Mücahit

İyi bir sürüş için tavsiyeler

Bu konuda 41 ileti var

  Kesinlikle içkili olarak otomobil kullanmayın. En azından kendinize bir limit belirleyin ve bu limite yaklaştığınızda içmeyi bırakın. Içkili olarak sürüş esnasında refleksleriniz zayıflamış olacak ve direksiyon başındaki tepkileriniz çok daha yavaş gerçekleşecektir.

Emniyet kemerinizi mutlaka takınız. Hayatınızı kurtaracak bu kadar basit bir uygulamada “sıkılıyorum” mazereti kabul edilebilir mantıklı bir mazeret değildir. Emniyet kemerini hiç takmamanın yanında yapılan bir diğer hata da emniyet kemerini otoyolda takmak, ancak şehir içinde ya da gidilecek semte yaklaşıldığında “nasıl olsa geldik” mantığıyla otomobil henüz durmadan emniyet kemerini çıkartmaktır. Kazanın emniyet kemerinin çıkarıldığı an ile otomobilin park edildiği ana kadar geçen bu süre zarfında gerçekleşmeyeceğini kimse garanti edemez. Hatchback otomobillerde 8 km/h gibi son derece düşük süratte yapılan ‘geri viteste direğe çarpma’ testinde, çarpmanın etkisiyle birçok otomobilin arka tamponlarının içeri göçtüğünü, hatta bazılarının camlarının çatladığını biliyor musunuz?

  Farlarınızı gece gündüz açık tutunuz. Bu, halk arasında her ne kadar ‘görmemişlik’, ‘hava atma’ ya da ‘dikkat çekme amacıyla yapılan bir hareket’ olarak görülse de, olası bir tehlike durumunda farı yanan araçların trafikteki diğer sürücüler tarafından farı yanmayanlara göre çok daha çabuk farkedileceğini unutmayın.

  Direksiyon başındaki oturma pozisyonunuzu iyi ayarlayın. Otomobil kullanmak son derece ciddiyet göstermek gereken bir iştir ve otomobil yatak odanız değildir.

  Sürüş esnasında direksiyon daima iki el ile birden ve saat 9:15 pozisyonunda tutulmalıdır. Koltuğun direksiyona olan mesafesi, kollar yaklaşık 45 derecelik bir açı yapacak şekilde ayarlanmalıdır.

  Kalabalık (otomobilin içinde çok sayıda kişinin bulunduğu) yolculuklar en tehlikeli yolculuklardır. Gerek görüşün kısıtlanması, gerekse yolcuların konuşma ve hareketlerinden dolayı konsantrasyonunuzun tek başınıza otomobil kullanırken olduğu kadar yoğun olamayacağından hareketle bu tip yolculuklarda maksimum dikkati sarfetmeniz sizin ve yolcularınızın yararına olacaktır.. Özellikle sollama ve şerit değişimlerinde. 

  Yağmurun yağmaya başladığı ilk anlarda ve mıcırlı yollarda son derece dikkatli olun. Normalin çok az üzerinde sürat yapıyor dahi olsanız özellikle mıcırlı yollarda yoldan nasıl çıktığınızı anlamazsınız bile..

  Yollara kesinlikle güvenmeyin. Ülkemiz yollarında çoğu viraj ya eğimsiz, ya da daha kötüsü ters eğimlidir. Hızınızı iyi ayarlayın.

  Kazayı yaptıranın genelde aşırı hız olduğu söylense de, özellikle şehir içi trafikte hıza dayalı kazanın asıl sebebi genel olarak hızlı gitmekten çok trafiğin normal akışından hızlı gitmektir. TEM otoyolunda tüm otomobiller 180 km/s hızla giderken sorun nisbeten daha azdır, ancak bütün otomobiller 90km/s ile giderken siz 180 km/s ile gidiyorsanız tehlikenin özellikle sizin açınızdan çok daha büyük olduğunu söyleyebiliriz. Tabi kaza sırasında zarar verdiğiniz diğer otomobilleri saymazsak.. Yine aynı şekilde, hızla giden trafikte eğer siz trafiğin geneline göre son derece düşük bir süratte seyrediyorsanız trafiğin geneli için son derece büyük bir tehlike yaratıyorsunuz demektir.

  Eğer ABS sistemi varsa frene basmaktan korkmayın. Freni pompalamak, öne engel çıktığında önce frene basıp bırakmak, sonra tekrar basmak gibi teknikler sadece ABS fren sistemi olmayan otomobiller için geçerli eski tekniklerdir.

  Sürüş sirasinda arabanizin kaputu ya da öndeki arabanin plakasina kilitlenmek yerine ileriye, daha geniş bir alana bakip tüm trafigi kontrol edin.

  ABS sistemini bozacagi ve maddi zarar doguracagi için degil, ancak sizin konsantrasyonunuzu dagitacagi için sürüş sirasinda mümkün oldugunca cep telefonuyla konuşmayin. Hands-free seti olsa dahi... En azindan siz arama yapmayın.

  Eğer normalde şehir içinde otomobil kullaniyor ve şehirlerarasi yolculuklara daha seyrek gidiyor iseniz şehirlerarasi yolculugun ilk kilometrelerinde kendinize biraz zaman veriniz. Şehir içi ve şehirlerarasi yolculuklar birbirinden tamamiyla farkli tecrübeler gerektirir ve uzun zaman sonra uzun yola ilk defa çiktiginizda araç sollarken gereken mesafe tayinini iyi yapamayacaksiniz. ilk sollamalarda çekingen davranın, birden bire açılmayın.

  Hayatinizda ne zaman ve nereye uzun yol yaparsaniz yapin vardiginizda ilk soru “ Yolculuk nasıldı, kaç saatte geldin ? ” , döndüğünüzde ise “ Yolculuk nasıldı, kaç saatte gittin?” olacaktır. Hatta çoğunlukla daha bu sorunun sorulmasına izin verilmeden “ Abi valla altı saatte Bodrum’a indik ” gibi açıklamalar yapılır, başkalarıyla iddiaya girilir. Ayrıca bu tip uzun yolculuklarda muhakkak bir veya en azından birkaç arabayla ölümüne yarışılır, rakip araba konvoylarda sollarken sıkıştırılır vs. Artık bunların ne kadar mantıklı olduğuna değinmek dahi istemiyorum. Otomobiliniz üzerinde yaptığınız her modifikasyon sadece ve sadece sizin güvenliğinizi artırıcı ve arabanızı gerek performens, gerek görünüm olarak sadece size özel kılan uygulamalardır ve sadece kendinizi tatmine yönelik olmalıdır. İçinde 4 kişilik bir aile ya da kız arkadaşı olduğu halde sizinle yarışmaya kalkan sorumsuz bir dangalak bırakın başka şeylerle tatmin olsun. Onu geçeceğinizi nasıl olsa biliyorsunuz.

  Gece yolculuklarında hız yapmaktan kaçının. Ülkemizde bırakın devlet yollarını, paralı yollarda bile yolun çoğu bölümünde aydınlatma olmadığı düşünülürse, makul bir hızda gitmek hayatınız açısından daha az riskli olacaktır.

  Eğer otomobilinizde spor süspansiyon sistemi, performans lastikleri, modifiyeli fren sistemi gibi güvenliği artırıcı modifikasyonlar yapılmamışsa, ya da en önemlisi ABS yoksa hız yaparken bir kez daha düşünün.

  Eğer otomobil arkadan kayma eğilimi gösterirse frene basmak yerine ayağınızı gazdan çekin ve direksiyonu kayan yöne doğru hafifçe çevirin.

  Otomobil kullanmak son derece dikkat isteyen ve konsantrasyona dayalı bir iştir. Ciddiye alın.Araçta sizin canda sizin.

                                    Herkese kazasız iyi sürüşler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolasın Mücahit abi bu önemli açıklamalar için çok yerinde konulara değinmişsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok faydalı bilgiler Mücahit, ben olsam bunu "Gençliğe Hitabe" gibi ezberletir, sonra ehliyet veririm tıfıllara...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok faydalı bilgiler Mücahit, ben olsam bunu "Gençliğe Hitabe" gibi ezberletir, sonra ehliyet veririm tıfıllara...

abi senin şu konulara yaklaşım tarzına bayılıyorum ya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok faydalı bilgiler Mücahit, ben olsam bunu "Gençliğe Hitabe" gibi ezberletir, sonra ehliyet veririm tıfıllara...

Selman abi Ouz u düşün etme eyleme  ??? trafikte o kadar çok öküz varki önünü kesemezsin onların zaten  ::)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dikkat tecrübeben üstündür.ne kadar tecrübeli olursaanız olun mutlaka dikkatli kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Süper yazmışsın eline sağlık.Tem tarzı yollarda makasa girmedikçe hızlı gidenlerden çok 3. 4. şeritte 50-60 la gidenler çok tehlike yaratıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerine sağlık, paylaşım için teşekkür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit abi sağol varol. Birde şu lanet ölüm tuzakları olan;insanı handiyse devletine düşman edecek kadar lanet okutan ; şehirlerarası yollardaki kabusumuz " mıcırlı " yollarda nasıl araç kullanılması konusunda hem sizin hem diğer arkadaşlarımızın görüşleri nelerdir acaba ? bu öyle bir bela ki;en güvenli sayılan araçları bile;kolayca takla attırabiliyor; ve bu kazaların sonucu çoğunlukla ölümle sonlanabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soner benden çok yaşıyacaksın, dün bir eski bakan ve bir milletvekilinin öldüğü kazaların fotolarını gördüm, araçların biri bmw, biri de volvo.....Ancak araçlarda fazla bir hasar görünmüyor, büyük ihtimalle emniyet kemeri takmıyorlardı, kazaların sebebi mıcır veya karayolu hatası doğru, ama kemer bağlasalardı, yaşıyor olurlardı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soner benden çok yaşıyacaksın, dün bir eski bakan ve bir milletvekilinin öldüğü kazaların fotolarını gördüm, araçların biri bmw, biri de volvo.....Ancak araçlarda fazla bir hasar görünmüyor, büyük ihtimalle emniyet kemeri takmıyorlardı, kazaların sebebi mıcır veya karayolu hatası doğru, ama kemer bağlasalardı, yaşıyor olurlardı...

Evet Abi, haberlerde dinlemiştim emniyet kemerleri takılı değilmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soner benden çok yaşıyacaksın, dün bir eski bakan ve bir milletvekilinin öldüğü kazaların fotolarını gördüm, araçların biri bmw, biri de volvo.....Ancak araçlarda fazla bir hasar görünmüyor, büyük ihtimalle emniyet kemeri takmıyorlardı, kazaların sebebi mıcır veya karayolu hatası doğru, ama kemer bağlasalardı, yaşıyor olurlardı...

yinede sürücü hatasına baglanıyor durum yola uygun kullanım ve emniyet kemeri eksikliği...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit abi sağol varol. Birde şu lanet ölüm tuzakları olan;insanı handiyse devletine düşman edecek kadar lanet okutan ; şehirlerarası yollardaki kabusumuz " mıcırlı " yollarda nasıl araç kullanılması konusunda hem sizin hem diğer arkadaşlarımızın görüşleri nelerdir acaba ? bu öyle bir bela ki;en güvenli sayılan araçları bile;kolayca takla attırabiliyor; ve bu kazaların sonucu çoğunlukla ölümle sonlanabiliyor.

2003te Türkiye turnesi yaparken gece Kayseri civarlarında işaretlendirme yapılmadan bildiğimiz sert asfaltın üzerine mıcır atmıslar, artık ne zaman üstüne zivt atacaklarsa o meçhul, altımızda 98 mazda626 hb vardı, resmen buza girmiş gibi araba basına buyruk aldı gitti yani Allah tan sanslıydık_babam basıyordu bide bu saatte radar yoktur diye_tamamen şans yani bi şekilde araba rayına oturdu_tam tuzak gibi bi durumdu yani_

ayrıca bu yaz arabayı Malatya dan almıs dönüyorduk ki Uzunyayla yı gectikten sonra karsıdan gelen bir tanker mıcır attı ön cama_mıcırın gelişini gördüm havadayken, cünkü bekliyordum olabilir diye, elim camdaydı direksiyonda da babam vardı_bi an elimi indireyim dedim gelmez heralde artık mıcır falan diyerekten_bi dakka gecmediki az daha camı indiriyordu mıcır_carptıgı yerde pul pul oldu ufak bir yer_çok sakat çook, öyle böyle degil_yol genişlemesinin, calısmaların bittiği yerde her türlü ikaz tabelasını bulmak mümkün iken, yeni yapılan calısmaların bulundugu yerlerde ikaz için herhangi bir tabela bulmak güc coğu zaman_bu nasıl bir sacmalıktır anlamak zor_

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kazaların çogunluğu yol hataları daha dün tv de izlediniz belki burda yakınen tanıdığım arkadaş kaza yaptı kendisi dahil 5 kişi öldü kaza nedeni yol hatası ve bariyer olmaması 1 yılda aynı yerdeki 3. kaza ve karayollarına oraya bariyer konması için kaç defa yazıldı.şimdi kime ne diyelim kime küfredelim insan canı bu kadar ucuzmu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kazaların çogunluğu yol hataları daha dün tv de izlediniz belki burda yakınen tanıdığım arkadaş kaza yaptı kendisi dahil 5 kişi öldü kaza nedeni yol hatası ve bariyer olmaması 1 yılda aynı yerdeki 3. kaza ve karayollarına oraya bariyer konması için kaç defa yazıldı.şimdi kime ne diyelim kime küfredelim insan canı bu kadar ucuzmu

malesef burda dediğin kadar degersiz ve ucuz yaşamak... sadece devlet acısından deil  kendi adımada konusuorum canımızı yolda bulmus degersiz bişeymiş gibi kemer takmaya da pek tenezzül ettiğimis söylenemz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valaha ben daha arabayı calıstırmadan kemerime sarılıyorum, titizim o konuda :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valaha ben daha arabayı calıstırmadan kemerime sarılıyorum, titizim o konuda :)

valla bu ara bende o sinir bozucu ses kesilsin die takmaya basladım yani ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bitürlü alışamadım emniyet kemerine :( şöyle janjanlı bişey olsada sürekli taksak iyi olurdu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bitürlü alışamadım emniyet kemerine :( şöyle janjanlı bişey olsada sürekli taksak iyi olurdu :)

abi niye ki alışamayacak gibi bi durum yok bence gayet rahat oluyor konfordan kaybedilen bişey yok bence_hem takınca arabanın bir parcasıymısım gibi hissediyorum, keşke olsada şu 5 noktadan kilitlilerden taksak :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.