Guest DRIVER

Motor Tıkanma Sorunu (98 Practica)

Bu konuda 28 ileti var

aracım farzedelım 5500 e kadar her vıteste denıyerek cıkarcaz....

ama arac 1. vites harıc dıger vıteslerde2800d/d e kadar ok gıbı 2800 le 3300 cıvarı bu ıkı aralıkta sankı yakıt gelmıyo veya pislık gelmıs veya bısey tutuyomus gıbı sankı yokus cıkıyomus gıbı yavas cıkıyo 3300 cıvarını buldugu an tekrar 5500 e kadar ok gıbı.. eger o tıkanma esnasında yarım debrıyaj yaparsam 3200 cıvarını gecırınce tekrar 5500 e ok gıbı cıkıyo.. yanı 2700 ıla 3300 arası bır sorun var..moralım bu yuzden cok bozuk..acıl bı yardım edermısınız arkadaslar..

sevgılerle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emre dediklerine göre sanki debriyajında bir problem  var gibi gözüküyor :) ama bir mazdadan anlayan bir ustaya göster en kısa zamanda  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben ılk debrıyaj dedım ama aracın debrıyajı ortanın bırazdaha assagında kalkıyo bıldıgıme gore debrıyaj en ustte bıtermıs. ınsallah debrıyaj problemı olsun deergıbıyım..:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

practica bu yapar :) mazda bu modeli özel yapmış :)  arac 3300 de kendini bir anda bırakıyor gibi yapıyor değilmi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EVET AMA bu onun ozellıgımı

yanı sankı turboya gecen dızeller varya o hareket bu ama 2800 e kadar turbo varmısgıbı :)2800 ıla 3200 arası tır tır tır 3300 den sonra bugun polo molo kalmadı :):P adam pisman oldu..saka esprı karsıık bı yana.. eger dedıgın dogruysa mazda amcam sunu dıyo 2800 lerekadar seyredersen az yakarsın kıbar gıdersın 3200 den sonra yaklasmasınlar:? amac buysa benım arabam super ama o aralık benı tedırgın edıyo..bıraz daha konusalım bunu ya :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arac ilk aldıgımda aptal gibi idi motoru sonra distrübör kapagı tevzi makarası degişti akısmetre temizlendi..ve araba 188km yi gördü..ama arabanın gidişi diger araclara göre bence farklı hala daha tam anlamı ile alıstım diyemem arac kendini bir anda toplamaya baslıyor dedigin gibi sanki 3000 devirden sonra turbo acıyor gibi kopuyor gidiyor..yani kullanımı biraz sert geliyor insana bunada alısmak lazım...ve bu nedenlerden dolayıda aracını fazla kurcalatma :)  not sen bu aracı bakırköy denmi aldın 1 senedir nette ilanı olan bir practica vardı ona benzettim de :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim arac ilk aldıgımda aptal gibi idi motoru sonra distrübör kapagı tevzi makarası degişti akısmetre temizlendi..ve araba 188km yi gördü..ama arabanın gidişi diger araclara göre bence farklı hala daha tam anlamı ile alıstım diyemem arac kendini bir anda toplamaya baslıyor dedigin gibi sanki 3000 devirden sonra turbo acıyor gibi kopuyor gidiyor..yani kullanımı biraz sert geliyor insana bunada alısmak lazım...ve bu nedenlerden dolayıda aracını fazla kurcalatma :)  not sen bu aracı bakırköy denmi aldın 1 senedir nette ilanı olan bir practica vardı ona benzettim de :)

aynen oyle sence kotumu ettım?? korkutuyon ama benı??

kullanımı sert derken durkalk bana bıraz sıkıntı yarattı dedım debrıyajmı problemlı?yoksa benmı alısamadım..sankı debrıyajı fazladan kullanmak zorunda kalıyorum.ayar yokk gıbı 2 ile yapasım gelıyo dur kalkları:( normalmı sence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sana elmalı tarcınımmı desem?

saganda yumurtammı?

yoksa  ''superpracticam''mı?? :)

hanı superamerica modelı yokmu ferrarinin :) :) yok yok alıscam ben ona ..

hatta o tırtırlama donemı dedım ya benım oyle hıssettıgım su devır problemı sandıgım an..

oan yarım debrıyaj yaptm hos degıl belkı ama mecbur kaldım sankı...onu yaptım hakıkaten bu araba benı tatmın ettı..2003 clio surudm ıthal hatcback dynmic corluya dogru 210u cok defa gordum ama devamlı 195 yapabılen bı aractı..oda cok hosuma gıtmıstı. o tarıhte  sıfırdı tabı.suan bunun motor sesı benı ondan 1 adım ılerı goturdu ..kım varsa bu aravayı tanımayan akrabalrımdan da..heps sesı farklı dıyo.sankı egzostumu degısık dıyolar..yok hlbukı practica hakıkaten japonculuk oynuyo : )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnan hiçbişey anlamadım, sanırım arabana olan sevgini ifade etmek istemişsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnan hiçbişey anlamadım, sanırım arabana olan sevgini ifade etmek istemişsin.

aynen oyle ben cok sevdım onuda o benı sankı sevmedi.... :(

  bugun bıraz daha denedım.hakıkaten o arada cok tırtır yapıyo.ve orada sankı cok kesık kalıyo..tam o aradayken ben gaz pedalını sabıt bıraksam devır ıbresı yukarı assagı 1-2 mılım sankı oynuyo tabı o oynamadakı hareketı motorda goruyosun, motor sankı devırlensemmı devırlenmesemmı dıye dusunuyo:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk anlatığında devir ok gibi fırlıyor dediğinde debriyaj sıyırması gelmişti aklıma ama bu anlattığın debriyajla alakalı değil :)

sanırsam ateşleme sisteminde bi problem var buji ve buji kablosundan başlayıp tüm ateşleme sistemine bi baktır birde avans ayarı ne durumda bakılsın benim görüşümce :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rolantı cok dusuk 500 lerde sankı kalkıslarda sıkıntı yasıyorum durkalklarda oyuzden gazı vermnek zorunda kalıyorum.buda fazla sarfıyat..eger gazı vermezssemhoplama zıplama yapıyo..

tam o dedıgım yerlerde devırde kesılme yapıyo..bujılerle alakası olma ıhtımalı neden onu anlayamadım..ateslemeyı sadece orada duzensız yaptıgını dusunursek beyın elektronıgı olma sansı varmı ..sankı bu kotu bı varsayım olur yanı skıntılı varsayım sence?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle tekrar hayırlı olsun, güle güle kullan.

arabayı alır almaz önce bir kontrol + bakıma götürseydin keşke. Halil'in de söylediği gibi bujilerini, buji kablolarını, avans ayarlarını kontrol ettir. motor daha önce açılmışsa (örneğin segman atma v.s. gibi sebeplerden) sente ayarını oturtamamış olabilirler. üstten çift egzantrik arabalarda ve özellikle mazdalarda pek çok usta"cık" sente ayarını yapamıyor. bu tarz işlemler için esenlerdeki adem usta veya bildiğiniz başka bir "mazda" ustasına arabanızı kontrol ettirin. practicalar oldukça keyifli arabalardır, böyle incik boncuk şeyler yüzünden keyfiniz kaçmasın ;):)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle tekrar hayırlı olsun, güle güle kullan.

arabayı alır almaz önce bir kontrol + bakıma götürseydin keşke. Halil'in de söylediği gibi bujilerini, buji kablolarını, avans ayarlarını kontrol ettir. motor daha önce açılmışsa (örneğin segman atma v.s. gibi sebeplerden) sente ayarını oturtamamış olabilirler. üstten çift egzantrik arabalarda ve özellikle mazdalarda pek çok usta"cık" sente ayarını yapamıyor. bu tarz işlemler için esenlerdeki adem usta veya bildiğiniz başka bir "mazda" ustasına arabanızı kontrol ettirin. practicalar oldukça keyifli arabalardır, böyle incik boncuk şeyler yüzünden keyfiniz kaçmasın ;):)

abi cok tesekkur ederım..ama dedıgın gıbı bır durummu gozukuyo sence motor acılmıs olabılırmı.

adem ustanın yerı tam olarak neresi ben gungorendeyım ama esenler sınırında ayazmada...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu an yasadıklarını cok ii anlıyorum bir practica sahibi olarak bu dandik sıkıntıları bende cok yasadım ama şu an aracımdan cok memnunum gidiş olarak :) bujilerini acıp kontrol ettin mi? tevzi makarasına acıp baktın mı ..  yada bunları bosver bilgisayara  baglat aracını orada herseyi gör :)en garanti yöntem bu 5 dakikalık olay..devir artık teknoloji devri arabanın hararet derecesi bile gözüküyor bu cihazlarda..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bazen bende de oluyor ama araba otomatik olunca gazı köklüyosun bi alt vites (roket) e geçiyo uçuyosun :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bugun  artık ıyıce canıma tak ettı..eyube gıdecektım yakıtımda kalmamıstı bırazda cuzdan zayıflamıs.malum gungoren esenler sınırında benım ev..esenler metronun ordakı araba tamırcılerıne sorarım deıdm yakın yer gıttım baktım mazda yazıyo..durdum sole bı baktım..ındım .zaten benı beklıyolarmıs.:) tesaduftur adem ustanın yerı sadece esenlerde oldugunu bılıyodum.ne bılıyım lank dıye adamın garajına gırecegımı.adem ustayla denedık aracı dısarda ama benzın sıkıtım vardı derken yolda kaldık :)saolsun yakıt getırttırdı arkadaslara.tabı bıraz daha denedık. garajda saolsun arabanın nerdeyse her yarıne baktı elektrık atesleme sıstemını kontrol ettı benzın pompası sıkıntılıymıs bıde dıstrıbıtor kapagı taktı kendınden.tekrar denedık.aracın ıslemden oncekı halı kalmadı. adem ustada goruslerını yazacaktır sıze benım arabayıda anlatır. :) hosuan gıttı..benımde guvenım yerıne geldı ..gozum korkmustu arabadan :( hanı sınek ufak mıde bulandırır ya ..superas abıcım senle konusmustuk .aynen oyle abı oda gelır buda gecer:) bıde bakım lıstesı cıkarttı uygunda cıktı. 2 hafta ııcnde ama engec 1 ay ıcınde bakıma gırecek bızımkı.. malum ısler sıkıntılı,ama yoluna gırecek ınsallah.herkeze yardımından dolayı cok tesekkur ederım. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.