Selman

Önemli Bir Yargıtay Kararı

Bu konuda 22 ileti var

Otomobil müşterisini sevindiren karar

Yargıtay, 6 kez akü ve elektrik aksamında arıza olmasına rağmen, sorunu düzeltilemeyen lüks otomobilin hatalı üretildiği gerekçesiyle geri iade edilmesini ve bedelinin faiziyle birlikte müşteriye ödenmesini kararlaştıran kararı onadı.

Güncelleme: 04:51 ET 10 Ocak 2008 Perşembe

İSTANBUL - 2004 model lüks bir otomobili aksesuarlarıyla birlikte, 334 bin 259 YTL’ye satın alan Mustafa Arpacı, 11 Mart 2004 tarihinde 90 kilometrede olan otomobilinin çalışmadığını fark etti.

Yetkili servis görevlilerince çektirilen ve bittiği belirtilen aküsü değiştirilen Arpacı’nın aracı, 4 gün sonra kendisine teslim edildi. Teslim aldığı otomobilinde 3 gün sonra yeniden akü kaynaklı arıza çıkan Arpacı, benzer sorunlar nedeniyle aracını 15 Ağustos 2004, 4 Nisan 2005 ve 18 Nisan 2005 tarihlerinde servise götürdü.

Bu sorunların dışında son olarak 15 Kasım 2005’de yeniden servise götürülen lüks otomobilin şarj tutmayan aküsü değiştirilip, diğer kontrolleri yapılarak 30 Ocak 2006’da sahibine geri verildi.

MÜŞTERİ: ARIZA ÜRETİM HATASINDAN

Otomobilinde yaşanan sorunlardan rahatsız olan Arpacı, daha sonra “aracının değiştirilmesi” talebiyle, otomobili üreten şirkete ve bu şirkete bağlı yetkili servis şirketi hakkında İstanbul 5. Tüketici Mahkemesinde dava açtı.

Mustafa Arpacı’nın avukatı Evren Balay tarafından hazırlanıp mahkemeye verilen dava dilekçesinde, fahiş bir bedel ödeyerek markasına güvendiği otomobili satın alan müvekkilinin, lüks araçtaki sorun kesin olarak giderilmediğinden değiştirilmesini istediği belirtilerek, bu talebin, otomobille birlikte teslim edilen garanti şartlarının 5. maddesine uygun olduğu savunuldu.

Dilekçede, söz konusu aracın 6 kez arızalanması yüzünden Arpacı’nın otomobilinden kesintisiz olarak yararlanamadığını ve sürekli olarak yolda kalma endişesini taşıdığı kaydedildi.

İthalatçı firma ile satış ve servis hizmeti veren şirkete, noter kanalıyla 3 Şubat 2006 tarihinde bir ihtarname gönderildiği anlatılan dilekçede, Arpacı’nın ihtarnameyle arızalı aracın aynı markalı yeni bir otomobille değiştirilmesini ya da bedeli olan 334 bin 259 YTL’nin, otomobilin alındığı tarihten itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte kendisine ödenmesini istediği bildirdi.

Dilekçede ayrıca, 90 kilometre yol yapan otomobilin akü ve elektrik arızası yapmasının, “kullanım hatası olamayacağı” belirtilerek, arızanın üretim hatası olduğu iddia edildi.

DAVALI ŞİRKET: KULLANICI HATASI

Davalı şirketlerin avukatları Alper Kılıçoğlu ve Berk Ali Çobanoğlu ise, mahkemeye sundukları itiraz dilekçelerinde, Mustafa Arpacı’nın satın aldığı otomobille ilgili daha önceden seçimlik hakkını, otomobilin onarımı yönünde kullandığını ve bedel iadesi talep edemeyeceğini savundu.

Dava konusu araçtaki arızanın kullanıcı hatasından kaynaklandığını ileri sürülen dilekçede, davacı Arpacı’nın otomobilden faydalanmaya devam etmesi yüzünden mahkemenin davanın reddine karar vermesini talep etti.

BİLİRKİŞİ: İMALAT HATASI

İstanbul 5. Tüketici Mahkemesi Hakimi Sevtap Kaya’nın talebi üzerine, arızalı otomobili bilirkişi olarak inceleyen İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Turgut Özaktaş, hazırladığı raporda, aracın kaçak testlere tabi tutulduğunu ve test sonuçlarında otomobilin üzerindeki akünün plakalarının sertleşmiş olması yüzünden şarj tutmadığını bildirdi.

Özaktaş, raporunda, aracın elektrik kaçağı ve 3 tane konforlu kapı açma kolunun arızalı olması dolayısıyla otomobilin “uyku moduna” geçemediği ve bu hususların otomobilin arızasının kullanım hatasından kaynaklanmadığını gösterdiğini ifade etti.

“Elektrik kaçağının kapı kollarındaki imalat hatasından kaynaklandığı” ifade eden Özaktaş, otomobilin onarımının da mümkün olduğunu vurguladı.

KARAR

Davayı karara bağlayan hakim Sevtap Kaya, 11 Nisan 2007 tarihinde yazdığı gerekçeli kararında, bilirkişi raporunda belirtilen “üretim hatası”na dikkat çekerek, 4077 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” göre, “tüketiciye ait ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ile ücretsiz onarımı isteme hakkına sahip olduğunu” anlattı.

Satıcının, tüketicinin tercih ettiği söz konusu talebi yerine getirmekle yükümlü olduğunu ve 4077 sayılı kanunda “arızanın 30 gün içerisinde giderilmemesinden satıcı, bayi, acente, temsilci, ithalatçı veya imalatçının sorumlu olduğunun açıklandığı”na dikkat çeken hakim Sevtap Kaya, yasa ve yönetmeliklere göre, aynı arızanın garanti süresi içinde 6 kez tekrarlanması ve bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumunda tüketicinin malın değiştirilmesi, bedel iadesi ya da ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceğini ifade etti.

MÜŞTERİ HAKLI

Hakim Kaya, kararında, davacının, açıklanan yasa ve yönetmeliklere göre “bedel iadesi” talebinde haklı olduğunun anlaşıldığını belirterek, malın ayıplı olduğunu ve ayıbın üretim hatasından kaynaklandığının belirlendiğini bildirdi.

Kararında, 6 kez tamire başvurulup, 3 kez akü değiştirilmesine rağmen otomobildeki ayıbın halen devam ettiğini ve öngörülen sürede giderilmediğini belirten hakim Kaya, dava konusu lüks otomobilin davalılara iade edilmesine hükmetti.

Hakim Kaya ayrıca, aracın fiyatı olan 334 bin 259 YTL’lik bedelin, söz konusu aracın davalılara iade tarihinden itibaren faiziyle birlikte davalılardan alınarak Arpacı’ya verilmesine karar verdi.

YARGITAY’IN ONAMA KARARI

İstanbul 5. Tüketici Mahkemesince verilen karara itiraz eden davalı şirketlerin avukatları, Yargıtaya başvurarak kararın bozulmasını talep etti.

Dosyayı inceleyen Yargıtay 13. Hukuk Dairesi de bir süre önce yayımladığı ilamında, mahkemenin kararını onadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"...Yetkili servis görevlilerince çektirilen ve bittiği belirtilen aküsü değiştirilen Arpacı’nın aracı, 4 gün sonra kendisine teslim edildi...."

Yok artık, bir akü 4 günde ha!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selman Abi 3-4 akü daa eskittimiydi olayı faiziyle birlikte rx8e baglar sanırsam :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selman Abi 3-4 akü daa eskittimiydi olayı faiziyle birlikte rx8e baglar sanırsam :tey:

Sende olayı nereye bağladın süpersin  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

334 bin liralık araba alın sizde istediğiniz kararı çıkarttırın mahkemeden kıcı kırık mazdayla olmaz o iş :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

334 bin liralık araba alın sizde istediğiniz kararı çıkarttırın mahkemeden kıcı kırık mazdayla olmaz o iş :D :D

Aslında aracın kıçının şekli değilde elinizde ne olduğu önemli burada... Tüketicinin Korunmasu Hakkında Kanuna uygun olarak Hazırlanan Garanti belgesi uygulama esaslarına ilişkin yönetmelik de herşey açıkça yazılmıştır. herkes hakkını arayacak yada şikayet etmeyecek, hak parası olana (tamam torpil yapabilir) özel bir durum değildir.

Garanti süresi içinde arıza yapa aracınız malksimum 30 gün içinde tamir edilerek size teslim edilmek zorunda ancak bunun için aracın arızasını yetkili servis, distribütor yada satıcıya bildirdiğinizi yada en sağlamı aracı teslim ettiğinize dair bir delil, iş emri, fatura yada teslim belgesi gibi bir deliliniz olmalı öncelikle... Bu bir aylık sürede de haklarınız var.. örneğin aracınız 15 günden fazla tamirde kalacaksa 16. günden tamirin bitmesi anına kadar size aynı niteliklere sahip bir araç tedarik etmek zorundalar... Etmezler ise araç kiralayın, bedelini tahsil edelim ama kafanıza göre yapmayacaksınız tabi bunu da...Aracın bozulduğunu bildirdiğinizi ispat edebiliyorsanız eğer bildirim anı 30 günün başlangıcıdır..

    Aracınız garanti süresi içerisinde olmak koşulu ile 1 yıllık periyot(360-365 gün) içinde aynı arızayı 2 defa yada farklı türden arızaları 4 defa yapar ve siz bunu ispat edebilirseniz(iş emri, fatura yada vs servis belgesi, imzalı kaşeli olacak) aracınızı değiştirme hakkınız var ancak bir şartla... Aynı arızanın 2. defa tekrarlaması halinde tamir değil değiştirilmesi talebinde bulunduğunuzu yazılı olarak (Mümkünse noterden) satıcı, distrübütöre bildirmeniz lazım, aynı şekilde farklı da olsa 4. arızada artık tamir etmeyin kardeşim diiceksiniz... Siz bir şey demezseniz tamir ederler, bir dahaki arızaya kadar değiştirme hakkınızı kaybedersiniz.... Bu arıza oranı (Mazda 3 için garanti süresi 3 yıl) garanti süresi içinde 6 ya ulaşırsa 6 cı da da değiştir deyin direkt olarak ancak tabi bu arızaların garanti koşullarına uygun olması lazım, kullanıcı hataları ile oluşmuş arızalar da zort oluyorsunuz... Aracınız tamir edildikten sonrada aynı arızayı çıkarır, tamirinin mümkün olmadığı anlaşılır yada 30 günlük tamir süresi içinde tamir bitmez ise(aracın bozulduğunu bildirirken dikkat edin, ispatlarsanız eğer bildirmden başlar bu süre) aracınızın değiştirilmersini talep ediyorsunuz KIÇI KIRIK da olsa aracın 0 km sini veriyorlar, vermek zorundalar, isterseniz parasını alın, varsa başka zararlarınızı da tabi (mECBURİ ARAÇ KİRALAMA, KONAKLAMA, YEMEK YOL VS..(ssk YOK))... Bi ara bir PEGUEOT 205 değiştirtmiştik.. Araç 2001 modeldi(detaya girmiim), ellerinde olmadığından 2001 (hali ile 2004 yılında) yerine 2004 model hemde spor modeli 2 kapı ve sunrooflusunu vermişlerdi... Bu da şans işte... Neyse MODERATÖR arkadaşlar isterseniz konuyu taşıyın sabitleyin haklarını bilsin vatandaş... Bu da bizim foruma ince, ufak bir katkımız olsun kendi çapımızda tabi... Sorularınız için özelden yazabilirsiniz vaktim oldukça bakarım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle fazla ciddiye almışın kıçı kırık lafını sanırım sen hariç herkes espiri oldugunu anladı  ;)lakin bu anlattıklarının ne kadarı uygulanıyor herşey kagıt üstünde iyi görünüyor fakat pratik??? ben bu kıçı kırık mazdayı aldıgımda şanzımanında problem çıktı talep etmeme ragmen tamir süresince araç alamadım sebep??? araç ancak yürüyemez durumda olursa verilirmiş sanzıman problemi olmasına ragmen arac servise cekicisiz geldiği için ikame arac olmazmış yani sözün özü kagıt üstündeki uygulanmayan yada alt satırlarda karınca duası gibi yazılmış(okunmasın görülmesin diye) abuk şartlara  baglı tüketici hakkı koruması bana bişey ifade etmiyor zira maduriyetim yanıma kar kaldı, daha uzun süreler gerek bazı şeylerin oturması için bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne problem olursa olsun kaskonuzdan çekici çağırın, ücretsizdir zaten o hizmet, önemli olan kayıt altına girmesi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne problem olursa olsun kaskonuzdan çekici çağırın, ücretsizdir zaten o hizmet, önemli olan kayıt altına girmesi..

işte zaten vurgulamaya çalıştıgım bu selman abi o kadar ufak detaylar varki bi anda haklarını kullanamaz hale geliyosun bazı şeyler daha tam netleşmemiş detayı bilmeyen haktan mahrum kalıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle fazla ciddiye almışın kıçı kırık lafını sanırım sen hariç herkes espiri oldugunu anladı  ;)lakin bu anlattıklarının ne kadarı uygulanıyor herşey kagıt üstünde iyi görünüyor fakat pratik??? ben bu kıçı kırık mazdayı aldıgımda şanzımanında problem çıktı talep etmeme ragmen tamir süresince araç alamadım sebep??? araç ancak yürüyemez durumda olursa verilirmiş sanzıman problemi olmasına ragmen arac servise cekicisiz geldiği için ikame arac olmazmış yani sözün özü kagıt üstündeki uygulanmayan yada alt satırlarda karınca duası gibi yazılmış(okunmasın görülmesin diye) abuk şartlara  baglı tüketici hakkı koruması bana bişey ifade etmiyor zira maduriyetim yanıma kar kaldı, daha uzun süreler gerek bazı şeylerin oturması için bence

Kıçı kırık demiş olmana takılmak için yazmıştım alınmışsın sanırım... Kusura bakma eğer cidiye aldınsa yazdıklarımı...

Bu arada Yasanın kağıt üstü olmaz ancak takip etmek hakkını aramak lazım... Serviste kıçı kırık arabanız yapılırken araç veremeyeceklerini söylediklerinde ne yaptınız öğrenebilirmiyim??? Yasalar konulur ancak herkese bir polis yada hakim berilemez...Vatandaş uygularsa yerleşir yasa... Kağıt üzerindeki o yasa yukarıdaki kararda görüldüğü üzere uygulanıyor..Ayrıca 2004 yılında PEGUEOT da uygulamak zorunda kaldı ve 2001 model aracı değiştirdi...Yani birileri hakkın arıyor ve ödülünü de alıyor... Memleket sahipsiz demektense sahip çıkmak gibi bir şey bu...Yasayı sahipsiz bırakmayın yeter... Ha birde iyi bir Avukatınız olmalı tabi... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kıçı kırık demiş olmana takılmak için yazmıştım alınmışsın sanırım... Kusura bakma eğer cidiye aldınsa yazdıklarımı...

Bu arada Yasanın kağıt üstü olmaz ancak takip etmek hakkını aramak lazım... Serviste kıçı kırık arabanız yapılırken araç veremeyeceklerini söylediklerinde ne yaptınız öğrenebilirmiyim??? Yasalar konulur ancak herkese bir polis yada hakim berilemez...Vatandaş uygularsa yerleşir yasa... Kağıt üzerindeki o yasa yukarıdaki kararda görüldüğü üzere uygulanıyor..Ayrıca 2004 yılında PEGUEOT da uygulamak zorunda kaldı ve 2001 model aracı değiştirdi...Yani birileri hakkın arıyor ve ödülünü de alıyor... Memleket sahipsiz demektense sahip çıkmak gibi bir şey bu...Yasayı sahipsiz bırakmayın yeter... Ha birde iyi bir Avukatınız olmalı tabi... :)

serviste arac cekiciyle gelmediği için yerine arac veremeyeceklerini söylediklerinde israrlarım üzerine merkezi arayıp tekrar sordular ve malesef hayır cevabını aldım e dogal olarak 334bin liralık bi araca binmediğimden böyle durumlarda dava acmak için yada kagıt üstündeki haklarımdan yararlanabilmek için hazır olarak bir avukat bulundurmuyorum kimsenin bulundurdugunuda sanmıyorum benim durumumda olanları kastediyorum zira avukata vereceginiz para taksiye vereceginizin kat kat fazlası olur demem o ki haklardan yararlanmak için vatandaş olarak beyanım yada maduriyetim görüldügü halde yeterli gelmiyorsa illede avukat zoruyla dava vs gerekiyorsa o yasa yetersiz demektir sadece avukatlara fayda saglar... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kanka bu vesileyle tekrar geçmiş olsun.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kanka bu vesileyle tekrar geçmiş olsun.. :)

kanka bu olay guzuyu ilk aldıgımda oldu yeni bişe deil ilk 1000 kmde cıkan bi sorun :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olsun, biz yeni duyduk, geçmiş olsun....

olurmu yahu sölediydim yag kaçırıyor diye :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

olurmu yahu sölediydim yag kaçırıyor diye :D

Bak şimdi bi daa içimden geldi, tekrar geçmiş olsun, olur bööle şeyler takma kafana  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak şimdi bi daa içimden geldi, tekrar geçmiş olsun, olur bööle şeyler takma kafana  O0

dabi dabi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle fazla ciddiye almışın kıçı kırık lafını sanırım sen hariç herkes espiri oldugunu anladı  ;)lakin bu anlattıklarının ne kadarı uygulanıyor herşey kagıt üstünde iyi görünüyor fakat pratik??? ben bu kıçı kırık mazdayı aldıgımda şanzımanında problem çıktı talep etmeme ragmen tamir süresince araç alamadım sebep??? araç ancak yürüyemez durumda olursa verilirmiş sanzıman problemi olmasına ragmen arac servise cekicisiz geldiği için ikame arac olmazmış yani sözün özü kagıt üstündeki uygulanmayan yada alt satırlarda karınca duası gibi yazılmış(okunmasın görülmesin diye) abuk şartlara  baglı tüketici hakkı koruması bana bişey ifade etmiyor zira maduriyetim yanıma kar kaldı, daha uzun süreler gerek bazı şeylerin oturması için bence

Keyfi uygulama yapıyorlar... Ok avukat tumayın, araç veremeyeceklerini yazılı olarak bildirsinler size yada en iyisi böyle bir durumda tüm kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetine başvurun bir dilekçe ile.. Avukat ve masraf yok... Size en fazla yarım saat kaybettirir... Buradan sonuç alınamazsaa Dava açarsınız nasılsa... Bu kadar gözünüzde büyütmeyin, adamlar bulmuş efendi Türk müşterisini... Ne dese tamam dioz, kaderciyiz biraz Allah verir Allah alır ya... Ama öyle değil, sesimiz çıksın biraz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın bööle yapmak gerenk, ben bi problemle karşılaşırsam önce Selman Abi ye danışırım... O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.