NeBiAnd

Kendi benzinini kendin üret

ABD'de bir firma, dünyanın evde otomobil yakıtı olarak kullanılan etanolü üreten ilk makinesini tanıttı.

Biyoyakıt teknolojisi alanında faaliyet gösteren E-Fuel şirketi,  "MicroFueler" adını verdiği kişisel rafineri sisteminin maya ve şeker  gibi çeşitli hammaddeyi fermante edip işlemden geçirdikten sonra,  otomobillerde yakıt olarak kullanmaya hazır hale getirdiğini açıkladı. 

       

10 bin dolara satılacak makine için şimdiden sipariş verilebileceğini  belirten yetkililer, makinenin bu yılın sonuna doğru teslimine  başlanacağını kaydettiler. 

       

Etanol üretiminde mısır kullanmadığı için gıda fiyatlarında artışa  neden olmayacağı savunulan makineyi ABD’de kullanmak için, alkol  üretiminin yasak olması nedeniyle federal izin belgesi gerekiyor. Ancak  makinenin üreticileri, yetkililerin bu konuda esnek davranacağı ve  gerekli belgeleri birkaç hafta içinde sağlayacakları güvencesi  veriyorlar. 

       

Bir galon (3,8 litre) etanolü yaklaşık 1 dolara (1,26 YTL) mal eden  dünyanın ilk ev etanol üretim makinesi, mini bir benzin pompasını  andırıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu bizim erke die bi sonsuz enerji projesi vardı yalan oldu onun gibi olmasın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

oyoyoyoy süper:D

Eline sağlık abi:)

Benzin 1.26 ytl olursa 4000cc nin altında motora binen adam tanımam ben:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

oyoyoyoy süper:D

Eline sağlık abi:)

Benzin 1.26 ytl olursa 4000cc nin altında motora binen adam tanımam ben:D

arascım alet benzinin fiyatını düşürüyo mtv yi degil :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin 1.26 ytl olursa 4000cc nin altında motora binen adam tanımam ben:D

4000cc lik arabayı da benzin satıp mı alıyoruz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar fiyat 10 bin dolar diyor.... :-* Bize 20 bin olur herhalde. :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4000cc lik arabayı da benzin satıp mı alıyoruz :)

yok abi ya şu an alıyoruz zaten ucuz,benzin fiyatı yüksek oldugundan illa yeni model olması şart deil.Benzin ucuzlayınca büyük motorlu arabalar değerlenir doğal olarak:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin ucuz olursa trafik karisior abi. ben bunu bilirim :D boştan yere kimse gezmior işte. :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3500-4000cc arası vergi 7759.00 YTL diyor :eek::D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar fiyat 10 bin dolar diyor.... :-* Bize 20 bin olur herhalde. :P

20 bine alabilirsen ne alâ abi onun ÖTV ZTV ATV XTV BTV herşey koyarlar ona :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer doğru ise alıp evin bir yerlerine koymak için şimdiden birikim yapmak lazım :) daha sonra da komşulara arkadaşlara filan satarak parasını çıkartırsın da erke işine benzemesin bu da... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhtemelen izinsiz benzin satışından dolayı içeri atarlar be.. ;D ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.