dr.x.x.x

Karbüratörlümü Yoksa Enjeksiyonlumu (90-94)

Ya Offf kafam iyice karışdı tam arabayı almaya niyetlendim.japon otolarından iyi anlayan bi abim karbüratörlüyse uzak dur dedi! birde alıcağım oto automatic vites ! kafam çok karışdı ya  :o  :nea::-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ne eksisi varmış karbüratörlü mazdanın ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

niye ya benimkide karbratörlü :D 2,0 LPG.yi biraz çok yakıyodu düzeldi şu anda :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 150.000 km kullandım hem karburatörlü hemde lpg lı ıdı :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya halil abi bilmiorum ama suratını falan ekşitti ! bende anlayamadım halil abi durun alıcam arabanın ilanını koyım abi !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada beyler valla bilemicem neyi varmış bende anlamadım :S ama ilk arabamı alıcağımdan böle seyler kafama çok takılıo :S

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım 90 modeller karbüratörlüydü. 91 veya 92 itibariyle enjeksiyona geçildi. Bir yerlerde söylenmişti böyle birşeyler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arabanın sahibiyle veya bir servisle görüş bence karbiratör enjeksiyon konusunda kesin bilgi al bu kadar kafana takılıosa...

ama gördüğün gibi karbiratörlü kullanan arkadaşlar da çok memnun makinalarından...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye'de satılan 323HB lerin tamamı 1.6 litre karbüratörlü ve 87hp olarak getirildi. Arada tek tük 1.6i ve 1.8i motorlularda geldi ama sayıları çok az. Yani şuanda inj. lu bir 323 alacağım dersen, çok araman gerekir ve seçeneklerin çok az. Yani bu bir anlamda şuna benziyor; ben bir şahin almak istiyorum ama ABS li olsun 4 teker disk fren olsun. Bu arabayı bulabilir misin? Muhtemelen bulamazsın ama böyle Şahin var, bir kaç tane özel deneme üretimi.

Şimdi karbüratörden yana o ustanın ne sıkıntısı olabilir bilmiyorum ama sorunlu, zırt pırt bozulan bir yapısı olmadığı kesin. Sadece tofaş/reno karbüratörü tamir etmiş bir ustanın mazda karbüratörü tamir etmesi pek olası değil. Muhtemelen bir kaç sökme işleminden sonra ya usta karbüratörün yapısını öğrenir ya da karbüratör çöpe gider. çöpe gitse bile üzülme, yedek karbüratör bulmak için fazla uğraşmana gerek yok çünkü bu modellerin tüm yedek parçalarını rahatlıkla bulabilirsin. negatif olabilecek tek yönü hem 87hp hem de otomatik vites olmasının getireceği performans düşüklüğü olabilir. başka da hiçbir olumsuz yanı yoktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 92 karbiratörlü kullanıyorum manuel otomatık dııl ve çok memnunum tek bı sıkıntım var ıbresınde 240 yazar ama aldanma o süratı hiç göremedım en fazla 170 bılemedın 175 dahası yok benzındede tuptede aynı değişmiyor konforlu bı arac sayılır yasıtlarına göre özellkli bı arac hı dersen kı turbo vs. taktırırsam verım alırmıyım söle bıu sıkıntı var ank da arac bedelın kadar nerdeyse para istıyorlar ama arac baskı balatadan kapaka a kadar oynanıyor ardından söle bı sıkntı var aracın hararet sıkıntısı bas gösterıyor sonra bas edemıyorsun onu böle sevmeye alışmak durumunda kalıosan performans arıyosan aracata doğru bı arac değil ama taş gıbı deyımıne uyan bı arac eger temızzse bı mazda ustasına göster ok derse kaçırma derım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 92 karbiratörlü kullanıyorum manuel otomatık dııl ve çok memnunum tek bı sıkıntım var ıbresınde 240 yazar ama aldanma o süratı hiç göremedım en fazla 170 bılemedın 175 dahası yok benzındede tuptede aynı değişmiyor konforlu bı arac sayılır yasıtlarına göre özellkli bı arac hı dersen kı turbo vs. taktırırsam verım alırmıyım söle bıu sıkıntı var ank da arac bedelın kadar nerdeyse para istıyorlar ama arac baskı balatadan kapaka a kadar oynanıyor ardından söle bı sıkntı var aracın hararet sıkıntısı bas gösterıyor sonra bas edemıyorsun onu böle sevmeye alışmak durumunda kalıosan performans arıyosan aracata doğru bı arac değil ama taş gıbı deyımıne uyan bı arac eger temızzse bı mazda ustasına göster ok derse kaçırma derım

190 görmüştü benim mazda..92 model karbüratörlü ve tüplü..ama tüpde değil benzinde görmüştü...ben 5 sene kullandım hem aile olarak bindik hemde ben bindim..beni yolda bıraktığı çok nadirdir..oda bizden kaynaklanıyor..termostat kireçlenmiş ibre normal gösteriyor ama motor su kaynatıcak seviyeye gelmişti hatta kaynattı..ağustosda 5 kişi uludağa çıkıyorduk :) fazla basınçdan radyatörün alt kısmından hortumu fırlatmıştı ve bütün su boşalmıştı..bölyle olduğu halde farketmeden 1-2 km tırmandık..ve sonuç 120 binde yarı motor yapılan bir araba 225 binde bu arızayı  verdi..böyle motora yüklenmeme rağmen su kaynatmasına ragmen motordan ne duman nede performansdan kayıp vardı..çok hor kullandım 323 ü deli çağımıza denk geldi..ama beni ne üzdü nede masraf açtı..16 ka 675 benim için efsane :) birçok 1,6 için baş belası:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence kaçırma.Temiz bir arabaya benziyor ve km'de az.Daha 7-8 sene rahat kullanırsın. :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5500 YTL.ye bu aracın yanlış hatırlamıyorsam 93.ü var bizim şirkette arkadaşta renk kırmızı km. hatırlamıyorum sorarım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aga git sen o ustaya manyak mi o yaa tas gibi araba valla karburatorlu sedan var bnd tık demedı daha bence temizsse kacirma simdi piyasada usta var ustacik var oyle degilmi servise gotur baksinlar ama adı ustunde mazda...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.