Mücahit

Trafikte 17 yanlış inanış

Bu konuda 26 ileti var

Trafikte 17 yanlış inanış

Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne-kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!

Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha az kayar!

Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.

Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;

En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz.

Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.

Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,

Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.

Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!

Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır

Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 17'dir. lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın

                                                                                            Hazırlayan: Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniye olmalıdır.

abi bak bunu öğrendiğim iyi oldu. Hoş, önceden de uygulamıyordum pek ama :eek:

(:eek: i anladınız siz anladınız :D)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi bak bunu öğrendiğim iyi oldu. Hoş, önceden de uygulamıyordum pek ama :eek:

(:eek: i anladınız siz anladınız :D)

bence Dünyanın en saçma kuralıdır bu ya,bi an bu kurala gerçekten uyulduğunu düşünürmüsünüz  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence Dünyanın en saçma kuralıdır bu ya,bi an bu kurala gerçekten uyulduğunu düşünürmüsünüz  ;D

araba kullanırken hiç birşey düşünmezsinki zaten içgüdüsel yaparsın birçok şeyi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence Dünyanın en saçma kuralıdır bu ya,bi an bu kurala gerçekten uyulduğunu düşünürmüsünüz  ;D

Ehliyeti ilk aldığımda uyuyordum ama yanlış kurala uyuyormuşum, Mücahit abim sağolsun öğrendim ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ehliyeti ilk aldığımda uyuyordum ama yanlış kurala uyuyormuşum, Mücahit abim sağolsun öğrendim ;D

sende sağol sohbetin,muhabbetin arasında küçücük bir bilgi almak yeter zaten amaçta bu değilmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araba kullanırken hiç birşey düşünmezsinki zaten içgüdüsel yaparsın birçok şeyi

Mücahit abi öyle değilde bir çok trafik kuralı saçma geliyo bana,yani saçma dediğim uyulması imkansız geliyo 8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit abi öyle değilde bir çok trafik kuralı saçma geliyo bana,yani saçma dediğim uyulması imkansız geliyo 8:)

aslında uymadığımızı sanıyoruzda kuralların çoğunluğuna uyuyoruz mesala yürürken adımlarını düşünerekmi atıyorsun arabayı kullanırkende düşünmüyorsun farkında olmadan kuralları uyguluyorsun aslında ha acemilikte düşünerek kullanırsın neyi ne yapacağım diye

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

Bu yanlış, yanlış..... :) İlk cümle doğru.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yanlış, yanlış..... :) İlk cümle doğru.....

Ben diycektim, sen dedin Abi, ama ben diyememiş mi oldum şimdi?

Aslında denecek çok şey var ama, diyemedik bikere, keşke deseydim demek için çok geç artık. ;D ;D ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bencede yanlış_debriyaja basınca salıyorsun arabayı işte, daha bi ivme kazanıyor_çat diye basacan frene, istop etmesin diyede yapıştıracan debriyajı :P_gerci ben arada ani fren falan yaptım mı abs devredeyken titriyor ya fren pedalı, tırsıp ayagımı cektiğim oluyor fren pedalından :P böylece fren mesafesi istemedende olsa uzamıs oluyor_

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar zaten ani bir fren esnasında, debriyajı kim düşünür....

Ama şu da bir gerçektir ki, debriyaja bastığınız zaman aracı kütlesel olarak boşa almış oluyorsunuz, debriyaja basmadığınızda araç vitesteyken, dişliler, aracı yavaşlatma eğilimindedir.

Yani Selman Abi ve ben haklıyız. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fakat testlerde blok fren olarak tabir edilen ve en kısa mesafede durnmak için yapılan frenler debriyaj artı frene tam güç uygulanarak yapılıyor????

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fakat testlerde blok fren olarak tabir edilen ve en kısa mesafede durnmak için yapılan frenler debriyaj artı frene tam güç uygulanarak yapılıyor????

Bu konuda bir bilgim yok ama, debriyaja basıldığı zaman, frenlere yardımcı olan bişeyi devre dışı bırakmış olduğumuzu biliyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi niye bunu Otomatik araç sahipleri tartışıyor ;D

Ahmet abi bu konuya noktayı koyar.  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi niye bunu Otomatik araç sahipleri tartışıyor ;D

Bu otomatik sahipleri neredeyse 15 yıl düz vites kullandıkları için olabilir. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bişey aklıma geldi acaba onuda mı yanlış biliyoruz??_debriyaja bastığımız zaman araba ivme kazanıyor diye biliyoruz ya, diyorum ki motor sesi kesildigi için birden bize öyle geliyor olmasın, hızlanıyormus hissine kapılmıs olabilirmiyiz acaba ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Testlerde istediklerini yapsınlar, sonuçta hepsine eşit uygulanıyor o kurallar, pratikte ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman motor frenine girersiniz zaten....Yani orada kullanılan "Motorun ivmelendirici özelliğini devre dışı bırakmak" ifadesi tamamen yanlış, bilakis "Motorun frenleme etkisini" devre dışı bırakmış oluyorsunuz....

Hele 1300 kg.lık arabalarımızla ani frenlerde debriyaja basmanızı hiç tavsiye etmem, varsın stop etsin araba...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük motorlu araçlarda Debriyaja basılmadığı zaman fren balataları sadece aracın tekerleri değil aynı zamanda motoru da durdurmak için görev yapacaktır diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.