Jump to content

Mazda 3 Dizel Hava Akış Senserü Temizleme Sonrası Yakıt Sarfiyatında Düşüş


ibrasoft
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar.

Dizel Mazda 3 sahibi olarak aynı motoru kullanan araçların forumlarını da ara sıra ziyaret ediyorum. Hiç bir sorunum olmamasına rağmen sorun yazıp arıyorum, çıkan sonuçları okuyorum.. Değişik bir merak benim ki...
HDİ, TDCİ, D2 vs... İsimler farklı ama motorlarımız aynı bildiğiniz gibi. Çalıştığım iş yerimdeki araçların bakım ve onarımlarını da ben takip ediyorum araçlara olan merakım yüzünden o işler de bana kaldı. Sorun değil değişik şeyler öğreniyorum :) Geçen sene Fiesta da  TDCİ bir aracın çekiş sorunu vardı, hava akış metre değişimi yapılmıştı.  Geçtiğimiz günlerde de yine focus  forumları gezerken hava akış metrenin ara sıra temizlenmesi gerektiği fazla kir bağlarsa parça değişimine gidildiği (parça fiyatını ben kontol etmedim ama 350-450 tl gibi rakamlardan bahsediyorlardı) ile ilgili yazılar okudum. 

Ekranda gördüğüm şehir içi tüketimim 6,5-7 TL/100 km aralığında. (Sürekli ev-iş giderem 7 civarında geziniyor, mesafem kısa 4km.) Ekranda bu değerler yazda da 0,5 LT daha eksik doluyor depo testim. 
 

Olaya direk ortadan dalmamak için giriş yaptım ama fazlada uzatmayayım. Benden önceki sahibinin sadece yetkili servis bakımı yaptığını biliyorum. Onun dışında ince işlerle uğraşmadığını düşündüğüm için hava filtresi ile turbo girişi arasındaki akış metreyi söktüm. Elektronik devre temizliğinde kullandığım kontak spreyi ile (yabancı forumlarda da bu veya IPV ile temizlenmesi tavsiye edilmiş) temizledim. Gözle görünür çok fazla toz yoktu. Hafif tozlanmış sadece, kurum kir birikintisi yoktu. Sprey ile temizleyip, filtreye de biraz hava tutup yerine taktım. (zaten bu hafta yağ ve filtreleri komple değişicem kendim)

Aracı çalıştırdım ekranda 6,4 LT yazan tüketim Bağcılar'dan Eminönü'ne sahilden trafiksiz yolda giderken 5.4 LT ye düştü.  Ki İstanbul içinde 4 aydır hiç görmedim bu değeri. 6,4 yazdığında 6 litreye doluyordu depom.
Depoyu akşam doldurmuştum, 30 km gece e5 de 80 km sabit hızla trafiksiz eve geldiğimde 6,4 olan ortalamamın Bağcılar'dan Eminönü'ne kadar olan bu kadar mesafede düşmesi çok şaşırttı. Ekrandaki hata oranını düşsem hadi 1 litre değil 0,5 litre düşmüş olsun tüketimim ama araç dip gazda daha bi istekli gibi geliyor. Motor soğukken rolantide çalışmadaki titreme, özellikle ikinci vitese biraz erken atınca (hala alışamadım 1 ve 2 nin arasının fazla olmasına) silkeleme büyük ölçüde kayboldu. Depoyu 3 gün önce doldurduğumda ekranda 7.1 yazıyordu, pompada 6,4 litreye doldu.(280 km yol yapmıştım.)  Şimdi 5.4 yazıyor hafta içi yağ değişiminden önce menzil 300 km civarı olunca yine doldururum depoyu . Pompadaki ortalamayı da yazarım o zaman. (Yağ ve filtre değişimi olmadan ölçmek istiyorum, bakımdan sonraki tüketimi ayrıca değerlendireceğim)

Bu hafta içi filtreleri ve yağı değişicem kısmetse, o zaman hava akış metreyi tekrar söküp hem sökümü hem de temizliği için fotoğraflar koymayı düşünüyorum. Temizlemeyi düşünen arkadaşlar için. Önceki aracım atmosferikti, ondaki boğaz kelebeği, rolanti motoru ve map sensörü temizliği gibi dizel araçlarımızda da hava akış metrelerin belirli aralıklarla temizlenmesi gerekiyor sanırım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de çok şaşırdım @Mehmet Özdemir:)
30 km nin trafiksiz ortalaması 6,4 LT... Temizlik sonrası ilave 40 km ile toplam 70 kmnin ortalaması 5.4 LT... Bir iki güne 300 kmye tamamlar tekrar doldururum depoyu o zaman pompa değerine göre daha kesin konuşabilirim... Malum bizimkiler ekranla pompa arasında bir miktar sapıyor.. (hiç eksik yazdığını görmedim hep fazla yazıyor ekranda gerçi  :) )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün aracın bakımını yaptım. Yağ ve filtrelerin değişimi vs...

Hava akış metreyi tekrar söküp fotoğrafladım. Bu arada iki gün önce depoyu tekrar doldurdum. 5.5 Litre olarak pompa değerini aldım. Hava akış metreyi temizlemeden önce full depodan yine yakın menzil (280 km idi, bu sefer 360 kmde doldurdum) için 6,4 Litre ortalama tüketime dolmuştu. 
Gittiğim mesafeler hemen hemen aynı. Belki biraz trafik azlığı olabilir %100 aynı demem mümkün değil ama tüketimde düşüş yaptığından şüphe yok.

Akış metre kırmızı pimli soketin takıldığı parça...
o7A6nQ.jpg

Yan dan 2 vida ile filtre kazanına bağlı. Sol tarafından esnek hortum ve kelepçe ile turboya gidiyor. 
Yani sökmek için 1 kelepçe gevşetmek, 2 vida sökmek yeterli.

l1kbBB.jpg


Temizlik için yağsız kontak spreyi kullanılmalı. Yağlı, wd40 vb ürünler üzerinde yağ birikintisi bırakıp toz tutmasına ve hasas olan tellerin işlevini yitirmesine sebep olabilir.

VYl32y.jpg

 

İlgilenen arkadaşlar için umarım faydalı olur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbrahim ellerine, emeklerine sağlık, güzel ve faydalı paylaşım.

120 Bin km'yi deviren benim dizel guzuyada uygulayım bakalım bu işlemi. :)

Keyifli forumlar diliyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, İlhan :

İbrahim ellerine, emeklerine sağlık, güzel ve faydalı paylaşım.

120 Bin km'yi deviren benim dizel guzuyada uygulayım bakalım bu işlemi. :)

Keyifli forumlar diliyorum.

 

Elektronikçilerden yağsız kontak spreyi bulabileceğin en pratik ve uygun temizleyici İlhan.. 7-8 TL ye alabilirsin.

İlave olarak ;Spreyi sıktıktan sonra kurutmak için kendi halinde güneşe bırakabilir, veya direk olmadan hafif hafif hava tutup spreyin daha çabuk kurumasını sağlayabilirsin. (soğuk modda saç kurutma makinesi de olur.)  Direk içine kompresör basınçlı hava tutmak sensöre zarar verebilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...