alitosun

Triger Kayışı Hakkında (92-97)

Bu konuda 21 ileti var

Tüm mazda severlere merhaba,

Mazda 626 HB 2.0i 16v 1994 arabanın triger kayışı kaç km'de değişmelidir?

Bilgi verir misiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

orjinaller 100,000 km de bir değişiyor

piyasada satılan dayco marka kayışlar ise 70-80 bin km de bir değişiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

92 626'yı Dayco kayışla 100,000 km kullandım. 7 sene önce aldığım rulmanların biri NTN diğeri NSK idi, ikiside Japon. Kayışın dişlerinde en ufak bir yıpranma hatta çizik bile yoktu. Rulmanlar ilk günkü gibi rahatça dönüyordu. Hatta Adem usta bir 100,000 daha gider dedi  ;) Lakin aynı rulmanlardan bulamadık piyasada. Skf veya Faq'da yok. Birini Gmb (kore) diğerinide hatırlayamadığım muhtemelen yerli bir marka taktık. Çıkan rulmanla taktığımız rulmanın arasında iki katı ağırlık farkıvardı neredeyse. Şu an 15,000 km kullandım bir sorun yok ama 100,000 gideceğini de sanmam açıkcası. Bu arada iki rulman + dayco kayışı 100 ytl civarına mal edebilirsin Japonculardan.Kolay gelsin....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 1998 model 626 HB 2.0i 16v  triger kayısı 100.000de mi degısıyor hepsı aynı mı mazdaların

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende 1998 model 626 HB 2.0i 16v  triger kayısı 100.000de mi degısıyor hepsı aynı mı mazdaların

orjinal kayışlar 100 binde değişiyor. eğer 100 binden önce koparsa kayışı alıp servisin kafasına atabilirsin rahatlıkla ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100000kmden önce kopmaz abi dayco olsa bile;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100000kmden önce kopmaz abi dayco olsa bile;)

haklısın ama hiç kimse orjinal dışındakilere 100 bin garantisi vermiyordu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haklısın ama hiç kimse orjinal dışındakilere 100 bin garantisi vermiyordu. :)

Abiciğim şu ana kadar hiç yaşamadıgımız için söyledim.Çok biliyomuş havalarında gibi yanlış anlaşılmak istemem.:)Birde Mustafa abicim dayco tüm arabaların kayışlarını ürettiği için kalite yüksek tutuluyordur diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abiciğim şu ana kadar hiç yaşamadıgımız için söyledim.Çok biliyomuş havalarında gibi yanlış anlaşılmak istemem.:)Birde Mustafa abicim dayco tüm arabaların kayışlarını ürettiği için kalite yüksek tutuluyordur diye düşünüyorum.

aynı fikirdeyiz :)

daha önce bir yerlerde yazmıştım, serviste orjinal kayışa 5 lira vermektense dayco kayış takıp 2 lira vermeyi tercih ederim. neticede orjinal kayışları da dayco yapıyor diye belirtmiştim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda nın tüm serileri      100000 km  de değişir ama orjinal kayış ve rulman yan sanayi kayış olursa genelde yan sanayi kullanılıyo 70-80 de değişmenini faydası var en azından riske girmemiş olursun rulman ları da kontrol ettirmek gerekir bozuk olan ses yapar ve boşluk oluşur  kitleme yapar ve kayış kopar           

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100.000 km bakımı kapsamında triger kayışı değişimi, hava filtresi, otomatik şanzıman yağı değişimi ve filtresinin temizlenmesi işlemini yaptırdım. 2500 km sonra motor yağı ve bujileri değiştireceğim. bunun dışında yapmam gereken başka şeyler varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Beni sürekli sinirlendiren bir konu triger.Son değişimde bilyalar elenmedi sadece kayış değişti.Ondan önceki değişimden de haberim yok.İnşallah başıma sarılmadan durup dururken hepsini yenilemeyi düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Beni sürekli sinirlendiren bir konu triger.Son değişimde bilyalar elenmedi sadece kayış değişti.Ondan önceki değişimden de haberim yok.İnşallah başıma sarılmadan durup dururken hepsini yenilemeyi düşünüyorum.

bence bir şey kaybetmezsin biz de 90000 olmadan değiştirdik...çünkü başına daha büyük belalar açma ihtimali yüksek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda nın tüm serileri      100000 km  de değişir ...

Mazdanın tüm serilerinde değil, mazda3 lerde triger zincir olduğu için 250.000de değişiyor olması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın tüm serilerinde değil, mazda3 lerde triger zincir olduğu için 250.000de değişiyor olması lazım.

3 lerde  400 bin diodu dündar usta sanırsam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim de aklımda 400 bin kalmış.

250 olmaması lazım ama pazarlıkla bi orta yol buluruz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim de aklımda 400 bin kalmış.

250 olmaması lazım ama pazarlıkla bi orta yol buluruz :D

325bin mi orta yol abi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zincirin kopması masraf açıyor mu normal kayış gibi? ben bunu bilmiyorum :) yani zincir kopsa da değişirsin derlerdi, zincir mi iyi yoksa kayış mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zincirin kopması masraf açıyor mu normal kayış gibi? ben bunu bilmiyorum :) yani zincir kopsa da değişirsin derlerdi, zincir mi iyi yoksa kayış mı?

mutlaka hasar veriyordur kopunca, zincir uzun ömürlü lakin bir süreden sonra çalışırken ses yapıyor diye biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdanın tüm serilerinde değil, mazda3 lerde triger zincir olduğu için 250.000de değişiyor olması lazım.

        sadece kayışlı modeller tabiki zincirliler değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.