Jump to content

Stepnesiz 3.Nesil Mazda 3 İçin Aldığınız Tedbirler


m_ekin81
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Sıfır aldığım mazda 3 un stepne, bijon anahtarı ve krikosu yok. Bunun yerine sadece bir lastik kiti mevcut. Lastiğin yarılması gibi durumda kit pek bir şeye yaramayacaktır. Servise sorduğumda yol yardım arayabilirsiniz cevabını aldım. Anlaşılan yollarda lastik kullanılamaz hale gelse, saatlerce servis bekleyeceğiz. Bunun için tedbir alan mazda kullanıcısı var mı?

SM-T810 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

stepne çukuru var, o tamir kitinin olduğu strafor malzemeyi söküp çıkarırsanız yerine sanırım tam boy olmayan bir stepne koyulabiliyor ama servis de haklı; yarılma durumu çok ender rastlanan bir durum, tamir kiti bence yeterli.

(şimdi bunu yazdım ya, yarın lastiğim dağ başında yarılır)

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, m_ekin81 :

Bunun için tedbir alan mazda kullanıcısı var mı?

Alınabilecek tek ve en önemli tedbir. Alıp bagaja koyacağınız "küçük boy stepne" 

Onun haricinde zaten lastik tamir kiti aracınızda mevcutmuş.

Birde Runflat lastikler var...Ama zaten aracınız sıfır yeni araç.

Başka da nasıl bir tedbir alınabilir aklıma gelmiyor...

Biraz düşününce faklı olarak şu çözümler var..

Kredi kartı kullanıyorsanız, kredi kartlarının asistan hizmetleri arasında "Kurtarıcı Hizmeti" var.

Kasko poliçenizde yılda 2 defa kurtarıcı çağırma hizmeti mevcuttur.

Yani bunların haricinde, olayın başınıza gelmemesi için. Düzenli lastik basınç kontrolü, kontrollü ve güvenli bir sürüş. Bozuk zeminlere girmeme yada kontrollü sürüş. Tümsek, logar kapakları, kaldırım kenarlarına dikkat etme..

Besmele, Fatiha, Ayatel Kürsi, Bildiğiniz Dualar, Nazar duası vs...

Nazar boncuğu, at nalı, cevşen, muska, çocuk ayakkabısı :D  :geyik:

Benden bu kadar. ::fiuw:

  • Beğen 5
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, İlhan :

Alınabilecek tek ve en önemli tedbir. Alıp bagaja koyacağınız "küçük boy stepne" 

Onun haricinde zaten lastik tamir kiti aracınızda mevcutmuş.

Birde Runflat lastikler var...Ama zaten aracınız sıfır yeni araç.

Başka da nasıl bir tedbir alınabilir aklıma gelmiyor...

Biraz düşününce faklı olarak şu çözümler var..

Kredi kartı kullanıyorsanız, kredi kartlarının asistan hizmetleri arasında "Kurtarıcı Hizmeti" var.

Kasko poliçenizde yılda 2 defa kurtarıcı çağırma hizmeti mevcuttur.

Yani bunların haricinde, olayın başınıza gelmemesi için. Düzenli lastik basınç kontrolü, kontrollü ve güvenli bir sürüş. Bozuk zeminlere girmeme yada kontrollü sürüş. Tümsek, logar kapakları, kaldırım kenarlarına dikkat etme..

Besmele, Fatiha, Ayatel Kürsi, Bildiğiniz Dualar, Nazar duası vs...

Nazar boncuğu, at nalı, cevşen, muska, çocuk ayakkabısı :D  :geyik:

Benden bu kadar. ::fiuw:

Abi ne zaman senin iletini okusam 5 dk guluyorum Allah iyiligini versin 

Simdi bizim 2. Nesillerdeki stepne 3. Nesile olur mu bide son hiz kac km yapabiliriz stepneyle 

Stepne bagajda havasinda inme olur mu

Run flat lastikler nasildir fiyatlari bizim olculerde run flat var mi ne kadardir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22'' ince stepne hem pahalı hemde zor bulunuyor ben 16'' ince lastik ve kriko aldım yerleri var zaten şehirler arası yolculuk yaparken arka lastik yarıldı

eğer olmasaydı çoluk çocuk rezildik 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
×
×
  • Yeni Oluştur...