Jump to content

Oksijen Sensörü.


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aklıma geldi bilgi olarak aktarayım dedim.3 haftadan beri motor arıza ışığı yanıyordu.Geçen bakım için servise gittim ve baktırdım arıza ne gösteriyor diye.Bilgisayara bağladı ve Oksijen Sensörü arızalı olduğunu gösterdi.Katalizatörde bulunan bir sensörmüş ve hava vs.ölçüyormuş.Bir ufak kablo ve ufak buji'ye benzer bir şey ve sadece 280 ytl.. :o  :o Bana biraz tuzlu geldi ve şu an için taktırmayı düşünmüyorum.Çok mühim bir arıza değilmiş ama motor arıza ikazının devamlı yanmasını sağlıyor.Yani ışık devamlı yandığı için olası başka bir arıza ikazını anlamayacağım.

Ustaya sorduk neden kaynaklanıyor diye.Suçu bende buldu(Uyumsuz Bülo şahit)  ;D Arabayı çalıştırınca 3-4 dakika beklememiz gerekiyormuş.Yani hemen hareket etmemek gerekirmiş.Normal rolantiye düşünce yani 1000 devir civarı beklemek gerekirmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 62
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • halil_i

    6

  • lord_fth

    14

  • domestos

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Aklıma geldi bilgi olarak aktarayım dedim.3 haftadan beri motor arıza ışığı yanıyordu.Geçen bakım için servise gittim ve baktırdım arıza ne gösteriyor diye.Bilgisayara bağladı ve Oksijen Sensörü arızalı olduğunu gösterdi.Katalizatörde bulunan bir sensörmüş ve hava vs.ölçüyormuş.Bir ufak kablo ve ufak buji'ye benzer bir şey ve sadece 280 ytl.. :o  :o Bana biraz tuzlu geldi ve şu an için taktırmayı düşünmüyorum.Çok mühim bir arıza değilmiş ama motor arıza ikazının devamlı yanmasını sağlıyor.Yani ışık devamlı yandığı için olası başka bir arıza ikazını anlamayacağım.

Ustaya sorduk neden kaynaklanıyor diye.Suçu bende buldu(Uyumsuz Bülo şahit)  ;D Arabayı çalıştırınca 3-4 dakika beklememiz gerekiyormuş.Yani hemen hareket etmemek gerekirmiş.Normal rolantiye düşünce yani 1000 devir civarı beklemek gerekirmiş.

 

Biran abi eğer yüksek oktanlı benzin kullandıysan oksijen sensörü  arıza lambasını yakar

arıza kayıtları silindiği halde tekrar arıza veriyorsa sensör arızalıdır.

sensör arızalı olduğu zaman motor kontrol ünitesi  hava yakıt karışımını doğru ayarlayamaz  karışım farklı olduğunda ikaz lambası sürekli yanar

mesela lpg montajlı çoğu arabada uzun süre lpg kullanımında oksijen sensörü sürekli farklı bir yanmış gazı ölçtüğü için çabuk arıza yapar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oksijen sensörü spor hava filtresi taktırdığım bütün arabalarda arıza çıkardı abi

nasil yani  ???:o  bizdede siyirmasin bu sensör. bende takali 2 hafta falan oluyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustaya sorduk neden kaynaklanıyor diye.Suçu bende buldu(Uyumsuz Bülo şahit)  ;D Arabayı çalıştırınca 3-4 dakika beklememiz gerekiyormuş.Yani hemen hareket etmemek gerekirmiş.Normal rolantiye düşünce yani 1000 devir civarı beklemek gerekirmiş.

abi o bekleme neymiş yaw ne Borusan otoda (bmw -land rover- mini cooper) nede şimdiki çalıştığım yerde böyle bir tavsiyede bulunulduğunu duydum

tamam oksijen sensörü yüksek sıcaklıkta çalışır yaklaşık 650-800 santigrat derece de ama  3-4 dakka beklemek diye bişey pek inandırıcı gelmedi bana  ;)

oksijen sensörü ya bozulduğunda yada yüksek oktanlı benzin kullanıldığında arıza lambası yakar ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sensör arızalı Halil.Işığı söndürdü,20 metre gittim yine yanmaya başladı.Bende pek anlamadım hatta Bülo ile dedik kim bekler o kadar araba normal devire düşene kadar.Ben kışın biraz dikkat ediyorum fazla soğuk motor ile hareket etmemeye ama nomalinde gazlayıp gidiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

yavlum biran abim şimdi öylesine bi baktımda sensör 20 dolar civarı bişey yarın tam parça numarasıyla bakarım adamları buraya yollamaya ikna edebilirsek derdin derman bulur :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Hey yavlum Bülo.Sormadım sana sık boğaz etmeyim araştırdın mı bu sensör işini diye.Olm 12am halledicez0 dolar kargo parası istemesinler.. ;D

abi baktıklarımın ucundaki plastik soket yok, bi tane tam birebir buldum o da kullanılmış ve tamamı amerika içine yolluyor yarın unutmassam parça numarasıyla arattıracam hallederiz gibime geliyor :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınızı 30 saniyeden fazla rölantide çalıştırmayın. Gitmeye hazır değilseniz aracınızı çalıştırmayın. Kışın hareket etmeden önce motorun ısınması için 1-2 dakika rölanti yeterlidir. Dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtın. Bir araç bir saat rölantide çalışırsa 1 litre ekstra benzin tüketir. İstanbul’da yola çıkan 1 milyon araç günde 0,5 saat rölantide çalışsa günde 500 bin litre ekstra yakıt tüketir.

Yıldız Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün hazırladığı ‘Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini ister misiniz?’ çalışmasından alıntı yaptım. Az yakıt tüketmek için rölantide çalıştırmamak oksijen sensörünün bozulma nedenlerinden mi oluyor yani? Ben arabaya çok yüklenmedikten sonra rölantide beklememenin sensörün bozulmasında pek etkili olduğunu düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten birçok araç katalogunda aracınızı yolda ısıtın yazar bizimkide öyle diye hatırlıyorum ama emin değilim

Ben de yeni araç teknolojileri ile birlikte bu zorunluluğun kalktığını biliyorum. Bu sebeple hiç arabayı ısıtma gibi bir derde girmiyorum. Tek dikkat ettiğim şey motor normal ısısıa gelene kadar zorlamıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de yeni araç teknolojileri ile birlikte bu zorunluluğun kalktığını biliyorum. Bu sebeple hiç arabayı ısıtma gibi bir derde girmiyorum. Tek dikkat ettiğim şey motor normal ısısıa gelene kadar zorlamıyorum

Aynen abi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...