Jump to content

Mazda Haldızlar Müşteri Memnuniyetinde Sıfır


Reicht
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar,

2 ay önce Mazda Haldızlardan almış olduğum 0 power paket aracımda ilk günden bu yana var olan bir şanzıman sıkıntısı vardı. Geri vitese geçerken ki vuruntu ve kütleme. Araç tam duracak iken oluşan titreme. Ayrıca soğukta ilk çalıştırmada direksiyonu çevirdiğimde gelen gacur gucur sesler mevcuttu.

Aracı aldıktan 2 hafta sonra şanzıman arızası için Mazda Haldızlara gittim.

1. İlk olarak motor takozu değişecek dediler ama elimizde yok dediler haftaya tekrar gelin dediler gittim değiştiler sorun çözülmedi. 

2. Mazda Türkiye'den mühendis gelecek dediler. Aracı tekrar götürdüm. Adam geldi baktı yazılım güncellemesi yapılacak dediler, fakat yazılım için gerekli bir döküman mı her neyse ellerinde olmadığı için bir işle yapılamadan geri döndüm.

3. 1 hafta sonra tekrar gittim, yazılım güncellendi, selonoid vaflerine bir işlem yapıldı şanzıman yapı değişti sorun gene çözülmedi.

4. Son olarak şanzıman değişecek dediler.

Tüm bu süreç içerisinde iş yerimde her defasında izin almam sıkıntılı olduğundan dolayı tam 4 defa iş çıkışı saat 5 te arabayı gebzeden izmite götürdüm, servis kapalı olduğundan güvenliğe teslim ettim ve dolmuş ile eve gebzeye dönmek durumunda kaldım. Aynı süreci ertesi akşam tekrar edip, aracı güvenlikten alıp eve geri döndüm.

Düşünün problem yaşamamak adına 80.000 TL den fazla para verip 0 araba alıyorsunuz, ama 2 ay içerisinde 4 defa servise gidiyorsunuz akşamın köründe soğuğunda dolmuşla eve dönüyorsunuz. Ve bir sonraki gün boyu arabasızsınız. Ben bu sorunları yaşayacağımı bilsem gider ikinci el alırdım zaten.

Dün tekrar aradılar şanzımanınız geldi değişim yapalım dediler. Ben bu yaşadığım mağduriyeti kendilerine ilettim ve bu işi Cumartesi günü yapalım o gün içerisinde şanzımanı değişip aracı alim eve gidim dedim. Bey efendiler yarım gün çalışacağından dolayı ve bu işlem için en az 10 saat aracın kalması gerektiğinden dolayı bu işin hafta sonu yapılamayacağını söylediler. O zaman hafta içi 1 günlüğüne araba verin dedim çünkü bu aracı eşim öğretmen olduğundan dolayı her gün kullanıyor 30 km git gel yapıyor dedim. Elimizde aracımız yok onu da veremiyoruz dediler. Hafta içi aracı akşam getirin sonra ne bok yiyorsanız yiyin ertesi akşamda ne ile geliyorsanız gelin aracı alın diyorlar kısaca.

Ben bu zamana kadar fedakarlık gösterip bu kadar şeye katlandım tek bir şey söylemedim, ama Haldız buna karşılık ayıplı mal satmalarına rağmen, müşteri memnuniyeti adına tek bir olumlu adım atmıyor.

İlk olarak ayıplı mal satıldığından dolayı şanzıman değişimine yanaşmadım. Fakat sonradan araç iade değişim vs prosedürlerle uğraşmamak için şanzıman değişim yoluna gittim. Fakat bu saatten sonra ne değişim ne başka bir işlem yaptıracağım ve tüketici mahkemesine gidip araç iadesi için başvuracağım.

Yaşadıklarımı daha sonra Mazda ve özellikle Haldızlardan Mazda alacak olan varsa iyi okusun düşünsün taşınsın diye yazdım. 

Mazdasına da arabasına da servisine de lanet olsun diyorum artık.

İyi forumlar..

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, yaşadıklarınız gerçekten çok üzücü.

Bu durumu @Mazda Türkiye 'ye yazılı yada sözel olarak bildirdiniz mi ?

İkame araç verme şartlarını okumak lazım. Belirli bir günü aştığı taktirde muhtemelen ikame araç veriliyordur.

Aracı Haldız'lardan aldınız diye oraya götürme zorunluluğunuz yok. Yani bir denediniz olmadı, iki denediniz olmadı zorlamaya gerek yoktu bence. Akabinde Mazda Türkiye'ye şikayetimi bildirir, bana yardımcı olacak alternatif servisten devam ederdim.

Alternatif servis olarak'ta Anadolu yakasındaki Merser servisi tercih ederdim. Muhtemelen'de km olarak Gebze'ye daha yakındır İzmit'ten.  Pendik'de Musluoğlu Mazda var, lakin yeni açılan bir bayi-servis. Merser'in tecrübesi yanında daha çok çömez sayılırlar.

Yani İzmit-Gebze arası perişan olmanıza gerek yok. Ben de Gebze'de çalışıyorum, aracım Haldız çıkışlı, ama bu güne kadar bir kere gitmişliğim var sadece 5 yılda.

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan bey maduriyetimi Mazda Türkiye'ye de bildirdim ama bir dönüş yapılmadı aracın şase numarasını istemekten başka.

İkame aracın hangi durumlarda verildiğini biliyorum zaten o tarz bir durumda meydana gelse araçları olmadığından veremiceklerini de biliyorum ama burada anlatmak istediğim şey ben 4 defa gidip gelmişim akşamın köründe. Bu fedakarlığı bir seferlik onlar yapamaz mı?

Hadi yapmadılar, şanzuman değişimi 10 saat alır mı?. Biz burada koca arabayı 2 kişi 4 saatte topluyoruz. Başka arabaların randevusu var çıkması gerek dediler, o zaman haftaya getirim diyorum gene olumsuz. 

Dediğiniz gibi Merser veya Pendikteki servise gitme şansım var fakat bu aracı ben Haldız'dan aldım ve ayıplı bir ürün olduğundan ürün değişimi için benim muhattabım Haldız. Ben diğer bayilere gitsem gene aynı işlemi yapacaklar gene bir işe yaramayacak fakat siz bana ayıplı mal sattınız diyemem ben onlara. Ben otomotiv sektöründe çalışıyorum ve bu konuda lisans ve yüksek lisans olarak 8 sene eğitim aldım. Neyin hangi sebepten olduğunu ve nasıl çözüleceğini az çok tahmin ediyorum. Bu servisteki sözde teknik müdürlerin alışılmış prosedürü işlemlerinden başka bir şey bilmediklerinden ben her serviste gene 4 5 defa git gel yapacaktım. 

Sorun ufak olsa dediğiniz gibi başka servise giderim, ama motor veya şanzuman gibi araba maliyetinin yarısından fazlasını oluşturan komponentin daha ilk aldığım gün sorunlu olması durumunda benim muhatabım parayı ödediğim yerdir.

Siz 0 araç alıp 80000 tl verip, iki ay içerisinde Mersere 4 defa akşamın köründe gidip tekrar akşamın köründe aracı almaya gitseniz sorun etmez misiniz? Burada Gebze veya Kadıköy de bir şey fark etmiyor aslında.

Öneri, tavsiye ve desteğiniz için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Reicht :

@İlhan bey maduriyetimi Mazda Türkiye'ye de bildirdim ama bir dönüş yapılmadı aracın şase numarasını istemekten başka.

İkame aracın hangi durumlarda verildiğini biliyorum zaten o tarz bir durumda meydana gelse araçları olmadığından veremiceklerini de biliyorum ama burada anlatmak istediğim şey ben 4 defa gidip gelmişim akşamın köründe. Bu fedakarlığı bir seferlik onlar yapamaz mı?

Hadi yapmadılar, şanzuman değişimi 10 saat alır mı?. Biz burada koca arabayı 2 kişi 4 saatte topluyoruz. Başka arabaların randevusu var çıkması gerek dediler, o zaman haftaya getirim diyorum gene olumsuz. 

Dediğiniz gibi Merser veya Pendikteki servise gitme şansım var fakat bu aracı ben Haldız'dan aldım ve ayıplı bir ürün olduğundan ürün değişimi için benim muhattabım Haldız. Ben diğer bayilere gitsem gene aynı işlemi yapacaklar gene bir işe yaramayacak fakat siz bana ayıplı mal sattınız diyemem ben onlara. Ben otomotiv sektöründe çalışıyorum ve bu konuda lisans ve yüksek lisans olarak 8 sene eğitim aldım. Neyin hangi sebepten olduğunu ve nasıl çözüleceğini az çok tahmin ediyorum. Bu servisteki sözde teknik müdürlerin alışılmış prosedürü işlemlerinden başka bir şey bilmediklerinden ben her serviste gene 4 5 defa git gel yapacaktım. 

Sorun ufak olsa dediğiniz gibi başka servise giderim, ama motor veya şanzuman gibi araba maliyetinin yarısından fazlasını oluşturan komponentin daha ilk aldığım gün sorunlu olması durumunda benim muhatabım parayı ödediğim yerdir.

Siz 0 araç alıp 80000 tl verip, iki ay içerisinde Mersere 4 defa akşamın köründe gidip tekrar akşamın köründe aracı almaya gitseniz sorun etmez misiniz? Burada Gebze veya Kadıköy de bir şey fark etmiyor aslında.

Öneri ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

Sizin yaşadıklarınızı yaşqmış olsaydım,  elbette ki bende sorun eder canım sıkılırdı bu duruma.. Lakin bayiden/servisten yadım-hizmet alamıyorsam, Bir şekilde muhakkak merkezle iletişim kurup, yaşamış olduklarımı aktarırdım. E-posta-telefon-fax-sosyal medya vs.tümüne başvururdum.

Merser diyorum, çünkü yılların tecrübeli bayisi ve servisi. Türkiye'deki bayiler arasında en çok satış yapan ve servis hizmeti veren olarak başı çekiyordur muhtemelen. Haliyle satışta ve sonrasında çok daha deneyimli ve tecrübeliler. Onlar bizlerden çok daha kolay merkezle iletişime geçebiliyorlar.

Yani sizin için hayırlısı oldun diyelim..Sizin adınıza yaşadıklarınıza gerçekten çok üzüldüm. İşte bayiden, bayiye..Servisten, servise..Çalışanından çalışanına fark var.. Belki de sadece muhtatap olduğunuz bir kişiden dolayı bunları yaşıyorsunuz. İletişimsizlikten kaynaklı benzer durumlar olabiliyor..Yada işgüzar çalışanlar kaynaklı..

Umarım kısa zamanda sorununuz çözülür.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem güzel hem de 0'dan itibaren sorunsuz araç için Mercedes alacaksın fiyatları ÖTV ayarından sonra kaçtan başlıyor 150bin mi. Şanzuman değişimine OK deyip hemen değişim işlemine geçilmesini isteyip  tedarik, resmi prosedür gibi işlemleri takip edeceksin, o esnada servis veya başka biri zorluk çıkarırsa ancak o durumda haklı olursun. Ancak şanzuman değişimi aracın değerini etkilemez ve 10 saatte veya daha uzun sürebilir, yani biz  2 kişi  koskoca arabayı 4 saatte topluyoruz diye karşılaştırma yaparak o işlemin süresi üzerine şikayet bence gereksiz. Ayrıca ikame araç verilmesi mecburiyetten değil, nezaketen yapılan birşey diye biliyorum.

Tamamen senin aleyhine yazdım , fakat  şöyle bir durum varsa: satıcı bu aracın sorunlu olduğunu biliyorsa ve onu bilerek sana sattıysa işte o zaman tüm bu yazdıklarım geçersizleşir ve 100% seni haklı bulurdum. O yüzden, bu aracın sana satılmadan önce bu kusurunu satıcı biliyor muydu onu bir araştır, birşey çıkarsa onu delil olarak kullanarak dava dahi açabilirsin. Hele ki bu aracı kusurlu olması dolayısıyla indirimli fiyattan almışlarsa ki onun  belgesi daha kolay elde edilir, işte o zaman haksız kazanca teşebbüsten her türlü dava hakkın olur.

NOT: Hayatımda hiç 0 otomobil almadım. 0 sadece  motosiklet aldım ki birinde alırken oldukça ciddi bir sorun yaşadım :=)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim en çok alıştığım konu,   

"şu parça arızalı"  

 "elimizde yok"

 "şu gün gelir" 

Parçayı geçtim,   yazılım doküman yok demişler..  

Ben bu yazdıklarınızi okuyunca   hiç iyi niyetli yaklaşamiyorum. Bir araba 1 kere  keşif,  2. Kere de sonuç için gider servise..  Her gün  araba mı götürülür.   

Yada baştan sona okuduğumda ,  mazdanin gösterdiği herhangi bir jest, yada iyi niyet göremiyorum.   

Zaten 3-5 tane müşterin var.   Sahip çıkacaksın kardeşim.  Seveceksin müşteriyi,  zaten yıllık sattığı arabadan fazla personeli  vardır,  genel müdürlük ve bayilerin toplamında.. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Servet :

Haldızın mekanik ekibi ayrıldı servis açtı. Şu an teknik ekip zayıf.

Mazda Japonya'ya şikayetinizi yazın. Kökten çözüm

İlk günden şanzumanda sıkıntı vardı diyor hocam. Araç Japonya'dan arızalı gelmiş yani ki Japonya'da fabrikadan öyle arıza ile araç çıkacağına pek ihtimal vermiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk günden şanzumanda sıkıntı vardı diyor hocam. Araç Japonya'dan arızalı gelmiş yani ki Japonya'da fabrikadan öyle arıza ile araç çıkacağına pek ihtimal vermiyorum.

Bende, adamlar gururlu, yaptığınız arabanın taa desek oradaki son kontrolcü harakiri yapar
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Revivo73 bu zamana kadar 0 araç satın almadiginizi belirtmissiniz yazınızda. Eğer alsaydiniz ve aynı sorunları yasasaydiniz benim tepkimin belki 10 katını gostereceginizden eminim.

150 bin tl den daha düşük fiyata araç alan biz fakirler bu sorunları yaşamak zorunda miyiz yani. 

Benim yazımı dikkatli okuduysaniz eğer ben şanzıman değişikliği için gerekenleri yapmışım zaten. Benim derdim emir eri gibi gel oğlum git oğlum davranışına olan tepkimdir. İkincisi bu araç fabrika çıkışlı sorunlu yani ilk günden bu yana böyle. Tüketici kanununa göre benim bu aracı iade etme hakkım bulunuyor.

Ticaret yapıyorsanız müşteriyi mağdur etmiceksin burada aracın ayıplı olması bir yana ben iki ayda defalarca yol tepip servise gidiyorum. Sabahtan bi kişi ile buraya gelse aracı alsalar akşama da şanzımanı tamir edip getirseler kaybedecekleri zaman 2 bilemedin 3 saat. Benim bu zamana kadar kaybettiğim zamanın ve paranın hesabı yok.

Siz sanıyorum haldizin yada mazdanin kar ortağı yada şirket hissedarisiniz. Ancak o insan bu şekilde bir cevap yazardı bana. :)

Umarım aynı şeyleri siz farklı bir konuda olsun veya araç konusunda yasamazsiniz.

Bu aracın kusurlu olup olmadığını bunun bayiyin bilgisinde olup olmadığını nasıl bilebilirim ki ben. Öyle bile olsa bunu bayi veya mazda bana söyler mi sanki.

Evet bir şanzıman degisimi hele ki yetkili serviste 10 saat sürmez. Sürüyorsa da kapatıp gitsinler o işi. 

Cumartesi günü bu işi yapmamalarinin tek nedeni başka araçların bakımı falan aksamasin ki para keybetmeyelim mantelitesidir. Ben onlara haftaya yada 2 hafta sonra da gelirim dediysemde buna yanasmiyorlar. 

Kısaca beni düşünen kimse yok bu olayda. Yarin da sizi vee başkalarıni düşünen olmayacağının bir göstergesidir bu.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçlar fabrikaadan çıkmadan önce bir ton teste tabi tutuluyorlar eğer bir problem varsa üretim aşamasına tekrar giriyor. Fakat şöyle bir durum var. Araçlar Avrupaya gemi ile geliyor. Araç yüklenirken,taşınırken sonrasında tırla Türkiye'ye giriş yaparken başından neler geçtiği hakkında kimsenin bir bilgisi olmuyor maalesef. O yüzden bu tarz koşullarda bile arızalanmış olabilir. bayi satarken araçta problem olup olmadığını kontrol etmiyor.

Ankara da şöyle bir olaya vesile oldum. Babamın arkadaşı Vw Polo sipariş etti. Araç bayi önünde tırdan indirilerken yan düşünüyor ve sağ kapılar hasar alıyor. Bayi babamın arkadaşına biz bunu serviste yapıcaz tamamen düzelticez ve 14 bin lirada indirim ile vericez dediler kabul ederseniz.

Açık konuşmak gerekirse bunu her Bayi yapmaz. Aracı yapar ve "0" olarak satar. Başınıza gelen şeylerden dolayı çok üzüldüm geçmiş olsun.

Umarım en kısa sürede probleminiz çözülür.

8 dakika önce, Reicht :

@Revivo73 bu zamana kadar 0 araç satın almadiginizi belirtmissiniz yazınızda. Eğer alsaydiniz ve aynı sorunları yasasaydiniz benim tepkimin belki 10 katını gostereceginizden eminim.

150 bin tl den daha düşük fiyata araç alan biz fakirler bu sorunları yaşamak zorunda miyiz yani. 

Benim yazımı dikkatli okuduysaniz eğer ben şanzıman değişikliği için gerekenleri yapmışım zaten. Benim derdim emir eri gibi gel oğlum git oğlum davranışına olan tepkimdir. İkincisi bu araç fabrika çıkışlı sorunlu yani ilk günden bu yana böyle. Tüketici kanununa göre benim bu aracı iade etme hakkım bulunuyor.

Ticaret yapıyorsanız müşteriyi mağdur etmiceksin burada aracın ayıplı olması bir yana ben iki ayda defalarca yol tepip servise gidiyorum. Sabahtan bi kişi ile buraya gelse aracı alsalar akşama da şanzımanı tamir edip getirseler kaybedecekleri zaman 2 bilemedin 3 saat. Benim bu zamana kadar kaybettiğim zamanın ve paranın hesabı yok.

Siz sanıyorum haldizin yada mazdanin kar ortağı yada şirket hissedarisiniz. Ancak o insan bu şekilde bir cevap yazardı bana. :)

Umarım aynı şeyleri siz farklı bir konuda olsun veya araç konusunda yasamazsiniz.

Bu aracın kusurlu olup olmadığını bunun bayiyin bilgisinde olup olmadığını nasıl bilebilirim ki ben. Öyle bile olsa bunu bayi veya mazda bana söyler mi sanki.

Evet bir şanzıman degisimi hele ki yetkili serviste 10 saat sürmez. Sürüyorsa da kapatıp gitsinler o işi. 

Cumartesi günü bu işi yapmamalarinin tek nedeni başka araçların bakımı falan aksamasin ki para keybetmeyelim mantelitesidir. Ben onlara haftaya yada 2 hafta sonra da gelirim dediysemde buna yanasmiyorlar. 

Kısaca beni düşünen kimse yok bu olayda. Yarin da sizi vee başkalarıni düşünen olmayacağının bir göstergesidir bu.

 

 

Bayi değiştirmek İlhan abinin dediği gibi mantıklı olabilir. Sonuçta aracınız Global garanti içerisinde. nereye götürürseniz garanti durumundan yapılmak zorunda. En kötü ihtimalle diğer servis diğer servisten araç ile ilgili bilgileri alır ve işleme devam eder sizi etkileyecek bir durum olmaz. Bunu neden tekrardan söyledim. Çünkü aracı iade etme koşulundan vazgeçtiğinizi söylüyorsunuz. Yaptırmak istiyorsunuz şanzımanı ve diğer problemlerinizi. 

Haldızlar dışında da hangi yetkili servise gitseniz araç yapıma girer. belki süreciniz daha kısa olur. Denemeniz de fayda var. Türkiyeye giren araç bilgileri ortak bir sistem de tutuluyor ve bütün Yetkili Servisler aracınızla ilgili şeylere ulaşabilir konumdalar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, SafaTR :

Araçlar fabrikaadan çıkmadan önce bir ton teste tabi tutuluyorlar eğer bir problem varsa üretim aşamasına tekrar giriyor. Fakat şöyle bir durum var. Araçlar Avrupaya gemi ile geliyor. Araç yüklenirken,taşınırken sonrasında tırla Türkiye'ye giriş yaparken başından neler geçtiği hakkında kimsenin bir bilgisi olmuyor maalesef. O yüzden bu tarz koşullarda bile arızalanmış olabilir. bayi satarken araçta problem olup olmadığını kontrol etmiyor.

Ankara da şöyle bir olaya vesile oldum. Babamın arkadaşı Vw Polo sipariş etti. Araç bayi önünde tırdan indirilerken yan düşünüyor ve sağ kapılar hasar alıyor. Bayi babamın arkadaşına biz bunu serviste yapıcaz tamamen düzelticez ve 14 bin lirada indirim ile vericez dediler kabul ederseniz.

Açık konuşmak gerekirse bunu her Bayi yapmaz. Aracı yapar ve "0" olarak satar. Başınıza gelen şeylerden dolayı çok üzüldüm geçmiş olsun.

Umarım en kısa sürede probleminiz çözülür.

Bayi değiştirmek İlhan abinin dediği gibi mantıklı olabilir. Sonuçta aracınız Global garanti içerisinde. nereye götürürseniz garanti durumundan yapılmak zorunda. En kötü ihtimalle diğer servis diğer servisten araç ile ilgili bilgileri alır ve işleme devam eder sizi etkileyecek bir durum olmaz. Bunu neden tekrardan söyledim. Çünkü aracı iade etme koşulundan vazgeçtiğinizi söylüyorsunuz. Yaptırmak istiyorsunuz şanzımanı ve diğer problemlerinizi. 

Haldızlar dışında da hangi yetkili servise gitseniz araç yapıma girer. belki süreciniz daha kısa olur. Denemeniz de fayda var. Türkiyeye giren araç bilgileri ortak bir sistem de tutuluyor ve bütün Yetkili Servisler aracınızla ilgili şeylere ulaşabilir konumdalar.

İyi dilek ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim fakat artık bayi servis vs ugrasamicam ve hukuksal yollara basvurucam. Tabi aynı zamanda yurt dışındaki merkezlere de durumu bildireceğim. Bu kafa yapısıyla adamlar şanzımanı duzelteyim derken motoru da bozar başka şeyleri de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Reicht :

İyi dilek ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim fakat artık bayi servis vs ugrasamicam ve hukuksal yollara basvurucam. Tabi aynı zamanda yurt dışındaki merkezlere de durumu bildireceğim. Bu kafa yapısıyla adamlar şanzımanı duzelteyim derken motoru da bozar başka şeyleri de.

Aslında şundan söyledim başka bayi belki size bir araç tahsis eder ve durumu daha kısa sürede çözebilirler kaybını olmaz açısından söylemiştim. Çünkü başvuracağınız Hukuki sürecin sizi daha çok yoracağını düşünüyorum.

Çünkü bildiğim kadarı ile bu tarz durumlarda "Yapılamayacak" hususlar da ancak iade süreci başlar. Ama sizin sorununuz teknik serviste çözülebiliyor, çözülebilecek bir problem var iken iade durumunu gündeme getirmezler. (şayet tüketici hakları hukukçu birisi size daha faydalı bilgiler verebilir şayet hatırladığım bu). 

Siz hukuki süreci başlattığınızda biz yaparız dedik aracı sen getirmiyorsun durumu söz konusu olabilir. Hata aldığınız herşeyde çıkabilir sonuçta fabrikasyon durumu mevzu bahis fakat dediğim gibi çözümü olmayan koşullar da bu süreci kabul ediyorlar. Şayet aracınızda Özel Kasko var ise kasko firmanızlada görüşüp nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair daha profesyonel bir destek alabilirsiniz çünkü Kasko şirketleri sizi bu tarz durumlardan kurtarmak için varlar.

Her yıl arabaya birşey olsa da olmasa da tonlarca para veriyoruz Kasko şirketlerine koştursunlar azıcık :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Reicht Öncelikle çok geçmiş olsun. Önceki aracım Jeep marka Renegade idi. Bazı kronik sorunları vardı, aldığım yere götürdüm, hem ilk bakımını yapın hemde şu sorunlara bakın dedim, araç 2gün onlarda kaldı, 2 gün sonra ben gittiğimde "biz hiç bir sorun ile karşılaşmadık" cevabı verdiler. Dondum kaldım, insan en azından madem sorunu bulamadı, test sürüşü yapalım der. Sonrasında park halinde araca hafiften biri sürtmüş, tampon esneyerek çamurluğu çok az yanlatmış. Götürdüm, kötü gözüküyor ne yapabiliriz dedim. Baktılar,ustaları geldi,çamurluğu düzeltmek için kaporta işlemi gerekli, arkada ki somunlar sökülmek zorunda buda aracı kaporta hasarlı yapar. Tamponda ki çizik izleri için tampon sökülmek zorunda, 20 civarı bağlantı elemanı değişmek zorunda, çok pahalı olur hemde yine aracınız hasarlı duruma düşer, böyle kalsın dediler.

Birinin tavsiyesi ile rahatsız olduğum sesten ötürü farklı servise götürdüm, hemen test sürüşüne çıktılar, araç 1 gün kalsın dediler. Ertesi gün geldiğimde önde ki yamuk çamurluğu düzelttiklerini gördüm, aman nasıl yaptınız dedim, ne var ki vakum ile çektik, bir ücret istemiyoruz, göze kötü duruyordu dediler. Tamponda ki çiziklerede rötuş sonrasında pasta yapmışlar, belli olmuyordu. Sonra 3 kronik şikayetimi çözdükleri gibi, kendileri buldukları 2 ayrı sorunu daha çözmüşler, ve hiç para istemediler.

Bir yerde aracı aldığım ve bakımını yaptırdığım yer, diğer yerde kuruş para kazandırmadığım yer..

Ama yine bu olay beni Jeep'e karşı çok kızdırdı, servis noktaları arası bu denli fark olmamalı.

Sizin olaya gelirsek, tüm şikayetleri kayıt ile yaptırırdım, 3. şikayet sonrası para iadesi ister ve olayı sosyal medyaya taşırdım. Aksi durumda markalar birşey yapmıyor ülkemizde malesef. Yaygara koparmadan insan yerine koymuyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Reicht :

@Revivo73 bu zamana kadar 0 araç satın almadiginizi belirtmissiniz yazınızda. Eğer alsaydiniz ve aynı sorunları yasasaydiniz benim tepkimin belki 10 katını gostereceginizden eminim.

150 bin tl den daha düşük fiyata araç alan biz fakirler bu sorunları yaşamak zorunda miyiz yani. 

Benim yazımı dikkatli okuduysaniz eğer ben şanzıman değişikliği için gerekenleri yapmışım zaten. Benim derdim emir eri gibi gel oğlum git oğlum davranışına olan tepkimdir. İkincisi bu araç fabrika çıkışlı sorunlu yani ilk günden bu yana böyle. Tüketici kanununa göre benim bu aracı iade etme hakkım bulunuyor.<--- --->

muhakkak bayağı magduriyet yaşamıssın bir de İstanbul şartları da farklı dediğin gib toplu taşıma araçlarıyla git gel zorlu.  Fakat benim orada demek istediğim servisin ve satıcının niyeti olayıydı. 2010 da sıfır Yamaha motosiklet aldım ancak büyük ve pahalı motorlardan bugünkü fiyatı dolar artışı da hesaba katılarak 60bin TL'ye yakın fiyatta birşeydi. Motor 0, ve Japonya'da fabrikadan çıktığı gibi tertemiz o açıdan sorun yok fakat inanılmaz sekilde bir fatura hilesi yaptılar, fiyatın yarısına yakın fatura kestiler düşünebiliyor musun olayı, yani ÖTV ve KDV farkından yaklaşık 15%, 60bin TL olsa 9bin cebe indirdiler! Motoru şehir dışından aldığım için telefon açmak dışında birşey de yapamadım, öyle kaldı. 

senin durumda Japonya'da da sorun gözüküyor. yani ben olsam Japonya'dan da hesap sorardım. dava açma konusu ise biraz uzun iş. firmalar, satıcılar davalara karşı cok daha hazırlıklı oluolar. bana faturada yamuk yapan yere dava açmayı düşündüm avukatı takibi falan ondan vazgeçtim zaten.

şu durumda ben olsam en iyisi, şanzuman değişim gününde tam gün orada bulunurdum. gitmeden önce de uyarı niteliğinde "tüm işlemleri göreceim gerekirse müdahele ederim" derdim o durumda sen servise müdahele edemeszin falan derlerse benim arabam, müdahele ederim diyerek ağırlığı koyardım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. "Bağzı" arkadaşlar da Haldızda hissesi varmış gibi konuşmuş. Mercedes alıp da problem yaşayıp davalık olan bir dünya insandan bi-haber(!) ezbere "mersedes alsaydııınnn" tarzı cümleler. Bir de maddi olarak pay biçip 150 bin demiş. Siz 80 bin verdiyseniz serviste sürünecek fakirin tekisiniz yani. Komik gerçekten. 

Çeşitli mecralarda konuyla ilgili yasal süreçlere dair yaşanılan tecrübeler mevcut. Belki yardımcı olurlar diye buraya gelmişsiniz ama üstüne azar yiyor ve haksız oluyorsunuz. İyi niyetli Mazdaseverleri tenzih ediyorum ama burada ancak sinirleriniz bozulur. 

 

Böyle saçma platformda daha fazla kalasım yok. Kısa süre içerisinde üyeliğimi de siliyorum. Muhtemelen, paracı Mercedes alcı zihniyete bakılırsa çok geçmeden mesajım da silinir. 

 

Düzenleme: Üyelik silme işlemini bulamadım. Bir zahmet üyeliğimi siliverin. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Saçma platform sözünüz için bir özür borçlusunuz beyefendi. O kadar insanın emek verdiği bir forum sitesi burası. Herkesin hoşuna gitmeyecek cevaplar verilebiliyor, çoğu üyemiz de yukarıda yaşanan olaydan dolayı üzüntülerini dile getirmişler. Kimsenin başına gelmesini istemiyeceğimiz bir durum yaşamış üyemiz, umarız kendisini mutlu edecek bir çözüm yolu bulunacaktır.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Saçma platform sözünüz için bir özür borçlusunuz beyefendi. O kadar insanın emek verdiği bir forum sitesi burası. Herkesin hoşuna gitmeyecek cevaplar verilebiliyor, çoğu üyemiz de yukarıda yaşanan olaydan dolayı üzüntülerini dile getirmişler. Kimsenin başına gelmesini istemiyeceğimiz bir durum yaşamış üyemiz, umarız kendisini mutlu edecek bir çözüm yolu bulunacaktır.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Platforma saçma dediğim için özür dilerim. Doğrusu şu olacaktı; ''Böyle ''bazı'' saçma insanların bulunduğu platformda''.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Platforma saçma dediğim için özür dilerim. Doğrusu şu olacaktı; ''Böyle ''bazı'' saçma insanların bulunduğu platformda''.

Neden bu kadar sinirlendiniz?
Kizdiginiz kisi forumun sahibi ya da temsilcisi degil ki, farkli gorusler belirten bircok kisi var. Hatta bu konuda farkli yaklasim sergileyen sadece bir kisi var. Genelde de boyle bir ortam yok forumda. Allah allah, gercekten sasirdim bu tepkinize 🙄
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...