Fotifoti

Mazda CX-3 Otomatik DPF Temizliği - Rejenerasyon

Selam arkadaşlar. Biraz dikkatli bir şoför olarak Aracın zaman zaman fazla yaktığını fark ettim. Önce Yakıt filtresi Kaynaklı olduğunu düşündüm. Araya ameliyatlar falan girince epey bir süre bu şekilde kullandım. Araç arada (Bazen bir ay bazen 1 hafta) motor hazır ışığı söndürüp (Istop hazır değil yazıyor) yakıt içmeye Başlıyor. Bakımda Yakıt filtresini değiştik, ama hala aynı şeyi yapmaya devam etti.@Okkko'nun ikazı ve aynı sorunun tdi sahibi bir arkadaşta da olduğunu öğrenmem sonucunda, aslında bunun bir sorun olmadığı Aracın DPF filtresini temizlemek için yaptığı "rejenerasyon" olduğunu anlamış bulunuyorum. Nihayet :)

Yeni nesil tüm dizeller bunu yapıyor. O yüzden Yakıt ortalamanız yükseliyorsa bu DPF rejenerasyondan kaynaklanabilir. Sık sık kısa rotalar gidilmesi, motor ısınmadan hareket edilmesi ve kirli yakıt rejenerasyon sıklığını artırıyor.

Konu hakkında bilgi edildikçe içerik düzenlenecektir,

Şimdilik depo çeyreğin altına inmeden depoyu doldurmanızı ve aldığınız yakıtların ortalama sonuçlarına göre aynı yerden doldurmanızı tavsiye ederim.

DPF temizlerken Yakıt tüketimi

Normalde Yakıt tüketimi

Burak, platinium, M.E.G ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gösterge üzerinde dpf lambası var. Rejenasyon başladığı vakit aracın seyir halinin devamı stop edilememesi gibi eylemler yapılmalı. Eğer lamba yanmadan rejenasyon yapıyor ise iyi değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gösterge üzerinde dpf lambası var. Rejenasyon başladığı vakit aracın seyir halinin devamı stop edilememesi gibi eylemler yapılmalı. Eğer lamba yanmadan rejenasyon yapıyor ise iyi değil

Dediğim gibi yeni nesil tüm dizellerde vaziyet aynı. Tdi'da da uyarı ışığı yakmıyor. Filtre tamamen dolarsa dpf ışığı yanıyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende dpf rejenasyon yapmaz. Devirli kullanırım ara ara. İyi oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bende dpf rejenasyon yapmaz. Devirli kullanırım ara ara. İyi oluyor

Abi küçük şehirde sürekli kısa mesafe yaparsan yapıyor (10dk'lık sürüşler). Senin kadar devirli kullanamayız, kullanacak yol da yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar bu durumu bende farkettim.benim araç bunu 100-200kmde bir yapıyor.TP kullanıyorum yakıt degistirip deneyecegim.ama yine de çok sık degil mi bu durum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Merhabalar bu durumu bende farkettim.benim araç bunu 100-200kmde bir yapıyor.TP kullanıyorum yakıt degistirip deneyecegim.ama yine de çok sık degil mi bu durum?


Diğer başlığa yazdığım gibi durum. Bir de Servisler yeni yeni öğreniyor bu durumu. Bende uzun sure araçta sorun var sanarak dolaştım . Arkadaşların süperb ve kadjar'dan bildiğim onlarda yapıyor. Anlık yakıt bende her zaman acıktır sizin gibi. Bir de kulaklarim duymadığı icin yakıt ekranı da hep açık (İstop gösteren ekran). Motor hazır yerine hazır değil yazıyor dpf temizlerken. Gözümden kaçmaz yani :) temiz istasyon bulun, fark ediyor .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diesel Particulate Filter DPF Regeneration işlemi sırasında araba uyarı verir. Bu işlemi yaparken belli devirde ve sabit gitmenizi ister. Burada araç dpf temizliği yapıyor diyenler yanılıyor yani. Araç eğer bu esnada uyarı ışığı yakarsa doğrudur. Ama uyarı ışığı yanmıyorken bu işlem yapılmıyor bilginiz olsun.

anlık tüketim başlığına ayrıca yorumumu yazdım.

bu araç için yeni bültenler yolda bilginiz olsun. 

yakıt filtresinde ki sorundan kaynaklı tüketim değerleri değişken.

filtre değişti düzelme olmadı

yeni bülten ile tapa değişimi yapıldı.

düzelme olacak mı bakacağız. ben hiç sanmıyorum. bu aracın yakıt filtresi komple hatalı üretim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, jackjoker said:

Diesel Particulate Filter DPF Regeneration işlemi sırasında araba uyarı verir. Bu işlemi yaparken belli devirde ve sabit gitmenizi ister. Burada araç dpf temizliği yapıyor diyenler yanılıyor yani. Araç eğer bu esnada uyarı ışığı yakarsa doğrudur. Ama uyarı ışığı yanmıyorken bu işlem yapılmıyor bilginiz olsun.

anlık tüketim başlığına ayrıca yorumumu yazdım.

bu araç için yeni bültenler yolda bilginiz olsun. 

yakıt filtresinde ki sorundan kaynaklı tüketim değerleri değişken.

filtre değişti düzelme olmadı

yeni bülten ile tapa değişimi yapıldı.

düzelme olacak mı bakacağız. ben hiç sanmıyorum. bu aracın yakıt filtresi komple hatalı üretim.

 

Buraya da bırakayım o halde kullanım kılavuzundaki yazıyı. Sizin yazdıklarınızla ilk paragraftakiler uyuşmuyor.

vZzb5p.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@tarahumara bey tartışmalarda 2 görüş var siz sanırım reje durumunda ışık yanmalı diyorsunuz ama kılavuzdan benim anladıgım belli seviyeye gelince ışık yanacağı.ama problem rutin olarak ışık yanmadan bunu yapıyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 minutes ago, kutayavci said:

@tarahumara bey tartışmalarda 2 görüş var siz sanırım reje durumunda ışık yanmalı diyorsunuz ama kılavuzdan benim anladıgım belli seviyeye gelince ışık yanacağı.ama problem rutin olarak ışık yanmadan bunu yapıyor mu?

Benim dediklerimi yanlış anlamışsınız sanırım. Işık normal şartlar altında yanmamalı. Rejenerasyon sırasında da yanmamalı. Araç ne zaman rejenerasyon işlemini gerçekleştiremiyorsa o zaman ışık yanıyor. Eğer ışık sabit yanıyorsa, rejenerasyon yapılması gerekiyor fakat araç uygun ortamı bulamıyor anlamına geliyor. O yüzden açıklamasında eğer ışık sabit yanıyorsa, motor çalışma sıcaklığında 15-20 dk 20km/h hızın altına düşmeyecek şekilde sürün diyor. Yok eğer sabit değil de yanıp sönüyorsa, DPF sisteminin kendisinde bir sorun olduğunu ve yetkili servise başvurmanızı söylüyor. Benim bu klavuzdan anladığım bu. İngilizcesini okudum, onda da aynı şey yazıyor.

by8Xgn.jpg

M.E.G ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani sizde bizim ekstra yakma durumumuzu bu reje durumuna mı bağlıyorsunuz sonuç olarak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 minutes ago, kutayavci said:

Yani sizde bizim ekstra yakma durumumuzu bu reje durumuna mı bağlıyorsunuz sonuç olarak?

Ben ne kadar da bağlasam isabetli olmayabilir zira benzinli bir Mazda kullanıyorum. Teorik olarak bence mantıklı gözüküyor. Elektrikli bir araca geçene kadar, dizel araç kullanmayı da düşünmüyorum bu ve benzeri sebeplerden dolayı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.