Uygar

Peugeot 308 :: Düşük yakıt rekoru

Bu konuda 21 ileti var

peugeot_308_.jpg

100 km'de sadece 3.45 litre!

Peugeot'nun 5 ileri manuel ve yeni 6 ileri otomatik şanzımanına sahip iki 308 1.6 HDi 110 hp modeli ortalama 3.5 litre/100 km civarında tüketimle İstanbul'dan Antalya'ya gidip döndüler.

05.05.2008

Geçen yıl Antalya'ya ortalama 3.68 litre/100 km tüketimle gidip gelen 110 beygir gücündeki 1.6 litre HDi motora sahip 407’den sonra Peugeot, bu yıl aynı testi yine Türkiye Otomobil Federasyon gözetiminde 308 modelinin iki ayrı şanzıman seçeneğiyle gerçekleştirdi.

Teste katılan araçlardan birincisi, yeni 308’in Türkiye lansmanından beri satışta olan manuel şanzımanlı 1.6 HDi 110 hp modeliydi.

İkinci model ise Türkiye'de ilk kez satışa sunulacak olan 1.6 Hdi Auto6R olarak adlandırılan yeni 6 ileri otomatik şanzımanlı modeldi.

"Robotize" şanzıman olarak adlandırılan ve otomatik vites değiştirme olanağı sunan bu vites kutusunun en büyük özelliği kavrama ve vites değiştirme işleminin sürücünün müdahalesine gerek kalmadan elektronik bir hareketlendirici sayesinde gerçekleştirilmesi. Bu sayede, sürücü isterse vites kolunu "A" konumuna getirip normal bir otomatik şanzımanın rahatlığını yaşayabiliyor, isterse vites kolunu ileri ya da geri iterek, ya da direksiyon simidinin hemen altındaki düğmelere "tıklayarak" kendisi vites değiştirebiliyor. Diğer otomatik vites kutularına göre bu otomatiğin avantajı, performans ve yakıt tüketimi bakımından manuel şanzımanlarla yarışabilmesi. Hem otomatik hem de manuel vites değişiklikleri de son derece yumuşak ve sarsıntısız bir şekilde gerçekleştiriliyor.

Klasik otomatik vitesli araçlar genelde daha çok yakıt tüketirler ve performansları biraz daha düşüktür. Peugeot bu yeni vites kutusunun gerçek koşullarda manuel şanzımana sahip bir araç kadar tükettiğini

kanıtlamak için bu yeni versiyonu manuel şanzımana sahip aynı motorlu bir başka versiyonla birlikte

test etti. İki araç 1393 km'lik yol boyunca arka arkaya gittiler.

1393 kilometrelik bu testte manuel şanzımanlı 308 1.6 HDi, 100 kilometrede ortalama 3.59 litre motorin tüketerek başarılı bir sonuç elde etti.

6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip 1.6 HDi Auto6R ise aynı yolda aynı koşullarda daha da düşük bir yakıt tüketimi elde etti ve 100 kilometrede ortalama sadece 3.45 litre motorin tüketti! Böylece bu yeni versiyon , otomatik vites değiştirme seçeneği sunmasına rağmen bir manuel şanzıman kadar ekonomik olabileceğini kanıtladı.

Bu iki modelin de resmi testlere göre şehir dışındaki yakıt tüketimi 4.1/100 kmdir.

Her iki aracın deposu da 60 litre kapasiteli. Yakıt depoları İstanbul'da doldurulduktan sonra üzerine Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından etiket yapıştırıldı ve Antalya'ya gidilip dönüldü ve tekrar İstanbul'da yakıt doldurularak araçların ne kadar yakıt tükettiği hesaplandı. Manuel şanzımana sahip 308 HDi modelinin deposu testin sonunda 50.11 litre motorin aldı, yani testteki tüketim miktarı 50.11 litreydi.

6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip 1.6 HDi Auto6R modelinin deposuysa 48.16 litre motorin aldı.

Bütün yol boyunca araçları takip eden Tosfed yetkilileri testin sonunda araçların gerçek koşullardaki yakıt tüketimlerini onayladı. Test edilen Peugeot 308'leri Erkan Altınsoy ve Taner Altınsoy kullandı.

110 beygir gücündeki 1.6 litre HDi turbodizel motora sahip yeni 308 Auto6R modeli Türkiye'de

39.270 YTL anahtar teslimi fiyattan satışa sunuldu.

Peugeot'nun 1.6 litrelik 110 beygir gücündeki HDi motoru en yüksek torku olan 240 Nm'yi 1750 d/d'de sağlıyor. Bu sayede düşük devirlerden itibaren yüksek güç ve düşük yakıt

tüketimi sunuyor. Ayrıca turbo basıncının geçici olarak yükseltilebilmesi ile tork anlık olarak 260 Nm'ye kadar çıkabiliyor.

Peugeot 308'i bu testte de eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, geçen sene Peugeot 407 Hdi 1.6 modeli ile Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun iki yetkilisi gözetiminde bir depodan az yakıtla İstanbul’dan Antalya’ya gidip gelmeyi başarmıştı.

Altınsoy iki sene önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı.

Haberin Videosu :::

http://www.peugeot.com.tr/web/maksimumyol_minisite/index.htm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ne gerenk var  o kadar kasmaya :D

fransız arabalarıyla işim olmaz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Su bile yaksa mecbur kalmadıkça almam ben de :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim arkadaşlarda 106 307 407 406 var bence peugeot un yaptığı en güzel araç 406 :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peugeot'un yaptığı en iyi araç 504, sonra da yapamadılar zaten hiç :)

Kötünün iyisi diyosan; evet 406

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence güzel bir sonuç elde etmişler çünkü bu zamanda bu yakıt ekonomisi çoğu araçda yok valla ben zuzuyu sakin sürdüğüm 4,5  5 lt  görüyorum fakat trafiğe girince araba sapıtıyor direk 8.5 çıkıyor  >:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

niye ya benim pederdeki 407 2.0hdi de gayet güzel :D deli torku var yokus mokus dinlemiyor, benzinide kokluyor daa nolsun :D herhangi bi mekanik arızadanda dilimiz yanmadı şu ana kadar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vala peder gecen yaz arabayı buraya getirmeden dedi değişelim sen bunu al ben senin mz3 ü diye.. 1-2 gün düsünmedim değil hani ama sonra baktım adam gibi modifiye parcası yok ebay de olmaz değişmem dedim şaşırdı bizim peder :D sonra saygı duymaya basladım benim mazda sevgisine :D 407 de güzel araba ama bence :) özelliklede 2.0 olanları.. 1.6ları 407 kabugundaki 307 ler olarak görüyom ben..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kazasız belasız kullanın :nazar: Senin zırto daha güzel bence :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

siz ailecek mercek farlılara biniyosunuz demek :D Bizim ortaklarda var 407.. onlarda güzel.. ama herhangi bir deneyimim olmadı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kazasız belasız kullanın :nazar: Senin zırto daha güzel bence :)

eiw abi saol.. orası kesin zaten, zırto baska ya 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizeller normalde 45 lt depoya sahiptir 60 litreyle dier dizellerde buna yakın mesafe yaparlar bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim kankamda var 407 2.0 triptonik  o seri tuşuna basınca sağlam kaçıyor alet birde pejo yol bilgisayar olayında istediğin rengi seçme getirdi şu yeni makyajlı 407 oda güz bir seçenek ama ondan önce 406 varı kankimlerde debriyaj bir arızalandı servis bile çözüm bulamadı sonra sattılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben pejo servisiyle kanka olmuştum. 2 araba da sık sık servise gitmek zorunda kalıyordu. Seyrantepe'deki Bolluk Oto tavsiyemdir pejo kullananlara

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.