Guest DRIVER

Mazda 323 Practica

Tanıtımı 1994 yılında yapılan yeni 323 Serisi'nin ithal edilen Familia ve Lantis versiyonlarına eklenen üç kapılı ve 1.5 litrelik motorlu Practica gençlere ve bayanlara hitap ediyor.

Karoser, iç mekan

Mazda 323 Serisi'nin hatchback versiyonu Practica dışandan bakıldığında fazla dikkat çekmiyor. Mazda'nın kabini önde ve arkada oturanlar için yeterli genişlikte. Arka koltuklarda kompakt sınıfta bir otomobile göre oldukça geniş diz mesafesi bulunuyor. Sürücü koltuğunun kapı tarafına yerleştirilen yükseklik ayarı ve sırtlığı yatırmaya yarayan kolların kullanımı kolay. Practica'da kumanda birimleri Japon otomobillerine özgü biçimde ergonomik olarak yerleştirilmiş. Gösterge tablosundaki bilgiler kolayca görülebiliyor. Geniş bir görüş alanına sahip Mazda 323 Practica'nın 345 litrelik bagajı bu sınıftaki bir otomobil için çok büyük değil. Arka koltuklar asimetrik olarak yatırılarak genişletilebilen bagajın yüklemesi kolay.

Motor, performans

Practica'da 1489 cc'lik, 16 supaplı, elektronik enjeksiyonlu ve 88 HP' lik (ECE) bir motor kullanılmış. Bu motor maksimum gücünü 5500 d/d'de ve 132 Nm'lik maksimum torkunu da 4000 d/d'de sağlıyor. Vitesleri kolay ve sessizce geçen Practica'nın motoru kolay devirleniyor ve otomobilin hızlanmasını gücü oranında kolaylaştırıyor. Alt devirlerde küçük viteslerde de zorluk çıkarmayan motor şaşırtıcı derecede performanslı. Test otomobilimiz sıfırdan 100 km/s hıza 10.1 saniyede ulaşarak oldukça seri olduğunu gösterdi. Esneklik testlerindeyse 4. viteste 60 km/s hızdan 100 km/s hıza 10.2 saniyede ulaşan ve başarılı bir performans sergileyen Practica testler boyunca 100 km'de ortalama 9.7 litre kurşunsuz benzin tüketerek performansına oranla tutumlu olduğunu da gösterdi.

Yürüyen aksam, kullanım

Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon manevralarda rahat kullanımıyla dikkat çekiyor ve yüksek hızlarda sertliği makul sınırlar içinde kalıyor; aynca otomobilin yönlendirilmesi için gerekli tepkileri çabuk veriyor. Koltukların ortopedik başansı özellikle uzun yolculuklarda çabuk yorulmayı engelliyor. Yapılan slalom ve viraj testlerinde başarılı olan Practica, viraj içinde ayak gazdan çekildiğinde ön tekerlekler üzerinde kayma eğilimi gösteriyor. Düz gidişte yan rüzgarlardan etkilenen otomobilin arka tekerleklerinde slalom testlerinde hız yükselince dışa kayma eğilimi hissediliyor; ancak kontrolden çıkmıyor. Yapılan fren testlerinde tekerleklerin çabuk kilitlenmesi nedeniyle fren mesafesi bazı rakiplerine göre uzun çıktı. 100 km/s hızda yapılan frenlerde Practica ortalama 50 metrede durdu. Mazda 323 Practica'nın sert süspansiyon sistemi otoyollarda karşılaşılan yayvan kasislerden geçerken karoserin fazla havalanmasını engelleyerek yolcuların rahatını sağlıyor. Ancak ülkemizin kendine özgü bozuk zeminli yollarında darbe emişin çok başarılı olduğu söylenemez. Practica'nın lastik sesi yalıtımı düzgün yollara göre yapıldığı için ülkemizin "pütürlü" asfaltlarında yetersiz kalıyor. Yapılan kabin içi ses seviyesi ölçümlerinde 4. viteste 100 km/s sabit hızda 71 dB(A) ve 5. viteste 130 km/s sabit hızda 72 dB(A)'lık değerler ölçüldü.

http://www.arabalar.gen.tr/readarticle.php?article_id=342

BOYLE BIR YAZI BULDUM

4. viteste 60 km/s hızdan 100 km/s hıza 10.2 saniyede  yarın denıyecegım.eger o zamanlara tekabul ederse normaldır benım devır sorunum yok demektır...132 nm tor 4000 de yakalıyomus..

100 km de 9.7 kurusnsuz yakıyomus.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

suan kılometrede 310 ykr den bahsedıyo..

çok fazla. ben su anki benzin fiyati ile. 50 ytl ye 210 km falan yapiorum yüksek devirde kullandigim halde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

demın altavistada aratmıstım.bu cıkınca hosuma gıttı bızım depolar kac lıtrelik 

--practica--?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o testte sorun var. depo 55 gösterilmiş practicanın deposu 45-47 gibi bir şey

buyuk ıhtımal 45 ozaman...

banada 9.7 fazla geldı burada arkadasların dedıgıyle hıc bagdasmıyo.burada kac tane araba denenıyo baksana:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

depo 45 litre fakat 47 ye kadaralıyor zorlandıgında ortralama practica lar 300 ykr yakıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.yed.com.tr/forum/forum_posts.asp?TID=18

arkadaslar nette bıraz arastırıyodum boyle bısey buldum.hanı barız bı form lınkı vermek ıstemem ama.yazının bası onemlı degıl sonu ılgımı cektı.sıkıstırmalı gaz cıkısı konulmus dıyo..ben tam olarak anlayamadım unıversal eksoz dıyo vs vs.. nedemek ıstıyo..??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kovertör bende de iptalli durumda,2 küçük susturucu yerine 1 tane büyük susturucu takılıyor.son susturucuyuda çaplı bişi takarsan ses toklaşıyor evet.

eksoz konusu çok ince bi konu mesela katalitik iptal edersin 3-5 beygir artar özellikle yüksek devirlerde ama incecik bir delik olur kaçak yüzünden performans düşer ve yakıt artar!

yani derin bi konu :)

üniversal dediğide eksoz markasından bahsediyor heralde?oraya bende anlam veremedim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar. yaklaşık 1 ay önce ben de 323 hb aldım. iyi ki de almışım çok memnunum:) tek sorun aracın yerden yüksek olmaması. orjinalini değiştirip yükselttiren var mı sorun olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o testte sorun var. depo 55 gösterilmiş practicanın deposu 45-47 gibi bir şey

bi yanlışınız var ben geçen gün fullledim depoyu 48 küsür litre benzin aldı,dibindede vardı biraz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.