Jump to content

92 Model 323 Su Eksiltme


parson1907
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba. 92 model 323 hb aracımın su eksiltme olayına artık çözüm bulmak istiyorum. Ayda 1 defa su eklemem gerekiyor. Aracı alalı yaklaşık 18 ay olacak. Aracımdan çok memnunum. Arada ufak tefek sıkıntılar çıksa da hallediyoruz çok büyük bir sıkıntım olmadı. Neyse konuya geleyim aracı aldığımdan beri arada bir su eklemem gerekiyor. Önceden radyatörde ki çatlaktan su kaçırıyordu tamir ettirdik kaçak kesildi fakat su eksiltme kesilmedi. Sonra baktık ki radyatörün durumu kötü çürümüş durumda komple değiştirdik fakat su eksiltme olayı hala düzelmedi. Radyatörle birlikte radyatör kapağı, hortumlar, borular, termostat da değişti. 1000 km de yaklaşık 1-2 litre arası eklemem gerekiyor. Yağ yakma durumu da 15 000 km de yaklaşık 2 litre düzeyinde bana göre kabul edilebilir düzeyde. Aracın yağına bakıyorum su karışma durumu yok, araçta tekleme performans kaybı da yok, şimdiye kadar hararet orta seviyeyi hiçbir şekilde geçmedi. Egsozdan sabahları ilk çalıştırma hariç beyaz duman atma olayı yok. Duman atma olayı şöyle ki ilk çalıştırmada hararet ortaya gelmeden biraz var fakat ısındıktan sonra kesiliyor. Conta yakma durumu olabilir mi ki araç aldığımdan beri böyle eğer sorun conta da olsaydı şimdiye kadar daha büyük sorunlara yol açmaz mıydı? En son baktığımda radyatördeki su sanki paslı gibiydi kahverengimsi bir durumdaydı daha sonra baktım ki eksilmiş yarım litre eklediğimde görülebilir düzeye geldi. Yedek depoda da hiç kalmamıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. 

Öncelikle radyatör v.b. sogutma sistemi elemanlarından birinden sızdırma yok ise kesinlikle bir sorun var demektir.

Radyatör kapağınızın 0.9 bar olduğundan emin olunuz.

Şimdi bakınız conta yanması farklı şekillerde sonuç verir. Eğer araba hararet gördüyse büyük ihtimalle conta yanıktır ve soğutma suyunu yanma odasına kaçırıyordur. Sizin ilk çalıştırmada ki duman zaten bunun kanıtıdır. Yüksek devirlerde basınç arttıkça sızan su daha fazla olur.

Bir ihtimal daha araba hararet görmüştür ve blokta kılcal çatlak olmuştur ve suyu sızdırma şeklinde yakıyordur.

Yazdığım gibi direk dışarıya su sızması yok ise ve kapak 0.9 bar ise büyük ihtimalle motorun üst kısmı sökülecektir ve contaya bakılacaktır hem bu yolla belki sübap lastiklerini değişip yağ eksiltme sorununu da çözmüş olursunuz.

Yağ eksiltmenin sebebide benzer olabilir. tabii gene aynı şekilde keçe ve contalardan sızıdırma yok ise.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tşk ederim ben hala contada bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Nitekim bugün sanayiye uğradım ustaya sordum 1 hafta önce kalorifer randımanlı çalışmadığı için ilaçla temizletmiştim. Bu sebepten suyun eksildiğini kahverengi tortununda kalorifer borularındaki çözünmeden kaynaklandığını ve bir süre daha devam edeceğini söyledi. Banada mantıklı geldi. Hatırladığım kadarıylada temizlikten önce su görünür seviyedeydi ve berraktı. Bakalım biraz daha bekleyip göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya radyatör kapağından

yada silindir kapak contasından..  

 

orjinal radyatör kapağı almanızı öneririm.

contada sorun varsa da, her zaman yağ suya karışmayabilir.  suya kompresyon basabilir.  böylece yedek depoyu doldurur . taşırır. sonra devir düşünce basınç azalınca yedek depodan geri çeker.. depo boşalır. 

bunu anlamanız için uzun bir süre çok çok az devirli araba sürmeyi deneyin.1000 km sonra suya bakın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tşk ederim cvplarınız için biraz daha gözlemleyip öyle harekete geçicem. Bişey daha sormak istiyorum tecrübelerinizden faydalanmak adına. Ön göğüslükten orta kısımdan kalorifer hava çıkışının hemen üst kısmından arada bi 60 km den yüksek hızlarda bi cızırtı sesi geliyor. Sürekli yok arada bi gelip gidiyor neyden kaynaklanıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...