manuel 10.2 sn     (en güçlü dizellerden)

 

125 hp civic benzinli  9.9 sn   sürücü hariç 1208kg

 

132 hp corolla benzinli 10.0 sn  sürücü dahil 1270 kg

90 hp corolla dizel 12.5 sn   sürücü dahil 1275 kg

 

115 hp astra hb benzinli  11.7 sn  

140 hp  astra hb  benzinli turbo 9,8 sn

 95 hp astra hb dizel 14,5 sn

115 hp astra hb dizel 11,6 sn

136 hp astra hb  dizel 10,3 sn

 

 

jetta  1,2 tsi 105 hp benzinli 10,7 sn

jetta  1.4 tsi 125hp benzinli 9,6 sn

jetta  1.6 tdi 105hp dizel 11,7 sn   

 

 

 

türkiyenin yarısı   105hp lik vw tdi kullanıyor.   seat skoda a3 passat jetta golf  vs.v.s.s.          neredeyse 12sn de 100 e çıkıyorlar.. kimse yavaş diye bu kadar reklam yapmıyor 

 

Bence istenilen şey, düşük devirlerdeki güç. Bu yüzden performans düşük gibi bir algı oluşmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fizik kurallarından biri şu şekildedir: V.t=X. Bu şu anlama gelmektedir: Alt hızları çabuk atlatan daha çok yol kat eder. Yani 0-100 değeri 12 sn olan bir araç düşük hızları daha çabuk geçerse 100km/h a geldiği zaman 10 sn'de tamamlayan araçtan daha ileride olabilir. Grafiklerde altta kalan alanlar alınan yolu göstermektedir. 0-100 değerleri eşit olan 2 örnek aracın alttaki gibi hızlandığını düşünelim. Gördüğünüz üzere 1. grafikteki araç daha fazla yol gitmiş olacaktır. 

 

Dediğim gibi turbo araçlar alt hızları daha kolay geçebiliyorlar. Civic ve corolla da aynı şekilde. Bu nedenle düşük tork değeri ve görece uzun vites oranlarına sahip araçlarımız performans olarak bu araçlardan biraz daha geridedir. 


 

Aracın 0-100 değeri 10.3 sn bu arada. Otomatik ise 11.6 sn. 

post-8383-0-75476100-1443777506.gif

post-8383-0-30420800-1443777513.gif

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fizik açıklamalarınız için teşekkürler, kafamda bir şeyler oluştu şimdi...

140hp 2.0 tdi passatların, hatta 1.6tdi larin,, 150 hp aracımı geçmesinin sebebi böyle şeyler olabilir demekki..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3     1.5   manuel vitesi 0-100 hızlanması 10.1sn      bu rakam  oldukça iddaalı.    

 

buyrun rakiplerinin manuel viteslerinin  0-100 hızlanmaları ..       mazda 3 yavaş diyen beri gelsin.   

 

 

 

135hp benzinli i30 manuel 9.9 sn      1270kg    

136hp dizel i30 manuel 10.2 sn     (en güçlü dizellerden)

 

125 hp civic benzinli  9.9 sn   sürücü hariç 1208kg

 

132 hp corolla benzinli 10.0 sn  sürücü dahil 1270 kg

90 hp corolla dizel 12.5 sn   sürücü dahil 1275 kg

 

115 hp astra hb benzinli  11.7 sn  

140 hp  astra hb  benzinli turbo 9,8 sn

 95 hp astra hb dizel 14,5 sn

115 hp astra hb dizel 11,6 sn

136 hp astra hb  dizel 10,3 sn

 

 

jetta  1,2 tsi 105 hp benzinli 10,7 sn

jetta  1.4 tsi 125hp benzinli 9,6 sn

jetta  1.6 tdi 105hp dizel 11,7 sn   

 

 

 

türkiyenin yarısı   105hp lik vw tdi kullanıyor.   seat skoda a3 passat jetta golf  vs.v.s.s.          neredeyse 12sn de 100 e çıkıyorlar.. kimse yavaş diye bu kadar reklam yapmıyor 

 

 

Üşenip hazırlayamamıştım sağol paylaştığın için :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kağıt üzerindeki verilerden ziyade gerçek kullanım hissiyatını merak ediyorum . Yani bir tsı kullanan ile mazda 3 kullanan kişi arada uçurum var mı der ? yoksa  turbo avantajı ufak bir fark yaratıyor mu der ? bunu merak ediyorum  . ifade edebilmişimdir umarım .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kağıt üzerindeki verilerden ziyade gerçek kullanım hissiyatını merak ediyorum . Yani bir tsı kullanan ile mazda 3 kullanan kişi arada uçurum var mı der ? yoksa  turbo avantajı ufak bir fark yaratıyor mu der ? bunu merak ediyorum  . ifade edebilmişimdir umarım .

Mazda3 ile uçurum var diyen ya yüksek motor araba sürmemiş olur veya arabadan anlamıyor. Turbo ile atmosferik kıyaslamak doğru pek değil ama ben kendi düşüncemi sana anlatayım.

 

Ben golf ve mazda3’ ün üç nesilini’ de kullandım.  Performans farkları rampa, sollamalar, ani hızlanmalar vb konularda vw üstün. Ama hem tatlı sürüş ve seninle bütün olan araç mazda3. Çünkü sürekli dip gaz giden insan olduğunuzu düşünmediğimden mazda3 alsanız da size yeterli olacak ama manual alın derim.

 

Performans konusunda takıntıları olan bir insansanız benim gibi otomatik sizi hiç ama hiç tatmin etmez mazda3 için. Hantal mı mazda3 asla yeterli artısı şu turbo fazla yakıt yakacak bastıkça atmosferik daima verilerini yakalar doğru kullanımda.

 

Sizin oturmuş bir sürüş karakteriniz mevcutsa ikiside aynı tadı hemen hemen verecek. Bizim insanımız araba yorumlarken genelde kullandığı seri araçlarla kıyaslar hiçbir zaman o teknolojiye yakın olanlarla kıyaslamaz. Siz golf alın ben size 1.4 150bg golf kullandırsam 122bg size tat vermez mesela J

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence mazda 3 performans konusunda tipinden kaybediyor çünkü aracı görenler büyük ve güçlü bir motorlu araba zannediyor, bana defalarca sormuşlardı bu araba 2.0 motor mu diye, yani araç spor sedan ve insanlarda haliyle beklenti çok. Ben memnunum performansından benim için sorun yok

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım power ve haliyle otomatik. Bu performans konusunda da çok şey yazıldı. Bende 1 yılı devirmiş bir Mazda'cı olarak yorumlarımı yazayım.

 

Performans konusunda haksızlık yapıyorsunuz beyler. Hep söylerim C segmentte her aracı kullanmışımdır. Bu araç güçsüz bi araç değil kesinlikle. Mazda'mı her koşulda da gördüm, 6 kişi tıkışıp havalimanına da gittik, yalnız başıma da çok kullandım zorladım da aracı, klima açık/kapalı, zemin ıslak/kuru hertürlü.

 

Motor tork eksikliğinden dolayı baygın gibi geliyor başta. Ama 1.6 dizel 300nm torku olan araçla kapışınca uzun vadede kafa kafaya gidiyorsunuz. Araç 3000 ile 5000 devir arasında çok iyi bir güç sunuyor. Ama egsoz sisteminden dolayı 5000 devirdeki gürültü (bize göre keyif) rahatsız ediyor. Bu da insanlarda kalitesizlik hissi oluşturuyor. Oysaki araç motor sesi açısından çok sessiz. Sadece egsoz sesi fazla. Araç ağzına kadar yüklüyken rampa çıkıyorum, 4bin devirde tutuyorum ve hiçbir sıkıntı yok. Gayet canavar gibi güçlü tırmanıyor.

 

Performans açısından tek eleştirim 6. vites :( Sanırım 5. vites ile 6. vites arasındaki dişli farkı çok çok az. Araçta 6. vites boşuna varmış gibi hissediyorsunuz. Çekiş çok zayıf yüksek hızlarda. Hızınız yüksekse ve biraz daha hızlanmak isterseniz işiniz zor. Tork dişli oranını iyi ayarlayamamışlar sanırım. Araç 130km hızdayken 6. viteste iken aktif tork değeri belki 80-90nm ye kadar düşüyor gibi hissediyorsunuz. 4. 5. vitese çekmek zorunda kalıyorsunuz.

 

Bu sorunun kaynağıyla ilgili mantık yürütünce şöyle bir ihtimali güçlü gördüm. Bu 6 ileri skyactiv şanzuman bence 2.0 benzinli motora göre tasarlanmış ve 1.5 için yeni, sağlıklı, etkili dişli oranları geliştirilmemiş. Bu da Mazda'nın bir eksiği. 1.5 SkyActiv-G motordan, iyileştirmeler ile daha canlı bir performans alınabilirdi diye düşünüyorum.

 

Netice olarak 3. nesil Mazda 3'cüler.. Aracımız gayet yeterlidir rahat olun. Her at sahibine göre kişner. Hakkını verir, huyunu bilirseniz Mazda'nız fazlayıyla güçlü bi araç. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler dilerim...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel cevaplar teşekkür ederim öncelikle , bende bir power kırmızı babasıyım :)  o kadar çok aynı şeyden bahsedilince tereddüte düştüm  , diğer araçlar uçuyor bizimki kanı mı diye :) ama şu 2 yorum ben ce çok doğru , birincisi araç spor sedan bu sebeple spor araba perfonmansı bekleniyor . ikinciside şanzıman 2.0 motora göre tasarlandı ki çok doğal bizim gibi saçma vergi sistemi olan bir ülke yi mi düşünsün adamlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6. vites olayına katılmıyorum. 6. vites ekonomi vitesidir. Düz yolda sabit hızda gitmek istediğiniz zaman kullanmanız gerekir. Hızlanmak için 6. vitesi kullanırsanız zaten hızlanmaz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de 1 yıldır mazda sahibi olma keyfini yaşıyorum. performans olarak düşük değil ancak uçan kaçan bir şey bekleyenler hüsrana uğrar... hem uçacak hem yakıtı düşük olacak? atmosferik olacak ama turbo tadı verecek? bence herkes ne istediğini bilirse ne aldığına dikkat eder ve zevkini çıkarması daha kolay olur :) SAYGILAR 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış görünümü haddinden fazla ön planda tutan bir milletiz. İşe bu yönü ile baktığımızda bu araçlar kendilerinden beklenen ( sahip oldukları değil ) performansı veremiyor gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Tsi vb. Motorlu araç alıp turbo sorunlarıyla uğraşacağıma atmosferik motorla keyfime bakarım arkadaş[emoji41][emoji41][emoji41]

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anlaşılıyor ki tipini görenler araba uçsun istiyorlar. yukarıda zealot arkadaş çok net rakamları koymuş ortaya. tabi çoğunda şekil şemal olmayınca kimse "niye gitmiyo la bu" da demiyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teknik verilerden değil de pratikte ben performansını düşük bulsam da piyasadaki çoğu araçtan iyi onlara elimi kolumu bağlamıyor ama aşırıya kaçan bi yanı da yok ama 3000-5000 devir arası kullanırım bana şu şartlarda yeterli geliyor..tabi 2000 cc seçeneği olsa ona da hayır demezdim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 litrelik atmosferik motordan beklentilerin cok yuksek olmamasi lazim. Benim arac 2 litre ama arada daglar kadar fark oldugunu sanmiyorum. Bosuna kasmayin keyfini cikarak gidin.  Duz yol hizlanmasindan veya azami surat yonunden fazla bir sey beklemeyin. Fakat onden cekis bir arac icin viraj kabiliyeti hic fena degil (stock lastikleri daha iyileri ile degistirmek kaydiyla)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...