Murat b

Araç muayenesi özelleşti, araçlar sınıfta kaldı!

Bu konuda 24 ileti var

Araç muayenesi özelleşti, araçlar sınıfta kaldı!

Araç muayenesinde yeni dönem başladı. Gözle yapılan 'şipşak muayene' yerine, araçların 936 açıdan röntgenini çeken ve ilk olarak Elazığ ile Trabzon'da hizmete giren AB standardına sahip modern istasyonlar vahim bir gerçeği gün yüzüne çıkardı. Bir haftada kontrolden geçen 280 aracın yarısı ağır kusurlu çıktı. 23 otomobil rulmanlarının zarar görmesi, 120 taşıt da fren sistemindeki problemler sebebiyle muayeneyi geçemedi. Tüm şehirlerde hızla yürürlüğe girmekte olan muayene istasyonları İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyükşehirlerde 2008 yılının sonlarına doğru tamamlanarak hizmet vermeye başlayacak.

Yeni sistemin araçlar için adeta bir check-up niteliğinde olduğunu belirten yetkililer, araçların bilgisayar ortamında tepeden tırnağa denetimden geçirildiğini, her bir aracın mekanik, optik, elektronik cihazlarla fren, direksiyon, gürültü, gaz kaçağı, egzoz gazı, lastik dişi derinliği gibi 100'e yakın farklı noktadan kontrol edildiğini ve eksiklerin tepeden tırnağa gözlendiğini dile getiriyorlar. Araçlarının eksiklerini gidermeyenlere ise kesinlikle muayene onayı verilmiyor.

Araçların neredeyse tamamında muayene sonucunu etkilemeyen hafif kusurlar tespit edildi. Ağır kusurlu olduğu tespit edilen araçların bir aylık süre içinde eksikliklerini giderip muayene için istasyonlara tekrar gelmesi halinde ekstra ücret talep edilmiyor. Ancak bir ay içinde gelmeyen araç sürücülerinden ikinci bir ücret talep ediliyor. Muayenelerini yaptırmayan araç sürücülerine her ay %5 gecikme cezası uygulanıyor.

İstasyonlardaki her muayene otomatik olarak Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü'nün bilgisayarlarına işleniyor. Kusur tespit edilen araçlar için anında işlem yapılıyor. Listede 552 hafif, 369 ağır ile 15 adet 'emniyetsiz' başlığıyla kusur yer alıyor. Hafif kusur kapsamına giren araçlar için herhangi bir yaptırım uygulanmıyor. Sadece sürücünün araçtaki kusurla ilgili bilgilendirilmesi sağlanıyor. Sürücü mahallindeki güneşliklerin yeterli olmaması, egzozda fazla duman oluşumu, hasarlı çamurluklar ve sis farında ışık şiddetinin az olması, hafif kusur kapsamına giren eksiklikten birkaçını oluşturuyo

Alıntı

İstanbulda bu uygulama başladığında sonuçları merak ediyorum.Birde sis farı ışık şiddeti az olması hafif kusurlu sayıldığına göre araçlarda sis farı olma zorunluluğu varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgi için teşekkürler.

öyle bir zorunluluk olacağını sanmıyorum, olup da şiddeti az olanlar içindir o büyük ihtimal. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arka sis lambaları zorunludur, önler ihtiyari... Ancak arkadakilere far değil lamba denilmesi gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanıyor musun buna, Osmanlı'nın yasağı 3 gün...:)

umut fakirin ekmeği :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arka sis lambaları zorunludur, önler ihtiyari... Ancak arkadakilere far değil lamba denilmesi gerekir.

Ders 9.898.263

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tabii yıllardır muayene istasyonları yedi doydu şimdi sıra özel sektörde.:)))))

yollarda o kadar trafiğe çıkması kusurlu araç dururken,gece lambaları yanmayan traktörler kamyonlar cirit atarken,benim aracımın herşeyi tam gözüm gibi baktığım arbamı arkada bagaj spoyleri var diye trafikden men etmeye çalışılan bi memleketde ki sihniyete sahip kişiler bu işin başında iken hepimize yeni araç muayene istasyonları hayırlı olsun:))))))))))))))))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vedat haklısın. Dün Bursa Ovaakçada arkadan giriyordum bir traktöre. Birden bire çıkıverdi karşıma. Gidip baksan muayenesi tamdır onun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kanımca çooooooooook sorun yaşıyacağız.çünkü birimler arasında iletişim bozukluğu olduğu için kim neyi niçin yaptığını bilmeyecek.alt yapı ve sistemi oturmadıkları için milletin anasını ağlatacaklar.konu sadece dostlar alışverişde görsün.

bugün türkiyede kemer takma zorunluluğu varken kaç defa çevirdiler milleti.?veya yılbaşından beri araç kullanırken ceple görüşmek yasak.peki devriye gezerken ceple konuşan ekip arabasında ki polis arkadaşlara ne diyeceğiz:)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

...devriye gezerken ceple konuşan ekip arabasında ki polis arkadaşlar

için bir alkış rica ediyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi tane taksi geçemez muayeneden, memleket taksisiz kalır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vedat'ın dediği gibi yine bizim aslan gibi guzulara bahane bulup yok spoyler vs.lambası yanmayan araçlar dolaşır ortalıkta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vatana millete hayırlı olsun,keşke adam gibi yürütebilseler bizler tam işlediğini göremeyiz bu uygulamanın ama bizden sonrakiler faydasını görür,bu tür şeyler aslında çok güzel gelişmeler ama uzun zaman ister

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki güzel gelişme fakat yine bizim guzulara göz dikeckler araba bağlamak için.Halbuki bunları bağlasarlardı senelerdir,tarfik kazaları ve ölümleri % 70 azalırdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben fabrika çıkışı rüzgarlık olan subaro yu bağlamaya kalkan ekip gördüm bu memleketde.:))))

tabii ki bazı şeyleri hayata geçirmek güzel.ama bizim gibi olanlar ne yapacak?bizim arabaları trafikden çekecekmiyiz?

kesin bunu düşünen çıkmamışdır:)))) bu yasayı koyanlardan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer avrupada olduğu gibi bizler içinde muayeneye sokup ruhsata işletme sansı verirlerse ok.ama zannetmiyorum.çünkü şu anda bile ruhsata işletmek sorun.binbir dereden su getiriyorlar.çünkü işlenirse çorba parası azalacak:))))))hatta tatlı parasıda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence özel sektöre geçmesi iyi olmuş.En azından şirket sahibi kolay kolay işi sallayamayacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence özel sektöre geçmesi iyi olmuş....

Görürüm seni, karbon kaput geçiyo mu, geçmiyo mu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.