Jump to content

4 mevsim lastik


gobris
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar..

Gecenlerde baktim arabanin lastikleri artik tas devrindeki yontma tas lastikler gibi olmus.

E degistirmek lazim. Ama oyle kisa ayri yaza ayri lastik olayi biraz tuzlu olur gibime geliyor.

ama acaba 4 lastik alayim onlere 2 kis lastigi takayim baharda da 2 lastik daha mi alayim bilemedim. Neyse

4 mevsim lastik sordugumda ve michelin tercih ediyorum dedigimde herkes Michelin Pilot Primacy HP diyor ama yurtdisi sitelere falan baktigimda bu lastigin yaz lastigi oldugunu okuyorum.

Asil istedigim exalto a/s ama o da trde bulunmuyormus malesef.

Neyse.. soyle 4 mevsim kullanabilecegim baska bir model tavsiye eden varmi. malum ankaranin soguguna dayanmak zor. yoksa sen git kis lastigi sunu al.. yaz lastigi de bunu al diyen olacka mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar..

Gecenlerde baktim arabanin lastikleri artik tas devrindeki yontma tas lastikler gibi olmus.

E degistirmek lazim. Ama oyle kisa ayri yaza ayri lastik olayi biraz tuzlu olur gibime geliyor.

ama acaba 4 lastik alayim onlere 2 kis lastigi takayim baharda da 2 lastik daha mi alayim bilemedim. Neyse

4 mevsim lastik sordugumda ve michelin tercih ediyorum dedigimde herkes Michelin Pilot Primacy HP diyor ama yurtdisi sitelere falan baktigimda bu lastigin yaz lastigi oldugunu okuyorum.

Asil istedigim exalto a/s ama o da trde bulunmuyormus malesef.

Neyse.. soyle 4 mevsim kullanabilecegim baska bir model tavsiye eden varmi. malum ankaranin soguguna dayanmak zor. yoksa sen git kis lastigi sunu al.. yaz lastigi de bunu al diyen olacka mi?

Oğuzhan öncelikle şunu belirtmek isterim ki aldığım bilgiler ve kullanımdan sonra edindiğim deneyim şudur ki 4 mevsim diye bir lastik türü yok.

Zaten sen de söylemişsin yurtdışında lastikler yazlık ve kışlık diye ayrılıyor.  Sebebi de Kışlık olmayan lastiklerin +7 dereceden sonra  sertleşmesi. Bu sebeple önerilen iki set lastik takılması.

Ben Nokian aldım bir set yazlık bir set kışlık. Kışlık olan oldukça iyi tutuşa sahip buz üzerinde dahi, yazlık olan da bence sessiz bir lastik.

Volkan'ın önerdiği lastiğe gelince daha önce de söyledim W serisi bir lastiğe verdiğin paraya değmez özellikle de Ankara şartlarında kullanmayı düşünüyorsan

Orada bence kış lastiği almanda fayda var..

Bu sebeple ben de o şekilde kullanmaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

birilerinin itiraz edeceğine, o lastik alınır mı diyeceğine eminim ama yine de yazmazsam çatlarım. :)

neyi mi? işte bunu: Pirelli P2500

Bizzat denediğim, karlı yollarda dibine kadar test ettiğim bir lastik. Lastik hamuru olarak silika denilen bir hamur kullanılıyor ve düşük ısılarda bile özelliğini koruyor. hem yaz hem de kış şartlarında kullanılabilen bir lastik. Kusur olarak ise biraz sert bir lastik olmasını söyleyebilirim. Pirelli'nin internet sitesinde lastikle ilgili ayrıntılı bilgileri bulabilirsin ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bütün lastikçilerin ortak görüşü,Pirelli nin çok kaliteli ama çok geç ısınan bir lastik olduğu yönünde...yani ısınmadan performansı iyi değil,ama ısındıktan sonra çok iyi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adrenaline baktim da. 300 kagit diyorlar tanesine..

Amanin. Simdilik kalsin o.. Bir baska bahara :)

Neyse.. Sanirim Michelin Pilot alacam A/S olsaydi trde super olackati ama napalim. On tekerlekleri de kar lastigi ile degistiririm.

baharda da bir cift daha michelin alirim. Herhalde en temizi bu olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Niyetim var ama.. kesinlesmeden gelecegim gelmeyecegim demek istemedim sadece.

Bakalim hatundan arabayi alabilirsek gelecez en azindan :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankarada oturuyorsan bence iki takım lastik gayet mantıklı. Hatta kar için kullanılacak ise bir takım da sac jant alıp lastikleri jantlarla birlikte değiştirmek daha mantıklı ve ya ucuz ikinci el alaşım jantlar.

1.si kışın kayma riski çok fazla herhangi bir tatsız olay yaşandığında en azından aracın kendi jantlarına birşey olmamış olur (sonuçta kaldırıma yakın park ederken bile eğim ters ise kendiliğinden kayıp kaldırıma vurabiliyor...)

2.si orjinalden daha küçük jant çapı = daha fazla yanak mesafesi (tekerlek çapı sabit) dolayısı ile lastik havalarının daha çok indirilebilmesini , indirildiğinde de jantın yere vurması önlenmiş olur.

Lastik ömrü normal şartlarda 1yaz ve 1kış'tır. Bu nedenle lastik firmaları zaman zaman kampanyalar düzenleyerek ellerindeki lastikleri tüketme yoluna gider. Lastik kullanılıyorsa hamurun ömrü (özelliklerini tam koruyabilme süresi) 24ay'dır.

Vakumlu lastik ve 12ay kullanımı: Vakumlu lastik vantuz yapısı ile parlak , pürüzsüz olan buz ve düzgün yol yüzeyleri için iyi bir çözümdür. fakat hava sıcaklığı 10-12derecenin üzerine çıktığında ve kuru havalarda kullanılması oldukça yıpratıcıdır. Hamur özellikleri soğuk şartlar ve buz zemini için ayarlanmıştır. Ancak asfalt yüzeyi buz'a kıyas ile çok daha aşındırıcı olduğundan özellikle yaz aylarında lastik yüzeyinde sıvıklaşma gözlenir ve tabanı yıpranır , lastik birdahaki sezon için iş görmez vaziyettedir.

Lastik seçimi ; Lastik markalarının açıkladığı bilgiye göre yumuşak hamur 225taban ve sonrası performans lastikleri haricinde kullanılmamaktadır (silik lastikler hariç) ve her lastiğin taşıma kapasiteleri ve max. min. lastik başına ağırlık tabloları bulunur. lastiklerin ömrü için oldukça etkindir , ağırlık dağılımı ve aks yapısı. Lastiklerin tabanlarının geniş görünmesi için insanlar düz taban lastikler tercih eder , fakat orjinal aks / salıcak yapınız belirli açı toleransları içinde kalıyorsa lastik bir tarafından aşınma eğilimine girer ve dengesiz aşınma gözlenir , yol tutuşu azdır. ( rot ayarı bozukken olduğu gibi)  Yassı yanak tabir edilen lastikler bu araçlarda kullanılmalıdır. Gerçek performans lastiği yassı yanaktır. (yumurta taban vs... gibi isimler de konulmuştur)

Pirelli veya başka bir firma olsun üstün performans lastiklerini alabileceğiniz fiyatlar 500-2800ytl lastik başına fiyat olarak oynamaktadır. Fakat yaz için alınmış bir performans lastiği kesinlikle kışın kullanılmamalı , hem hamur özellikleri bozulur hem de istenilen performans alınamaz. Kuru zemin lastikleri ile ıslak zemin lastikleri dahi fark ediyor. Lastikçinizin "abi 280km/h hız için yapılmış bi lastik bu" demesi veya W , Y fln olması hiç birşeyi değiştirmez. Çünkü performans lastiklerin max. ömrü 2000-10.000km arasındadır.

Fakat denenmiş bir marka olarak fikir isterseniz ;

Hayatımda kullandığım en güzel lastik (performans serilerinin ömrü 3000-5000km sert kullanımda); Semperit : yaz/kış kuru zemin

Michelin Pilot Exalto : Kuru/ıslak , kışın performansı azalıyor

Pirelli P Zero : Yazın kuru zemin

Maxxis , Marshall , Kumho , Toyo : Islak zemin , Kuru zemin , Kış şartlarında orta tutuculuğa sahip , Drift için çok güzeller , diş derinlikleri azalmaz fakat size kendini fark ettirmeden sertleşir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Niyetim var ama.. kesinlesmeden gelecegim gelmeyecegim demek istemedim sadece.

Bakalim hatundan arabayi alabilirsek gelecez en azindan :D

Haber bekliyoruz o zaman. Tabii yalnız gelmeniz gibi bir durum söz konusu değil, biiyorsunuz değil mi? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...