Holydao

2. Nesil Skyactiv Teknolojisi

bize.yine cılız modeller gelecek :(

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Turbosuz motora devam edecek anladigim kadariyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

TSI  lardan az yaksın önce

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Zealot :

TSI  lardan az yaksın önce

Mazda 6 şehir dışı passat 1.4 act den az 1 litre fazla yakıyor. Tabi kış lastiği takılı havalar soğuk. Ne kadar farkeder sen bi formülize et :) 

Passatla 3.6 yakaladığım yolda 5.1 yakaladım. Yaz aylarında 4.5 olsa 1 litre farkeder yine.

200 le sabit gideyim dersen passat açık ara fark atıyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, M.E.G :

200 le sabit gideyim dersen passat açık ara fark atıyor :)

ekonomi olarak mı,  tüketim olarak mı     yanlış anlaşılma olmasın 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Zealot :

ekonomi olarak mı,  tüketim olarak mı     yanlış anlaşılma olmasın 

Ekonomi olarak. Mazda da sürekli 5. Viteste gitmen gerekiyor. 

bozkurt358 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Zealot :

TSI  lardan az yaksın önce

1.2 tsi Golf den az yakıyor. Sırf bunu test etmek için, depoları fulledik çıktık yola...

Her iki aracıda Aydın-İzmir otoyolunda aynı güzergahta denedik, golf de bir çocuk fazla, bende diğer arkadaşa göre 15 kilo fazla var :) +70 kilo.

Mazda 1 litreye yakın bir oranda az yaktı. Yol bilgisayarı ölçümü değil, depo doldurma ile ölçümü yaptık.

Holydao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, AreY :

1.2 tsi Golf den az yakıyor. Sırf bunu test etmek için, depoları fulledik çıktık yola...

Her iki aracıda Aydın-İzmir otoyolunda aynı güzergahta denedik, golf de bir çocuk fazla, bende diğer arkadaşa göre 15 kilo fazla var :) +70 kilo.

Mazda 1 litreye yakın bir oranda az yaktı. Yol bilgisayarı ölçümü değil, depo doldurma ile ölçümü yaptık.

1.2 tsi golfü bilmem de 1.4 tsi act passat mazda3 ten de az yakıyor. 2. Nesil Mazda3 dizel ile 100 km sabit hızda 4.0 litre yaktığım yolda 3.6 yakıyordu. Mazda3 benzinli imkansız o değerleri yakamaz. 

Şehir dışı 3000 km yol yaptım tatilde. 5.6 litre ortalamam vardı. Çok da normal kullanmam yani.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

passat gibi bir arabanın 5.6 litre ortalama yakalaması, inanılmaz bir şey..

skyactiv falan bilmem ben.....  

nefret ederim vw grubundan.. ama adamlar yapmış..  5,6 değil  6 litre yaksın. yine mükemmel değer 150 hp turbolu araba için 

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bizim Vw Caddy 1800 kg 1.6 tdi 102 beygir dsg. Ortalama 5 lt yakıyor bazen 4.8 bazen 5.2 oluyor o yüzden. 

Cx-3 1350 kg 1.5 skyactiv-d 105 beygir A/T.  Bu araçta ortalama 4.5-5 arası yakıyor. 

Ama lastik tabanlarında 5 cm fark var. Biri 215 biri 165. Böylede düşününce normal geliyor :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekonomi olarak. Mazda da sürekli 5. Viteste gitmen gerekiyor. 

katiliyorum. 1.5lt sky 3 cruise aliyorum yol bitiyor ama araba 6 ya atamiyor vitesi. 110 cruise yapsam hep 5. vites 3 bin devir civari o yuzden uzun yolda cook bi ekonomi yapamiyor

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, bozkurt358 :


katiliyorum. 1.5lt sky 3 cruise aliyorum yol bitiyor ama araba 6 ya atamiyor vitesi. 110 cruise yapsam hep 5. vites 3 bin devir civari o yuzden uzun yolda cook bi ekonomi yapamiyor

SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ne yazık ki çok uzun vites oranları ve düşük devirlerde tork fakiri olmasından dolayı araç yüksek viteslere geçemiyor. Turbo şart...

vethekim ve bozkurt358 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikli arac konusu ve hibritte toyota subaru ve mazda beraber arge yapacakmis. Bu japonlar cok garantici kardesim. Ellerinde teknoloji var ana tsunami, deprem, yuksek karlilik falan derken hep geride kaliyorlar. Ellerindeki motor ve sanzuman seceneklerini bile daha tum urun platformunda sunamiyorlar. Illa bunlari biraz durtuklemek mi gerek anlamiyorum. Kendilerinin rakibi gibiler satmamak icin diretiyorlar.(bkz honda.-toyota) Neyse ilerleyen zamanda daha iyi urun gamiyla gelsinlerde bizi baska markalara gebe birakmasinlar yeter. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

150hp de ACT sistemi çok önemli yakit tassarufu sağlar. Gerek görmediği sürece sistem 3 silindir ile çalişiyor, güç istendiğinde 4 silindir oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, AreY :

150hp de ACT sistemi çok önemli yakit tassarufu sağlar. Gerek görmediği sürece sistem 3 silindir ile çalişiyor, güç istendiğinde 4 silindir oluyor.

ACT + FreeValve + Bosch su püskürtme sistemi...

Ortaya acaba nasıl bir motor çıkardı diye merak ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, AreY :

150hp de ACT sistemi çok önemli yakit tassarufu sağlar. Gerek görmediği sürece sistem 3 silindir ile çalişiyor, güç istendiğinde 4 silindir oluyor.

100 nm torkun altında torka ihtiyacı varsa  2 silindiri kapatıyor. 2 silindir ile ilerliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, M.E.G :

100 nm torkun altında torka ihtiyacı varsa  2 silindiri kapatıyor. 2 silindir ile ilerliyor. 

Evet 2 silindir doğrudur, hatalı olmuş. Otopark testinde Sinan ve And motorun sarsılmasını ve otomatik vitesle uyumunu beğenmemişlerdi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, AreY :

Evet 2 silindir doğrudur, hatalı olmuş. Otopark testinde Sinan ve And motorun sarsılmasını ve otomatik vitesle uyumunu beğenmemişlerdi.

 

Bu 140 lık ACT... 150 lik bunun geliştirilmiş hali. Motorda en ufak bir sarsıntı yok diyorlar ki onu hissetmeniz imkansız. Klima fanını, müziği falan kapatıp 90 la giderken çok iyi dinlerseniz motorun sesi çok inceden değişiyor. Bunu duyabilmeniz için de  kulaklarınızın çok iyi işitmesi lazım :)  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.