Jump to content

Mazda 323 LPG'de Rölanti Sorunu


selbar33
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba değerli arkadaşlar;

Benim 97 model aracım LPG de rolanti 100 e kadar düşüyor, bazen stop ediyor. Trafikte zor durumda kalıyorum. Benzinde sorun yaşamadan kullanıyorum.

LPG ustasına gittim, LPG beyninin garantisi vardı, beynini değiştirdi, yeni bir beyin taktı, ancak buna rağmen sorun halen devam ediyor.

Rolanti bazen normal iken bazen dibe vuruyor.

Beyni değiştirdikten sonra sabahları zor çalışıyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda benzer şöyle iki konumuz var. Bilmiyorum göz attınız mı ama, size faydalı olabilir. Radyatör suyunuz filan tam mı ? Aklıma gelenle arasında forumda okuyup da aklımda kalanlar arasında. Egzoz, Emme menifoldu, rolanti motoru, boğaz kelebeği bunlarda yaşanan bir aksaklık, problem rolantiyi etkileyebiliyormuş.  Bunların durumu nedir gözden geçirmelisiniz. Sonuç itibari ile rolanti etkileyen birden fazla şey olabiliyor..

Geçmiş olsun kolay gelsin.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, İlhan :

Forumda benzer şöyle iki konumuz var. Bilmiyorum göz attınız mı ama, size faydalı olabilir. Radyatör suyunuz filan tam mı ? Aklıma gelenle arasında forumda okuyup da aklımda kalanlar arasında. Egzoz, Emme menifoldu, rolanti motoru, boğaz kelebeği bunlarda yaşanan bir aksaklık, problem rolantiyi etkileyebiliyormuş.  Bunların durumu nedir gözden geçirmelisiniz. Sonuç itibari ile rolanti etkileyen birden fazla şey olabiliyor..

Geçmiş olsun kolay gelsin.

 

 

 

Bu konulara baktım, çok teşekkür ederim. ama benim sorunum sadece LPG de iken, benzinde hiç bir sorun yaşamıyorum. Radyatörde, yada otomatik jikle de sorun olsa benzinde de sorun olur diye düşünüyorum. (Emin olmamakla birlikte)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Frene bastığınızda, farları açtığınızda uzunları yaktığınızda durum nasıl ? Çok yakın zamanda bu tip şikayeti olan arkadaşlarımızda oldu.. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

regülatörün sıfır olduğuna emin misiniz? regülatör değiştiyse enjektörler de değişim istiyordur. 

Hava akış sensörünü de temizletin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzer sorun bende de mevcut. Stop edecek kadar olmasa da lpgde 300 devirlerde çalışıyor kimi zaman normale donüyor. Sabah lpg de zor çalışıyor ve jikle devreye girmiyor. Benzinde hiç sorun yok. LPG regülatörü yeni sayılır. 4-5 kez gaz ayarı yapıldı.

Sanayideki ustalar kelebek milinden hava aldığını söylediler. Devir düşük olduğunda hava filtre kutusunun ağzını kapatıyorum devir de normale dönüyor. Aşırı hava almasının bir sonucu sanırım.

Bu arada konu canlıyken tekrar yazayım diğer bir konuda da yazmıştım. Balıkesir Manisa veya İzmir de bu işten anlayan karbüratör ustası tavsiyelerinizi beklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
06 Mart 2016 Pazar at 17:07, Mutlu Tekir :

regülatörün sıfır olduğuna emin misiniz? regülatör değiştiyse enjektörler de değişim istiyordur.

Hava akış sensörünü de temizletin.

Sorun regülatörden kaynaklanıyor olabilir diye regülatör ü tekrar değiştirdik, ancak sorun devam ediyor, enjektör ü değiştirme işi lpg ustasının mı motor ustasının mı işi acaba

06 Mart 2016 Pazar at 17:38, glx.35 :

Benzer sorun bende de mevcut. Stop edecek kadar olmasa da lpgde 300 devirlerde çalışıyor kimi zaman normale donüyor. Sabah lpg de zor çalışıyor ve jikle devreye girmiyor. Benzinde hiç sorun yok. LPG regülatörü yeni sayılır. 4-5 kez gaz ayarı yapıldı.

Sanayideki ustalar kelebek milinden hava aldığını söylediler. Devir düşük olduğunda hava filtre kutusunun ağzını kapatıyorum devir de normale dönüyor. Aşırı hava almasının bir sonucu sanırım.

Bu arada konu canlıyken tekrar yazayım diğer bir konuda da yazmıştım. Balıkesir Manisa veya İzmir de bu işten anlayan karbüratör ustası tavsiyelerinizi beklerim.

Evet sorunumuz aynı, Hava filtre kutusunun ağzının yarısı bantla kapalı zaten. Çözüm bulamadınız mı siz de?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen devam ediyor maalesef. Sabah çalışma sorununu şimdilik şöyle çözdüm: Marşa basmadan önce sadece kontağı açıp gaz pedalına 4-5 kez basıp marşa basıyorum kolay alıyor. Karbüratör tamirlencek ama hem burada usta yok büyük bir şehre gitmem ve usta tavsiyesi almam gerekli hem maddi durum şimdilik sıkıntılı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar araç 97 model ama karbüratörlü model fotografından gördüğüm kadarıyla yani bu arabada enjektör yok direk lpg mikserinden geçen lpg manifolda emilir.

Gelelim rölantinin düzensizliğine ; öncelikle benzinde bir sorun yok ise büyük ihtimalle araba bir yerlerden hava alıyordur, öncelikle aracı benzine alıp karbüratörün arkasından beyaz bir plastik içinden  bulunan vidadan karbüratör hava ayarı yapılması gerekir.

Güzelce ayar verildikten sonra, aracı lpg ye alınır. Lpgye alındıktan sonra tekrar motor ayar yapılır bu durumda hala düzensizlik varsa araba bir yerleden hava alıyor demektir. Hava filtresi ana girişinin dırışındaki girişler güzelce izole edilir. Karbüratör çevresindeki hortumlar ve üst sübap kapağından cıkıp hava filtresine giren bir parmak kalınlığındaki hortumun çatlak olup olmadığına bakılır. Kelebek milinde boşluk olup olmadığına bakılır boşluk fazla ise tamir gerekip gerekmediği tespit edilir.

Lpg havayı sevmez ve araçta bir aksilik varsa bu lpg de iken daha fazla kendini belli ettirir.

Bu konuda böyle bir makalem var okumanızı öneriyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08 Nisan 2016 Cuma at 09:38, NoooFearrrr :

Arkadaşlar araç 97 model ama karbüratörlü model fotografından gördüğüm kadarıyla yani bu arabada enjektör yok direk lpg mikserinden geçen lpg manifolda emilir.

Gelelim rölantinin düzensizliğine ; öncelikle benzinde bir sorun yok ise büyük ihtimalle araba bir yerlerden hava alıyordur, öncelikle aracı benzine alıp karbüratörün arkasından beyaz bir plastik içinden  bulunan vidadan karbüratör hava ayarı yapılması gerekir.

Güzelce ayar verildikten sonra, aracı lpg ye alınır. Lpgye alındıktan sonra tekrar motor ayar yapılır bu durumda hala düzensizlik varsa araba bir yerleden hava alıyor demektir. Hava filtresi ana girişinin dırışındaki girişler güzelce izole edilir. Karbüratör çevresindeki hortumlar ve üst sübap kapağından cıkıp hava filtresine giren bir parmak kalınlığındaki hortumun çatlak olup olmadığına bakılır. Kelebek milinde boşluk olup olmadığına bakılır boşluk fazla ise tamir gerekip gerekmediği tespit edilir.

Lpg havayı sevmez ve araçta bir aksilik varsa bu lpg de iken daha fazla kendini belli ettirir.

Bu konuda böyle bir makalem var okumanızı öneriyorum.

 

Çok aydınlatıcı olmuş, çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...