gobris

Mazda otomatik viteslerde PRNDSL ve Hold düğmesi

Bu konuda 40 ileti var

Merhabalar. Kayıp notlardan biri de bu sanirim.

Hatirladigim kadarini yazayim. Yanlisim varsa duzeltin.

AT Mazdalarda bulunan HOLD düğmesi ne işe yarar.

D=1-2-3-4

D+Hold= 2-3

S=1-2-3

S+Hold= 1-2

L=1-2

L+Hold=1

Boyle bir islevi var arkadasin.

Holda basiliyken bu arada gaz kesme falan devre disi kaliyor. 7000-8000 falan devire cikarsiniz aman ha :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan sağolasın..

Bunun Ingilizce bir metni vardı o var mı ?

Benimkinde Gaz kesme devre dışı kalmadı :D Denemeyle sabit :D 7000 de kesmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada senin verdiğin bu bilgi sayesinde geçen gün ben de Hakan'da karda bayaa rahat ettik ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada mazda service manualini de buldum arkadaslar .

Buradan bu hold button ve normal vites islevlerini anlatan kismi gondereyim diyorum.

Buyrunuz efendim.

Fotograftan yapacagim yorum, yukarida yazdiklarima benzer.

D 1-2-3-4

D+Hold= 2+3(cift yonlu)

S=1-2-3

S+Hold=2-3(tek yonlu)

L=1-2

L+Hold=1

Tek yonlu cift yonlu demek te.. D+Holdta devire gore 2 ve 3. vitesler arasi gidip gelirken

S+Holdta 3'ten 2 ye indikten sonra tekrar 3 e cikmiyo. 2 de devam ediyor.

post-319-14169526227_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan bende de Mazda6 Training manual var (hatta download bölümünde de var) ama şekilden bu anlattıklarını çıkarmak biraz zor :) Ya da ben becerememiştim ilk gördüğümde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzıman kullanmak isteyen arkadaşlardan gerçekten tam olarak nizami kullanılması istenilse herhalde hemen manual bir araca geçerlerdi, aslında alışana kadar otomatik vites biraz dikkat istiyor, yoksa kullanıcı hataları olmasa kolay kolay arıza yapmazlar.

  Ayrıca paylaşım için teşekkür ederim ;) yararlı bilgi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu tam olarak ne oluyor anlamadımda :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzıman kullanmak isteyen arkadaşlardan gerçekten tam olarak nizami kullanılması istenilse herhalde hemen manual bir araca geçerlerdi, aslında alışana kadar otomatik vites biraz dikkat istiyor, yoksa kullanıcı hataları olmasa kolay kolay arıza yapmazlar.

  Ayrıca paylaşım için teşekkür ederim ;) yararlı bilgi.

Yani Dündar şehir içinde sıkışık trafikte L, biraz daha iyi bir durumda S ve uzun yolda D ye almakta bir sakınca yok anladığım kadarı ile. Ben genelde bu şekilde kullanıyorum da :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sadece D ye atıp kullanmıyorum D-S-L ve HOLD düğmesi ile biraz oynuyorum. Manuel gibi kullanıyorum desem yeridir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sadece D ye atıp kullanmıyorum D-S-L ve HOLD düğmesi ile biraz oynuyorum. Manuel gibi kullanıyorum desem yeridir :)

Niye ki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye ki :)

Otomatik olarak sürekli 4 e yükselmeye çalışmasına sinir oluyorum. Onu kısıtlamak için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik olarak sürekli 4 e yükselmeye çalışmasına sinir oluyorum. Onu kısıtlamak için :)

Abi kısıtlama bence, az yaksın boşver :) Sonra uyumsuz abinin davetine yol uzak diye bahane buluyorsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otomatik kullanırken avantajları varken sırf d ye takıp kullanmak ta doğru değil aslında.. biz qx4 ile 2 ile kalkardık sonra D ye geçerdik.. aynen düşük hızlarda giderken 2 ye getirdik yine.. birde vitesin üzerinde overdrive off diye bir tuş vardı.. rampa aşağı veya hızlanma gerekmeyeecek durumlarad kullanıyorduk..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik olarak sürekli 4 e yükselmeye çalışmasına sinir oluyorum. Onu kısıtlamak için :)

Gereksiz yere yakıtını artırıyorsun Burak, şehir içinde hold'u yanık bırakman ve sadece dik yokuş inerken S ile L yi kullanman daha ekonomik ve uzun ömürlü bir şanzıman kullanışı olur, benden söylemesi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gereksiz yere yakıtını artırıyorsun Burak, şehir içinde hold'u yanık bırakman ve sadece dik yokuş inerken S ile L yi kullanman daha ekonomik ve uzun ömürlü bir şanzıman kullanışı olur, benden söylemesi :)

O zaman 5 numaralı mesajını biraz açıklaman gerek ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Usta burada benimde kafam karıştı.

Şimdi biz, Şehir içinde "Holdsuz" olarak "S" ve"L" yi kullanalım diyorsun. "Hold"u da sadece rampa inerken ve buzda kullanalım.

Öyle mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıklıyorum  ;) şimdi aracımızla seyir ederken 40-50 km hızı geçtikten sonraayağımızı gazdan çektikten sonra  şanzıman hemen en yüksek vitese geçer , sen bunu engellemek için manual kullanıyorsun , her nekadar devirli kullanmasanda yakıta negatif etkisi var.

  Şehir içinde hold yanık kullanırsan gereksiz yere bir vites daha yükseltmemiş olacaksın.

Vitesi senin değiştirmenin şanzımana bir zararı yok fakat yakıt yükselir, en azından D nin bir altından başla en aşağıdan başlama ayrıca mekanik yükselttiğin gibi kesinlikle mekanik düşürme 20 km hızın üzerindeyken kesinlikle bunu yapma, motor freni uygulayıp aracın hızını şanzıman aracılığı ile yavaşlatırsan şanzımanın ömrünü çok kısaltmış olursun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Usta burada benimde kafam karıştı.

Şimdi biz, Şehir içinde "Holdsuz" olarak "S" ve"L" yi kullanalım diyorsun. "Hold"u da sadece rampa inerken ve buzda kullanalım.

Öyle mi?

Hayır HOLD' un görevi her vites konumundayken elektriksel olarak vitesi bir konum düşürmektir, uygun vites aralığını yakalamak için hold u kullanacağız, s ile l konumunu yokuş çıkmaktan ziyade yokuş inişlerinde motorun kompresyonundan faydalanmak aracı yavaşlatmaktan bahsediyorum, güvenli kullanım için bu şart.

  Yukarıdaki anlatımımla karıştırmayın 20 km nin altında vites küçültebiliriz, aracı yavaşlatmak için vites küçültemeyiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.