Jump to content

Araba Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araba hakkında doğru Bilinen yanlışlar

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur !

Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!

Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. Ideal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.

- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde

bozulur.

- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha

kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. Ideal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.

- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!

Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.

- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

- Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

Araç kullanırken telefonu kullanmayın. Araştırmalara göre, araç kullanılırken yapılan telefon konuşmaları kaza riskini dört kat kadar artırmaktadır. Risk, "hands-off" veya kulaklıklı telefon kullanımında da aynıdır. Gece görüşünüzü koruyun. Yaklaşan farlara fazla bakmayın. Körleştiriyorsa, bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın.

Uykunuzu alın. Uykulu iken araç kullanmayın. Gözleriniz bir noktada sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir. Bulduğunuz en yakın güvenli yerde sağa çekerek birkaç dakikalık bir şekerleme yapın.

Güvenceye alın. Kısa süreli de olsa, aracınızı terk ederken güvenceye alın. Yani, düşük vitese takarak el frenini çekin, camları kapatarak kapıları kilitleyin. Eğer arabada sizden başka kimse yoksa, kredi kartıyla ödeme yapmaya giderken bile kapıları kilitleyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

- Koltuğunuzun altında mutlaka bir beyzbol sopası bulunsun. Ola ki arkadaşlarınız beyzbol oynamaya çağırdığında eve kadar gitme zahmetinde bulunmayın.

Yanlış! Ülkemizde beyzbol oynamak için bol miktarda sopa bulunsa da bu oyunun oynanabileceği sahalar bulunmamakta, saha bulunsa dahi oynayabilecek adam bulunmamakta, o da bulunsa dahi bu oyunun kurallarını bilen birkaç hakem gerekeceğinden burada film kopmaktadır. O yüzden beyzbol sopası yerine ülkemizde daha yerleşik bir spor olan boksu tercih edin ve boks eldivenlerinizi torpidonuzdan ayırmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

eline saglık lakin gördüğüm kadarıyla seninde kollar benimki gib,i dümdüz durumda kullanırken ikimizde selvi boylu oldugumuzdan gaza parmak ucuyla basıyoruz en geriden :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık Biran abi ama kafama bişey takıldı; "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir." diyor ya, aracı düşük vitese çekip kompresyonun etkisiyle daha kısa sürede durduğunu deneyerek gördüm ben :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık Biran abi ama kafama bişey takıldı; "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir." diyor ya, aracı düşük vitese çekip kompresyonun etkisiyle daha kısa sürede durduğunu deneyerek gördüm ben :)

Doğrusuda o zaten. :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Eline sağlık Biran abi ama kafama bişey takıldı; "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir." diyor ya, aracı düşük vitese çekip kompresyonun etkisiyle daha kısa sürede durduğunu deneyerek gördüm ben :)

Biran hocam benim aracım otomatik; peki ben frenle beraber neye basacağım  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biran hocam benim aracım otomatik; peki ben frenle beraber neye basacağım  :2funny:

Abi sana serbest, nereye istersen bas sen. :D

Bu arada sallanan koltukla aran nasıl abi?  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Biran hocam benim aracım otomatik; peki ben frenle beraber neye basacağım  :2funny:

abi senin program hazır ama mail ile gönderilemeyecek kadar büyük. bana posta adresini verirsen cd ye çekip kargoyla göndereyim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık Biran abi ama kafama bişey takıldı; "En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir." diyor ya, aracı düşük vitese çekip kompresyonun etkisiyle daha kısa sürede durduğunu deneyerek gördüm ben :)

Bu konu bütün forumların efsane tartışması zaten, bırak vites küçültmeyi bir kenara sadece frene basıldığında dahi aracın daha kısa mesafede durduğunda fikir birliği varken, bütün bu nevi yazılar illa ki debriyaja da basacaksınız diyorlar....:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

geçenlerde önüme fırlayan çocuğa vurmamak için panik fren yaptığımda farkettim ki doğrudan frene basıyorum. bunu da böylece görmüş oldum. demek ki neymiş; dpriyaj falan hikaye, en kısa mesafede durmak için doğrudan frene abanmak gerekiyormuş. yukarıdaki yazıyı yazan kişiye iletilsin bu durum, milleti yanlış bilgilendirmesin :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

... bütün bu nevi yazılar illa ki debriyaja da basacaksınız diyorlar....:D

Bunlar arabayı çarp ama araba stop etmesinciler Abi, tarikat bunlar. :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçende bende kendimde denedim :) denettiler daha doğrusu.direk frene basıyorum bende.ama debriyajla beraber bastığımı zannederek.durumdan sonra farkettim debriyajsız bastığımı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      bence araba dizelse direk vites kucultme egilimi daha mantıklı gelıyo..bunu benzinlide pek hıssetmek mumkun degıl çünkü.2003 senesinde 1.9 dizel partnerımız vardı..frenlerine guvenemıyodum,fren sıktıgımda guvensız hıssedıyodum..kompresör oranı ıyıydı.. vites kuculterek kompresör yapmak benı hep rahatlattı demelıyım..bu arada bana göre benzinlide vites kucultup kompresöre sokmak yerıne debrıyaja ve frene aynı anda basmak daha mantıklı gelıyo.

  bence oylemı yoksa boylemı yapmalı tartısması..benzinliyle dizel arasındakı kompresör farkından olabılırımı??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...