Jump to content

Mazda CX-5 K&N Hava Filtresi Uygulaması


Leskylor
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese Merhaba,

2015 Mazda CX-5 2.0lt Benzinli modeli için internette yoğun araştırmalar sonucu, K&N 33-2480 ürün kodlu hava filtresi almaya karar verdim. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2480

Kararımda özellikle yurtdışı sitelerde hava filtresinin 100 km'de 0.5 litreye varan yakıt tasarrufu sağladığı ve gaz tepkilerini hassaslaştırdığı yorumları etkili oldu. Ayrıca ürün 1 milyon mil garantili ve temizlenip tekrar kullanabiliyor. Kutunun içinden ürünle birlikte ayrıca garanti belgesi ve K&N yapışkanlı çıkartma çıkıyor.

Ürünü Türkiye'de sadece Eskişehir'de bulabildim (isteyenlere pm'den dükkanın ismini gönderebilirim). 250 TL bir maliyeti oldu. K&N'nin kendi sitesinde 85$ olduğunu varsayarsak açıkçası makul bir fiyat.

Ürün ayrıca 2.0 ve 2.5 lt Benzinli Mazda 6 ve Mazda 3'lerle de uyumlu. Dizel 2.2lt Mazda CX-5'le ise uyumlu değil.

1.jpg.b1aa56f395d2d6fb052dc2f3bf133aeb.j

Ürün elime geçtikten sonra OEM filtreyi değiştirdim. Açıkçası uygulaması oldukça rahat, yaklaşık 2 dakikada değiştirdim. Uygulama şu şekilde yapılıyor:

1. Hava filtresi kutusunun ön tarafında bulunan 2 gri klipsi parmağınızla açıyorsunuz. (yüzünüzün ön cama dönük olduğunu varsayıyorum)

2.thumb.jpg.6513f056707d933d3e514e1ee1c8

2. Hava filtresi kutusunu kendinize doğru çok az güç kullanarak çekip, yukarı doğru açıyorsunuz.

3.thumb.jpg.0325b9637beeb440af9d78cb0af1

3. Mazda OEM hava filtresini çıkarıp, K&N filtreyi yerleştiriyoruz. (Filtre yuvaya tam oturacak şekilde tasarlanmış, zaten ters yönde takamıyorsunuz)

4.thumb.jpg.5a93c331d18c3b5c81722c8d36b2

4. Filtre kutusunu önce ön cama yakın taraftaki sürgülü kısma oturtup, daha sonra ön taraftaki gri klipsleri kapatıyoruz.

5. Son olarak filtre kutusunu sallayıp sağlam olup olmadığını kontrol ediyoruz :)

6. İşlem tamam.

Ben hava filtresini taktıktan sonra otoyolda deneme sürüşü yaptım ve aracın gaz tepkilerinin hissedilir oranda arttığını gördüm. Araç çok daha atak ve motor 1. vitesten itibaren daha canlı tepkiler veriyor. Sanki önceden nezle olup burnu tıkanmış da şimdi Breathe-right takıyor gibi :)

Yakıt konusu için bir süre aracı kullanmam gerekiyor. Ancak gaz tepkileri daha canlı olduğu için insan gaza basma heveslisi oluyor, bu yüzden yakıt ekonomisi için sakin kalmak önemli.

Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

 

Not: Resimleri internetten buldum. Ancak uygulama birebir aynı.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorlar 4-2-1 headerslı, açık hava filtresiyle ses süper olur...

Video da 1:20 de After kısmında k&n açık filtre ile 2.0 skyactiv... Yalnız kaput izolasyonu olmaması dikkatimi çekti, buna yanmaz sünger izolasyon yapılırsa sesi daha da toklaştırır güzelleştirir..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm Skylar headerslı, yüksek sıkıştırmada olası vuruntuyu önlemek için... Özel piston kafaları ve enjektörler de var, doğuştan modifiye Fast and Furious

Açık filtre alıp kutu niye yaparlar ki, ısıdan izole etmek için yer var ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎21‎.‎03‎.‎2016 at 23:36, katil balina :

1.3 motora faydası olduğuna emin olsam dakkasında alırım. var mıdır  ki acaba?

2009 model Mazda 2 1.3lt için K&N 33-2924 hava filtresi mevcut. Yurtdışında hızlanmayı artırdığı ve yakıt tüketimini düşürdüğü ile ilgili yorumlar okudum. Ancak Türkiye'de bulunup bulunmadığını araştırmak gerek.

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx?type=auto&year=2009&make=MAZDA&model=2&engine=1.3L

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leskylor :

2009 model Mazda 2 1.3lt için K&N 33-2924 hava filtresi mevcut. Yurtdışında hızlanmayı artırdığı ve yakıt tüketimini düşürdüğü ile ilgili yorumlar okudum. Ancak Türkiye'de bulunup bulunmadığını araştırmak gerek.

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx?type=auto&year=2009&make=MAZDA&model=2&engine=1.3L

teşekkürler hocam bi bakayım ben  de. belki de sizin tedarik ettiğiniz yer getirtebilir. tükkan ismi paylasmakta sakınca yok diye biliyorum? varsa da özelden telefonlarını falan atarsaniz sevinirim.

tekrar teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, katil balina :

teşekkürler hocam bi bakayım ben  de. belki de sizin tedarik ettiğiniz yer getirtebilir. tükkan ismi paylasmakta sakınca yok diye biliyorum? varsa da özelden telefonlarını falan atarsaniz sevinirim.

tekrar teşekkürler

Benim aldığım yerin ismi Hot Rod Garage Cafe - Eskişehir: http://www.hotrodgaragecafe.com.tr/tag/eskisehir-hot-rod-garage.html

Bu arada hepsiburada.com'da da var istediğiniz bu ürün: http://www.hepsiburada.com/k-n-33-2924-mazda-hava-filtresi-p-OTKN332924

39 dakika önce, Mehmet Özdemir :

firmanın iletişim bilgilerini vermenizde bir sakınca yok sevgili @Leskylor

Tamamdır, yeni bir üye olduğum için forumun reklam politikasından çok emin değildim, o yüzden paylaşmadım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Leskylor :

Benim aldığım yerin ismi Hot Rod Garage Cafe - Eskişehir: http://www.hotrodgaragecafe.com.tr/tag/eskisehir-hot-rod-garage.html

Bu arada hepsiburada.com'da da var istediğiniz bu ürün: http://www.hepsiburada.com/k-n-33-2924-mazda-hava-filtresi-p-OTKN332924

Tamamdır, yeni bir üye olduğum için forumun reklam politikasından çok emin değildim, o yüzden paylaşmadım.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.3 motora faydası olduğuna emin olsam dakkasında alırım. var mıdır  ki acaba?

Eski aracımı (colt 1.3cc) aldığımda k&n kapalı kutu filtre vardı. Satmadan bir bakım önce filtrenin çok kirlendiğini ama bunun içinde özel bakım kiti almam gerektiğini öğrenmiştim. O kitler pahalı olduğu için K&n yi çıkartıp normal filtreye döndüm. Ben bir fark göremedim. Özetle 1.3 için uğraştığınıza ve temizlemenize değeceğini düşünmüyorum. Ama şu var kaliteli ömürlük bir ürün kullandığınızı bilerek kafanız rahat edecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ersinnsahin :

Eski aracımı (colt 1.3cc) aldığımda k&n kapalı kutu filtre vardı. Satmadan bir bakım önce filtrenin çok kirlendiğini ama bunun içinde özel bakım kiti almam gerektiğini öğrenmiştim. O kitler pahalı olduğu için K&n yi çıkartıp normal filtreye döndüm. Ben bir fark göremedim. Özetle 1.3 için uğraştığınıza ve temizlemenize değeceğini düşünmüyorum. Ama şu var kaliteli ömürlük bir ürün kullandığınızı bilerek kafanız rahat edecektir.

ben de 1.3  motorda çok fark edeceğini  düşünmüyorum. bizim gibi performans fakirleri böyle hususlarda hemen diker kulakları.  daha öncesinde pek çok kez rastladım bu muhabbete ama bilemedim, rivayetler muhtelif. şahsen biri "ben taktım iyi yönde fark etti" dediğinde hemen taktirmalıyım hissine kapılıyorum, iki dakka sonra biri "hiç fark etmedi" dediğinde de anında vazgeçiyorum:)

katil balina tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
‎22‎.‎03‎.‎2016 at 19:48, ersinnsahin :

Eski aracımı (colt 1.3cc) aldığımda k&n kapalı kutu filtre vardı. Satmadan bir bakım önce filtrenin çok kirlendiğini ama bunun içinde özel bakım kiti almam gerektiğini öğrenmiştim. O kitler pahalı olduğu için K&n yi çıkartıp normal filtreye döndüm. Ben bir fark göremedim. Özetle 1.3 için uğraştığınıza ve temizlemenize değeceğini düşünmüyorum. Ama şu var kaliteli ömürlük bir ürün kullandığınızı bilerek kafanız rahat edecektir.

Öncelikle kirli bir hava filtresi kullanıp, daha sonra yeni bir hava filtresi takıp bir fark görmüyorum demek bence çok teknik ve objektif bir yorum olmuyor. Konu açarken özellikle yorumlarımda objektif olmaya ve insanları yanıltmamaya dikkat ediyorum. Ayrıca hava filtresinin motorun 1.3 ya da 4.8 lt olmasıyla bir alakası yoktur. Bu filtrelerin öncelikli görevi, motora mümkün olan en yüksek hacimde temiz ve kaliteli hava sağlamaktır.

Bu tarz ürünlerin, aracını uzun süre kullanmayı düşünen ve aracına yatırım yapmak isteyen kişiler için olduğunu düşünüyorum. Kısa vadede pahalı bir ürünmüş gibi görünebilir.

Ancak gelin şöyle hesaplayalım; hava filtresi temizlik kiti 50 TL (hava filtresinin her 50.000 km'de bir temizlenmesi gerekiyor). Ben hava filtresini 250 TL'ye aldım. Toplam 300 TL oluyor ki bir daha (ürün 1.000.000 mil garantili) başka bir masraf yapmayacağım. Halbuki her 10.000 km'de değiştirilmesi gereken Mazda OEM hava filtresinin fiyatı 60 TL (işçilik hariç) ve kendi hava filtremi temizleyeceğim 50.000 km'ye kadar 5 kere hava filtresi değişecek, bu da toplam 300 TL yapıyor. Araç 100.000 km oldu, ben hala hava filtresini değiştirmedim ancak OEM masrafı 600 TL oldu.......vb.

Bunun dışında hava filtresini değiştirirken bile fark ettiğim kadarıyla OEM filtre ve bunun arasında dağlar kadar kalite farkı var (siz de kaliteli bir ürün olduğun belirtmişsiniz). Motorun kesinlikle daha fazla temiz hava alacağı, ürünün dizaynından belli oluyor. Ben de ürünü almadan önce internette yüzlerce kişinin yorumunu okudum. Kişilerin büyük çoğunluğu yakıt tasarrufu sağladığını söylüyor ancak şu an için yukarıda da bahsettiğim gibi bir yorum yapamam, kullanıp öyle yazacağım.

Sonuç olarak, bu forumu üye ya da değil birçok kişi okuyor ve forum üyelerinin burada katkı sağlarken net ve doğru bilgi vermesi gerektiğini düşünüyorum (örneğin pahalı demişsiniz ancak fiyatını belirtmemişsiniz).

İyi forumlar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle kirli bir hava filtresi kullanıp, daha sonra yeni bir hava filtresi takıp bir fark görmüyorum demek bence çok teknik ve objektif bir yorum olmuyor. Konu açarken özellikle yorumlarımda objektif olmaya ve insanları yanıltmamaya dikkat ediyorum. Ayrıca hava filtresinin motorun 1.3 ya da 4.8 lt olmasıyla bir alakası yoktur. Bu filtrelerin öncelikli görevi, motora mümkün olan en yüksek hacimde temiz ve kaliteli hava sağlamaktır.

Bu tarz ürünlerin, aracını uzun süre kullanmayı düşünen ve aracına yatırım yapmak isteyen kişiler için olduğunu düşünüyorum. Kısa vadede pahalı bir ürünmüş gibi görünebilir.

Ancak gelin şöyle hesaplayalım; hava filtresi temizlik kiti 50 TL (hava filtresinin her 50.000 km'de bir temizlenmesi gerekiyor). Ben hava filtresini 250 TL'ye aldım. Toplam 300 TL oluyor ki bir daha (ürün 1.000.000 mil garantili) başka bir masraf yapmayacağım. Halbuki her 10.000 km'de değiştirilmesi gereken Mazda OEM hava filtresinin fiyatı 60 TL (işçilik hariç) ve kendi hava filtremi temizleyeceğim 50.000 km'ye kadar 5 kere hava filtresi değişecek, bu da toplam 300 TL yapıyor. Araç 100.000 km oldu, ben hala hava filtresini değiştirmedim ancak OEM masrafı 600 TL oldu.......vb.

Bunun dışında hava filtresini değiştirirken bile fark ettiğim kadarıyla OEM filtre ve bunun arasında dağlar kadar kalite farkı var (siz de kaliteli bir ürün olduğun belirtmişsiniz). Motorun kesinlikle daha fazla temiz hava alacağı, ürünün dizaynından belli oluyor. Ben de ürünü almadan önce internette yüzlerce kişinin yorumunu okudum. Kişilerin büyük çoğunluğu yakıt tasarrufu sağladığını söylüyor ancak şu an için yukarıda da bahsettiğim gibi bir yorum yapamam, kullanıp öyle yazacağım.

Sonuç olarak, bu forumu üye ya da değil birçok kişi okuyor ve forum üyelerinin burada katkı sağlarken net ve doğru bilgi vermesi gerektiğini düşünüyorum (örneğin pahalı demişsiniz ancak fiyatını belirtmemişsiniz).

İyi forumlar,

Öncelikle şuan pek zamanım olmadığından mesajınızın tamamını okuyamadım belirteyim ama sanırım anlatımımdan kaynaklı bir yanlış anlaşılma olmuş. Filtre temizken de bendeydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir  bakım aralığında normal filtreden  2 kere değişirken K&N Filtre takılıp unutulabilir,  kafa da rahat eder,  temizliği geldiği zamanda eski filtreyi geçici takıp, ustasına temizletmeli... Kit almaya değmez sanırım, bir temizletip kullandınmı 50 bin km 3 sene demek aşağı yukarı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

K&N filtreyi 36.000 km de olan mazda cx-5 2.0 L aracımda denedim, yaklaşık 2 ay dır kullanıyorum. Son seyahetim de 525 km ( ankara -kastamonu ) de yakıt ortalaması 7.7 lt/100km olarak gerçekleşti, bu değer bugüne kadar en düşük ortalamam. Bu seyir de klima açık, tırmanma oldukça fazla, tasarruflu bir kullanım da özellikle yapmadım. Bu arada gaz pedalı ve motor tepkisin de aşırı olmasa da bir farklılık olduğunu söyleyebilirim. Ama şu bir gerçek ki katalog değerleri yakıt tüketimi açısından bir hayal, hangi şartlarda bunu sağladılar bilemiyorum,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...
21.03.2016 at 10:25, Leskylor :

Herkese Merhaba,

2015 Mazda CX-5 2.0lt Benzinli modeli için internette yoğun araştırmalar sonucu, K&N 33-2480 ürün kodlu hava filtresi almaya karar verdim. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2480

Kararımda özellikle yurtdışı sitelerde hava filtresinin 100 km'de 0.5 litreye varan yakıt tasarrufu sağladığı ve gaz tepkilerini hassaslaştırdığı yorumları etkili oldu. Ayrıca ürün 1 milyon mil garantili ve temizlenip tekrar kullanabiliyor. Kutunun içinden ürünle birlikte ayrıca garanti belgesi ve K&N yapışkanlı çıkartma çıkıyor.

Ürünü Türkiye'de sadece Eskişehir'de bulabildim (isteyenlere pm'den dükkanın ismini gönderebilirim). 250 TL bir maliyeti oldu. K&N'nin kendi sitesinde 85$ olduğunu varsayarsak açıkçası makul bir fiyat.

Ürün ayrıca 2.0 ve 2.5 lt Benzinli Mazda 6 ve Mazda 3'lerle de uyumlu. Dizel 2.2lt Mazda CX-5'le ise uyumlu değil.

1.jpg.b1aa56f395d2d6fb052dc2f3bf133aeb.j

Ürün elime geçtikten sonra OEM filtreyi değiştirdim. Açıkçası uygulaması oldukça rahat, yaklaşık 2 dakikada değiştirdim. Uygulama şu şekilde yapılıyor:

1. Hava filtresi kutusunun ön tarafında bulunan 2 gri klipsi parmağınızla açıyorsunuz. (yüzünüzün ön cama dönük olduğunu varsayıyorum)

2.thumb.jpg.6513f056707d933d3e514e1ee1c8

2. Hava filtresi kutusunu kendinize doğru çok az güç kullanarak çekip, yukarı doğru açıyorsunuz.

3.thumb.jpg.0325b9637beeb440af9d78cb0af1

3. Mazda OEM hava filtresini çıkarıp, K&N filtreyi yerleştiriyoruz. (Filtre yuvaya tam oturacak şekilde tasarlanmış, zaten ters yönde takamıyorsunuz)

4.thumb.jpg.5a93c331d18c3b5c81722c8d36b2

4. Filtre kutusunu önce ön cama yakın taraftaki sürgülü kısma oturtup, daha sonra ön taraftaki gri klipsleri kapatıyoruz.

5. Son olarak filtre kutusunu sallayıp sağlam olup olmadığını kontrol ediyoruz :)

6. İşlem tamam.

Ben hava filtresini taktıktan sonra otoyolda deneme sürüşü yaptım ve aracın gaz tepkilerinin hissedilir oranda arttığını gördüm. Araç çok daha atak ve motor 1. vitesten itibaren daha canlı tepkiler veriyor. Sanki önceden nezle olup burnu tıkanmış da şimdi Breathe-right takıyor gibi :)

Yakıt konusu için bir süre aracı kullanmam gerekiyor. Ancak gaz tepkileri daha canlı olduğu için insan gaza basma heveslisi oluyor, bu yüzden yakıt ekonomisi için sakin kalmak önemli.

Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

 

Not: Resimleri internetten buldum. Ancak uygulama birebir aynı.

Konuyu hortlatmış olacağım ama böyle bir uygulama yapmak aracın garantisini bozuyor mu. Yani bu filtreyi taktıktan sonra servise bakıma gidince ne olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...