Jump to content

1992 Model Mazda Mx-5 Hakkında


smtaytgn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şuanki aracım opel ve bir tane bulduğum mazda mx5 miata ile takas etmek istiyorum.92 model araçtır ve çok keyifli sürüşü olduğunu mekanik olarak sağlam araç olduğunu duydum. Bu araçlar yedek parçası mevcut mudur (stok durumu vs) yedek parça fiyat aralığı nedir ? Takas ederken neyine dikkat etmeliyim ? 

Araç fotoğraflar mevcuttur yeri adanadadır belki aracı tanırsınız diye ekte tuttum.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mx-5 sürüş zevki çok ama çok keyifli bir otomobil. Bu durumu yakın zamanda test ettiğimiz Mx-5 testinden sonra çok iyi anladım. Öncesinde kullanıcıların bu durumu duygusal olarak abarttığını düşünüyordum. Ama gördüm ki, kullanıcılar çok ama çok haklılar. 

Mx-5 tam bir mühendislik ürünü olan makine bence..

Mazda tüm modelleriyle sorunsuzluğu ile nam yapmış bir markadır.

Yedek parça servis fiyatlarına geldiğimizde. Bir çok marka ile kıyaslandığında oldukça makul bir markadır.

İstanbul'da bulunmanızdan ötürü yetkili-özel servis sıkıntısı yaşamazsınız. Aynı şekilde yedek parça tedarik konusunda da sıkıntı yaşamazsınız. 

Atıyorum ekstrem bir durum olduğunda sipariş verip y.dışından getirtebilirsiniz maksimum 10-15 gün aralığında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Basit ve keyifli bir araç. Dünyada çok fazla tutulduğu için yedek parçası ebay gibi sitelerde fazlaca mevcut. Türkiye de maalesef aynı durum sözkonusu değil. Usta bulma konusunda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Çünkü basit bir araç. Hayırlısı olsun diyelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...

Evet adanadakiydi abi ama vazgeçtim şimdide istanbulda var 91 model sorunlı olur mı benim için bilmiyorum takas yapabilirim onunlada sorun yaşar mıyım nesine bakmam gerekir motor yeni yapılmış abiler ....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

2 yildir 92 model kullanan biri olarak sunlari soyleyebilirim. Mekanik kisimlarina fazla takilma, cunku alt takimlar ve motor parcalari kendisinden cok daha buyuk ve agir araclar icin tasarlandigindan oldukca dayanikli, bir cok mekanik parca 626(84-92) ile, bazilari da 323 ile ortak oldugundan ic piyasadan temin etmek zor degil. Ayrica arac teknoloji icermediginden ustalar kolaylikla sistemi cozup tamir edebiliyor. Stoklarda olmayan parcalari(stokta zaten orjinal parcasi yok) en kotu ihtimalle 20 gunde getirtilebiliyor. Avrupa(sanirim Belcika) deposunda her turlu parcasi stoklarda mevcut. Ornegin gosterge panelinin ustunu kapatan yuvarlak plastik kapagi bile yetkili servis vasitasi ile getirttigim oldu. Ben simdi alacak olsam, en cok kaporta, ic konsol ve kumas tavan'in iyi durumda olmasina bakardim. Bu arada orjinal parcalarini yurt disindan getirtmek zorunda kalacagin icin, parca fiyatlari tuzlu diyebilirim. Ornegin arka stoplarin tanesi 600tl, iki stop lambasinin ortasini kapatan fiberglass parca 2000tl . Yakin zamanda bir kac defa arkadan carptilar da ondan biliyorum :'(

Ayrica uyarmak istedigim bir konu var. Bu arac goruntusu ile celisecek sekilde hiz yapmayi seven bir arac degil, zor hizlanir, hizlaninca da cok zor durur. Yani aldigim zaman ucarim, kacarim gibi bir hayalin varsa hayal kirikligina ugrarsin. Keyifli yol tutusu ve surus hissi disinda ahim sahim bir beklentin olmasin. Kabaca ustunu acip sakin sakin yol yapma, keyif yapma arabasi. Zaten sasi direnci cok dusuk ve virajlarda veya cukurlarda normalden fazla burulan bir arac oldugundan asiri gurultulu. Nasil anlatsam, kamyonet gibi tangir-tungur ve konforsuz bir arac. Dolayisi ile hiz yapmak, korku ve eziyete donusuyor. Hizdan kastim 110km/h(4000rpm) ve ustu :). Agac golgeleri ve tatli virajlari olan dag yollarinda ustunu acip kullanacagim dersen muthis bir keyif vaad ediyor. Yok ben illa stock hali ile herkese kafa tutacagim diyorsan, renault clio bile seni rezil edecektir. Turbo, beyin, coilover vs. uygulayacagim diyorsan da en az 15.000tl harcarsin, yine de cok bi halta benzemez.

Hem Adanadaki, hem de Istanbuldaki ilanlar orjinalinden oldukca uzaklasmis, sanayi diliyle oynanmis, trafikte de madara olmaya cok musait araclar. Amerikalilarda "Ricer" diye bir tabir vardir, arabaya uyduruk body kit, kocaman spoiler vs takan adamlara racer degil, dalga gecmek icin ricer derler. Mevcut ilanlar ricer arabasi iste. Biraz sabredersen, duzgun ilanlar bahar sonuna dogru ortaya cikacaktir. Fiyatlar cok sisirilmis diyorsan, en kotu ihtimalle sonbaharda daha uygun fiyatli arabalar satisa cikar. Adanadaki de 2 sene ilanda bekler, cunku bu arabanin alicisi oynanmis araba istemez. 40.000 lira harcarsin, orjinaline benzemiyor diye 20.000 lira veren olmaz.

Tugla gibi yazmisim, sabredip okuyanlardan ozur dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi eline koluna  fikirlerine tecrübene teşekkür ederim baya detaylı anlatmışsın İstanbuldaki araçla birebir görüştüm konfor vs fazla yok haklısın abi 91 model araba , bu arabayo sevenler orjinalini seviyormuş onuda duydum benim yaşım 22 bodykitli arabalar açıkcası fazla abartılmadan işciliğide güzelse makul görebilirim alma konusunda ben zaten takas istiyorum aracım opel astra bertone 1.8 opc rengi mavi orjinal tamamiyle dizaynı bana aittir takas edebilme ihtimalim yüksek işte inşallah edeceğiz gibi görünüyor çünkü sevdim ben abiyi araba değil her konuda muhattap oluncak biridir.. :) tekrardan teşekkür ederim abi 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman en kisa surede alip, kazasiz belasiz da binersin insallah. Senin opel aslinda canavar gibi arabaymis. Konfor acisindan attan inip esege binmis gibi olacaksin ama elbette mx-5 daha gosterisli, kendine baktiran, surmesi de elbette daha keyifli bir araba. Bizim gibi genc, bekar adamlara her turlu gider. Hani bir laf var ya "sevinmek icin sevmedik" diye, hah iste mx-5 de buna benziyor. Rahat etmek icin sevmedik. Ama arada soyle konforlu bir dogan slx'i ikinci araba olarak almaya niyetlenmiyor da degilim >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...