Burak

2008 Mazda6 test notları

15 Haziran 2008 Pazar günü Özaydın Otomotiv'in misafirperverliğinde gerçekleştirdiğimiz toplantıda Mazda NSC Türkiye Satış Müdürü Sn. Toros Kardaş'ın büyük jesti sayesinde toplantıya katılan üyelerimizin çoğu Yeni Mazda6 yı test etme şansı buldu.

Bizim test ettiğimiz araç  Yeni Mazda6 SND 2.0L GE Mid Leather/Bose/Bluetooth/SR/AT/Xenon özelliklerindeki araçtı.

Öncelikle aracın iç mekanından bahsetmek istiyorum.

Aracın içinde kullanılan malzeme oldukça kaliteli. Bir önceki kasada olduğu gibi konsol oldukça rahat erişim sağlayacak şekilde yerleştirilmiş. Ortada en üstte bilgi ekranı bulunuyor. Selefindekine çok benzer olan bu ekranda sadece bazı bilgilerin yerleri değiştirilmiş. Altında ise RX8 deki ses sistemini hatırlatan yuvarlak çizgilere sahip yeni 6 CD alabilen MP3 çalar mevcut. Ses kalitesinin BOSE sistemi ile birlikte oldukça doyurucu  olduğunu söyleyebiliriz. Ses sisteminin hemen altında ise otomatik klimanın ayar düğmeleri ve bir önceki kasada kol dayanağında bulunan koltuk ısıtma düğmeleri yer alıyor. Koltuk ısıtma daha önce tek kademeli iken artık Low-High olarak iki kademeli yerleştirilmiş.

Yeni Mazda6 nın gösterge paneli bize biraz şu andaki Mazda3 ü anımsattı desek yalan olmaz. Devir saati ile birlikte 4 lü olan gösterge paneli kullandığımız araçta vites ve km bilgilerini içeren ekranlar ile ayılmıştı. Gündüz olduğu için ışıklandırmayı çok net görmemekle birlikte bir önceki kasada olduğu gibi ışıkların kırmızı olduğu anlaşılıyor.

Aracın koltuk ve ayna ayarları bir öncekinde olduğu gibi 3 hafızalı ve sağ yolcu koltuğu da elektrik kumandalı (ama hafızalı değil). Kullanılan deri kalitesi bizi oldukça etkiledi. En açık ton olduğu bilgisini aldığımız bu  rengin griye yakın ve siyah olmak üzere iki rengi daha bulunuyormuş.

Arka koltuklarda diz mesafesi test sırasında oturan hiçbir arkadaşa rahatsızlık vermedi. Hem genişlik hem diz mesafesi bize oldukça tatmin edici geldi.

Teknoloji açısından da Yeni Mazda6 da gözümüze çarpan yeniliklerse şunlar.

Aldığınız pakete bağlı olsa da artık Yeni Mazda6 yı AFS (adaptive front lightning) ve Bi-Xenon farla almak mümkün ama gündüz test ettiğimiz için performansı hakkında bir bilgimiz olmadı.

Park sensörleri ön ve arka olarak geliyor ve ses ile uyarı veriyor. Ön ve arka sensörlerden gelen farklı sesler size cisme olan uzaklıklarınızı bildiriyor.

Aracın içinde iken Bluetoothunu açtığımız bir telefonu araç hemen gördü ama kullanım kılavuzu yanımızda olmadığı için sisteme tanıtmayı başaramadık ve bizi güzel bir ingilizce ile bir bayan sesi bu konuda uyardı :)

Ses sisteminde yukarıda da belirttiğim gibi artık MP3 CD çalma özelliği mevcut. Elimizde bir MP3 CD si olmadığı için şarkı isimlerinin görüntülenip görüntülenmediğini tam olarak bilmiyoruz. Sanırım önümüzdeki günlerde bayiler bu konuda net bir yanıt verebilirler.

Kol dayanağının içinde ise sizi 2 güzel sürpriz bekliyor. Birincisi iPod, taşınabilir MP3 çalarınızı bağlayabileceğiniz bir AUX girişi ve sizi çakmağı kullanmanız mecburiyetinden kurtaran ek bir 12V çakmak çıkışı :)

Koltuğun altında yer alan benzin depo kapağının yanında bagaj kapağı olmasını bekliyorduk ama onu anahtarın üzerine koymayı tercih etmişler. :)

Yoğun kentlerde bizi ciddi bir dertten kurtaracak olan yan aynaları katlama düğmesi de sürücü tarafındaki ayna/cam kontrol paneline eklenmiş.

Motor ve yol tutuşundan da bahsedersek ;

Yeni Mazda6 da test ettiğimiz araçta 215x50x17 ebadında Bridgestone Potenza RE050 lastikleri kullanılmıştı. Test sürüşünü yapan iki Mazda6 kullanıcımız eski ile yeni arasında çok büyük bir ses farkı gözlemlemedi ama hepimizin ortak fikri aracın eskisine nazaran yol tutuş ve direksiyon tepkilerinin çok geliştiği.

Motor performansı açısından çok büyük bir fark yok. Test ettiğimiz araç ActiveMatic (5 ileri) olduğu için çok ciddi bir beklentimiz de yoktu. Genel düşüncemiz bu aracın 6 ileri manuel şanzıman ile çok daha keyifli bir sürüş keyfi sağlayacağı yönünde oldu. Yalnız şunu da belirtmek isterim ki Mazda, daha önceki görüşmelerimizde bize bu motorun eskisi ile aynı yani 147 beygir üretmesine rağmen benzin sarfiyatında bir iyileşme olduğunu  bildirmişti.

Motor kaputunu açıp baktığınızda ilk dikkatimizi çeken şey ise özellikle ilerisi için önemli olduğunu düşündüğümüz boşluklar. Bu boşluklar hem çalışma hem de olası modifikasyonlar için rahat bir alan sağlıyor.

Aracın dış görünüşünde ise çok güzel bir bütünlük sağlanmış. Başka markalarda gördüğümüz ön dizayn ile arka dizayn arasındaki uyumsuzluk Yeni Mazda6 da görünmüyor. Emre arkadaşımızın dediği gibi sanki kalem hiç kalkmadan bir bütünlük içerisinde çizip bitirmiş.

Özellikle cam kenarlar ve sis farı çevresindeki krom kaplamalar kullandığımız siyah araçta oldukça güzel bir hava katmıştı. Arka stoplarda kullanılan ledler de hem görüntü hem de görünürlük açısından oldukça etkileyici bir görüntü veriyordu.

Biraz dağınık olduğunun farkındayım ama toplamak gerekirse tavsiyemiz, fırsatınız olursa kesinlikle bu aracı siz de bir test edin. Söylediklerimizden daha fazlasını bulabileceğinize eminim.

Bu test sürüşünü bize sağladığı için Mazda NSC, Türkiye den Sayın Toros Kardaş'a da tekrar teşekkür ederiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lütfen katıldığınız veya katılmadığınız yerleri ve varsa unuttuğum noktaları iletin ;)

Bu yazı aynen ana sayfamızda da yeralmakta ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kolçak iki ayrı açılmada iki ayrı gözden değilde tek açılımda tek gözden oluşuyor ve öne doğru uzama özelliği çok hoşuma gitti. direksiyondan Bluetooth telefonun kontrolüde güzel bir kolaylık.

eskisinden en kötüsü de stepne nin çelik jant değilde dar tabanlı idareten kullanılan bi lastik olması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerinize sağlık Burak abi.Çok güzel bir test olmuş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bana göre tasarımdaki eksisi ön çamurlukların 2 parça olması belkide çamurluğun yapıısından öyle gözüküyor ama göz tırmalıyor :) birde belki daha sportif bir jant koyulabilirmiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak abi detayları iyi gözlemlemişsiniz ;)

valla ne yalan söyleyeyim bunların hiç birisine dikkat etmedim :D gençlere hitap edebilecek sürüş dinamiği ve yol tutuş gibi özelliklere dikkat ettim ben  :)

sürüş dinamiği olarak ;

hafif sert ,konforlu , hızlanması güzel (motor kasa orantısına göre ) yol tutuş mükemmel, aynalarda görüş problemi yok yanlız biraz kısa boylularda iç dikiz aynası sorun yaratabilir.

Arka tarafta geniş bir diz mesafesi var fakat baş mesafesi tasarım gereği biraz dar geldi bana.

Diğer konfor özelliklerine alacağım zaman bakmayı tercih ettim  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.